Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ajopäiväkirjakone  (Luettu 10030 kertaa)

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Ajopäiväkirjakone
http://www.gisteq.com/TripBook/

Tuos jotain sinnepäin, sais olla laitteessa mahdollisuus napilla valita ajon tyyppi, mutta vois mennä noinkin

Risto

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 195
Vs: Ajopäiväkirjakone
Minä olen monet vuodet hoitanut kirjanpidon ekselillä. Taulukkoon kuitit numeroituna ja  alvien mukaan, sekä vielä viereen omasarake kilometreille, ei kukaan pysty kiistämään ettei ajoa ole ajettu.

Jompero

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 706
Vs: Ajopäiväkirjakone
Sama juttu että oon kuittien mukaan kirjannu kilometrit, voittaako tuos sitten vai häviää kun monta kertaa sillä maatalous reissulla puuhataan kuitenkin jotain yksityispuolellekkin liittyvää. Kokonaiskilometrit ainakin joutuu valehteleen ettei verottaja vain noita tonnin autoja käske maatalousajoneuvoksi laittaa  ::)

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Ajopäiväkirjakone
Minä olen monet vuodet hoitanut kirjanpidon ekselillä. Taulukkoon kuitit numeroituna ja  alvien mukaan, sekä vielä viereen omasarake kilometreille, ei kukaan pysty kiistämään ettei ajoa ole ajettu.

Asiakkaille olen tavannut kirjanpitoja tehdessä tallentaa käteiskuittien vastakirjaustiliviennin selitteeksi kaupan nimen, niin sitten on nopea tilinpäätösvaiheessa tulostaa käteiskassa-tilin tiliote päivämääräjärjestyksessä, siihen vain sitten nopeasti kynällä kilometrit ja yhteenlasku. Lisäksi "kuitittomista" ajoista laskelma tyyliin 1krt/vk lähin kaupunki.

Mutta siis nyt etsin juurikin tuolle vaihtoehtoa, osalla asiakkaita olisi käyttöä. Etenkin niillä, joille tulisi noita yli 6h "päivärahapäiviä".

Joo, ja tässä ei mitenkään auta se, että kymmenen kertaa toistetaan kuinka sen voisi tehdä käsin. 15 vuotta olen asiakkaille tuosta ajopvkirjan merkityksestä puhunu: tänä vuonna 3kpl niitä sain 70 asiakkaalta, ja niistäkin yhden heitin roskikseen ja tein kuittien mukaan uusiksi

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Ajopäiväkirjakone
Yleensä sellainen isäntä joka tarvitsee kirjanpitäjän on avuton muutenkin eli ei hallitse liikeelämän alkeellisimpiakaan perusasioita eli muistiinpanot ym.Ei heiltä voi odottaa ajopäiväkirjan ajantasalla pitoa ,koska se on jo kohtuutonta. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

roadman

  • Vieras
Vs: Ajopäiväkirjakone
Mulla työkännyssä suonentiedon ajopäiväkirja. laitat lähtiessä mitä ajoa. ajon loputtua lähetät sähköpostilla tiedot koti koneelle ja sieltä suoraan kirjanpitoon, vaivatonta ja helppoa. saa myös nuo päiväraha hommelit.

Löytyy vastaava t-aika ohjelmistosta myöskin.
T-ajasta lisä informaatiota löytyy myös suonentiedon sivuilta.
 

Risto

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 195
Vs: Ajopäiväkirjakone
Joko se Weijo löysi sopivan kamppeen tuohon kuitittomien kilometrien kirjaamiseen.

On muuten tosi, että jää melkomoni keikka vähentämättä kun ei ole tullut sitä laitettua muistiin. Tyyliin tuo löpöä, tai evästä, tai eläinten valvontaa, tai viljelysten seurantaa. Onhan näitä kuitittomia ajoja kumminkin aika paljon.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Ajopäiväkirjakone
Yleensä sellainen isäntä joka tarvitsee kirjanpitäjän on avuton muutenkin eli ei hallitse liikeelämän alkeellisimpiakaan perusasioita eli muistiinpanot ym.Ei heiltä voi odottaa ajopäiväkirjan ajantasalla pitoa ,koska se on jo kohtuutonta. ;D
Tai sitten sillä on niiden kuittien laskemisen ja naputtamisen sijaan jotain rahakasta muuta tehtävää, että kannattaa ammattilaisen antaa tehdä hommat, tai sitten ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta tai sitten jne.. Ja onhan se nyt aivan ääliömäistä että joka jamppa istuu pitkin syksyä jollain verokursseilla juomassa kaffetta ja tekee sitten omia räpellyksiään exceliin, kun asioihin kerran jo perehtynyt tulee kerran paikalle ja tekee homman pulkkaan yhdellä istumalla ja kunnon työkaluilla.. Huoh..  ;D ;D ;D

Viimeksi muokattu: 06.03.10 - klo:07:12 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Ajopäiväkirjakone
Yleensä sellainen isäntä joka tarvitsee kirjanpitäjän on avuton muutenkin eli ei hallitse liikeelämän alkeellisimpiakaan perusasioita eli muistiinpanot ym.Ei heiltä voi odottaa ajopäiväkirjan ajantasalla pitoa ,koska se on jo kohtuutonta. ;D
Tai sitten sillä on niiden kuittien laskemisen ja naputtamisen sijaan jotain rahakasta muuta tehtävää, että kannattaa ammattilaisen antaa tehdä hommat, tai sitten ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta tai sitten jne.. Ja onhan se nyt aivan ääliömäistä että joka jamppa istuu pitkin syksyä jollain verokursseilla juomassa kaffetta ja tekee sitten omia räpellyksiään exceliin, kun asioihin kerran jo perehtynyt tulee kerran paikalle ja tekee homman pulkkaan yhdellä istumalla ja kunnon työkaluilla.. Huoh..  ;D ;D ;D
Navigon navigaattorissa on mahdollisuus pitää ajopäiväkirjaa. Helppo kuin mikä. Muutamalla painalluksella saat aikaseksi ajopäiväkirjan jonka voi tulostaa exelissä.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Ajopäiväkirjakone
Mulla on Navmanin navigaattori,nykyään Mio merkiltään.
Siinä on ajopäiväkirjan pitosysteemi.Vaatii käytännössä Exceliin siirron ja 'stilisointia'.
Helppo kyllä navigaattorissa käyttää.

Lopetin sen käytön kun avolava laitettiin kalustoon,kirjanpitäjä oli mieltä jotta ajopäiväkirjaa ei kuulu silloin pitää.Verotsto kohtainen juttu,tosin valmisteluahan tehdään nykyään ihan missä tahansa...

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Ajopäiväkirjakone
Mulla on Navmanin navigaattori,nykyään Mio merkiltään.
Siinä on ajopäiväkirjan pitosysteemi.Vaatii käytännössä Exceliin siirron ja 'stilisointia'.
Helppo kyllä navigaattorissa käyttää.

Lopetin sen käytön kun avolava laitettiin kalustoon,kirjanpitäjä oli mieltä jotta ajopäiväkirjaa ei kuulu silloin pitää.Verotsto kohtainen juttu,tosin valmisteluahan tehdään nykyään ihan missä tahansa...

Joo, voit varautua jollakin tapaa selvittämään auton käyttöä jos verotarkastus iskee...  http://www.skatt.fi/print.asp?article=8779&language=FIN&domain=VERO_MAIN&path=5,40,437#Auto%20maatalouden%20kalustossa%20ja%20auton%20yksityisk%C3%A4ytt%C3%B6

Itse olen käytännössä tehnyt jonkinlaisen 10-15% yksityiskäytön oikaisun, ellei ole ajopäiväkirjaa tai muuta luotettavaa selvitystä, jolla voisi 100% perustella. Poikkeuksena muutama niin iso tila, joilla kuljetustarve niin ilmeinen, että 100% on realismia.

On ihan eri asia väitellä periaatteesta 100% vai ei, kuin siitä onko jako-% oikea. Käytännös osoittautunut, että pienikin yksityiskäytön osuus kelpaa arvioitunakin, mutta 100% vaatii jo kunnon perustelut.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Ajopäiväkirjakone
Joko se Weijo löysi sopivan kamppeen tuohon kuitittomien kilometrien kirjaamiseen.

On muuten tosi, että jää melkomoni keikka vähentämättä kun ei ole tullut sitä laitettua muistiin. Tyyliin tuo löpöä, tai evästä, tai eläinten valvontaa, tai viljelysten seurantaa. Onhan näitä kuitittomia ajoja kumminkin aika paljon.

Joo, onhan noita yksinkertaisia GPS-loggereita paljon, vielä en ole löytänyt mallia jossa olisi useampia muistipaikkoja. Ja noiden pariksi tarvitsisi jonkun ohjelman joka tulkitsisi ajot taulukkomuotoon.

Tutkin ja hutkin edelleen, katsotaan löytyisikö?

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Ajopäiväkirjakone
Joo, voit varautua jollakin tapaa selvittämään auton käyttöä jos verotarkastus iskee...  http://www.skatt.fi/print.asp?article=8779&language=FIN&domain=VERO_MAIN&path=5,40,437#Auto%20maatalouden%20kalustossa%20ja%20auton%20yksityisk%C3%A4ytt%C3%B6

Mulla on se hyvä puoli, että kirjanpitäjä on itse veroviranomainen. Ainakin pitäisi tietää, miten tekee. ;)
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Ajopäiväkirjakone
Joo, voit varautua jollakin tapaa selvittämään auton käyttöä jos verotarkastus iskee...  http://www.skatt.fi/print.asp?article=8779&language=FIN&domain=VERO_MAIN&path=5,40,437#Auto%20maatalouden%20kalustossa%20ja%20auton%20yksityisk%C3%A4ytt%C3%B6

Mulla on se hyvä puoli, että kirjanpitäjä on itse veroviranomainen. Ainakin pitäisi tietää, miten tekee. ;)
Eivät välttämättä tiedä. Yhellä isännällä oli valtio maksanut haittakorvausta tiestä. Valtakunnallisessa veroneuvonnassa oli neuvottu laittamaan se maatalouden tuloksi. Verotoimistossa olivat laskettaneet myyntivoitto laskelman ja siitä napsastaan 28 prosentin vero.

Risto

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 195
Vs: Ajopäiväkirjakone
Joko se Weijo löysi sopivan kamppeen tuohon kuitittomien kilometrien kirjaamiseen.

On muuten tosi, että jää melkomoni keikka vähentämättä kun ei ole tullut sitä laitettua muistiin. Tyyliin tuo löpöä, tai evästä, tai eläinten valvontaa, tai viljelysten seurantaa. Onhan näitä kuitittomia ajoja kumminkin aika paljon.

Tiedotathan sitten kun sen löydät, itse en jaksa kyllä enempää asiaa pöyhiä, vaikka ymmärränkin asian taloudelliset pointit.

Optimi koje olisi, kun astut autoon se kysyisi tallennetaanko matka,,, ja se mittaisi matkan. Ajon loputtua se taasen kysäsis, että tallennetaanko ja mikä oli ajon syy. Ihminen on keksivää sorttia ja ajattelee tavallaan, mutta säästetty veroeuro on sellainen jota vouti ei peri.

Joo, onhan noita yksinkertaisia GPS-loggereita paljon, vielä en ole löytänyt mallia jossa olisi useampia muistipaikkoja. Ja noiden pariksi tarvitsisi jonkun ohjelman joka tulkitsisi ajot taulukkomuotoon.

Tutkin ja hutkin edelleen, katsotaan löytyisikö?