Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 32

Viestit - Cutana

Vaan tuosta miekkajutusta,en tod.kaipaa can väyliä heinän palleroksi puristelemiseen... ;D
Vaan kiihkouskovaisuus on kova juttu. Terminaattori ei osta Mäkkäriä vaikka siihen rahat saisi ;D Mikäs paalain on niin hyvä? Ja halapa ;D
Voi hyvä ihme...  Repesin ;D
Kilpailevan merkin myyjät ne takuurempat tietää vallan hyvin,aina tienny.
Hyvähän tuo jos jossain katiskassa tänä päivänä takuu toimii ;D
Kahtokaas ny käyttäjien kommentteja,tyytyväisiä ovat,jopa isojakin määriä ajettuihin koneisiin.
Kallis tai kalliimpi oli aikoinaan ku muut,Welgeri ois ollu vielä kalliimpi. Vaan pelaa perkule,kohta tulee 2 paalilaskurin eka nummeroksi.
Ja on sepittykin,minusta ei tosin paljoa käyttöön nähden,osia saa hyvin,yölläkin.
En oo uusimassa,peruskunnostuksia välillä,ketjuja noukinta laakereita.
Ja enempi maksaisin Mäkkäristä kun jostain muusta,ihan elämä on opettanu. Tosin rajansa silläkin.
Ja kaikki menee joskus rikki. On kuule miekkakypärä tekniikka hienoa korjata,kokemusta on... ;)

mihin muuten perustuu tuo hukin parempi toimiminen?    ite katellu että ei pahemmin eroa noista nykylingoista.

No eikai se "vuosiin" lie ollut mitenkään ihmeellisen erikoinen nielemään lunta, mutta onhan siinä jo aikanaan ollut perinteisesti hyväksihavaittuja ominaisuuksia. Niihin lukisin suuren heittokammion, suuret ulostuloluukut, lapasyöttö, joka pienentää lumiköntit ja syöttö- ja heittokoneisto on sijoitettu suhteellisen alhaalle, kynnys maasta ei ole mahdottoman iso.

Ihan kova suoritus suunnittelijalta kun lingon malli ei ole tainnut juurikaan vuosien varrella muuttua. Ja onkai noita tehty tuolla mallilla kymmeniä vuosia.
Suosittelen tutustumaan varaosahinnoitteluun. Hukilla aika sopiva asiakkaalle,naurattaa jos jotain tarvii. Syöttölapa joitain vuosia sitte kolmisenkymppiä,niitä on peräti neljä. Huki on minusta ns. hieman pidemmän mallinen eli siivet ei niin levällään. Hinta esim oxsaan verraten halpa jos on kevyempikin. Linko jos on sopivasti epätasapainossa eli hieman värisee niin nielee paremmin.
Mä väitän että mikä tahansa pää laaja kestää saman kuin fusioni jos siinä on automaatti rasvattu lääkäreille ja ketjuille.
Mutta kuinka toimintavarmoja ne muut sitten on. Fusionilla kun paalaa niin ei tarvi kuin vaihtaa rasvatuubi, verkko ja muovit. Päivän päätteeksi sitten rasvoo käärintäpöydältä muutamat pisteet ja kammion aukaisu sylinterin, teriä sitten teroittelee/vaihtelee tarpeen mukaan. Mutulla heittäisin että Agronic on lähimpänä mäkkäriä luotettavuudessa, voin toki olla täysin väärässä. Ja mistä paalaimesta saat noin hyvän hinnan käytettynä kuin mäkkäristä? Et mistään.  8)

Paljonkohan on ilmaa välissä kun voi mistä tahansa maksa vähintään kympin enemmän ja silti jää kaksi kymppiä kalliimmaksi kuin muut. Claasissa on esim. Sähkönen rasvari ei tarvii porttia viputella että vaseliinia menee laakeriin.

Olet asian ytimessä joka ilmaisee sen Mäkkärin idean,yksinkertainen ja luja rakenne. Miksi sotkea sähköä rasvariin jos kerran pakko sitä porttia on viputtaa jos meinaa niitä paaleja saada?
Eli Mäkkärin paalain tarvi mitään ohjainta toimiakseen, Sähköjohto tai vaikka ihan joku naruviritys että saat verkon lähtemään paalin päälle,rasvarikin toimii ilman sähköä ja työt jatkuu. Hintaan en puutu muuten kun että kallishan se on.
Esim muuttuvakammioinen paalain on niin monimutkainen vekotin että ole mitenkään mahdollista saada yhtä toimintavarmaa kuin Mäkkäri. Esim rasvarin viritys kaikkiin niihin heiluviin vipuihin sekä niiden päissä oleviin laakereihin huh huh. Tai vaikkapa uuden kuskin opettaminen,hieman ohutta juosten kustua karhoa ja kartiopaaleja. Ai että muuttuvakammioinen tykkää.
Ja ihan ite on kaikki kokeiltu.
Kvernelandin moottori oli jo huomattavan väljä tuolla kohtaa,toimi kuitenkin. T-kappaleet ennen kuristinta ja jälkeen,sitten vaan painemittaria kiinni. Minkälaisia paine eroja kylmä kuuma öljy. Jospa selvittäisi asiaa.
Minkä verran ko.kone on paaleja käärinyt?
Eikös rattaat voisi olla käännettävät?
Saisi kulutettua tasaisesti.
Tuossa olisi ideaa. Ketjuvalmistajilta löytyy muuten taulukot kulumisvenymisestä,aikas helppo tarkastaa ihan työntömitalla. Siitä vaan mittailemaan,ei ole pakko uskoa sitä kymmpitonnia,mittaa vaan. Esim. Mäkkäri syö sen sullojan ketjun loppuun ennen muita ketjuja,kokemusta on.
Ulkomaista tekoahan tuo on eli sieltä tehtaalta eivät anna takuuseen Valtralle eikä siitä isännälle.

Oot pihalla ku lumiukko näissä takuu-asioissa. Tehtaalta loppukäyttäjälle takuu 1 vuosi, Alihankkijalta tehtaalle takuu 3 vuotta. Takuu-osasto tekee voittoa,eikös oo ihmeellistä. Ja koskee muitaki ku valmettia.
Ostat rakkorisi mukana yhen laturin,tehas ostaa niitä miljuunan kerralla noin niinku malliksi. Hyvä tinkiä takuita.
On todisteita sulla varmaan mikset niitä tuo tänne niin uskotaan. ;)
No kyllä mää uskon kapitalistille ei mikään riitä.

Kyllä tää pitää paikansa. Tuolahan oli tarina siitä Jenkki autosta ja 11 vuoden tehdas takuusta osalle. Suomen vähittäismyyjä ei tuota takuuta tunnustanut ennen kuin asiakas toi mustaa valkoisella tiskille.

Norjassa Valtralla on joku 5 vuoden ja 4000 tunnin takuu. Ei kieli vaan taipunut tuohon ehtojen tulkitsemiseen.

Eräs tuttu sanoi joka oli erään kone valmistajan takuuosastolla töissä että takuu osasto tekee voittoa. Ostetaan esim. latureita junan vaunullinen ruinataan niille 3 vuoden takuu ja annetaan sille laturille vuoden takuu. Sitten kun asiakkaalta kärähtää se laturi 1,5 vuoden jälkeen voidaan hyvillä mielin antaa 50% alennusta laturista ja asiakkalakin on hyvä mieli kun sai alkuperäis laturin 50% alennuksella takuuajan jälkeen.

Öljyissä esim. tehdään niin että ostetaan vaikka Nesteeltä, Sheliltä trai joltaan hirveä määrä öljyä halvalla. Vaaditaan tolkuton koroton maksuaika ja myydään hyvällä katteella asiakkaalle se öljy. Ilmaista lainaa yrityksen toiminnan rahoitamiseen. Sama voi päteä siihen laturiin. Eli sillä junan vaunullisella latureita saattaa olla ettei laskun eräpäivä ole vielä mennyt. ;D
Osapuilleen noin. Rahalla iso rooli,esim. tuota öljyrahaa kassassa jouten,huudatellaan laturitehtaita kuka möis halvalla maksu heti jne.
Se on sitä pisnestä. Alihankkijan ja tehtaan välinen takuu on hyvin yleisesti kolme vuotta,diilien mukaan vaihtelee. Ja se kate on komia. Vaikkapa tuollainen laadukas led työvalo jota nettikaupat myy noin 250 ekua,isosti ostettaessa sen veroton hinta on kuuden-seittemänkympin kieppeillä. Ja kun alihankkijallaon alihankkija jne niin melkoinen perhosefekti siitä parhaimmillaan syntyy.... :P
Ulkomaista tekoahan tuo on eli sieltä tehtaalta eivät anna takuuseen Valtralle eikä siitä isännälle.

Oot pihalla ku lumiukko näissä takuu-asioissa. Tehtaalta loppukäyttäjälle takuu 1 vuosi, Alihankkijalta tehtaalle takuu 3 vuotta. Takuu-osasto tekee voittoa,eikös oo ihmeellistä. Ja koskee muitaki ku valmettia.
Ostat rakkorisi mukana yhen laturin,tehas ostaa niitä miljuunan kerralla noin niinku malliksi. Hyvä tinkiä takuita.

Castrol Agri Trans. Ei halvin mutta paras. Jarrut ränkyi kuumana siinä vaiheessa kun kone pysähtyi. Yx Laukkanen Liedon suunnalta käski laittaaa ko. öljyä,narinat loppu siihen. Myös suunnanvaihto/liikkeellelähtö sillee mukavasti jämäköityi.  Hygaardia oli ennen. "Tuu kattoon mun kirjanpito,mun huoltamiin koneisiin ei mee jarrulevyjä,niissä on Castrol,jarrulevyjä kyllä menee ympäri Suomee niille jotka sillä Shellin kuralla ajaa"
Nuo kestää kierroksia ihan hyvin. Sitte ku pakoääni vähä räpeltää täysillä niin ollaan rajalla. Ei pysy venttiilit tahdissa ihan. 16,9-38 takasilla menee sen himpun reilun viiskymppiä todellista noin. Jossain 12-13 kilotuntia kantsii venttiilit ja jouset vaihtaa,venttiileitä on katkeillu noilla tunneilla. Eikä se oo uskon asia kuinka vanha Jörnis kulkee. Ajaa ohi niin sillä selvä. Kuulin muuten huhua jostain savolaisesta vääräleuasta tehonmittauspäiviltä. Arvostellu isoon ääneen näitä hienoja nykytraktoreita,pauketta ja räminää ja stumppaavia koneita sitä LTR Racingin penkkiä käyntiin laittaessa. Just nuo vanhat Jörnikset oli ottanu siisti pyörimään. "Hienot teillä on vehkeet vaan kytkimen paikalla on laakasulaite".  ;D
Foordissa menee peltotöissä aika tarkkaan tankillinen päivässä. Paitsi 7000:ssa, jossa voimasavu ruiskii löpöt paria tuntia aikaisemmin loppuun.

-SS-

Ai,Jätkällä on Voima Foorti ;D
Heh. Idis. Pelle Pelottomalle siis. Kun nää portaattomat,kuinka monta porrasta missäkin siihen ei ny puututa mutta entäs jos Pelle sovittas sähkömoottorin ja keneraattorin sinne planeettaan ja kannattimeen,ei aisan siis,ei sitä siellä tarvii ;D  Siis missä ny on niitä hyde pumppuja ja moottoreita,ainaski hyötysuhde olis päree ku öljyä pumpaten ja pumpaten? Varaosiaki jumaliste on,määki löyvän römperin sähkömoottoreita het puolenkymmentä eivätkä oo kaakana? Keneraattoreita pihat viärällään ukkosmyrkyjen varalta?
Eikä oo jäljellä ku perimmäinen kysymys,perruuttasko se verkusonni veetee sitte sähköllä ku se ny mennee öölillä takaperin??? ;D
Mulla on peruskeltaista vasua paalaimen rasvariin,pyörännapoihin,veltan leikkureihin ym. Sitte Kendallilla menee trattorit,nivelakselit ym. ja kaivinkone. Oon tykästyny tuohon Kendalliin,minusta jees rasva,mutta nuo kohteet joissa sitä ei tarvi niin halvemmalla. Sillä irrotetaan myös ne jarrusatulat. Tässä on se hyvä puoli että vahinkoa ei voi tehdä. Nimimerkillä molybdeenirasvan kanssa aikanaan sotkenut.
Sivuja: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 32