Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sotilasarvosi?  (Luettu 12155 kertaa)

SKM

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2041
  • Sir Loimaa, savinenseudun (r)kunkku
Sotilasarvosi?
 Myyntipäällikkö toisessa ketjussa mainitsikin olevansa reservin kapteeni. Pistetääs kysely pystyyn: Sotilasarvosi? Oletko ollut kertaamassa, YK-hommissa tms?

 Itse olen res. yliluutnantti, nykyisin kriisinajan sijoitukseni PERKin varapäällikkö. Olen kerran ollut YK-joukoissa palveluksessa. kertauksia ollut parhaimmillaan 3 kpl vuoden aikana, yksi niistä tosin vain päivän mittainen. RUK käytiin 80-luvun puolivälissä Haminassa. Intin jälkeen olin vajaan vuoden Kainuun prikaatissa "kesävänskänä" mutta lopulta siellä valkeni, ettei siitä mun leipäpuuta tule. Rajavartiosto olisivoinut kiinnostaa paremmin, tiedä häntä.
Vuokrapienviljelijän unelma Loimaalla: 70-lukulaiset veljekset Simulta ja Hankmo sekä isovaari Faari vm. 1976

Monen eri nimimerkin sujuva käyttö takaa samanmielisten kokoontumisajon.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Sotilasarvosi?
  Nostoväkeen kuulutaan jo,,Kokardit ja ruusukkeet ovat jääneet vain valokuviin..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Sotilasarvosi?
hui!   ja meikä vain taivaallisten ohiampujien valoita, kerran alle vuoden reservikauden jälkeen kerrannut mutta kun totesivat tason niin jättivät rauhaan!       tosin tossa pihapiirissä ovat sitten käynet kertaamassa aika usein. mutta miut jättäneet kuitenkin ulos.

yks.9

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2741
  • apunimimerkkiä v#tuttaa : )
Vs: Sotilasarvosi?
Lentosotamies. Vastaa maavoimien majuria  8)

JiiPee42

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3612
Vs: Sotilasarvosi?
Kessu....kuljetuksesta......kolme kertaa kerrannut...olisko 36 päivää. ..

Majori

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 136
  • Jaa, minä komea!
Vs: Sotilasarvosi?
Yli korpraali 8)
Helppo homma

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Sotilasarvosi?
alikersantti olin ainut ketä ei saanu kersantin natsoja kun olin kaksi kertaa intin putkassa siinä samalla palo toi yk mahku kun jätin hakemusta niin sanottiin ettö meillä on pömppejä omastatakaa ei tarvita sua

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Sotilasarvosi?
Muutaman kertauksen jälkeen nykyiset resnatsat >>>> ja ikääkin toki sen verran, että siihen jäänee. Päivätyö semmoinen, että ei (ne vähät järjestettävät) kertaukset osu senkään vertaa vaan lienen kriiisaikana varattu muihin tehtäviin.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Sotilasarvosi?
        ;D    Eipä ole tarvinnut kerrata, epäilen että olin varattu aivan johonkin muuhun, vaikka lienen ollut kenties tykinruokaa.  ;D ;D   Sotilasarvosta viis mutta joukko-osastoristillä palkittu jo varusmiesaikaan ja kuulun reserviläisjärjestöön. :D
FIXIT

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Sotilasarvosi?
Lentosotamies. Vastaa maavoimien majuria  8)
Ei se ihan siltä tuntunut kun kävin Mikkelissä aukin. Olo oli kun mustalla miehellä uusnatsien bileissä. Tuhat miestä harmaissa vaatteissa ja muutamat sinisissä. Yritä siinä sitten sulautua joukkoon.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Sotilasarvosi?
Lentosotamies. Vastaa maavoimien majuria  8)
Ei se ihan siltä tuntunut kun kävin Mikkelissä aukin. Olo oli kun mustalla miehellä uusnatsien bileissä. Tuhat miestä harmaissa vaatteissa ja muutamat sinisissä. Yritä siinä sitten sulautua joukkoon.

  Tarviks puskajussien mielpiteistä välittää..

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Sotilasarvosi?
Panssarijääkäri , nostoväkeen tai kokonaan varmaan jo vapautettu .  8)

Kiitos Isäni alkoholismin en joutunut AUkoulutukseen .  :)
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Loannes

  • Vieras
Vs: Sotilasarvosi?
Vastasin lähinnä siitä että pioneerien louhinta, pienmoottori yms konekalusto pysyy käyttökunnossa sekä käyttäjänä ,11kk aikoinaan  nyt taidan olla jo nostoväessä. 

http://www.youtube.com/watch?v=o_s1mnHH8rU   esimerkiksi  ,taisi vaan olla scanian suora 8  ja fordin 6   8)

Viimeksi muokattu: 18.05.14 - klo:10:17 kirjoittanut Loannes

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Sotilasarvosi?
Vastasin lähinnä siitä että pioneerien louhinta, pienmoottori yms konekalusto pysyy käyttökunnossa sekä käyttäjänä ,11kk aikoinaan  nyt taidan olla jo nostoväessä. 

http://www.youtube.com/watch?v=o_s1mnHH8rU   esimerkiksi  ,taisi vaan olla scanian 8    8)

  Minun aikanani oli Broomwade Rolls- Roisin koneella sekä Ingersoll Rand Letukan kuutosella...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Sotilasarvosi?
Tykkimiehenä ja pääsääntöisesti toimin jonkinnäköisenä kuskina. Kerran jälkeenpäin käytiin reenaamassa ja silloin olinkin yllättäen komentovaunun kuski. Silloin sanottiin että jos viellä tulee pyyntö harmaisiin niin kannattaa suhtautua hieman vakavammin koska rauhanaikana ei enää reenata. Olimme kuulemma liian kalliita.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.