Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fendt Varion laatikko  (Luettu 47700 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26166
  • vastustan
Vs: Fendt Varion laatikko
valtramiehet ihmeen hiljaa ::)
jontikkamiehet nurkassa häpeämässä  ;) ;D 8) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Fendt Varion laatikko
valtramiehet ihmeen hiljaa ::)
jontikkamiehet nurkassa häpeämässä  ;) ;D 8) ::)



pönttö. minä tarkoitin valtran myyntipuolta. niitäpähän kun venttejä myyvät :)
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

shaka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: Fendt Varion laatikko
vähän päälle 13000h meni 926:sen laatikko ja sitten sano kaput.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Fendt Varion laatikko
olen kuullut että jossain 818 variossa on menny 2 laatikkoa ja yksi moottori 7500 tuntiin  :)

huono huolto ja väärä käyttö särkee fendtinkin. ite tykkään kyllä ajaa fendtillä. laatikko toimii mun mielestä paremmin kuin minkään muun merkin laatikko.

omassa käytössä plussana se että se kulkee hyvin myös tienopeuksissa. tieajo on monen portaattoman ongelma-aluetta.

Viimeksi muokattu: 09.08.14 - klo:19:21 kirjoittanut retku

Dyna-6

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Vs: Fendt Varion laatikko
Määki tiän pari massikka mist o loota hajonnu naurettavaan tuntimäärään ja molempie pellin alt o löytyny tehoboxi se suurin vika niissä o :D

jankhajoonas

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20
Vs: Fendt Varion laatikko
Kaikki mekaaninen hajoaa jossain vaiheessa, toisilla laatikon vaihtoväli on 4000 tuntia ja toisilla sama laatikko kestää 15000 tuntia. Kyllä tanskalaiset koneasemat vaihtaa fendtiin laatikoita 5000 tunnin välein kun on oikein kovassa ajossa, mutta silti ajavat fendtillä kun muut ei kestä senkään vertaa, tai täyspowershiftit jotka kestäis vie niin hirveästi soppaa että halvemmaksi tulee sijoittaa 15 k€ laatikon vaihtoon tuon 5000 tunnin välein... Kaikki on niin suhteellista, ei varmaan enää ikinä päästä vanhojen valtra 8550:n aikoihin jolloin kärsi ajaa 20000 tuntia huoltamatta ja silti kone vaan toimi ja toimi, mukavuudella on hintansa.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Fendt Varion laatikko
Kaikki mekaaninen hajoaa jossain vaiheessa, toisilla laatikon vaihtoväli on 4000 tuntia ja toisilla sama laatikko kestää 15000 tuntia. Kyllä tanskalaiset koneasemat vaihtaa fendtiin laatikoita 5000 tunnin välein kun on oikein kovassa ajossa, mutta silti ajavat fendtillä kun muut ei kestä senkään vertaa, tai täyspowershiftit jotka kestäis vie niin hirveästi soppaa että halvemmaksi tulee sijoittaa 15 k€ laatikon vaihtoon tuon 5000 tunnin välein... Kaikki on niin suhteellista, ei varmaan enää ikinä päästä vanhojen valtra 8550:n aikoihin jolloin kärsi ajaa 20000 tuntia huoltamatta ja silti kone vaan toimi ja toimi, mukavuudella on hintansa.
No ei ***** varmaan huoltamatta ole kukaan päässyt 20 000h valtrallakaan  ;D   

jankhajoonas

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20
Vs: Fendt Varion laatikko
Kaikki mekaaninen hajoaa jossain vaiheessa, toisilla laatikon vaihtoväli on 4000 tuntia ja toisilla sama laatikko kestää 15000 tuntia. Kyllä tanskalaiset koneasemat vaihtaa fendtiin laatikoita 5000 tunnin välein kun on oikein kovassa ajossa, mutta silti ajavat fendtillä kun muut ei kestä senkään vertaa, tai täyspowershiftit jotka kestäis vie niin hirveästi soppaa että halvemmaksi tulee sijoittaa 15 k€ laatikon vaihtoon tuon 5000 tunnin välein... Kaikki on niin suhteellista, ei varmaan enää ikinä päästä vanhojen valtra 8550:n aikoihin jolloin kärsi ajaa 20000 tuntia huoltamatta ja silti kone vaan toimi ja toimi, mukavuudella on hintansa.
No ei ***** varmaan huoltamatta ole kukaan päässyt 20 000h valtrallakaan  ;D
Hiukkasen ehkä liioittelin, mutta vähän noinhan se tiettyjen legendaaristen mallisarjojen kohdalla meni... Noihin samoihin ja suunnilleen samaa ikäluokkaa oleviin "pomminkestäviin" koneisiin voisi lisätä vaikka JD 7010-sarjan, Casen yhden vaiheen Maxxumit, Fiatin -90 -sarjan ym. ym. Mutta nuo ajat ei ikinä enää palaa, vaikka muuten tehtäiskin täysin mekaaninen traktori niin nuo päästöhommelit aiheuttaa sen että moottorissa riittää särkyvää osaa ja elektroniikkaa. Ja tosiasia kyllä taitaa olla se, että harva noihin koneisiin ihan oikeasti haluaa takaisin, jos niitä joku ostaisi niin paljon että valmistus olisi kannattavaa niin kyllä niitä vaan joku todennäköisesti myös valmistaisi...

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Fendt Varion laatikko
Kaikki mekaaninen hajoaa jossain vaiheessa, toisilla laatikon vaihtoväli on 4000 tuntia ja toisilla sama laatikko kestää 15000 tuntia. Kyllä tanskalaiset koneasemat vaihtaa fendtiin laatikoita 5000 tunnin välein kun on oikein kovassa ajossa, mutta silti ajavat fendtillä kun muut ei kestä senkään vertaa, tai täyspowershiftit jotka kestäis vie niin hirveästi soppaa että halvemmaksi tulee sijoittaa 15 k€ laatikon vaihtoon tuon 5000 tunnin välein... Kaikki on niin suhteellista, ei varmaan enää ikinä päästä vanhojen valtra 8550:n aikoihin jolloin kärsi ajaa 20000 tuntia huoltamatta ja silti kone vaan toimi ja toimi, mukavuudella on hintansa.
No ei ***** varmaan huoltamatta ole kukaan päässyt 20 000h valtrallakaan  ;D
Hiukkasen ehkä liioittelin, mutta vähän noinhan se tiettyjen legendaaristen mallisarjojen kohdalla meni... Noihin samoihin ja suunnilleen samaa ikäluokkaa oleviin "pomminkestäviin" koneisiin voisi lisätä vaikka JD 7010-sarjan, Casen yhden vaiheen Maxxumit, Fiatin -90 -sarjan ym. ym. Mutta nuo ajat ei ikinä enää palaa, vaikka muuten tehtäiskin täysin mekaaninen traktori niin nuo päästöhommelit aiheuttaa sen että moottorissa riittää särkyvää osaa ja elektroniikkaa. Ja tosiasia kyllä taitaa olla se, että harva noihin koneisiin ihan oikeasti haluaa takaisin, jos niitä joku ostaisi niin paljon että valmistus olisi kannattavaa niin kyllä niitä vaan joku todennäköisesti myös valmistaisi...

***tämä on totta. pakko myöntää että ennemmin otan pihasta 936 fendtin kuin 8950 valtran. vaikkakin valtra on mun paras traktori joka on menny ihan minimaalisilla korjauksilla!  fendtti on mukavampi ajaa :-)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12231
  • Virolaista kiitos!
Vs: Fendt Varion laatikko
Niin, N143 jatkuvassa käytössä ja etukuormaajaa käytetään usein. Sitten kerran kävin hakemassa kauhallisen soraa -05 Valmetilla, joka oli aiemmin se ainoa etukuormaajakone. Ihmettelin, että kuinka tämä on niin vaikeaa, onko kone rikki. Sitten tajusin, että vaijerikäyttö on kankea ja kaikki liikkeet hitaita. Homma ei etene ja tuntuma on huono. Vaikka tällä tehtiin nämä hommat 25 vuotta, niin nyt se tuntui aivan kauhealta. Sähköinen suunnanvaihto, nopea hydrauliikka, tarkka etukuormaajan hallinta. Nuo ominaisuudet tekevät työstä paaljon nopeampaa ja kone on käytettävämpi. Ajan säästö ja työn tuottavuuden kasvu ovat merkittäviä. Korkeampi polttoaineenkulutus + muuta lieveilmiöt on paljon helpompi hyväksyä, kun homma pelaa paljon paremmin,

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Fendt Varion laatikko
Niin, N143 jatkuvassa käytössä ja etukuormaajaa käytetään usein. Sitten kerran kävin hakemassa kauhallisen soraa -05 Valmetilla, joka oli aiemmin se ainoa etukuormaajakone. Ihmettelin, että kuinka tämä on niin vaikeaa, onko kone rikki. Sitten tajusin, että vaijerikäyttö on kankea ja kaikki liikkeet hitaita. Homma ei etene ja tuntuma on huono. Vaikka tällä tehtiin nämä hommat 25 vuotta, niin nyt se tuntui aivan kauhealta. Sähköinen suunnanvaihto, nopea hydrauliikka, tarkka etukuormaajan hallinta. Nuo ominaisuudet tekevät työstä paaljon nopeampaa ja kone on käytettävämpi. Ajan säästö ja työn tuottavuuden kasvu ovat merkittäviä. Korkeampi polttoaineenkulutus + muuta lieveilmiöt on paljon helpompi hyväksyä, kun homma pelaa paljon paremmin,
Skänälle aiva kauhistus tälläinen väite :o
Sen ja apilaksen mielestä on aiva järjetöntä investoida maatalouteen ;D

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Fendt Varion laatikko
Niin, N143 jatkuvassa käytössä ja etukuormaajaa käytetään usein. Sitten kerran kävin hakemassa kauhallisen soraa -05 Valmetilla, joka oli aiemmin se ainoa etukuormaajakone. Ihmettelin, että kuinka tämä on niin vaikeaa, onko kone rikki. Sitten tajusin, että vaijerikäyttö on kankea ja kaikki liikkeet hitaita. Homma ei etene ja tuntuma on huono. Vaikka tällä tehtiin nämä hommat 25 vuotta, niin nyt se tuntui aivan kauhealta. Sähköinen suunnanvaihto, nopea hydrauliikka, tarkka etukuormaajan hallinta. Nuo ominaisuudet tekevät työstä paaljon nopeampaa ja kone on käytettävämpi. Ajan säästö ja työn tuottavuuden kasvu ovat merkittäviä. Korkeampi polttoaineenkulutus + muuta lieveilmiöt on paljon helpompi hyväksyä, kun homma pelaa paljon paremmin,
Skänälle aiva kauhistus tälläinen väite :o
Sen ja apilaksen mielestä on aiva järjetöntä investoida maatalouteen ;D
Joo varmaan tilan koko ja tuotantosuunta yms vaikuttavat tuohon investointi haluun ::) Se on tuo etukuormaaja semmonen vehje että >:( Sillä pilaa kyllä vaikka sen Fentinkin :-[
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Vs: Fendt Varion laatikko
Vähän ohi aiheen, mutta oikeat remonttimiehet(ei tyhjänpuhujat); onko Fendtien rakenteet( valuosat, akselit, hammasrattaat yms.) vahvempia mitoitukseltaan kuin muissa merkeissä? Pankaapa listaa tulemaan eri merkkien heikoista kohdista?

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Fendt Varion laatikko
omassa käytössä plussana se että se kulkee hyvin myös tienopeuksissa.
Miksipä ei kulkisi, suurimmalla nopeudella ajohydraulipumppu ei pyöri ja ajomoottorit ovat nollakulmalla, 100-prosenttisen mekaaninen voimansiirto. Vastapainoksi sitten taaksepäin mennään aina 100-prosenttisella mehuvedolla. Mielenkiintoista olisi tietää, mikä on ajopumpun kierrosnopeus maksimiperuutusnopeudella. Perin suuri se joka tapauksessa on.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Fendt Varion laatikko
omassa käytössä plussana se että se kulkee hyvin myös tienopeuksissa.
Miksipä ei kulkisi, suurimmalla nopeudella ajohydraulipumppu ei pyöri ja ajomoottorit ovat nollakulmalla, 100-prosenttisen mekaaninen voimansiirto. Vastapainoksi sitten taaksepäin mennään aina 100-prosenttisella mehuvedolla. Mielenkiintoista olisi tietää, mikä on ajopumpun kierrosnopeus maksimiperuutusnopeudella. Perin suuri se joka tapauksessa on.

Paitsi etttä suomessa tämä lysti on ainakin 900 kohalla viety koska kone suunniteltu kulkemaan +60km/h joten taitaa se mekaaninen osuus uupua loppu päästä... jospa sen vielä sais tänä vuonna kulkemaan tuota oikeata nopeutta..Ei sillä että tartteis päästä sitä 60 mutta laatikon kestoon voi vaikuttaa aika lailla

Nii se on...