Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe ostetaan tilatankki/maitotankki uusiokäyttöön  (Luettu 10925 kertaa)

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Pyöreitä, eli kylpytynnyriksi sopivia, tilatankkeja on vaikea löytää. Olen nääs kaivanut kaikki Itä-Suomen meijerien romuvarikot läpi ja niitä ei kyllä ole kuin 1% kaikista  ::) Särkisalmessa oli keväällä yksi...

Kestilässä lojuu yhden tilan romuvainiolla toinen..

Mää ostaisin kanssa tuollaisen tänne Juankoskelle.
Meijerin vuokratankit tahtoo lojua tiloilla.Tila ei tee näille mitään,kun ei ole oma ja meijeri ei enään tarvitse/muista näiden olemassa oloa,jos on enään kyseistä meijeriä etes olemassa.Tonkasta kun on siirrytty tankkiin,niin tiloille on tarjottu no.vuokratankkia,tämän siirtymisen jouduttamiseksi.

JoHaRa

  • Vieras
Mä en usko että kantikkaasta saa kylpytynnyriä. Kun sitä rupeaa muokkaamaan se hajoaa peltilevyiksi, tai siitä jää jälkelle vain se sisäsäiliö joka lerppuu ja kääntyilee miten vaan.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Mä en usko että kantikkaasta saa kylpytynnyriä. Kun sitä rupeaa muokkaamaan se hajoaa peltilevyiksi, tai siitä jää jälkelle vain se sisäsäiliö joka lerppuu ja kääntyilee miten vaan.
kyllä saa, semmosenaan pihalle ja jääpuolen kautta lämmitys samoin kuin alunperin jäähdytys vaikka vanhalla kattilalla,naapurilla on tolla systeemillä joutuu toki istumaan pohjalla kun on matala vesi silloin hartioiden korkeudella.

JoHaRa

  • Vieras
Tarkemmin ajatellen mulla taitaa olla tuollainen kantikas pytty yhden romuladon takana lumilingon alla. 

Motörhead

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 125
Eiks valmiita kannibaalikeittimiä saa aika mukavasti nykyään ,kun tekijöitä alkaa olemaan?Kaveri toi rekkalastillisen tynnyreitä virosta hinta oli jotain 700 € pintaan ja ihan asiallinen se on virolaiseksi tekeleeksi..ja on se vähän asiallisemman näkönen pihassa kun vanha maitotankki ravistu se ei tietenkään niinku puinen...mulla on pihassa kallioinen tontti suunnittelin jos louhis kallioon reijän ja pinnoittas sen jollain luonnoskivi laatoilla ja laittas ulkopuolisen lämmittimen olis niinku kuumalähde :D En ol vielä keksiny miten sen toteuttas vaan tarpeeks siististi...

JoHaRa

  • Vieras
Eiks valmiita kannibaalikeittimiä saa aika mukavasti nykyään ,kun tekijöitä alkaa olemaan?Kaveri toi rekkalastillisen tynnyreitä virosta hinta oli jotain 700 € pintaan ja ihan asiallinen se on virolaiseksi tekeleeksi..ja on se vähän asiallisemman näkönen pihassa kun vanha maitotankki ravistu se ei tietenkään niinku puinen...mulla on pihassa kallioinen tontti suunnittelin jos louhis kallioon reijän ja pinnoittas sen jollain luonnoskivi laatoilla ja laittas ulkopuolisen lämmittimen olis niinku kuumalähde :D En ol vielä keksiny miten sen toteuttas vaan tarpeeks siististi...

Laitat siihen koloon ensin käytetyn kaivonrenkaan tai kaksi, sit tuota laattaa pintaan.

Motörhead

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 125
Eiks valmiita kannibaalikeittimiä saa aika mukavasti nykyään ,kun tekijöitä alkaa olemaan?Kaveri toi rekkalastillisen tynnyreitä virosta hinta oli jotain 700 € pintaan ja ihan asiallinen se on virolaiseksi tekeleeksi..ja on se vähän asiallisemman näkönen pihassa kun vanha maitotankki ravistu se ei tietenkään niinku puinen...mulla on pihassa kallioinen tontti suunnittelin jos louhis kallioon reijän ja pinnoittas sen jollain luonnoskivi laatoilla ja laittas ulkopuolisen lämmittimen olis niinku kuumalähde :D En ol vielä keksiny miten sen toteuttas vaan tarpeeks siististi...

Laitat siihen koloon ensin käytetyn kaivonrenkaan tai kaksi, sit tuota laattaa pintaan.

Ni tarkotin et miten sen reiän sais tehtyä siihen kallioon siististi ettei se hajoais tuhannen v...iksi.Mietittiin jos poravaunulla kairaisi halkaisialtaan noin kaksi metrisen ympyrän reikää reiän viereen mut se keskiosan hajottaminen voi olla vaikeempaa tynyllä voi tulla liikaa tuhoa kun kallio vähän rikkonaista..

JoHaRa

  • Vieras
Eiks valmiita kannibaalikeittimiä saa aika mukavasti nykyään ,kun tekijöitä alkaa olemaan?Kaveri toi rekkalastillisen tynnyreitä virosta hinta oli jotain 700 € pintaan ja ihan asiallinen se on virolaiseksi tekeleeksi..ja on se vähän asiallisemman näkönen pihassa kun vanha maitotankki ravistu se ei tietenkään niinku puinen...mulla on pihassa kallioinen tontti suunnittelin jos louhis kallioon reijän ja pinnoittas sen jollain luonnoskivi laatoilla ja laittas ulkopuolisen lämmittimen olis niinku kuumalähde :D En ol vielä keksiny miten sen toteuttas vaan tarpeeks siististi...

Laitat siihen koloon ensin käytetyn kaivonrenkaan tai kaksi, sit tuota laattaa pintaan.

Ni tarkotin et miten sen reiän sais tehtyä siihen kallioon siististi ettei se hajoais tuhannen v...iksi.Mietittiin jos poravaunulla kairaisi halkaisialtaan noin kaksi metrisen ympyrän reikää reiän viereen mut se keskiosan hajottaminen voi olla vaikeempaa tynyllä voi tulla liikaa tuhoa kun kallio vähän rikkonaista..

Kyl suht` pyöreän reiän voi räjäyttää laakista. Keskelle iso reikä, sit paukut silleen että pääsevät aina räjähtämään keskelle päin, vähän ajastusta ja toimii  ;D Näin ne tunnelikaivoksissa louhivat, mutta enpä tiedä mihin rikkonainen graniitti "lähtee"  ???

Loordi Fordson

  • Vieras
Pyöreitä, eli kylpytynnyriksi sopivia, tilatankkeja on vaikea löytää. Olen nääs kaivanut kaikki Itä-Suomen meijerien romuvarikot läpi ja niitä ei kyllä ole kuin 1% kaikista  ::) Särkisalmessa oli keväällä yksi...

Kestilässä lojuu yhden tilan romuvainiolla toinen..

Mää ostaisin kanssa tuollaisen tänne Juankoskelle.

 On niitä Itä-Suomessa....Kun vielä laitat, että o(s)tetaan tilatankki Itä-Suomesta, niin saat entiset akatki ja anopitki selänpesijäksi tankin mukana......

JoHaRa

  • Vieras
Pyöreitä, eli kylpytynnyriksi sopivia, tilatankkeja on vaikea löytää. Olen nääs kaivanut kaikki Itä-Suomen meijerien romuvarikot läpi ja niitä ei kyllä ole kuin 1% kaikista  ::) Särkisalmessa oli keväällä yksi...

Kestilässä lojuu yhden tilan romuvainiolla toinen..

Mää ostaisin kanssa tuollaisen tänne Juankoskelle.

 On niitä Itä-Suomessa....Kun vielä laitat, että o(s)tetaan tilatankki Itä-Suomesta, niin saat entiset akatki ja anopitki selänpesijäksi tankin mukana......

Mä laitan tuollaisen ilmon lehteen sitten kun olen ihan sairaanloisen seurankipeä  :-X

Loordi Fordson

  • Vieras
Pyöreitä, eli kylpytynnyriksi sopivia, tilatankkeja on vaikea löytää. Olen nääs kaivanut kaikki Itä-Suomen meijerien romuvarikot läpi ja niitä ei kyllä ole kuin 1% kaikista  ::) Särkisalmessa oli keväällä yksi...

Kestilässä lojuu yhden tilan romuvainiolla toinen..

Mää ostaisin kanssa tuollaisen tänne Juankoskelle.

 On niitä Itä-Suomessa....Kun vielä laitat, että o(s)tetaan tilatankki Itä-Suomesta, niin saat entiset akatki ja anopitki selänpesijäksi tankin mukana......

Mä laitan tuollaisen ilmon lehteen sitten kun olen ihan sairaanloisen seurankipeä  :-X

Niimpä.......4.4 kuution LAMEista sais kaks mittavaa kylpytynnyriä......Eka keitokseen vois kutsua vaikka paikalliset kuntapäättäjät?

JoHaRa

  • Vieras
Mä oon kyl suunnitellut kylpytynnyriä noista kaivonrenkaista joita pihalla notkuu neljä. Laittaisi yhden pohjalle tulipesäksi, sitten valaisi välikannen ja nostaisi pari rengasta päälle. Savupiippu vaikka keskeltä ylös... Tuli kiertämään jotenkin pitkin välikannen alapintaa. Välikansihan voisi olla vaikka terästä, niin lämpö siirtyisi paremmin.

Mutta saisiko tuosta tiiviin ? Siis jos välipohja olisi teräslevyä.. Taitaisi lämmöstä hajota koko roska.

Toisaalta. Ei kyl kauheasti huvittaisi istua tuollaisessa betonikehässä pihalla.

Ehkä teenkin siirrettävän tynnyrisaunan vanhasta lietevaunusta  ???

sirmain

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Eiks valmiita kannibaalikeittimiä saa aika mukavasti nykyään ,kun tekijöitä alkaa olemaan?Kaveri toi rekkalastillisen tynnyreitä virosta hinta oli jotain 700 € pintaan ja ihan asiallinen se on virolaiseksi tekeleeksi..ja on se vähän asiallisemman näkönen pihassa kun vanha maitotankki ravistu se ei tietenkään niinku puinen...mulla on pihassa kallioinen tontti suunnittelin jos louhis kallioon reijän ja pinnoittas sen jollain luonnoskivi laatoilla ja laittas ulkopuolisen lämmittimen olis niinku kuumalähde :D En ol vielä keksiny miten sen toteuttas vaan tarpeeks siististi...
maitotankki tietenkin verhoillaa siistiks  8)

nuorviljelijä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 43
Olisko täällä kellään oikeasti myydä vanhaa tankkia, kokoluokka 500-800 litraa.