Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe hytrauliletkut  (Luettu 7160 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: hytrauliletkut
Elhon käärijässä oli mahtavat hydeletkut kun ensimäisellä kerralla kaks letkuu korkkas heti liitoksista.Takuseen kaikki letkut uusiks, hitommoinen työ >:(.ajatelkaa kotimmainen kone ja laatu sekundaa
Letku liitosten teko on todella huolellisen miehen työtä .
Ja tämänkin homman SAS hallitsee ylivertaisesti
Sä poika alat oppia ! ;D ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4409
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: hytrauliletkut
Sen verran tarvitsee aina jostain öllööä tihkua ettei ruostumaan pääse...

..nimimerkki 'mehtäkones'....  ;)

Joo mettäkoneet on siittäkyllä ihmelaitteita että neet kyllä tihkuu lähesaina jostain eikä aina pelkästään tihku. Mettäkoneet on myös kovia syömään letkuja yms hyd osasia. Tietysti kylmässä käyttö vaikuttaa letkujen yms ikään ja mettä masiinoita kyllä kylmastä joskus herätellään. Toisin kuin kaivureita ainakin yleensä pakkasilla kaivellaan vähempi. Mutta onne kaivureiden letkutkin sitte melko tiukkaa tavaraa. Meinaan mulla on ollu yleensä tapana että otan hiukan pidemmän letkun tilalle kun remahtaa. Noo meni edellisestä  koppelosta joskus siittä puomin tyvestä pari letkutinta. Ja otinsitte vanhan kaavan mukaan pikkusen pidemmät tilalle. Ja voi itku kun sai vääntää että neet sai paikalleen menemään onne niin kankeita lotkottimia että. Niissä siis on paljon enempi kudoksia kuin ihan tavan etukuormaajan letkuissa. Mutta voi semmosta kovemman paineen letkua muuallekkin tietysti ostaa. Mutta neet eisitte välttämättä kestä kovinhyvin jos kohde onsemmoinen missä letku taipuu jatkuvasti paljon. On näitä jykeviä letkuja tosin nyky mettäkoneissakin.

Kaivuri on jotensakin selkeämpi laite. Puomin nivelten yli pääsee selkeällä ja hyvin suunnitellulla letkutuksella, ja kauhakaan ei tee aivan mahdottomia liikkeitä kaikkiin suuntiin. Puuttuu metritolkulla pitenevä teleskooppi jota käytetään lähes jatkuvasti. Eikä sinne kauhalle tarvitse edes viedä niitä koneen suurimpia linjoja, toisin kuin motossa. Lisäksi vielä risukot ja pusikot jotka rassaavat huonosti suojattuja rakenteita.

Letkuja on kyllä montaa sorttia ja laatua. Pakkasenkestävyydessä on eroja, samoin taivutuskestävyydessä ja pinnan kulumiskestävyydessä. Isot letkut ovat hankalimpia, jotta riittävä paineenkesto saavutetaan pitää teräskerroksia olla monta. Tämän sivutuotteena taas letkusta tulee rautakanki, sen taivutusominaisuudet heikkenevät samassa suhteessa.

Tärkeintä on pitää taivutussäteet riittävän suurina, välttää mekaanista hankausta ja ulkoisia vaurioita. Myöskään kiertyvää liikettä ei saisi ilmetä - jos iso letku pyrkii vääntymään kierteelle, käytä kiertyviä liittimiä. Suojaspiraalit ovat hyvä keksintö...

Mulla on joskus päässyt oman mokan takia kaatumaan puu väärään suuntaan ja se on vääntänyt hakkuupään mukanaan 'ylösalaisin', varsin mielenkiintoiseen asentoon niin että puomi on alla, pää siinä puomin päällä ja puu ylimmäisenä... siinä letkutkin vähän ihmettelevät vaikka juuri sillä hetkellä mikään ei rikki mennytkään. Tuosta jooga-asanasta on hiukan mielenkiintoista selvitä takaisin lähtötilanteeseen. Ilman Hussea...

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: hytrauliletkut
Mp-liftin etukuormaaja vm2002,ja nyt on ekat letkut vaihdettu.Laatu kohdillaan.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8444
Vs: hytrauliletkut
Tuommoinen suojatun yletinpuomin letkut pyörii siellä sisällä rullalla. Yllättävän hyvin ne siellä kestää. Ehkä sekin on, että ne eivät siellä puomin sisällä saa turpaan niin paljoa, kuin vaikka puomin päällä. Ensiharvennuksilla oksat aina sohii jostain suunnasta.

On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8407
Vs: hytrauliletkut
Mp-liftin etukuormaaja vm2002,ja nyt on ekat letkut vaihdettu.Laatu kohdillaan.
Quicke vuodelta 1991 ja yksi kauhankäännön letku vaihdettu. Joskus niissäkin ollut laatua.
Mystinen kesälaatumies

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096
Vs: hytrauliletkut
Mp-liftin etukuormaaja vm2002,ja nyt on ekat letkut vaihdettu.Laatu kohdillaan.
Quicke vuodelta 1991 ja yksi kauhankäännön letku vaihdettu. Joskus niissäkin ollut laatua.

-98, 10 000h ja alkuperäiset letkut.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65712
Vs: hytrauliletkut
tuolloin vielä oli varaa tehdä kunnolla.  nuo vanhat letkut on yllättävän korkeaa laatua.     ite huomannu noista vanhojen värkkien osista...

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3448
Vs: hytrauliletkut
MP Liftin kuormain,ruotsinpuolella vielä tehty eli Vreten,jotain 94 vuodelta letkut edelleen alkuperäiset eikä näy pahemmin murtumiakaan.Ainoa korjausta vaativa kohde on ollut lisähydrauliikan sähköventtiilin sähköliitos.Oli hiukan hapettunut liitoksesta.Ja kyllä tuota kuormainta on käytetty,ei se ole nokkapainona pelkästään ollut.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: hytrauliletkut
Mulla on 970 valtra kuikka vm 01 alkuperäset letkut siinä vielä on tosi murtuneet ne kylläon. Mutta mutta isompi ongelma on kauhasylintereiden tiivisteet. Vuotaa kummastakin päästä roiskasi komeasti taas yläpäästä siittä putken huohotin reijästä öölit konepellille >:( Vielä pahempi ongelma on tuon kuormaimen onneton ainevahvuus. Mitään muuta härveliä ei meillä ole tarvinnu niinpaljoo oikoo ja hitsata >:( Jossei nyt lasketa itsevalmistettujen kärryjen yms kokoonpano hitsausta.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: hytrauliletkut
95 mallisesta kuikasta korkkas kaikki prässäykset alakuvuosina, sittemmin kestäny paikallisen tekemänä.. 98 ei oo vaihrettu yhtäkää..
04 silokutista menny pari mutta vaurion takia, ny aamulla kattoon jotta prässäys pyörähti kun laitoon kii, ei vuotanu viä kumminkaa.. olihan kankiat >:( ja muutenki sai kyllä kauan lämmitellä ennenku tohti painetta pitää vaikka suojas, tokiki kylymäs mutta eres katon alla viimalta suojas..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Dr.Who

  • Vieras
Vs: hytrauliletkut
Pakkasilla on laittanut voimanulosoton päälle,öljyt lämpiää nopeemmin,siis tuossa jossa on hydr.ja peräöljy samaa.Mut kyllä se viileällä on syytä varovasti herkistellä sylintereitä.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: hytrauliletkut
Pakkasilla on laittanut voimanulosoton päälle,öljyt lämpiää nopeemmin,siis tuossa jossa on hydr.ja peräöljy samaa.Mut kyllä se viileällä on syytä varovasti herkistellä sylintereitä.

juu teen samoin.. halavee vaihtaa tumpin ympäriltä tefaa kun sitte reirata muualta..

reissurempas nähäny parikertaa senki kunon painesuoratin litis heti kylymiltänsä touhatun jäläkehen..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65712
Vs: hytrauliletkut
tuo hydeöölin lämmitys on ihan jees!   kun on toi omituisuss.   mutta miksi hitossa pitää olla joku ööli erikseen perälle je hydelle, en käsitä.... kun joku tollasella lainaa jotain niin heti alkaa fiuden jarrut huutaa...