Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vihantavilja vs puitava vilja  (Luettu 1461 kertaa)

teeri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Vihantavilja vs puitava vilja
Kun minulla on vihantaviljana ilmoitettua alaa (vihantavilja, kaura), voiko sen nykyisillä tukiehdoilla antaakin tuleentua ja puida myöhemmin ? Vastaavasti toisinpäin; viljana (kaura) ilmoitettu ala korjataankin vihantarehuna ennen tuleentumista ? Satelliittivalvonnan näkökulmasta olen jo maataloustoiminnan täyttänyt keväällä perustaessani kasvustot joten lohkot ovat tukioikeutettuja, mutta onko se näin yksinkertaista ilman tukihakemuksen muuttamista ?

Lähinnä mietin, että olisin voinut laittaa kaikki kylvöt kaurana tukihakemukselle ja katsoa myöhemmin miten sadon korjaan. Nyt olen sitten tehnyt rehuksi paaliin vihantaviljaa joka olisi ollut melko hyvää puitunakin. Tätä kun ei voinut aiemmin tietää enkä nyt lähtenyt tukihakemustani muuttamaan kasvien osalta.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5156
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Vihantavilja vs puitava vilja
Eiks noita tukihaussa ilmoitettuja kasveja voi muuttaa vielä? Tukitaso sama niin varmaan onnistuu ihan niin et muuttaa kasvit...
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

teeri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Vs: Vihantavilja vs puitava vilja
Juu, niitä voi muuttaa 2.10 asti. Parempi muutella hakemusta jos tarve joskus tulee. Tälle vuodelle en enää muutoksia tee, saa mennä näin kuin ajattelin keväällä.