käyntiin lähtee puolet vähemmällä kuin husku.
Lähteekö puolikkaalla nykäisyllä pärisemään?
Lähtee.
Jos lämmin on niin ei se koko narun mittaa tarvitse, eiköhän se lyhyt nyppäisy ole puolikas :-)
Jostain syystä vaan tuo mun 545 ei käy oikein kunnolla. Jos kunnon huudatuksen jälkeen jättää kannolle tyhjäkäynnille niin uupeloi ees-taas ja sammahtaa 10-15 sekunnin päästä. Ja sitten ei kyllä tavallisesti tokallakaan lähde ja vaatii puolikaasun että yleensä lähtee.
Ja muutenkin lämpimänä käynnistyksen jälkeen tahtoo olla hetken sellainen booo-booo käynti että saa kaasulla herätellä ja varoa ettei sammu tykkänään. Sitten kun tasaantuu niin on kyllä ihan pirteä peli. Pitäisi kai käyttää taas huollossa että laittaisivat tietokoneen piuhan kiinni ja vähän enemmän tyhjäkäynnin lientä liikkeelle. Edellinen kerta ei oikein kunnolla tilannetta korjannut, vähän kyllä.
Eron huomaa myös jos on koko kesän liiterin nurkassa seisonut. Japski lähtee yleensä neljännellä, ihan sama mitä bensaa on tankkiin jäänyt, ja vaikka tällä hetkellä siinä ei ole edes puolikaasua kun omatekemän kaasuliipaisimen reikä tuli hiukkasen väärään kohtaan. Husku teettää selvästi enemmän töitä. Takakahvan muoviosat, kaasuliipaisin ja sen turvavipu saivat vähän kipeää kun harrastin toisella sahalla haavan tarkkuuskaatoa - tarkalleen sahan päälle.
Makuasioitahan ne on ja jokainen saa sahata vaikka mökki-kullopilla jos siitä tykkää. Mun käyttö on kuitenkin sellaista että mua ei kiinnosta leikkaako saha tyvileikon 10 vai 12 sekunnissa, paljon enemmän painaa se että mokomaa ei tarvitse olla yhtenään rassaamassa ja se pelaa aina kun sen mukaansa nappaa.
Painotan että nämä havainnot koskevat vain ja ainoastaan näitä kahta yksilöä, muista en sano mitään. Echo on kuitenkin ollut pitkän mutta vaiherikkaan elämänsä aikana yhden ainoan kerran huollossa kun siitä meni puola ja sillä on sahattu ainakin 20 kertaa se mitä huskulla (tavalliset pikkuviat korjaan ihan omin pikku kätösin). Käyntihäiriön takia ei ole koskaan tarvinnut japsia kesken päivän kotiin kantaa jos tulppa on varalla taskussa. Siihen on oppinut luottamaan.
Kaverilla on pykälää kovempi husku, 550 (?) ja se ei myöskään ikinä tahtonut pysyä esim kaatosahauksen jälkeen tyhjäkäynnillä. Yritettiin säätää huollossa useammankin kerran. Lopulta vaihtoivat siihen kai koko kaasuttimen niin ongelma ainakin väheni. Toinen huomio on se että teräöljyn syöttö siinä on niin ekologinen että amerikanpituiselle laipalle siitä ei saa millään riittävää öljymäärää. Huollossa kai vaihtoivatkin sinne jotain jonka piti korjata asia mutta ei se riitä vieläkään, kuivahkona käy vieläkin. Kerran sieltä voitelupuolelta kai meni joku muoviratas, syynä huollon mukaan se että johonkin väliin oli mennyt puutikku. Kaveri oli vähän hiilenä että sahaa ei kai sitten saisi puiden lähelle viedä. Ettei mene tikku ja tule pipi :-)