Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe hydrauliöljyn lämmitys  (Luettu 37437 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26143
  • vastustan
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Milläs helkkaroidilla se traktorin persauksen sitte saa lämpöseksi jos ei pellipohjan läpi muutamaa litraa moottoriöljyä?
Lämpimällä tallilla...  Hydrauliöljy kun ei lämpeä lyhyellä lämmityksellä kuin yhdestä kohtaa eli siitä mistä sitä lämmitetään... Ja sitten kun rupeat käyttämään öljyjä niin se vetäsee sen lämpimän öljypallon ja sitten tulee sitä kylmää ja jähmeää öljyä seuraavaksi   :o  Tuskin tuokaan kovin hyvä on pidemmän päälle..
mutta eikös autopowder jonnikassa jäähdytinneste käy mutkan laatikossa, jos nesteet webastolla lämpimäks, kunnon kiertovesipumppu kehiin... mutta siirtyskö tuo lämpö siellä laatikossa vedestä öljyyn, käsittääkseni näissä halvemin tehdyissä portaattomissa  öljyt on yhteiset laatikossa ja hydessä vai oonko ymmärtäny väärin :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

czepel

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
paras hyöty onkin ns. ylläpitolämmityksessä, jos tietää, että joutuu taas seuraavana pakkasaamuna starttailemaan, niin öljyt on valmiiksi notkeina. Toki tilanne on eri jos on -20 pakkasta ja kone ei ole ollut käynnissä muutamaan päivään, silloin lämmitysajan käytännössä tulisi olla vähintäänkin 8-10 h.
spank, spank....

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Jos on yhteisöljy hydessä ja vaihteistossa niin voimanotto lienee yksinkertaisempia konsteja.

Tänä aamuna lämmitin ysisatasen vallun vaihteistoöljyn käynnistettyä jättämällä H ryhmän pyörimään. Eli vain H ryhmä päälle, mutta vaihdevipu vapaalle ja kytkintä ylös niin alkaa hölskyä. Oli -20 asteessa sen verran kankeaa että kun nosti kytkintä niin tuumas sammua. Liikkeellelähtö oli kuitenkin paljon sujuvampi parin minuutin käymisen jälkeen kuin jos olisi siltä seisomalta alkanut ajella. Hydeöljyt alkaa kyllä toimia välttävästi kun jonkinaikaa kääntelee rattia.

Joku ymmärtäväinen vois kertoa käykö nykysessä suunnanvaihtaja haitekki valluissa samoin jos vain ryhmävaihde on päällä ja suunnanvaihtaja jompaan kumpaan suuntaan päällä? Ainakin Teessähän on yhteisöljyt. Kovin tykkää nimittäin vilkuttaa öljynpainevaloa jonkun minuutin kylmällä ajamaan lähdettäessä.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Milläs helkkaroidilla se traktorin persauksen sitte saa lämpöseksi jos ei pellipohjan läpi muutamaa litraa moottoriöljyä?
Lämpimällä tallilla...  Hydrauliöljy kun ei lämpeä lyhyellä lämmityksellä kuin yhdestä kohtaa eli siitä mistä sitä lämmitetään... Ja sitten kun rupeat käyttämään öljyjä niin se vetäsee sen lämpimän öljypallon ja sitten tulee sitä kylmää ja jähmeää öljyä seuraavaksi   :o  Tuskin tuokaan kovin hyvä on pidemmän päälle..
mutta eikös autopowder jonnikassa jäähdytinneste käy mutkan laatikossa, jos nesteet webastolla lämpimäks, kunnon kiertovesipumppu kehiin... mutta siirtyskö tuo lämpö siellä laatikossa vedestä öljyyn, käsittääkseni näissä halvemin tehdyissä portaattomissa  öljyt on yhteiset laatikossa ja hydessä vai oonko ymmärtäny väärin :-\

 Käyttäjän elämän helpotukseks aapeessä on lämmityskäyttö, laatikko ihan omin lupinsa lämmittää eka öljyt ja vasta sen jälkeen lupa lähteä liikkeelle, latauspumpulle taitaa olla oma vastuksensa lämppäri haarasta.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26143
  • vastustan
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Milläs helkkaroidilla se traktorin persauksen sitte saa lämpöseksi jos ei pellipohjan läpi muutamaa litraa moottoriöljyä?
Lämpimällä tallilla...  Hydrauliöljy kun ei lämpeä lyhyellä lämmityksellä kuin yhdestä kohtaa eli siitä mistä sitä lämmitetään... Ja sitten kun rupeat käyttämään öljyjä niin se vetäsee sen lämpimän öljypallon ja sitten tulee sitä kylmää ja jähmeää öljyä seuraavaksi   :o  Tuskin tuokaan kovin hyvä on pidemmän päälle..
mutta eikös autopowder jonnikassa jäähdytinneste käy mutkan laatikossa, jos nesteet webastolla lämpimäks, kunnon kiertovesipumppu kehiin... mutta siirtyskö tuo lämpö siellä laatikossa vedestä öljyyn, käsittääkseni näissä halvemin tehdyissä portaattomissa  öljyt on yhteiset laatikossa ja hydessä vai oonko ymmärtäny väärin :-\

 Käyttäjän elämän helpotukseks aapeessä on lämmityskäyttö, laatikko ihan omin lupinsa lämmittää eka öljyt ja vasta sen jälkeen lupa lähteä liikkeelle, latauspumpulle taitaa olla oma vastuksensa lämppäri haarasta.
elikkä tulipalon sattuessa kohdalle tuota jonnikkaa ei kannata parkkeerata edellisenä iltana  seinän viereen paitsi ihan tositarkoituksella ::) ::) ::) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Greenpwr

  • Vieras
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Milläs helkkaroidilla se traktorin persauksen sitte saa lämpöseksi jos ei pellipohjan läpi muutamaa litraa moottoriöljyä?
Lämpimällä tallilla...  Hydrauliöljy kun ei lämpeä lyhyellä lämmityksellä kuin yhdestä kohtaa eli siitä mistä sitä lämmitetään... Ja sitten kun rupeat käyttämään öljyjä niin se vetäsee sen lämpimän öljypallon ja sitten tulee sitä kylmää ja jähmeää öljyä seuraavaksi   :o  Tuskin tuokaan kovin hyvä on pidemmän päälle..
mutta eikös autopowder jonnikassa jäähdytinneste käy mutkan laatikossa, jos nesteet webastolla lämpimäks, kunnon kiertovesipumppu kehiin... mutta siirtyskö tuo lämpö siellä laatikossa vedestä öljyyn, käsittääkseni näissä halvemin tehdyissä portaattomissa  öljyt on yhteiset laatikossa ja hydessä vai oonko ymmärtäny väärin :-\

 Käyttäjän elämän helpotukseks aapeessä on lämmityskäyttö, laatikko ihan omin lupinsa lämmittää eka öljyt ja vasta sen jälkeen lupa lähteä liikkeelle, latauspumpulle taitaa olla oma vastuksensa lämppäri haarasta.
elikkä tulipalon sattuessa kohdalle tuota jonnikkaa ei kannata parkkeerata edellisenä iltana  seinän viereen paitsi ihan tositarkoituksella ::) ::) ::) ::)

 Milloinka on eka direkti, roplaamatta, kymppi-kerhossa ja minkä värinen se on?

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
en jaksanut kaikkia lukia,minä nostan vallun etupään kuormaajalla irti maasta ja rattia laidastalaitaan jo pian on öölit lämpimiä.ö

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Laitatin alkutalvesta peräöljyn lämmitysvastuksen nyykkärin tm malliin,ei pumppu enää jurise kun laittaa käyntiin kylmästä 3-4 tunnin lämmityksen jälkeen.Putket kun tyhjenee jäykästä öljystä niin kuormain toimii huomattavasti jouheammin.

Eli mistä ostit ja minkämerkkisen, oliko tuollainen patruunatyyppi, kierukka vaiko liimattava "matto"?

--TM:n(mulla MXM Case) lämmitin asennetaan vetokoukun etupuolella olevaan roppuun,se on kierukkatyyppinen.Ostin sen Casen dealerin kautta,asensin itse.Peräöljyt pois.Sitten vaan roppu auki ja elementti paikalleen.Muuten helppo homma mutta elementti on suunniteltu erilaiselle vetokoukulle kuin tässä 2007 mallissa on.Jouduin löystyttämään koukun pultteja sekä vääntelemään vastuksen piuhoja jonnii verran ennen kuin koukku mahtu takaisin.
--hyvä varuste

Calix näköjään tekee kans erilaisia hydeöölin lämmittimiä

Mitenkähän jos lämmitinkierukka on pienikokoinen ja silti tehokas, niin mahtaako olla vaarana öljyn "pohjaan palaminen" kuten puurokattilassa? Jäykkä öljy ei ole kovin liikkuvaista tavaraa, ja jos vastuksen pintalämpötila on iso niin paikallisesti lämminnyt öljy ei kerkiä vastuksen luota pois ennen kuin se palaa. Palaneen öljyn voiteluominaisuudet ei liene kovin hyvät. Sen puoleen tuo laatikon pohjaa lämmittävä matto tuntuisi turvallisemmalta. Vaikka luulisi jos noita kierukoita tuohon tarkoitukseen myydään niin olisi tämäkin otettu huomioon.


Mika

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Milläs helkkaroidilla se traktorin persauksen sitte saa lämpöseksi jos ei pellipohjan läpi muutamaa litraa moottoriöljyä?
Lämpimällä tallilla...  Hydrauliöljy kun ei lämpeä lyhyellä lämmityksellä kuin yhdestä kohtaa eli siitä mistä sitä lämmitetään... Ja sitten kun rupeat käyttämään öljyjä niin se vetäsee sen lämpimän öljypallon ja sitten tulee sitä kylmää ja jähmeää öljyä seuraavaksi   :o  Tuskin tuokaan kovin hyvä on pidemmän päälle..
mutta eikös autopowder jonnikassa jäähdytinneste käy mutkan laatikossa, jos nesteet webastolla lämpimäks, kunnon kiertovesipumppu kehiin... mutta siirtyskö tuo lämpö siellä laatikossa vedestä öljyyn, käsittääkseni näissä halvemin tehdyissä portaattomissa  öljyt on yhteiset laatikossa ja hydessä vai oonko ymmärtäny väärin :-\

 Käyttäjän elämän helpotukseks aapeessä on lämmityskäyttö, laatikko ihan omin lupinsa lämmittää eka öljyt ja vasta sen jälkeen lupa lähteä liikkeelle, latauspumpulle taitaa olla oma vastuksensa lämppäri haarasta.
elikkä tulipalon sattuessa kohdalle tuota jonnikkaa ei kannata parkkeerata edellisenä iltana  seinän viereen paitsi ihan tositarkoituksella ::) ::) ::) ::)

Eikös se paremmin lämpimästä lähde liikenteeseen :o  ;)
Nii se on...

SDF

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 193
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Laitatin alkutalvesta peräöljyn lämmitysvastuksen nyykkärin tm malliin,ei pumppu enää jurise kun laittaa käyntiin kylmästä 3-4 tunnin lämmityksen jälkeen.Putket kun tyhjenee jäykästä öljystä niin kuormain toimii huomattavasti jouheammin.

Eli mistä ostit ja minkämerkkisen, oliko tuollainen patruunatyyppi, kierukka vaiko liimattava "matto"?

--TM:n(mulla MXM Case) lämmitin asennetaan vetokoukun etupuolella olevaan roppuun,se on kierukkatyyppinen.Ostin sen Casen dealerin kautta,asensin itse.Peräöljyt pois.Sitten vaan roppu auki ja elementti paikalleen.Muuten helppo homma mutta elementti on suunniteltu erilaiselle vetokoukulle kuin tässä 2007 mallissa on.Jouduin löystyttämään koukun pultteja sekä vääntelemään vastuksen piuhoja jonnii verran ennen kuin koukku mahtu takaisin.
--hyvä varuste

Calix näköjään tekee kans erilaisia hydeöölin lämmittimiä

Mitenkähän jos lämmitinkierukka on pienikokoinen ja silti tehokas, niin mahtaako olla vaarana öljyn "pohjaan palaminen" kuten puurokattilassa? Jäykkä öljy ei ole kovin liikkuvaista tavaraa, ja jos vastuksen pintalämpötila on iso niin paikallisesti lämminnyt öljy ei kerkiä vastuksen luota pois ennen kuin se palaa. Palaneen öljyn voiteluominaisuudet ei liene kovin hyvät. Sen puoleen tuo laatikon pohjaa lämmittävä matto tuntuisi turvallisemmalta. Vaikka luulisi jos noita kierukoita tuohon tarkoitukseen myydään niin olisi tämäkin otettu huomioon.


Mika
Ilmajäähdytteisissä moottoreissa on käytetty noita lämmitysvastuksia öljypohjassa ja niistä mulla on ainakin sellainen käsitys että ovat melko malttillisen tehoisia juurikin tuosta syystä, ettei öljy palaisi vaan ehtisi johtaa lämpöä eteenpäin.   

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 471
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Laitatin alkutalvesta peräöljyn lämmitysvastuksen nyykkärin tm malliin,ei pumppu enää jurise kun laittaa käyntiin kylmästä 3-4 tunnin lämmityksen jälkeen.Putket kun tyhjenee jäykästä öljystä niin kuormain toimii huomattavasti jouheammin.

Eli mistä ostit ja minkämerkkisen, oliko tuollainen patruunatyyppi, kierukka vaiko liimattava "matto"?

--TM:n(mulla MXM Case) lämmitin asennetaan vetokoukun etupuolella olevaan roppuun,se on kierukkatyyppinen.Ostin sen Casen dealerin kautta,asensin itse.Peräöljyt pois.Sitten vaan roppu auki ja elementti paikalleen.Muuten helppo homma mutta elementti on suunniteltu erilaiselle vetokoukulle kuin tässä 2007 mallissa on.Jouduin löystyttämään koukun pultteja sekä vääntelemään vastuksen piuhoja jonnii verran ennen kuin koukku mahtu takaisin.
--hyvä varuste

Calix näköjään tekee kans erilaisia hydeöölin lämmittimiä

Mitenkähän jos lämmitinkierukka on pienikokoinen ja silti tehokas, niin mahtaako olla vaarana öljyn "pohjaan palaminen" kuten puurokattilassa? Jäykkä öljy ei ole kovin liikkuvaista tavaraa, ja jos vastuksen pintalämpötila on iso niin paikallisesti lämminnyt öljy ei kerkiä vastuksen luota pois ennen kuin se palaa. Palaneen öljyn voiteluominaisuudet ei liene kovin hyvät. Sen puoleen tuo laatikon pohjaa lämmittävä matto tuntuisi turvallisemmalta. Vaikka luulisi jos noita kierukoita tuohon tarkoitukseen myydään niin olisi tämäkin otettu huomioon.


Mika
Ilmajäähdytteisissä moottoreissa on käytetty noita lämmitysvastuksia öljypohjassa ja niistä mulla on ainakin sellainen käsitys että ovat melko malttillisen tehoisia juurikin tuosta syystä, ettei öljy palaisi vaan ehtisi johtaa lämpöä eteenpäin.

Juuri näin,öljyn lämmönjohtavuus huono eli vaatii omat vastuksensa ettei öljy "tuhkaudu" ;D
Sitäkin on nähty.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Laitatin alkutalvesta peräöljyn lämmitysvastuksen nyykkärin tm malliin,ei pumppu enää jurise kun laittaa käyntiin kylmästä 3-4 tunnin lämmityksen jälkeen.Putket kun tyhjenee jäykästä öljystä niin kuormain toimii huomattavasti jouheammin.

Eli mistä ostit ja minkämerkkisen, oliko tuollainen patruunatyyppi, kierukka vaiko liimattava "matto"?

--TM:n(mulla MXM Case) lämmitin asennetaan vetokoukun etupuolella olevaan roppuun,se on kierukkatyyppinen.Ostin sen Casen dealerin kautta,asensin itse.Peräöljyt pois.Sitten vaan roppu auki ja elementti paikalleen.Muuten helppo homma mutta elementti on suunniteltu erilaiselle vetokoukulle kuin tässä 2007 mallissa on.Jouduin löystyttämään koukun pultteja sekä vääntelemään vastuksen piuhoja jonnii verran ennen kuin koukku mahtu takaisin.
--hyvä varuste

Calix näköjään tekee kans erilaisia hydeöölin lämmittimiä

Mitenkähän jos lämmitinkierukka on pienikokoinen ja silti tehokas, niin mahtaako olla vaarana öljyn "pohjaan palaminen" kuten puurokattilassa? Jäykkä öljy ei ole kovin liikkuvaista tavaraa, ja jos vastuksen pintalämpötila on iso niin paikallisesti lämminnyt öljy ei kerkiä vastuksen luota pois ennen kuin se palaa. Palaneen öljyn voiteluominaisuudet ei liene kovin hyvät. Sen puoleen tuo laatikon pohjaa lämmittävä matto tuntuisi turvallisemmalta. Vaikka luulisi jos noita kierukoita tuohon tarkoitukseen myydään niin olisi tämäkin otettu huomioon.


Mika
Ilmajäähdytteisissä moottoreissa on käytetty noita lämmitysvastuksia öljypohjassa ja niistä mulla on ainakin sellainen käsitys että ovat melko malttillisen tehoisia juurikin tuosta syystä, ettei öljy palaisi vaan ehtisi johtaa lämpöä eteenpäin.

Juuri näin,öljyn lämmönjohtavuus huono eli vaatii omat vastuksensa ettei öljy "tuhkaudu" ;D
Sitäkin on nähty.

Ei ainakaan tuo Casen vastus ole ongelmia tuottanut.Sen teho on semmoinen että -20 muuttuu nollaksi.Eli lähtö -20 asteesta yhtä notkea tai yhtä kankea kuin lämmittämätön nollasta.Jos on pakko lähteä aamulla laitan yöksi häkkyrän roikan päähän...

rns

  • Vieras
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Jos on yhteisöljy hydessä ja vaihteistossa niin voimanotto lienee yksinkertaisempia konsteja.

Tänä aamuna lämmitin ysisatasen vallun vaihteistoöljyn käynnistettyä jättämällä H ryhmän pyörimään. Eli vain H ryhmä päälle, mutta vaihdevipu vapaalle ja kytkintä ylös niin alkaa hölskyä. Oli -20 asteessa sen verran kankeaa että kun nosti kytkintä niin tuumas sammua. Liikkeellelähtö oli kuitenkin paljon sujuvampi parin minuutin käymisen jälkeen kuin jos olisi siltä seisomalta alkanut ajella. Hydeöljyt alkaa kyllä toimia välttävästi kun jonkinaikaa kääntelee rattia.

Joku ymmärtäväinen vois kertoa käykö nykysessä suunnanvaihtaja haitekki valluissa samoin jos vain ryhmävaihde on päällä ja suunnanvaihtaja jompaan kumpaan suuntaan päällä? Ainakin Teessähän on yhteisöljyt. Kovin tykkää nimittäin vilkuttaa öljynpainevaloa jonkun minuutin kylmällä ajamaan lähdettäessä.

Hitech 1 ainakin heittää vapaalle , jos ei istu koko ajan kopissa odottamassa, 05-sarjalaisessa toimii kyllä.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Mikä olisi hyvä, mutta edukas tsydeemi saada peräöljyt notkeiksi. Älkää ehdottako mitään nuotioita.....

hydrauliikkaöljyyn pitäis jottain keksii juu .  :-\
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52010
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: hydrauliöljyn lämmitys
Mikä olisi hyvä, mutta edukas tsydeemi saada peräöljyt notkeiksi. Älkää ehdottako mitään nuotioita.....

hydrauliikkaöljyyn pitäis jottain keksii juu .  :-\
Eikö sitä vesikiertoa voi sinne säiliöön rakentaa??? Mikä siinä on niin vaikeeta???
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159