Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onko mielestänne 183000e kohtuullinen hinta 165hv traktorista?  (Luettu 51460 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Niin.Mun pointti tässä keskustelussa on kuljetusajot jotka näyttelevät T160n elämässä 80% osuutta.Vaikka N:stä sais tehoa saman verran niin sen massa ei riitä mun tarpeisiin.N141 kuten 142,143 ovat paljone ketterämpiä kuin T,sen olen käytännössä todennut.Mutta kun mulla on sitten kylvökoneen eteen ja muihin vähän ketterämpi 6-kone kuin T niin sekään ei ole ongelma.
Mun T160 on viritetty,antaa 180 hepoa tumpista N141 on vakio.Turha koittaa tuolla N:llä kisata T:n kanssa jos voimaa tarvitaan.

Tilakohtaista.
Niinpä siinähänse kun se takuu katkeaa jos niitä menee ronkkiin. Siksi pitää katella isompia malleja. T valtu vaan on liian kankea. Semmonen on hakusessa mikä olisi megaa notkeampi ja hiukan tehokkaampi jo vakiona. Noin 170hp kun tumpilta löytyy niin riittänee mulle.
Se on se D-F  8) 

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Juu ei tuu ännästä veturia vaikka säädöt "kohdallaan". Mukava kone kone kylvinkoneen ym. Eteen, mutta ei mikään kärrynveturi. 169hp@voa ja egr poistettu, mutta se tyhjäkäynniltä alkava tasainen veto siitä vaan puuttuu vieläkin. Parani kyllä paljon. Kutosesta tosin löytyy rähinää vähä reilummin...

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Niin.Mun pointti tässä keskustelussa on kuljetusajot jotka näyttelevät T160n elämässä 80% osuutta.Vaikka N:stä sais tehoa saman verran niin sen massa ei riitä mun tarpeisiin.N141 kuten 142,143 ovat paljone ketterämpiä kuin T,sen olen käytännössä todennut.Mutta kun mulla on sitten kylvökoneen eteen ja muihin vähän ketterämpi 6-kone kuin T niin sekään ei ole ongelma.
Mun T160 on viritetty,antaa 180 hepoa tumpista N141 on vakio.Turha koittaa tuolla N:llä kisata T:n kanssa jos voimaa tarvitaan.

Tilakohtaista.
Niinpä siinähänse kun se takuu katkeaa jos niitä menee ronkkiin. Siksi pitää katella isompia malleja. T valtu vaan on liian kankea. Semmonen on hakusessa mikä olisi megaa notkeampi ja hiukan tehokkaampi jo vakiona. Noin 170hp kun tumpilta löytyy niin riittänee mulle.
Se on se D-F  8)

***kompaan tätä. deutsi on hyvä tiekone. koukku takana,tarkka ohjaus, ok jarrut. portaaton deutsi on kova kiskomaan kärryä mäissä,lähtee liikkeelle huomattavan pahoista paikoista yllättävän kevyesti. miinuksena iso kulutus (siis isompi kuin esim. 8950) hitaus ja voimattomuus vakiona.
jos ajovoiman tarvii niin sitte isokoppanen t7 nyykkäri. on edullisia. ja huomattavasti ketterämpiä kuin t valtra.


***tuosta ttv 6190:

http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-traktorit/deutz-fahr-agrotron-6190-ttv/iebef9he.html

on kylä hienon näkönen traktori. surkeat renkaat vaan alla...

Viimeksi muokattu: 29.05.14 - klo:23:29 kirjoittanut retku

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Mulla oli T6 portaaton NH koeajossa.T7 pitää ottaa portaattomalla lodjulla jos meinaa saada 50 ja AJOVOAn samaan pakettiin.
Ei mahdoton ajatus ollenkaan palata NH:hon takaisin.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Juu u portaatonta nyt en kyllä varmaankaan osta. Ielestäni maksan siinä itselleni tarpeettomasta ominaisuudesta. Eisillä kylläne hienoja on ajaa. Enkä tarvis paljoo hydrauliikkaakaan öljyä kylläkin kipille.

Viimeksi muokattu: 29.05.14 - klo:23:28 kirjoittanut Varjo79

Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Mulla oli T6 portaaton NH koeajossa.T7 pitää ottaa portaattomalla lodjulla jos meinaa saada 50 ja AJOVOAn samaan pakettiin.
Ei mahdoton ajatus ollenkaan palata NH:hon takaisin.

***pari tuttua osti samaan aikaan juuri traktorit. toinen portaaton T7.220 ja toinen T173 hitec. molemmat ek. nyykkäri oli halvempi!

tuo nyykkärin portaaton ei ole hyvä tiellä. seilaa vauhtia mäkisessä maastossa liikaa (alamäessä jarruttaa vauhdin 45km/h ja taas mäen noustessa miettiil liikaa) ja voima hukkuu johonkin. 300hv tappitehoinen 7050 autocommand ei vetänyt yhtään paremmin rehukärryä kuin vakio 724 fendtti. kuulemma tuo seilaamis ominaisuus on parantunut ihan uusissa, en oo kokeillut. kuitenkin vielä jotkut portaattomien nyykkärien omistajat ostaa pc laatikolla olevia tieajoon.

noi pikku 7 sarjalaiset portaattomat ja vastaavat caset ei oo kehuja saanu. vaihtunut takaisin valtraan. etunapaongelmia ja laatikko ei toimi, esim. ek käytössä ei pysähdy vaikka painaa jarrua ja ajopoljin ylhäällä. ihan uusista/päivityksistä ei tietoa.

nuo nyykkärijutut on osaksi kuulopuhetta, en oo semmosta koskaan omistanut, ajanut kyllä olen.

Ehdottomasti paras portaaton on fendtissä. toimii tielläkin hyvin. ei voi verrata esim.valtra direktiin. jotain ominaisuuksia ottaisin nyykkärin ja deutsin portaattomista. <---oma mielipide.

Viimeksi muokattu: 29.05.14 - klo:23:24 kirjoittanut retku

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Ei tuo koeajokone ainakaan seilannut.Ainoa miinus minkä huomasin oli että nopeus pysyy 48-49 kantissa.Tosin ajoin vaan 18m3 'ryssänkärryllä'.
Tottakai Fendtin laatikko on koetuin ja varmaan toimivin.

shaka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Mulla oli T6 portaaton NH koeajossa.T7 pitää ottaa portaattomalla lodjulla jos meinaa saada 50 ja AJOVOAn samaan pakettiin.
Ei mahdoton ajatus ollenkaan palata NH:hon takaisin.

t7:aan ei ainakaan teknisten tietojen perusteella saa avoa. T6:sen avokaan ei oikein pelittänyt nevalla. Tuttu osti 145:Sen puman jolla meinasivat vetää mekkiä, vaan laatikko alko luistaa aumalle noustessa, tieten jotenkin suojattu.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Juu u portaatonta nyt en kyllä varmaankaan osta. Ielestäni maksan siinä itselleni tarpeettomasta ominaisuudesta. Eisillä kylläne hienoja on ajaa. Enkä tarvis paljoo hydrauliikkaakaan öljyä kylläkin kipille.
Keppilootasesta saa sen 40 litraa ulos vakiona joka riittää just ja just nostamaan 26tn kipin ylös  ;D  Tässä olis keppilootanen 190hv, 30/42 renkailla ja hintaa 84k€ : http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Deutz-Fahr-AGROTRON-6190-P/2088668/ 

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Mites tietääkö joku saako tommoseen DF jostain valmiita muna suojia? Siis pohjapanssareita. On meinaan senverran arka tommonen nyky traktori että sen rikkoo takuulla. Tämmönen mikä on tottunut että kivenpäällä voi keinutella. Nii tämä vaiva koskee tasapuoilisesti kaikkia merkkejä.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

roadman

  • Vieras
tota noin noista chn portaattomista. katsellut josko hommais?

ehkä 8000 pirkkafentti tai S valtra tuolta englannin kautta uitettuna. Ois passelein peli mulla tai magnum case ja jenkki jonnu. Fentin ohjaamo ei oikein ole tie hommiavarten toimiva, muuten varmasti paras.
Jututin kollegaa jolla case 195 cvx . normi 50 nopeudella laatikko teki just niin kuin retku kirjoitti.
Ltr pojat kävi lastuttamassa sen 300 hp ja nostivat koneen kulun lähelle 65km/h niin laatikon ominaisuudet paranivat huomattavasti. Edestakaisin soutaminen hävisi ja miettiminen muuttui loogisemmaksi.
Kollega kertoi ett tuo laatikko ois suunniteltu max 80km/h nopeuksille, jaaa mene ja tiedä sitten?
 

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Mulla oli T6 portaaton NH koeajossa.T7 pitää ottaa portaattomalla lodjulla jos meinaa saada 50 ja AJOVOAn samaan pakettiin.
Ei mahdoton ajatus ollenkaan palata NH:hon takaisin.

t7:aan ei ainakaan teknisten tietojen perusteella saa avoa. T6:sen avokaan ei oikein pelittänyt nevalla. Tuttu osti 145:Sen puman jolla meinasivat vetää mekkiä, vaan laatikko alko luistaa aumalle noustessa, tieten jotenkin suojattu.

--myyntimiehen mukaan saa ajoVOAn.Katsoin tekniset tiedot:AJOVOA lisävaruste 7.185.Vakio 7.200 ja 7.210.Isompiin ei ilmeisesti saa.Laatikon tyyppihän vaihtuu 7.220n kohdalla isompaan.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
tota noin noista chn portaattomista. katsellut josko hommais?

ehkä 8000 pirkkafentti tai S valtra tuolta englannin kautta uitettuna. Ois passelein peli mulla tai magnum case ja jenkki jonnu. Fentin ohjaamo ei oikein ole tie hommiavarten toimiva, muuten varmasti paras.
Jututin kollegaa jolla case 195 cvx . normi 50 nopeudella laatikko teki just niin kuin retku kirjoitti.
Ltr pojat kävi lastuttamassa sen 300 hp ja nostivat koneen kulun lähelle 65km/h niin laatikon ominaisuudet paranivat huomattavasti. Edestakaisin soutaminen hävisi ja miettiminen muuttui loogisemmaksi.
Kollega kertoi ett tuo laatikko ois suunniteltu max 80km/h nopeuksille, jaaa mene ja tiedä sitten?

--Mun kokeilemassa pikkukoneessahan on 2:lla mek.portaalla varustettu laatikko,sama käytössä 7.210n asti.7.220 ja isommat 3:lla mek portaalla.Liekö tuossa ero.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
tota noin noista chn portaattomista. katsellut josko hommais?

ehkä 8000 pirkkafentti tai S valtra tuolta englannin kautta uitettuna. Ois passelein peli mulla tai magnum case ja jenkki jonnu. Fentin ohjaamo ei oikein ole tie hommiavarten toimiva, muuten varmasti paras.
Jututin kollegaa jolla case 195 cvx . normi 50 nopeudella laatikko teki just niin kuin retku kirjoitti.
Ltr pojat kävi lastuttamassa sen 300 hp ja nostivat koneen kulun lähelle 65km/h niin laatikon ominaisuudet paranivat huomattavasti. Edestakaisin soutaminen hävisi ja miettiminen muuttui loogisemmaksi.
Kollega kertoi ett tuo laatikko ois suunniteltu max 80km/h nopeuksille, jaaa mene ja tiedä sitten?

--Mun kokeilemassa pikkukoneessahan on 2:lla mek.portaalla varustettu laatikko,sama käytössä 7.210n asti.7.220 ja isommat 3:lla mek portaalla.Liekö tuossa ero.

***siis vanha zf cvx vai uusi cvx?  se vauhti ei välttämättä auta siihen itse ongelmaan. eikä tuommonen mopo jaksa mennä 65km/h 300 hevoslla. esim. lietteenajossa 50km/h on ihan riittävä 936 fendtillekkin.

älä sekaannu isoon massikkaan tai ässään. ainakaan niihin ekoihin. viimevuonna oli rehunajossa s352, aivan kaamea laite!

nyt keväällä ajoin tehtalla uutta ässää. se oli jo ihan hyvä. moottorikin vois olla ok. svitserin s300 ahdin ja cr järjestelmä korkeallapaineella mahdollistaa aika hyvän virivaran ja optimaalisen polttoaineenkulutuksen.

900 fendtin kopissa on tosiaan kehitettävää, lokarit on tosi korkeella takana näkökentässä. häiritsee haketuksessa. magnumin koppi olis paras haketukseen ja moottori olis ok. tieajo vaan ei oo sen heiniä ollenkaan. ihan uus ärrä jd vois olla kiva myös. ekoissa on aika paljo kehitettävää...