Kirjoitin jo kerran vastauksen VMS1 ajatuksiin, mutta se tuntui katoavan bittiavaruuteen.
Esimerkiksi puutavarakuormaimien ohjausventtiilit ovat yleensä nimelliskooltaan 1/2" mutta useimmiten ovat kaikki letkut 3/8", eli yhdelle sylinterille menee vain osa koko virtauksesta. Täten esim. pikaliittimien kuristus ei ole ongelma, noita kuristuksihan laitetaan muutenkin rotaattorille ja puominkäännölle. Jos ohjattavaa laitetta, kuten kuormainta ei kovin usein vaihdeta, voisi kiinteästä ohjausventtiilistä, numeroiduilla / värikoodatuilla pikaliittimillä saada ns. yleisventtiilin. Löytyyhän noita ns. pikaliitinpaketteja, jotka kiinnitetään ja irroitetaan yhdellä kahvan väännöllä.
Sitten siihen ohjauskahvan signaalin jakamiseen, useammalle karalle, vaihtokytkimellä. Sama juttu, ja usein käytetty, helposti onnistuu. Yhdelle kaksitoimiselle karalle menee yleensä kaksi johtoparia, joissa kumminkin toinen pari on "yhteinen" eli käytännössä kolme piuhaa.
Viimeksi muokattu: 09.09.10 - klo:09:36 kirjoittanut JJVaasa