Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: lappalainen - 01.01.08 - klo:17:41

Otsikko: dynä vt koeajo
Kirjoitti: lappalainen - 01.01.08 - klo:17:41
kävi välipäivinä naapurikunnasta vario mies testään dynä vt,tä kovasti ihmeteltiin kovia alavääntöjä sisusta , monipuolisiavoimansiirron säätöjä  , järeää etuakselia ja muutenki järeästi rakennettua keulapäätä  ;)   
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: Timppa - 01.01.08 - klo:18:06
kävi välipäivinä naapurikunnasta vario mies testään dynä vt,tä kovasti ihmeteltiin kovia alavääntöjä sisusta , monipuolisiavoimansiirron säätöjä  , järeää etuakselia ja muutenki järeästi rakennettua keulapäätä  ;)   

Niin se kääntyy variomieskin uskossaan.
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: articla - 01.01.08 - klo:18:44
kävi välipäivinä naapurikunnasta vario mies testään dynä vt,tä kovasti ihmeteltiin kovia alavääntöjä sisusta , monipuolisiavoimansiirron säätöjä  , järeää etuakselia ja muutenki järeästi rakennettua keulapäätä  ;)   

No ei hän ihmetelly sitä savun määrää vedätyksessä? ;)
Säätöjä pitää olla sen takia jotta myyjät voi sanoa epäonnistuneen koeajon jälkeen: "pirskatti nyt ei sattunu oleen nuo säädöt kohdillaan", kun ostaja kanditaatti ihmettelee kuinkas tää ny tämmönen on. :D
Onhan ne veliVenäläisenkin tuotteet paksua rautaa yleensä, mutta kestääkö ne sen kummemmin? Paskarauta on paskarautaa. ;D
Tohtiko muuten pihassa pyöritellä ollenkaan, kun siältä hytistä ei näy kun rakennusten katot. Tai maakin näkkyy, muttei aivan lähiettäisyydellä.
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: lappalainen - 01.01.08 - klo:18:47
kävi välipäivinä naapurikunnasta vario mies testään dynä vt,tä kovasti ihmeteltiin kovia alavääntöjä sisusta , monipuolisiavoimansiirron säätöjä  , järeää etuakselia ja muutenki järeästi rakennettua keulapäätä  ;)   

No ei hän ihmetelly sitä savun määrää vedätyksessä? ;)
Säätöjä pitää olla sen takia jotta myyjät voi sanoa epäonnistuneen koeajon jälkeen: "pirskatti nyt ei sattunu oleen nuo säädöt kohdillaan", kun ostaja kanditaatti ihmettelee kuinkas tää ny tämmönen on. :D
Onhan ne veliVenäläisenkin tuotteet paksua rautaa yleensä, mutta kestääkö ne sen kummemmin? Paskarauta on paskarautaa. ;D
Tohtiko muuten pihassa pyöritellä ollenkaan, kun siältä hytistä ei näy kun rakennusten katot. Tai maakin näkkyy, muttei aivan lähiettäisyydellä.
ei se oo deutsin moottorilla
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: lappalainen - 01.01.08 - klo:18:49
kävi välipäivinä naapurikunnasta vario mies testään dynä vt,tä kovasti ihmeteltiin kovia alavääntöjä sisusta , monipuolisiavoimansiirron säätöjä  , järeää etuakselia ja muutenki järeästi rakennettua keulapäätä  ;)   

No ei hän ihmetelly sitä savun määrää vedätyksessä? ;)
Säätöjä pitää olla sen takia jotta myyjät voi sanoa epäonnistuneen koeajon jälkeen: "pirskatti nyt ei sattunu oleen nuo säädöt kohdillaan", kun ostaja kanditaatti ihmettelee kuinkas tää ny tämmönen on. :D
Onhan ne veliVenäläisenkin tuotteet paksua rautaa yleensä, mutta kestääkö ne sen kummemmin? Paskarauta on paskarautaa. ;D
Tohtiko muuten pihassa pyöritellä ollenkaan, kun siältä hytistä ei näy kun rakennusten katot. Tai maakin näkkyy, muttei aivan lähiettäisyydellä.
käyppä muuten huvikseen kokeileen 115 deutsia   ;)
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: articla - 01.01.08 - klo:19:04
Olenpahan tuotakin (115) mallia kokeillu.
Ei semmosta päivää tule jotta sen mallin ostasin.
Sen mallin vaihteisto ainakin on aivan p...stä. >:(

Kuuslovinen neljällä pikavaihteella menettelee, mutta TTV vasta tuntuu omalta. :-*

Tuo kuvassa oleva oli kuitenki paras DF joka ollu mulla.
Harmi ku tuli hukattua vaihtohommassa. :'(

TTV:kin joutas myydä pois. Sen verran vähäiset tarpeet nykyään.
Jospa se Setorin myyjä Pedersen alkaisi tuomaan DF:kin niin vaihtasin TTV:n Setoreihin ja yhden jättäsin ittelle, loput möisin.
Kai tommosella vähän ajetulla TTV:llä pari forterraa saa? ::)
Otsikko: Vs: Käännytystyötä...
Kirjoitti: Ojala - 01.01.08 - klo:20:40
kävi välipäivinä naapurikunnasta vario mies testään dynä vt,tä kovasti ihmeteltiin kovia alavääntöjä sisusta , monipuolisiavoimansiirron säätöjä  , järeää etuakselia ja muutenki järeästi rakennettua keulapäätä  ;)   

Niin se kääntyy variomieskin uskossaan.

Ei käänny ainakaan tuolla tuotteella  ;)

Olihan sielä alavääntöä juu mut kummasti aurinko meni
"pilveen" kun lähti liikkeelle, jotain semmosta mustaa tuprus
taivaalle, eikös se ole palamatonta polttoainetta ?

Keula oli kyl massiivinen, vaikka peräs Lemken 5 siipinen
ilimajähytteinen ni ei pompi  :o

Yhteenvetona vois tiivistää millä Dyna voitti Varion:
Katkasijoiden määrässä se oli ihan ylivoimanen, keulan
painos samoon ja savutukses kiistaton ykköne  ;)

Samoja juttuja oli tottumattoman tekemä suunnanvaihtoo
sai jopa hikan loppumaan ! (nykääsi hiukka)

Renkaat oli huiput Misukan läskit ok !

Positiivine maku jäi koeajosta  ;D
Otsikko: Vs: Käännytystyötä...
Kirjoitti: articla - 01.01.08 - klo:21:20


Niin se kääntyy variomieskin uskossaan.

Ei käänny ainakaan tuolla tuotteella  ;)

Olihan sielä alavääntöä juu mut kummasti aurinko meni
"pilveen" kun lähti liikkeelle, jotain semmosta mustaa tuprus
taivaalle, eikös se ole palamatonta polttoainetta ?

Keula oli kyl massiivinen, vaikka peräs Lemken 5 siipinen
ilimajähytteinen ni ei pompi  :o

Yhteenvetona vois tiivistää millä Dyna voitti Varion:
Katkasijoiden määrässä se oli ihan ylivoimanen, keulan
painos samoon ja savutukses kiistaton ykköne  ;)

Samoja juttuja oli tottumattoman tekemä suunnanvaihtoo
sai jopa hikan loppumaan ! (nykääsi hiukka)

Renkaat oli huiput Misukan läskit ok !

Positiivine maku jäi koeajosta  ;D
[/quote]

Sitä nappuloiden määrää minäkin ihmettelin, kun sen 5 minuutin pika tutustumisen tein VT:n hyttiin.
Ei niitä enää tässä iässä oppis mitä mistäkin tapahtuu.
Eri asia lienee nyky kersoilla kun syntymästään lähtien pelaavat kaikenlaisten nappuloiden kanssa.
Kyllä TTV sentään on yksinkertasen selkeä oppia vanhempanakin.
Uskon että Vario samoin.
Asiantuntijat kertoneet jotta Varion ja TTV:n logiikka hyvin pitkälti samanlainen.
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: Timppa - 01.01.08 - klo:21:45
Sitä nappuloiden määrää minäkin ihmettelin, kun sen 5 minuutin pika tutustumisen tein VT:n hyttiin.

****Tarkoitatko niitä olevan liian vähän vai liikaa? 

Mun mielestä niitä nappuloita on VT:ssä tosi vähän verrattuna esim. fenttiin.

Tossa muuten selvästi kerrottuna tsekin kielellä eri portaattomien toimintaperiaatteet:

http://www.dazes.com/script/cz/aktual/Akt1_d.asp?id=20020417112105

Nuo kaavakuvat selventää mukavasti tuota selkeää kerrontaa.
Otsikko: Vs: Käännytystyötä...
Kirjoitti: lappalainen - 01.01.08 - klo:22:27
kävi välipäivinä naapurikunnasta vario mies testään dynä vt,tä kovasti ihmeteltiin kovia alavääntöjä sisusta , monipuolisiavoimansiirron säätöjä  , järeää etuakselia ja muutenki järeästi rakennettua keulapäätä  ;)   

Niin se kääntyy variomieskin uskossaan.

Ei käänny ainakaan tuolla tuotteella  ;)

Olihan sielä alavääntöä juu mut kummasti aurinko meni
"pilveen" kun lähti liikkeelle, jotain semmosta mustaa tuprus
taivaalle, eikös se ole palamatonta polttoainetta ?
tupraukselle lääkit tulos ei savuta vedätykses tippaakkkaan nytkään

Keula oli kyl massiivinen, vaikka peräs Lemken 5 siipinen
ilimajähytteinen ni ei pompi  :o   niin ja ketterä

Yhteenvetona vois tiivistää millä Dyna voitti Varion:
Katkasijoiden määrässä se oli ihan ylivoimanen, keulan
painos samoon ja savutukses kiistaton ykköne  ;)
jotkut ihmetelly kuin vähä katkasijoita dynä vt

Samoja juttuja oli tottumattoman tekemä suunnanvaihtoo
sai jopa hikan loppumaan ! (nykääsi hiukka) 
poljinajo oli säädetty maksille kun sä vaihtelit eikä kokeiltu säätöä muutenkaan suunnanvaihtimelle
 valtran tehas kuski testas monella säädöllä jospa nyt alkavat tietään miten pitää toimia  ;)

Renkaat oli huiput Misukan läskit ok !

Positiivine maku jäi koeajosta  ;D
hyvä  :)
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: mlahti - 02.01.08 - klo:08:43
miekään en tykänny massikan nappuloiden määrästä ja siitä että kun käynnistät koneen niin pitää kuittailla kaikenlaista ennen ku kone toimii.. >:(
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: Sikanauta - 02.01.08 - klo:13:07
Olittako kyntämäs vai millä alavääntyä kokeelitta?Minkämoinen verku sulla on?Meniskö isoo tarkkuussilippuri?
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: lappalainen - 02.01.08 - klo:13:48
Olittako kyntämäs vai millä alavääntyä kokeelitta?Minkämoinen verku sulla on?Meniskö isoo tarkkuussilippuri?
7480 ja7485 . 7485 kokeiltiin ollaan kynnettyki monenlaisilla vehkeillä. mutta kaverit tuli fent varion testauksesta niin heti kun liikkeelle lähettiin rupesivat ihmetteleen  alavääntöä.
tarkkuussilppuri jf1350 kyllä pyörii.
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: KJL - 02.01.08 - klo:14:03
miekään en tykänny massikan nappuloiden määrästä ja siitä että kun käynnistät koneen niin pitää kuittailla kaikenlaista ennen ku kone toimii.. >:(

Se on se valinnan vapaus, vapaus valita ajotapa jne...

Mut jos ei osaa päättää, on paree, että kone tekee sen sun puolestas.

Jos totta puhutaan, mistään koneesta ei saa tarpeeksi irti tekemättä valintoja ja säätöjä.
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: Sikanauta - 02.01.08 - klo:21:59
Justihin 1350fct meilläkin.Epäälen jotta ei riitä 7495.n paukut,kun yhyristetähän 3 karhoa.Kiinnostaas kyllä kokeella.Eikö tämä 7495 kumminkin suurin malli oo?Siinä joku pari sataa moottoris.
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: lappalainen - 02.01.08 - klo:22:30
Justihin 1350fct meilläkin.Epäälen jotta ei riitä 7495.n paukut,kun yhyristetähän 3 karhoa.Kiinnostaas kyllä kokeella.Eikö tämä 7495 kumminkin suurin malli oo?Siinä joku pari sataa moottoris.
sisun moottoritehtaan mukaan 7485 198 ja 7495 jotain 217 muistaakseni 3karhoaki ollaan yhistetty kyllä noukin antaa periksi ennen kuin moottori jos rehu kostiampaa.  tehoja kyllä pystyy  nostaan niin paljon että 1350 posahtaa  ;)
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: Maalaispoika - 03.01.08 - klo:10:32
tehoja kyllä pystyy  nostaan niin paljon että 1350 posahtaa  ;)

Ja varmaan joutuukin, että niin tapahtuisi. Meillä päin on pitänyt nostaa 7485:n tehoja jo pelkästään ajosilppurin torven alla ajamiseen, ei ollu kuulemma muuten jaksanu kelata täyttä vauhtia kuorma päällä.
Otsikko: Vs: Fendt Favorit+ JF
Kirjoitti: Ojala - 03.01.08 - klo:12:44
tehoja kyllä pystyy  nostaan niin paljon että 1350 posahtaa  ;)

Ja varmaan joutuukin, että niin tapahtuisi. Meillä päin on pitänyt nostaa 7485:n tehoja jo pelkästään ajosilppurin torven alla ajamiseen, ei ollu kuulemma muuten jaksanu kelata täyttä vauhtia kuorma päällä.

Lappalaisen naapuris ajelee isäntä vanhalla 312 Favoritilla
1100 JF peräs ja vankkaa karhoo vauhilla, kuuluu ihimettelevän
mitä sielä hommataan Lappalaisella kun musta savu SISUdieselistä täyttää
maiseman nii ettei rehusuihkua näy.
Naapurilla Vanhan Fendtin MWM
vääntää korkeelta ja kovaa ja rehu LENTÄÄ   ;D

Keskon näytökses oli kevennetty Dyna VT:n taakkaa kätevästi,
puolet teriistä tiputettu pois, johan huilaa eikä kuormakaan
paljoa paina  ;)
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: ijasja2 - 03.01.08 - klo:13:43
sisun moottoritehtaan mukaan 7485 198 ja 7495 jotain 217 muistaakseni 3karhoaki ollaan yhistetty kyllä noukin antaa periksi ennen kuin moottori jos rehu kostiampaa.  tehoja kyllä pystyy  nostaan niin paljon että 1350 posahtaa  ;)

Jollei potku riitä,vaihtakaa koneen väriä ;D Parisataa heppaa riittää kyykyttämään silppurin sopivan nihkeällä rehulla,kuivalla ei kyykkää kumpikaan ;D
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: Sikanauta - 03.01.08 - klo:14:26
Mitä paremmin traktori pitää kierrokset,sitä paremmin silippurikin nielöö.Jos kierrokset putuaa parahan väännön kohoralle alle parin tonnin,silippurin teho loppuu kans.Mitä isoompi raktori,sen paree.Ittellä parisataa hepoa ja pieni on.
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: ijasja2 - 03.01.08 - klo:15:31
Mitä paremmin traktori pitää kierrokset,sitä paremmin silippurikin nielöö.Jos kierrokset putuaa parahan väännön kohoralle alle parin tonnin,silippurin teho loppuu kans.Mitä isoompi raktori,sen paree.Ittellä parisataa hepoa ja pieni on.

Totta tuo mitä sanoit silppurin nielemiskyvystä,aiemmin oli ylimitoitettu kone ja nyt "sopiva". Ei kylläkään putoa kierrokset lainkaan,nappaa noukkimen tukkoon kun yrittää ahnehtia kosteahkolla ts. ka. 25-30% rehulla. Voima loppuu oikein kuivalla,ka. noin 50%, mutta sellaista ei järkeä tehdä kun ei tornia.

Millanen vetokone joka ei pidä kierroksia ;)?
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: Ojala - 03.01.08 - klo:15:33
Millanen vetokone joka ei pidä kierroksia Iskee silmää?

SISU diesel vääntäää huonosti ylhäältä, alavääntö ok
mut ei se silpurin edessä paljooa auta  ;)
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: apemies - 03.01.08 - klo:15:37
Millanen vetokone joka ei pidä kierroksia Iskee silmää?

SISU diesel vääntäää huonosti ylhäältä, alavääntö ok
mut ei se silpurin edessä paljooa auta  ;)

***Ihmettelvä kysyy? Mistä johtuu, että massikoiden väännöt ovat omaa luokkaansa muihin nähden?
Otsikko: Vs: Fendt Favorit+ JF
Kirjoitti: lappalainen - 03.01.08 - klo:17:17
tehoja kyllä pystyy  nostaan niin paljon että 1350 posahtaa  ;)

Ja varmaan joutuukin, että niin tapahtuisi. Meillä päin on pitänyt nostaa 7485:n tehoja jo pelkästään ajosilppurin torven alla ajamiseen, ei ollu kuulemma muuten jaksanu kelata täyttä vauhtia kuorma päällä.

Lappalaisen naapuris ajelee isäntä vanhalla 312 Favoritilla
1100 JF peräs ja vankkaa karhoo vauhilla, kuuluu ihimettelevän
mitä sielä hommataan Lappalaisella kun musta savu SISUdieselistä täyttää
maiseman nii ettei rehusuihkua näy.
Naapurilla Vanhan Fendtin MWM
vääntää korkeelta ja kovaa ja rehu LENTÄÄ   ;D

Keskon näytökses oli kevennetty Dyna VT:n taakkaa kätevästi,
puolet teriistä tiputettu pois, johan huilaa eikä kuormakaan
paljoa paina  ;) oli muuten 140 hv,n massikka työnäytöksessä 7475 ,miten pyöriskö 140 hv,n ventil  ;)

taitaa ojala vain ihmetellä ;)ei massikasta tuu yhtään savua ja 1350 jf ei kestä hyödyntää kokonaan 7485 ,n tehoja ollaan kuitenki 40 kuution kontti täytetty 5minuuttiin ja kaikki terät paikollaan  :D
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: lappalainen - 03.01.08 - klo:17:19
tehoja kyllä pystyy  nostaan niin paljon että 1350 posahtaa  ;)

Ja varmaan joutuukin, että niin tapahtuisi. Meillä päin on pitänyt nostaa 7485:n tehoja jo pelkästään ajosilppurin torven alla ajamiseen, ei ollu kuulemma muuten jaksanu kelata täyttä vauhtia kuorma päällä.
vaan kummasti vaan veti 7485 4kmh nopiammin samaa noukinvaunua kuin 7530 jd  ;)
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: lappalainen - 03.01.08 - klo:17:23
Mitä paremmin traktori pitää kierrokset,sitä paremmin silippurikin nielöö.Jos kierrokset putuaa parahan väännön kohoralle alle parin tonnin,silippurin teho loppuu kans.Mitä isoompi raktori,sen paree.Ittellä parisataa hepoa ja pieni on.
taitaa olla hollanti .se pudotti yllättävän helposti kierroksia vaikka oli penkin mukaan 210
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: lappalainen - 03.01.08 - klo:17:41
Millanen vetokone joka ei pidä kierroksia Iskee silmää?

SISU diesel vääntäää huonosti ylhäältä, alavääntö ok
mut ei se silpurin edessä paljooa auta  ;)
massikkahan on tunnetusti voimakone ;)http://www.metacafe.com/watch/488126/red_attraction/
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: lappalainen - 03.01.08 - klo:17:58
Millanen vetokone joka ei pidä kierroksia Iskee silmää?

SISU diesel vääntäää huonosti ylhäältä, alavääntö ok
mut ei se silpurin edessä paljooa auta  ;)
ylävääntö sisussa kohillaan  ;) kahteleppa fentin veto ;D http://www.youtube.com/watch?v=78kY2zDqJuk
Otsikko: Vs: Fendt Favorit+ JF
Kirjoitti: Kaupoi - 03.01.08 - klo:18:52
oli muuten 140 hv,n massikka työnäytöksessä...

Eppäillä soppii. Ihanko kuskilta kysyit?
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: Maitopoika - 03.01.08 - klo:19:01
No voi hyvänen aika sentään Rehua tehdään että savu piipusta nousee.
Kunhan olis mitä niittäsi ensiksi.
Otsikko: Vs: Fendt Favorit+ JF
Kirjoitti: lappalainen - 03.01.08 - klo:19:08
oli muuten 140 hv,n massikka työnäytöksessä...

Eppäillä soppii. Ihanko kuskilta kysyit?
eikö siinä vanhanmallin 7475 jotain 140 hv ;)
Otsikko: Vs: Lastutettu 210 hp
Kirjoitti: Ojala - 03.01.08 - klo:20:48
oli muuten 140 hv,n massikka työnäytöksessä...

Eppäillä soppii. Ihanko kuskilta kysyit?

Lastutettu peli 210 hp
Otsikko: Vs: Fendt Favorit+ JF
Kirjoitti: KJL - 03.01.08 - klo:21:11
tehoja kyllä pystyy  nostaan niin paljon että 1350 posahtaa  ;)

Ja varmaan joutuukin, että niin tapahtuisi. Meillä päin on pitänyt nostaa 7485:n tehoja jo pelkästään ajosilppurin torven alla ajamiseen, ei ollu kuulemma muuten jaksanu kelata täyttä vauhtia kuorma päällä.

Lappalaisen naapuris ajelee isäntä vanhalla 312 Favoritilla
1100 JF peräs ja vankkaa karhoo vauhilla, kuuluu ihimettelevän
mitä sielä hommataan Lappalaisella kun musta savu SISUdieselistä täyttää
maiseman nii ettei rehusuihkua näy.
Naapurilla Vanhan Fendtin MWM
vääntää korkeelta ja kovaa ja rehu LENTÄÄ   ;D

Keskon näytökses oli kevennetty Dyna VT:n taakkaa kätevästi,
puolet teriistä tiputettu pois, johan huilaa eikä kuormakaan
paljoa paina  ;)
oli muuten 140 hv,n massikka työnäytöksessä 7475 ,miten pyöriskö 140 hv,n ventil  ;)

taitaa ojala vain ihmetellä ;)ei massikasta tuu yhtään savua ja 1350 jf ei kestä hyödyntää kokonaan 7485 ,n tehoja ollaan kuitenki 40 kuution kontti täytetty 5minuuttiin ja kaikki terät paikollaan  :D


Niin lujaa tohistaan, että aina saa noita teidän lainauksia olla panemas järjestykseen...

Niin tuo "huilaaminen"... Tää meillä päin huilaaminen on ikäänkuin lepäämistä.

Tästä on tositarinakin vuosikymmenien takaa, kun paappa oli ollu Espoon tietämillä (tiä, millä nimellä sillon oli) jollakin Korpijaakon tilalla harjurina oiskohan vuosi ollu 1929 tienoilla tjsp. Toinen harjuri oli savolainen. Siinä töitä tehdessä tietenkin tuli hiki ja paappa sano tälle savolaiselle, jotta huilatahan vähä. Ihmetys oli suuri, kun toinen meinaa, että ookko ihan tosissas ja alko huhkimaan kahta kauhiammin. No paappa tietenki ihmetteli, kunnes selvisi, että savolainen oli käsittäny huilaamisen ihan päinvastoin eikä lepäämiseksi.
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: KJL - 03.01.08 - klo:21:14
Mitä paremmin traktori pitää kierrokset,sitä paremmin silippurikin nielöö.Jos kierrokset putuaa parahan väännön kohoralle alle parin tonnin,silippurin teho loppuu kans.Mitä isoompi raktori,sen paree.Ittellä parisataa hepoa ja pieni on.

Totta tuo mitä sanoit silppurin nielemiskyvystä,aiemmin oli ylimitoitettu kone ja nyt "sopiva". Ei kylläkään putoa kierrokset lainkaan,nappaa noukkimen tukkoon kun yrittää ahnehtia kosteahkolla ts. ka. 25-30% rehulla. Voima loppuu oikein kuivalla,ka. noin 50%, mutta sellaista ei järkeä tehdä kun ei tornia.

Millanen vetokone joka ei pidä kierroksia ;)?

Dyna-VT pitää kierrokset ja pudottaa ajonopeutta juuri niin kuten portaattoman kuuluukin tehdä, kun karhe vahvenee.
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: ijasja2 - 03.01.08 - klo:21:32
Dyna-VT pitää kierrokset ja pudottaa ajonopeutta juuri niin kuten portaattoman kuuluukin tehdä, kun karhe vahvenee.

Oikia vetokone alkaa vain piristymään kun karhe vahvenee ;D
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: Reginan vanki - 03.01.08 - klo:21:34
Dyna-VT pitää kierrokset ja pudottaa ajonopeutta juuri niin kuten portaattoman kuuluukin tehdä, kun karhe vahvenee.

Oikia vetokone alkaa vain piristymään kun karhe vahvenee ;D
Oikia vetokone alkaa vain piristymään kun savu vahvenee ;D :P
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: lappalainen - 03.01.08 - klo:21:39
Dyna-VT pitää kierrokset ja pudottaa ajonopeutta juuri niin kuten portaattoman kuuluukin tehdä, kun karhe vahvenee.

Oikia vetokone alkaa vain piristymään kun karhe vahvenee ;D
viime kesänä kaveri lupas maksaa remontit 1350 jos vetämällä rikki saan ilman virityksiä .2 tuntia ja kaks varopulttia syöttötelolta ja uusi kettinki poikki ,sitte sano että ei enään täysillä eikä etes maksanu kettinkiä. rehun ka jotain27  ;D
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: KJL - 03.01.08 - klo:22:19
Dyna-VT pitää kierrokset ja pudottaa ajonopeutta juuri niin kuten portaattoman kuuluukin tehdä, kun karhe vahvenee.

Oikia vetokone alkaa vain piristymään kun karhe vahvenee ;D

Onko se piristymistä, jos savu sakenee ja kierrokset tippuu? Toki siinä lähestytään keskustelua väännön noususta ja sitä kautta tehoa säilymisestä, mutta todellisuus on se, ettei kierrosten edes ollut suotavaa pudota. Se mitä koneessa tapahtuu ei aina ole tarkoituksenmukaista itse työsuorituksen kannalta. 8) 8) 8)
Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: ijasja2 - 03.01.08 - klo:22:40
Onko se piristymistä, jos savu sakenee ja kierrokset tippuu?

Ääh,tehoon mitään savua tarvita,happea ja polttoainetta sopivassa suhteessa. Ei savu sakene eikä kierrokset putoa,teho vain kasvaa vastuksen kasvaessa 8)

Otsikko: Vs: dynä vt koeajo
Kirjoitti: Kulakki - 03.01.08 - klo:22:41
Mitä paremmin traktori pitää kierrokset,sitä paremmin silippurikin nielöö.Jos kierrokset putuaa parahan väännön kohoralle alle parin tonnin,silippurin teho loppuu kans.Mitä isoompi raktori,sen paree.Ittellä parisataa hepoa ja pieni on.

Totta tuo mitä sanoit silppurin nielemiskyvystä,aiemmin oli ylimitoitettu kone ja nyt "sopiva". Ei kylläkään putoa kierrokset lainkaan,nappaa noukkimen tukkoon kun yrittää ahnehtia kosteahkolla ts. ka. 25-30% rehulla. Voima loppuu oikein kuivalla,ka. noin 50%, mutta sellaista ei järkeä tehdä kun ei tornia.

Millanen vetokone joka ei pidä kierroksia ;)?


Dyna-VT pitää kierrokset ja pudottaa ajonopeutta juuri niin kuten portaattoman kuuluukin tehdä, kun karhe vahvenee.

Täs ois sul vehe, josa kiekat pysyy tapis isommalki silppuril. Eip ahista vaik ois kui paksu karho.

http://www.konedata.net/Kuvat/Agritechnica2007/Belarus2822-1.jpg