Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Palmu - 17.11.10 - klo:22:54

Otsikko: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Palmu - 17.11.10 - klo:22:54
Elikkäs lämmitysongelmaa olis massikassa. Kone on 6485 dyna-6 vm.-07, sisun koneella. Ensimmäisen talven lämmitys pelasi normaalisti mutta viime keväänä heitti lämmittämästä. No vastus oli palanut ja vaihdoin uuden. No siihenpä ne loppui pakkasetkin ja nyt sitten kun alko kelit jäähtymään ja roikkaa koitin tarjota koneen kylkeen niin ei mitään tapahtunu. No pientä virranmittailua ja lopputulos: vastus palanut. Eilen vaihdoin uuden vastuksen ja nesteet koneeseen ja sitten roikka kylkeen. Pientä kähinää alkoi vastus pitämään ja jätin siihen lämmittelemään. Pakkasta 15 astetta ja kolmen tunnin päästä menin kokeilemaan niin eipä paljon massikka hörähtäny. Ei ollu lämmittäny tasan yhtään. Osaisko joku viisas sanoa että mikä mättää?  Vastus pitää pientä kihinää ja kuumenee mutta ei sen vertaa että käyntiin lähtis. On muuten tämä kone muutenki aivan surkea tapaus talvikelillä. Jos käyntiin saa niin -10 pakkasella vähintään puoli tuntia käynnissä että pystyy vaihteita vaihtamaan....liikkeelle kyllä lähtee muttei vaihdu vaihteet ennenku on puolisen tuntia lämmitelly öljyjä. 
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: hvinnamo - 17.11.10 - klo:22:57
Erikoinen homma...Asian vierestä: Ei sitten lähde kuin Palmun alta. ;D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Palmu - 17.11.10 - klo:23:06
Juu ei todellakaan voi sanoa että lähtis niinko palmun alta :D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: hvinnamo - 17.11.10 - klo:23:13
Meinasin jossain vaiheessa vaihtaa Deutzin Dyna-6:seen, mutta monikin on sanonut että saattaa olla ongelmia pakkasella. Että olisko jäänyt viime talvena monta kertaa lumilähtö lähtökuoppiin? Deutzeilla ei ole ollut ikinä ongelmia pakkasesta. Lämmin talli olisi kyllä asiaa.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Palmu - 17.11.10 - klo:23:21
Onneks ei ole pelkästään tämän koneen varassa......olis varmaan monet lumityöt jääny tekemättä. Ei ole todellakaan tämä vekotin talvikelejä varten tehty, vaihteisto värkkää ja kaikkea muutaki mahollista. Vois pelatakki jos aina lämpimästä tallista lähtis. Vanhempi verku kyllä lähtee vaikka ilman roikkaa kahenkympin kylmästä, 4370 -03. On vain tällä hetkellä pajalla ko suunnanvaihtaja ei meinaa pelittää. No saipa naapurin isännältä sen verran jontikkaa lainaksi että sai elukoile evästä haettua.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: icefarmer - 17.11.10 - klo:23:22
Elikkäs lämmitysongelmaa olis massikassa. Kone on 6485 dyna-6 vm.-07, sisun koneella. Ensimmäisen talven lämmitys pelasi normaalisti mutta viime keväänä heitti lämmittämästä. No vastus oli palanut ja vaihdoin uuden. No siihenpä ne loppui pakkasetkin ja nyt sitten kun alko kelit jäähtymään ja roikkaa koitin tarjota koneen kylkeen niin ei mitään tapahtunu. No pientä virranmittailua ja lopputulos: vastus palanut. Eilen vaihdoin uuden vastuksen ja nesteet koneeseen ja sitten roikka kylkeen. Pientä kähinää alkoi vastus pitämään ja jätin siihen lämmittelemään. Pakkasta 15 astetta ja kolmen tunnin päästä menin kokeilemaan niin eipä paljon massikka hörähtäny. Ei ollu lämmittäny tasan yhtään. Osaisko joku viisas sanoa että mikä mättää?  Vastus pitää pientä kihinää ja kuumenee mutta ei sen vertaa että käyntiin lähtis. On muuten tämä kone muutenki aivan surkea tapaus talvikelillä. Jos käyntiin saa niin -10 pakkasella vähintään puoli tuntia käynnissä että pystyy vaihteita vaihtamaan....liikkeelle kyllä lähtee muttei vaihdu vaihteet ennenku on puolisen tuntia lämmitelly öljyjä. 
pihtimittari kun ois niin näkis miten menee virtaa. käytännössä tuo virta muuttuu lämmöksi elikkä se vanha kaava P=U*I.   tosimies testailis vastusta ämpärissä ::) ::) ::)
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Palmu - 17.11.10 - klo:23:28
Kävi siinä sähköalan ammattilainen mittomassa että virtaa tulee niinko pitääki.....ja sitä ihmettelen että miten se sen vastuksen polttaa jos se ei edes lämpene kunnolla. Edellistä vastusta kokeilin Ämpärissäki mutta ei se lämmenny kunnolla, pientä sihinää vaan piti. Mistä se voi olla kiinni ku johdon päässä mikä vastukseen pukataan kiinni on 230 volttia.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: icefarmer - 17.11.10 - klo:23:32
Kävi siinä sähköalan ammattilainen mittomassa että virtaa tulee niinko pitääki.....ja sitä ihmettelen että miten se sen vastuksen polttaa jos se ei edes lämpene kunnolla. Edellistä vastusta kokeilin Ämpärissäki mutta ei se lämmenny kunnolla, pientä sihinää vaan piti. Mistä se voi olla kiinni ku johdon päässä mikä vastukseen pukataan kiinni on 230 volttia.
voltteva on mutta onko virtaa ???
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Verku - 17.11.10 - klo:23:38
Kävi siinä sähköalan ammattilainen mittomassa että virtaa tulee niinko pitääki.....ja sitä ihmettelen että miten se sen vastuksen polttaa jos se ei edes lämpene kunnolla. Edellistä vastusta kokeilin Ämpärissäki mutta ei se lämmenny kunnolla, pientä sihinää vaan piti. Mistä se voi olla kiinni ku johdon päässä mikä vastukseen pukataan kiinni on 230 volttia.
voltteva on mutta onko virtaa ???

Mistä oikein haet noita vastuksia ja minkä merkkinen? Tuntuu että nuo pitää kiertää kaukaa kun pitäis ittekkin yksi asentaa....
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Palmu - 17.11.10 - klo:23:41
Calixin vastuksia ja takuuseen on saanu uudet. Kaks vuotta takuu. Liikkeessä sano että Defa ei anna takuuseen uutta jos vastus on palanut/mustunut.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Verku - 17.11.10 - klo:23:54
Calixin vastuksia ja takuuseen on saanu uudet. Kaks vuotta takuu. Liikkeessä sano että Defa ei anna takuuseen uutta jos vastus on palanut/mustunut.

Ok.

Voiko nykyvastus olla niin paska ettei se kestä kolmea tuntia pitää roikan päässä?

Samasta sarjasta olevat vastukset, valmistusvikaa?
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: kyntaja - 18.11.10 - klo:06:43
Onneks ei ole pelkästään tämän koneen varassa......olis varmaan monet lumityöt jääny tekemättä. Ei ole todellakaan tämä vekotin talvikelejä varten tehty, vaihteisto värkkää ja kaikkea muutaki mahollista. Vois pelatakki jos aina lämpimästä tallista lähtis. Vanhempi verku kyllä lähtee vaikka ilman roikkaa kahenkympin kylmästä, 4370 -03. On vain tällä hetkellä pajalla ko suunnanvaihtaja ei meinaa pelittää. No saipa naapurin isännältä sen verran jontikkaa lainaksi että sai elukoile evästä haettua.

Noh noh....Nyt ois +200 kuitin paikka. ;D ;D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: +200 - 18.11.10 - klo:07:51
Onneks ei ole pelkästään tämän koneen varassa......olis varmaan monet lumityöt jääny tekemättä. Ei ole todellakaan tämä vekotin talvikelejä varten tehty, vaihteisto värkkää ja kaikkea muutaki mahollista. Vois pelatakki jos aina lämpimästä tallista lähtis. Vanhempi verku kyllä lähtee vaikka ilman roikkaa kahenkympin kylmästä, 4370 -03. On vain tällä hetkellä pajalla ko suunnanvaihtaja ei meinaa pelittää. No saipa naapurin isännältä sen verran jontikkaa lainaksi että sai elukoile evästä haettua.

Noh noh....Nyt ois +200 kuitin paikka. ;D ;D
Näitä on niin paljon ettei kaikkiin kehtaa ;D
Ja mä oon alkanu profiloituun asialliseksi kirjoittelijaksi ;D ;D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: JoHaRa - 18.11.10 - klo:08:04
Onneks ei ole pelkästään tämän koneen varassa......olis varmaan monet lumityöt jääny tekemättä. Ei ole todellakaan tämä vekotin talvikelejä varten tehty, vaihteisto värkkää ja kaikkea muutaki mahollista. Vois pelatakki jos aina lämpimästä tallista lähtis. Vanhempi verku kyllä lähtee vaikka ilman roikkaa kahenkympin kylmästä, 4370 -03. On vain tällä hetkellä pajalla ko suunnanvaihtaja ei meinaa pelittää. No saipa naapurin isännältä sen verran jontikkaa lainaksi että sai elukoile evästä haettua.

Noh noh....Nyt ois +200 kuitin paikka. ;D ;D

Timppa viiltelee ranteitaan parhaillaan  :D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: retku - 18.11.10 - klo:08:10
asian vierestä sen verran että ihme ettei lähe käyntiin? sama moottori valtrassa lähtee vaikka -20c tai ylikin.

pyöriikö massikassa vaihteisto mukana käynnistyksessä?
----

tuota vastusta vois käydä vertaamassa valtran liikkeessä vastaavaan.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Mäksä - 18.11.10 - klo:08:48
Onneks ei ole pelkästään tämän koneen varassa......olis varmaan monet lumityöt jääny tekemättä. Ei ole todellakaan tämä vekotin talvikelejä varten tehty, vaihteisto värkkää ja kaikkea muutaki mahollista. Vois pelatakki jos aina lämpimästä tallista lähtis. Vanhempi verku kyllä lähtee vaikka ilman roikkaa kahenkympin kylmästä, 4370 -03. On vain tällä hetkellä pajalla ko suunnanvaihtaja ei meinaa pelittää. No saipa naapurin isännältä sen verran jontikkaa lainaksi että sai elukoile evästä haettua.

Noh noh....Nyt ois +200 kuitin paikka. ;D ;D
Näitä on niin paljon ettei kaikkiin kehtaa ;D
Ja mä oon alkanu profiloituun asialliseksi kirjoittelijaksi ;D ;D

Täällä osataan olla asialinjoilla, toisin kuin jotkut, jos sattuu olemaan toisen merkkisestä raktorista kyse :)
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: jaana30v - 18.11.10 - klo:10:11
väärä vastus, väärin asennettu tai ilmaa järjestelmässä. ei tuossa juuri muita mahdollisuuksia ole.

laita letkulämppäri niin ei ongelmia.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: JoHaRa - 18.11.10 - klo:10:12
väärä vastus, väärin asennettu tai ilmaa järjestelmässä. ei tuossa juuri muita mahdollisuuksia ole.

= Se loogisin selitys.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: kyntaja - 18.11.10 - klo:11:31
asian vierestä sen verran että ihme ettei lähe käyntiin? sama moottori valtrassa lähtee vaikka -20c tai ylikin.

pyöriikö massikassa vaihteisto mukana käynnistyksessä?
----

tuota vastusta vois käydä vertaamassa valtran liikkeessä vastaavaan.

kyllä.... siellä sisun lasit päässä huudellaan...

Itse mitä nähnyt näitä sisun käynnistys yrityksiä esim suolla maanajossa...Tohoa tarvittiin kun nyykkärit ja caset pörähtivät käyntiin pelkän oman hehkun avulla..

Ja valtrat olivat 8550.8950.170t

Aivan onnettomia noi valtran startit pyörittämään kylmänä....

Ja S valtrahan ei lähde edes 0 kellistä ilman webastoa...ja on säädetty ennakot
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: mixa80 - 18.11.10 - klo:11:48
Ennen täälllä oli 6850 Valtu.Lähti kelissä kun kelissä pyörii. Nyt 6465 massey.. Aamulla -9 astetta.. ei puhettakaan että pyörimään. Millainen liene hehku hommelit näissä? johtunekko siitä vai onko oikeesti tommonen pakkasella??
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: - 18.11.10 - klo:16:44
Ei ollu 8150 valtrakaan mikään huippu käyntiinlähtijä. Reipas kymmenen pakkasta niin ei jaksanu pyörittää lämmittämättä.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Timppa - 18.11.10 - klo:17:53
Ei mun mielestä ole huono jos pikavaihteet ei lähde heti kylmiltään toimimaan.

Sit vast kun on oikea lämpötila.

Kestää varmasti vaihteisto paremmin.

Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Ala-Pertti - 18.11.10 - klo:18:30
Niinkuin Ice tuolla jo kysyikin "voltteja on, mutta onko virtaa".
Siellä piuhassa voi olla voltteja, siis jännitettä, mutta onko siellä myös amppeereja, elikkäs niiden kerrannaisena tehoa. (Huono liitos sähköissä)

Onko lämppärin sijoituspaikka oikea. Jos vastuskierukka pääsee vastaamaan lohkoon vesitilassa, se ei kestä. Samoin jos ympäröivä nestetila on liian pieni, ts. neste kiehuu vastuksen ympärillä, niis taas se kyrvähtää.
Tai sitten se koko valmistus-sarja on sökömerkkinen.

Vielä niistä Sisun starteista.
Ei kai se enää ole salaisuus, rikos lienee jo vanhentunut, mutta monijaita vuosia sitten valtukauppiaat antoivat käsipäivää ja samalla ojensivat Boschin startteja vaihdettavaksi alkuperäisten Iskran tekeleiden tilalle.
Olihan se v.ttumaista, kun kone sai olla vuorokauden roikassa, mutta ei vaan jaksanut startata. >:( >:( >:(
Mutta kun vaihdettiin roopertin veivi sen alkuperäisen tilalle, niin jopa käynnistyi. ;D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Cynic - 18.11.10 - klo:18:45
Sama homma VW-dieseleissä. Startti painaa monta kiloa, siinä ei mitkään Bilteman dynamot jaksa vetää konetta käyntiin. Startissa pitää olla tehoa ja vauhtia, tehdashan säästää minkä ehtii joka paikasta.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: zetor8045 - 18.11.10 - klo:18:56
Ei mun mielestä ole huono jos ei lähde heti kylmiltään.

Sit vast kun on oikea lämpötila.

Kestää varmasti vaihteisto paremmin.


Aijai kehut melkeimpä jonnikan portaatonta  ;D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: retku - 18.11.10 - klo:20:09
heh... kyntäjä kovana nyykkäri miehenä kehuu omiaan ja haukkuu muita ja vielä vihjaa että toisilla olis "lasit" päässä..

no joo...
---------

kyllä ainakin viimetalvena 09 vuoden t151 lähti hyvin käyntiin. ei mitään ongelmia. mettässä pari kertaa piti lyödä -15c käyntiin. muuten aina roikassa tai lämpösessä hallissa.

8950 lähtee myös hyvin. se välitetty starttihan siihenkin on vaihettu. cr koneissa se on vakiona.
--------

stanadyne pumpulliset on erikseen, ne on huonompia lähtemään.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: +200 - 18.11.10 - klo:20:27
 ;D
Ei mun mielestä ole huono jos pikavaihteet ei lähde heti kylmiltään toimimaan.

Sit vast kun on oikea lämpötila.

Kestää varmasti vaihteisto paremmin.


Ja tosiaan,kun ei saa käyntiin vaihteistokaan ei mee rikki kun ruostumalla ;D ;D

Ei pystyny,ei vaan millää :-[
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Timppa - 18.11.10 - klo:20:39
Pohojanmaalle ei ole enää aikoihin myity yhtään jonnikan portaatonta.

Siis ei y-h-t-ä-ä-n.  :D

Enkä ihmettele miksei.

 ;D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: bertsi - 18.11.10 - klo:20:44
Elikkäs lämmitysongelmaa olis massikassa. Kone on 6485 dyna-6 vm.-07, sisun koneella. Ensimmäisen talven lämmitys pelasi normaalisti mutta viime keväänä heitti lämmittämästä. No vastus oli palanut ja vaihdoin uuden. No siihenpä ne loppui pakkasetkin ja nyt sitten kun alko kelit jäähtymään ja roikkaa koitin tarjota koneen kylkeen niin ei mitään tapahtunu. No pientä virranmittailua ja lopputulos: vastus palanut. Eilen vaihdoin uuden vastuksen ja nesteet koneeseen ja sitten roikka kylkeen. Pientä kähinää alkoi vastus pitämään ja jätin siihen lämmittelemään. Pakkasta 15 astetta ja kolmen tunnin päästä menin kokeilemaan niin eipä paljon massikka hörähtäny. Ei ollu lämmittäny tasan yhtään. Osaisko joku viisas sanoa että mikä mättää?  Vastus pitää pientä kihinää ja kuumenee mutta ei sen vertaa että käyntiin lähtis. On muuten tämä kone muutenki aivan surkea tapaus talvikelillä. Jos käyntiin saa niin -10 pakkasella vähintään puoli tuntia käynnissä että pystyy vaihteita vaihtamaan....liikkeelle kyllä lähtee muttei vaihdu vaihteet ennenku on puolisen tuntia lämmitelly öljyjä. 
Pari vinkkiä.. vink vink
ensinnäkin sisun kylmäkäynnistys paranee uudemmalla ohjelmistolla eiku masserihuolto paikalle..
toiseksi hommma hydrauliikkaletku kahdella pikliittimellä joista toiseen eteen pallohana. kun pakkasella laitat koneen lämpenemään niin laitat hydrauliikan pitoasentoon kyseisestä lohkosta missa letku on kiinni ja säädät pallohanalla virtauksen niin pieneksi että pitoasento pysyy päällä. niin öljyt lämpiää nopeammin.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: +200 - 18.11.10 - klo:20:47
Elikkäs lämmitysongelmaa olis massikassa. Kone on 6485 dyna-6 vm.-07, sisun koneella. Ensimmäisen talven lämmitys pelasi normaalisti mutta viime keväänä heitti lämmittämästä. No vastus oli palanut ja vaihdoin uuden. No siihenpä ne loppui pakkasetkin ja nyt sitten kun alko kelit jäähtymään ja roikkaa koitin tarjota koneen kylkeen niin ei mitään tapahtunu. No pientä virranmittailua ja lopputulos: vastus palanut. Eilen vaihdoin uuden vastuksen ja nesteet koneeseen ja sitten roikka kylkeen. Pientä kähinää alkoi vastus pitämään ja jätin siihen lämmittelemään. Pakkasta 15 astetta ja kolmen tunnin päästä menin kokeilemaan niin eipä paljon massikka hörähtäny. Ei ollu lämmittäny tasan yhtään. Osaisko joku viisas sanoa että mikä mättää?  Vastus pitää pientä kihinää ja kuumenee mutta ei sen vertaa että käyntiin lähtis. On muuten tämä kone muutenki aivan surkea tapaus talvikelillä. Jos käyntiin saa niin -10 pakkasella vähintään puoli tuntia käynnissä että pystyy vaihteita vaihtamaan....liikkeelle kyllä lähtee muttei vaihdu vaihteet ennenku on puolisen tuntia lämmitelly öljyjä. 
Pari vinkkiä.. vink vink
ensinnäkin sisun kylmäkäynnistys paranee uudemmalla ohjelmistolla eiku masserihuolto paikalle..
toiseksi hommma hydrauliikkaletku kahdella pikliittimellä joista toiseen eteen pallohana. kun pakkasella laitat koneen lämpenemään niin laitat hydrauliikan pitoasentoon kyseisestä lohkosta missa letku on kiinni ja säädät pallohanalla virtauksen niin pieneksi että pitoasento pysyy päällä. niin öljyt lämpiää nopeammin.
Timppa vie peräöljyt pihasaunan muuripataan aina kun lopettaa ajon.Sieltä ne on kätevä pesällisellä klapeja lämmittää ennen seuraavaa ajoa ;D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: realisti - 18.11.10 - klo:21:10
piti oikein käydä kokeilemassa katoksessa vt:tä käyntiin kun niin kovin moititaan, nyt -11 lämpötilassa ei ainakaan ole mitään ongelmia käynnistyksessä. Viekö dyna6 voimaa startatessa?
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: kujala - 18.11.10 - klo:22:31
Palataas vielä lohkolämppäreihin. Viime talvena oli yksi traktorin Defa toisaikainen, ei lämmennyt vaikka piti tuntikausia. Ostin jo uuden elementin mutta vanha säikähti siitä ja alkoi toimia. Nyt taas joko toimii tai ei.

Töissä piti lämmittää uudenkarhea traktori Calixilla, välissä pitkä roikkajohto rakennuksen toiselta puolelta. Ei pihaustakaan. Kokeilin roikkajohtoa lähellä olevaan sähköpaimeneen, se alkoi napsua kuin pitikin.
Vein traktorin viereisen rakennuksen seinustalle ja pistin siellä toiseen pistorasiaan. Alkoi lämmitä.

Osaako kukaan selittää mikä näissä mättää? Pakkasia tulossa niin joutaisivat toimimaankin.

Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: sirkussonni - 19.11.10 - klo:01:54
Ei mun mielestä ole huono jos ei lähde heti kylmiltään.

Sit vast kun on oikea lämpötila.

Kestää varmasti vaihteisto paremmin.


Aijai kehut melkeimpä jonnikan portaatonta  ;D


Siinä ainakin vaihteistossa riittää lämpöä......
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: icefarmer - 19.11.10 - klo:01:58
Elikkäs lämmitysongelmaa olis massikassa. Kone on 6485 dyna-6 vm.-07, sisun koneella. Ensimmäisen talven lämmitys pelasi normaalisti mutta viime keväänä heitti lämmittämästä. No vastus oli palanut ja vaihdoin uuden. No siihenpä ne loppui pakkasetkin ja nyt sitten kun alko kelit jäähtymään ja roikkaa koitin tarjota koneen kylkeen niin ei mitään tapahtunu. No pientä virranmittailua ja lopputulos: vastus palanut. Eilen vaihdoin uuden vastuksen ja nesteet koneeseen ja sitten roikka kylkeen. Pientä kähinää alkoi vastus pitämään ja jätin siihen lämmittelemään. Pakkasta 15 astetta ja kolmen tunnin päästä menin kokeilemaan niin eipä paljon massikka hörähtäny. Ei ollu lämmittäny tasan yhtään. Osaisko joku viisas sanoa että mikä mättää?  Vastus pitää pientä kihinää ja kuumenee mutta ei sen vertaa että käyntiin lähtis. On muuten tämä kone muutenki aivan surkea tapaus talvikelillä. Jos käyntiin saa niin -10 pakkasella vähintään puoli tuntia käynnissä että pystyy vaihteita vaihtamaan....liikkeelle kyllä lähtee muttei vaihdu vaihteet ennenku on puolisen tuntia lämmitelly öljyjä. 
Pari vinkkiä.. vink vink
ensinnäkin sisun kylmäkäynnistys paranee uudemmalla ohjelmistolla eiku masserihuolto paikalle..
toiseksi hommma hydrauliikkaletku kahdella pikliittimellä joista toiseen eteen pallohana. kun pakkasella laitat koneen lämpenemään niin laitat hydrauliikan pitoasentoon kyseisestä lohkosta missa letku on kiinni ja säädät pallohanalla virtauksen niin pieneksi että pitoasento pysyy päällä. niin öljyt lämpiää nopeammin.
kierrättääkö nämä uudet valmetit vielä pumpulla vapaakiertoa koko ajan vaikka hydrauliikkaa ei käytettäisikään. niissähän teoriassa öljy lämpeää vai onko se virtausvastus niin olematon ettei juuri apua. no vatkaa kumminkin ;D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: - 19.11.10 - klo:07:54
Elikkäs lämmitysongelmaa olis massikassa. Kone on 6485 dyna-6 vm.-07, sisun koneella. Ensimmäisen talven lämmitys pelasi normaalisti mutta viime keväänä heitti lämmittämästä. No vastus oli palanut ja vaihdoin uuden. No siihenpä ne loppui pakkasetkin ja nyt sitten kun alko kelit jäähtymään ja roikkaa koitin tarjota koneen kylkeen niin ei mitään tapahtunu. No pientä virranmittailua ja lopputulos: vastus palanut. Eilen vaihdoin uuden vastuksen ja nesteet koneeseen ja sitten roikka kylkeen. Pientä kähinää alkoi vastus pitämään ja jätin siihen lämmittelemään. Pakkasta 15 astetta ja kolmen tunnin päästä menin kokeilemaan niin eipä paljon massikka hörähtäny. Ei ollu lämmittäny tasan yhtään. Osaisko joku viisas sanoa että mikä mättää?  Vastus pitää pientä kihinää ja kuumenee mutta ei sen vertaa että käyntiin lähtis. On muuten tämä kone muutenki aivan surkea tapaus talvikelillä. Jos käyntiin saa niin -10 pakkasella vähintään puoli tuntia käynnissä että pystyy vaihteita vaihtamaan....liikkeelle kyllä lähtee muttei vaihdu vaihteet ennenku on puolisen tuntia lämmitelly öljyjä. 
Pari vinkkiä.. vink vink
ensinnäkin sisun kylmäkäynnistys paranee uudemmalla ohjelmistolla eiku masserihuolto paikalle..
toiseksi hommma hydrauliikkaletku kahdella pikliittimellä joista toiseen eteen pallohana. kun pakkasella laitat koneen lämpenemään niin laitat hydrauliikan pitoasentoon kyseisestä lohkosta missa letku on kiinni ja säädät pallohanalla virtauksen niin pieneksi että pitoasento pysyy päällä. niin öljyt lämpiää nopeammin.
kierrättääkö nämä uudet valmetit vielä pumpulla vapaakiertoa koko ajan vaikka hydrauliikkaa ei käytettäisikään. niissähän teoriassa öljy lämpeää vai onko se virtausvastus niin olematon ettei juuri apua. no vatkaa kumminkin ;D

Ei se meidän valtra ainakaan paikallaan lämmennyt. Ulosotto päälle niin sillä se parhaiten lämpes...
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: bdr-529 - 19.11.10 - klo:08:21
Ei kai se kuivassa reiässä oo?
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Ropsoni - 19.11.10 - klo:14:25
Palataas vielä lohkolämppäreihin. Viime talvena oli yksi traktorin Defa toisaikainen, ei lämmennyt vaikka piti tuntikausia. Ostin jo uuden elementin mutta vanha säikähti siitä ja alkoi toimia. Nyt taas joko toimii tai ei.

Töissä piti lämmittää uudenkarhea traktori Calixilla, välissä pitkä roikkajohto rakennuksen toiselta puolelta. Ei pihaustakaan. Kokeilin roikkajohtoa lähellä olevaan sähköpaimeneen, se alkoi napsua kuin pitikin.
Vein traktorin viereisen rakennuksen seinustalle ja pistin siellä toiseen pistorasiaan. Alkoi lämmitä.

Osaako kukaan selittää mikä näissä mättää? Pakkasia tulossa niin joutaisivat toimimaankin.


Oliko sulla siis "testissä" sama johto molemmilla kerroilla mikä tulee lohkolämmittimen pistokkeeseen kiinni?
Voi olla ihan kosketushäiriö pistokkeessa. Tai sitten se välijohto liian ohutta ettei saa tarpeeks virtaa.

Viestiketjun aloittajan ongelmaan viitaten, kannattas tosiaan vaihtaa se lohkoon tuleva vastus letkutyyppiseen lämmitinvastukseen, näitä löytyy sekä Calixilta että Defalta. Saa vähän järeämmänkin tehoiltaan kun ei ole lohkon pakkaspropun/nestetilan mukaan mitoitettu. Asennus on pala kakkua.
Ja noista hydrauliikan öljyjen tahmeudesta... eikös esim. JD:llä ole saatavilla jotain säteilylämmitintä hydrauliikan puolelle? Näitähän em. kapistuksia myydään esim. uusiin autoihin kun niistä ei pakkasproppua lohkosta löyty. Toinen vaihtoehto säteilylämmittimen tilalle tietty se letkulämppäri. Pari vuotta sitten asensin autoon letkulämppärin, myyjä vaan tokas että ei kannata sitä säteilyläpyskää ostaa, sillä ei tee mitään.


Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: JoHaRa - 19.11.10 - klo:14:32
Pohojanmaalle ei ole enää aikoihin myity yhtään jonnikan portaatonta.

Siis ei y-h-t-ä-ä-n.  :D

Enkä ihmettele miksei.

 ;D

Joktuuko se siitä että aakeella laakeella traktori näkyy kauas  ??? Naapurikylissäkin osataan nauraa valinnalle.. Onneksi täällä meillä on mäkiä, voi ajaa Jonnella ilman pilkkaamista  :'(
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: maraani - 19.11.10 - klo:15:11
...pakkasproppua lohkosta löyty. Toinen vaihtoehto säteilylämmittimen tilalle tietty se letkulämppäri. Pari vuotta sitten asensin autoon letkulämppärin, myyjä vaan tokas että ei kannata sitä säteilyläpyskää ostaa, sillä ei tee mitään.
Rönsyilee nyt vähän, mutta tuosta säteilevästä moottorinlämmittimestä on vähän samanlaisia kokemuksia. Peugeotiin semmoisen taannoin laitoin ja joskus tuntuu kuin ei lämpeis ollenkaan :(
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: JoHaRa - 19.11.10 - klo:15:32
...pakkasproppua lohkosta löyty. Toinen vaihtoehto säteilylämmittimen tilalle tietty se letkulämppäri. Pari vuotta sitten asensin autoon letkulämppärin, myyjä vaan tokas että ei kannata sitä säteilyläpyskää ostaa, sillä ei tee mitään.
Rönsyilee nyt vähän, mutta tuosta säteilevästä moottorinlämmittimestä on vähän samanlaisia kokemuksia. Peugeotiin semmoisen taannoin laitoin ja joskus tuntuu kuin ei lämpeis ollenkaan :(

Uusiin autoihin ei muuta saakkaan, ei oo proppuja ei...
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Palmu - 19.11.10 - klo:15:42
Jututin tuossa massikan huoltomiestä niin kertoi että oli yhteen samanlaiseen koneeseen laittanut uuden ja isomman vastuksen. Ja eri paikkaan lohkossa niin oli saanu semmosen pitemmän mallin vastuksen laitettua. Oli ollu juuri samanlaisia probleemia siinäkin koneessa, että eiköhän se ole sitte tehtaan töppäyksiä tämä vastuksen sijoitus. Aika hullulta se tuntuuki että nestetilavuus on n.20 litraa ja vastus 750w. Ei ikänä ole lähteny käyntiin kahenkympin pakkasesta vaikka vuorokauden olis töpselissä ja vastus kihisee.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: kyntaja - 19.11.10 - klo:17:18
Hyvin lähti viime yönä Jd ja nyykkä 02.00 käyntiin pohjolan hallista,hankkeeseen ::)
Ja ilman hehkuja.Pakkasta kumminkin -12
Ja vaihteet vaihtu...
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: KJL - 19.11.10 - klo:20:44
Palataas vielä lohkolämppäreihin. Viime talvena oli yksi traktorin Defa toisaikainen, ei lämmennyt vaikka piti tuntikausia. Ostin jo uuden elementin mutta vanha säikähti siitä ja alkoi toimia. Nyt taas joko toimii tai ei.

Töissä piti lämmittää uudenkarhea traktori Calixilla, välissä pitkä roikkajohto rakennuksen toiselta puolelta. Ei pihaustakaan. Kokeilin roikkajohtoa lähellä olevaan sähköpaimeneen, se alkoi napsua kuin pitikin.
Vein traktorin viereisen rakennuksen seinustalle ja pistin siellä toiseen pistorasiaan. Alkoi lämmitä.

Osaako kukaan selittää mikä näissä mättää? Pakkasia tulossa niin joutaisivat toimimaankin.



Karekselta ei kai voi kysyä enää tuota, mutta veikkaanpa, että vastaus olis luokkaa: "Kun ei ne agraarinperkeleet, (paavon poikia perkele,) ymmärrä, jottei raktoria lämmitetä partakoneen johrolla."

Mitä pirempi roikka, sen enempi pitää olla neliöitä piuhas taitaa päteä nykyäänkin. Eikä ne vastuksen ja liitäntäjohdon väliset "panssarikaapelitkaan" aina niin ikuisia oo.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: kujala - 19.11.10 - klo:23:00
KJL taitaa olla jäljillä. Kokeilin tänään samalla pitkällä roikalla, niin lämpiäähän se h-i-l-j-a-l-l-e-e-n. Traktori siis, johdosta en ole varma vaikka oli se kieltämättä lumen alla poiskeriessä.

Kun valmiiksi lämmintä konetta testasin, lämppäri pihisi kuuluvasti toisin kuin kylmällä koneella. Mukava sisäänrakennettu termostaattitoiminto, mutta toivoisin olevan päinvastoin.

Epäilyttää vielä nämä nykyiset pienet pistotulpat, olisiko nastat herkempiä huonolle kontaktille.

Vanhasta isosta tulpasta sai parhaimmillaan hinata koneen käyntiin jos ei startti jaksanut pyörittää, oli hiukan lujemmin kiinni...

(ÄLÄ KOKEILE TÄTÄ KOTONA! Suom.huom.)
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: KJL - 19.11.10 - klo:23:04
Ei kyllä se Matille se kunnia kuuluu... Kertoi eräänkin isännän ihmetelleen, miksei lohko oo lämmin, vaikkon kone ollu piuhan pääs monta tuntia. Partakoneenjohto oli tietenki sulattanu ittelleen hyvän kolon polanteiseen pihaan...

Aina, siis ihan aina, mahdollisimman lyhyt roikka ja riittävän paksut piuhat niiltä osin, kuin siihen pystyy itse vaikuttamaan.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: bertsi - 20.11.10 - klo:12:43
Jututin tuossa massikan huoltomiestä niin kertoi että oli yhteen samanlaiseen koneeseen laittanut uuden ja isomman vastuksen. Ja eri paikkaan lohkossa niin oli saanu semmosen pitemmän mallin vastuksen laitettua. Oli ollu juuri samanlaisia probleemia siinäkin koneessa, että eiköhän se ole sitte tehtaan töppäyksiä tämä vastuksen sijoitus. Aika hullulta se tuntuuki että nestetilavuus on n.20 litraa ja vastus 750w. Ei ikänä ole lähteny käyntiin kahenkympin pakkasesta vaikka vuorokauden olis töpselissä ja vastus kihisee.
Tuossa se pahin virhe vuorokausi piuha kiinni koneessa --> lämmöt nousseet vesianturilla ja imuilmaanturilla  niin korkeaksi että äly luulee olevansa normikesäkelillä eikä anna lisähönkäää vaan yrittää käynnistyä hajuilla..
 uutta softaa kehiiin ja järki käteen lämmityksessä..
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Ala-Pertti - 20.11.10 - klo:14:19
Jututin tuossa massikan huoltomiestä niin kertoi että oli yhteen samanlaiseen koneeseen laittanut uuden ja isomman vastuksen. Ja eri paikkaan lohkossa niin oli saanu semmosen pitemmän mallin vastuksen laitettua. Oli ollu juuri samanlaisia probleemia siinäkin koneessa, että eiköhän se ole sitte tehtaan töppäyksiä tämä vastuksen sijoitus. Aika hullulta se tuntuuki että nestetilavuus on n.20 litraa ja vastus 750w. Ei ikänä ole lähteny käyntiin kahenkympin pakkasesta vaikka vuorokauden olis töpselissä ja vastus kihisee.
Tuossa se pahin virhe vuorokausi piuha kiinni koneessa --> lämmöt nousseet vesianturilla ja imuilmaanturilla  niin korkeaksi että äly luulee olevansa normikesäkelillä eikä anna lisähönkäää vaan yrittää käynnistyä hajuilla..
 uutta softaa kehiiin ja järki käteen lämmityksessä..


Niimmutku nämä lämmitysongelmat olivatten juuri sellaisia, että lohkon päältä ei kuura sulanut tuon lämmityksen aikana.
Se lämmitin ei lämmittänyt.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: farmex - 20.11.10 - klo:17:33
Perkinskoneissa ei ole tuollaisiakaan murheita. :D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Palmu - 20.11.10 - klo:17:48
Jututin tuossa massikan huoltomiestä niin kertoi että oli yhteen samanlaiseen koneeseen laittanut uuden ja isomman vastuksen. Ja eri paikkaan lohkossa niin oli saanu semmosen pitemmän mallin vastuksen laitettua. Oli ollu juuri samanlaisia probleemia siinäkin koneessa, että eiköhän se ole sitte tehtaan töppäyksiä tämä vastuksen sijoitus. Aika hullulta se tuntuuki että nestetilavuus on n.20 litraa ja vastus 750w. Ei ikänä ole lähteny käyntiin kahenkympin pakkasesta vaikka vuorokauden olis töpselissä ja vastus kihisee.
Tuossa se pahin virhe vuorokausi piuha kiinni koneessa --> lämmöt nousseet vesianturilla ja imuilmaanturilla  niin korkeaksi että äly luulee olevansa normikesäkelillä eikä anna lisähönkäää vaan yrittää käynnistyä hajuilla..
 uutta softaa kehiiin ja järki käteen lämmityksessä..

Se on aivan sama onko tunnin, kaks vai viis niin lopputulos on sama. Ei lämpene sen vertaa että kuura sulais lohkon kyljestä vaikka vastus pelaa. EIkä puhettakaan että lähtis käyntiin -15 pakkasesta oli roikassa tai ei.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: rookie - 20.11.10 - klo:18:08
Jututin tuossa massikan huoltomiestä niin kertoi että oli yhteen samanlaiseen koneeseen laittanut uuden ja isomman vastuksen. Ja eri paikkaan lohkossa niin oli saanu semmosen pitemmän mallin vastuksen laitettua. Oli ollu juuri samanlaisia probleemia siinäkin koneessa, että eiköhän se ole sitte tehtaan töppäyksiä tämä vastuksen sijoitus. Aika hullulta se tuntuuki että nestetilavuus on n.20 litraa ja vastus 750w. Ei ikänä ole lähteny käyntiin kahenkympin pakkasesta vaikka vuorokauden olis töpselissä ja vastus kihisee.
Tuossa se pahin virhe vuorokausi piuha kiinni koneessa --> lämmöt nousseet vesianturilla ja imuilmaanturilla  niin korkeaksi että äly luulee olevansa normikesäkelillä eikä anna lisähönkäää vaan yrittää käynnistyä hajuilla..
 uutta softaa kehiiin ja järki käteen lämmityksessä..

Se on aivan sama onko tunnin, kaks vai viis niin lopputulos on sama. Ei lämpene sen vertaa että kuura sulais lohkon kyljestä vaikka vastus pelaa. EIkä puhettakaan että lähtis käyntiin -15 pakkasesta oli roikassa tai ei.

tossa omassa a95 valtrassa(sisu) myöskin vastus pelaa mutta lämmitys vaikutus olematon...tosiaan -15 jo alkaa olemaan vaikeeta käyntiin lähtö mutta iso vaikutus oli uudella akulla vaikka vanhakin tuntui pyörittävän muttei ilmeisesti kuitenkaan tarpees isoilla virroilla ja se akku oli menny siihen kuntoon alle 3v jaa noin 1000h mittarissa. Muutenkin sivuhuomautuksena etten koskaan ole tehnyt huonompaa kauppaa kun toi a95...oon katunu koko sen 4v mitä on ollu :) Ei vaan pitäs ostaa sikaa säkissä ja käydä edes kopissa istumassa ennenkuin ostaa :)
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: ijasja2 - 20.11.10 - klo:18:57
tossa omassa a95 valtrassa(sisu) myöskin vastus pelaa mutta lämmitys vaikutus olematon...tosiaan -15 jo alkaa olemaan vaikeeta käyntiin lähtö mutta iso vaikutus oli uudella akulla vaikka vanhakin tuntui pyörittävän muttei ilmeisesti kuitenkaan tarpees isoilla virroilla ja se akku oli menny siihen kuntoon alle 3v jaa noin 1000h mittarissa. Muutenkin sivuhuomautuksena etten koskaan ole tehnyt huonompaa kauppaa kun toi a95...oon katunu koko sen 4v mitä on ollu :) Ei vaan pitäs ostaa sikaa säkissä ja käydä edes kopissa istumassa ennenkuin ostaa :)

Juuri kävin irroittamassa Deutsin piuhan nokasta kun ei sitä tänään tarvinutkaan. Oli koko päivän lämppärissä, 50metrin jatkoroikassa ja komeasti lämpeni. Koko lohkon kylki mukavan lämmin, olikin pisin lämmitysaika koskaan kun unohtui koko päiväksi... Pakkasta vajaa kymmenen astetta. Kaivurin Iveco lähti käyntiin ilman hehkuttamista että heilahti :P
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: icefarmer - 20.11.10 - klo:21:39
Jututin tuossa massikan huoltomiestä niin kertoi että oli yhteen samanlaiseen koneeseen laittanut uuden ja isomman vastuksen. Ja eri paikkaan lohkossa niin oli saanu semmosen pitemmän mallin vastuksen laitettua. Oli ollu juuri samanlaisia probleemia siinäkin koneessa, että eiköhän se ole sitte tehtaan töppäyksiä tämä vastuksen sijoitus. Aika hullulta se tuntuuki että nestetilavuus on n.20 litraa ja vastus 750w. Ei ikänä ole lähteny käyntiin kahenkympin pakkasesta vaikka vuorokauden olis töpselissä ja vastus kihisee.
Tuossa se pahin virhe vuorokausi piuha kiinni koneessa --> lämmöt nousseet vesianturilla ja imuilmaanturilla  niin korkeaksi että äly luulee olevansa normikesäkelillä eikä anna lisähönkäää vaan yrittää käynnistyä hajuilla..
 uutta softaa kehiiin ja järki käteen lämmityksessä..

Se on aivan sama onko tunnin, kaks vai viis niin lopputulos on sama. Ei lämpene sen vertaa että kuura sulais lohkon kyljestä vaikka vastus pelaa. EIkä puhettakaan että lähtis käyntiin -15 pakkasesta oli roikassa tai ei.
mittuuta se virta minkä se vastus ottaa, jännite tiedetään ja P=U*I. JA KÄYTÄNNÖSSÄ KAIKKI TEHO MUUTTUU LÄMMÖKSI TUOSSA VASTUKSESSA NÄIN MAALLIKON MIELESTÄ.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: kujala - 21.11.10 - klo:10:48
Kiitokset vielä Ropsonille, KJL:lle ja Matti Karekselle mielenkiinnosta, taidan kokeilla omilla koneilla vielä pitkän/lyhyen kaapelin lämmitystehoja.
En ole osannut epäillä että lohkolämmitin ottaisi itseensä, teho on kuitenkin vain satoja watteja.
Mitähän parin kilowatin rälläkkä tykkäisi etätöistä pitkän narun päässä?

Se työpaikan traktori lämpiää, mutta vastus on kai jotenkin vesitilassa niin, että lämpöä johtuu niukalti elementin kantaan ja äkkinäinen :-[ luulee että koko vehje on pimeänä.

Itsellä talon Woimakone natusteli calixeja repullisen ja lopulta istutin siihen defan, saa nähdä miten käy.

Mites muuten, vieläkö M. Kares vaikuttaa keskuudessamme?
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: JoHaRa - 21.11.10 - klo:11:09
Mulla ei edes Opeli lämpiä yli 6 metrin kaapelilla, traktori lämpiää 3 metrisellä keskitalvella just ja just jos on peitot päällä. Kiinalaisilla 20 metrisillä kaapeleilla ei kannata yrittää siirtää sähköä kuin partakoneeseen.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: kujala - 21.11.10 - klo:11:21
OT:nä semmoinen juttu, että kaveri osti joskus sikahalvan partakoneen postimyynnistä.

Oli ollut kiva tilanne kun vääntömomentti loppui kesken ja kone juuttui kiinni partaan...
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: JoHaRa - 21.11.10 - klo:11:23
OT:nä semmoinen juttu, että kaveri osti joskus sikahalvan partakoneen postimyynnistä.

Oli ollut kiva tilanne kun vääntömomentti loppui kesken ja kone juuttui kiinni partaan...

Mutta nolompi jos olisi ajellut tuolla perskarvojaan  ;D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: sirkussonni - 21.11.10 - klo:11:28
Eroja tuntuu olevan, muutama talvi ollu jo kaksi fergua 30 metrin valovirtajatkojohdon takana, puolitoistaneliöistä, molemmat siis samasta johdosta yhtä aikaa, ja kyllä ne on lämmenneet ja käymään lähteneet, eikä yli kahta tuntia ole koskaan ollut piuhat kiinni.
Laakasiilolla siis koneet ja joka päivä appeentekoa.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: JoHaRa - 21.11.10 - klo:11:30
Eroja tuntuu olevan, muutama talvi ollu jo kaksi fergua 30 metrin valovirtajatkojohdon takana, puolitoistaneliöistä, molemmat siis samasta johdosta yhtä aikaa, ja kyllä ne on lämmenneet ja käymään lähteneet, eikä yli kahta tuntia ole koskaan ollut piuhat kiinni.
Laakasiilolla siis koneet ja joka päivä appeentekoa.

Oho! Sulla on hyvät sähköt.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: sirkussonni - 21.11.10 - klo:11:46
YliVOIMAISTA! Sallilasta.  Ei ole mitään vihreetä sähköö....


Vai johtuuko se siitä, että nuo traktorit on niitä surullisen kuuluisia perkinssejä, jotka ei varjosta lähde käymään...... ;)
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: pötsjölööm - 21.11.10 - klo:11:56
Ongelmana pikemminkin, että lämpiää vähän liiankin hyvin  ;D 453:ssa natikassa oli letkulämmittimessä vanhaa mallia oleva pyöreäpäinen pistoke, missä tapit on paksummat. Alkuperäinen johto joutui hukkaan, ja minä sitten fiksuna miehenä sovelsin porakoneella uudesta käypäsen. Hyvin se sopi paikoilleen, navat ja kaikki päällisin puollin kohdillaan, joten ei muuta kun töpseli seinään. Lumet rupesikin sulamaan rajusti konepeitolta, ja minä riemuitsemaan ,että kyllä nyt pelittää! Riemu jäi lyhyeksi, sillä kymmenen sekuntia myöhemmin käsissä oli "pieni" sähköpalon poikanen, kun lämmittimen kuoret räjähti halki kovalla pamauksella. ;D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Ala-Pertti - 21.11.10 - klo:11:59
YliVOIMAISTA! Sallilasta.  Ei ole mitään vihreetä sähköö....


Vai johtuuko se siitä, että nuo traktorit on niitä surullisen kuuluisia perkinssejä, jotka ei varjosta lähde käymään...... ;)

Kyllä ne nuo tonnisarjan perkinssit käynnistyy.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Make - 21.11.10 - klo:12:20
Eikös lohkolämppärin kanssa ole jatkojohdon käyttö kielletty?
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: sirkussonni - 21.11.10 - klo:12:24
Eikös lohkolämppärin kanssa ole jatkojohdon käyttö kielletty?


Täytyy vetää MMJ:tä pitkin pihaa sitten......
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: pötsjölööm - 21.11.10 - klo:12:43
Eikös lohkolämppärin kanssa ole jatkojohdon käyttö kielletty?

Enpä ole tiennyt  ;D Tuommosia metrin pätkiä, niin aika hyvin saa kyllä olla pistokkeita.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: handetonttu - 21.11.10 - klo:17:43
Niinkuin Ice tuolla jo kysyikin "voltteja on, mutta onko virtaa".
Siellä piuhassa voi olla voltteja, siis jännitettä, mutta onko siellä myös amppeereja, elikkäs niiden kerrannaisena tehoa. (Huono liitos sähköissä)

Onko lämppärin sijoituspaikka oikea. Jos vastuskierukka pääsee vastaamaan lohkoon vesitilassa, se ei kestä. Samoin jos ympäröivä nestetila on liian pieni, ts. neste kiehuu vastuksen ympärillä, niis taas se kyrvähtää.
Tai sitten se koko valmistus-sarja on sökömerkkinen.

Vielä niistä Sisun starteista.
Ei kai se enää ole salaisuus, rikos lienee jo vanhentunut, mutta monijaita vuosia sitten valtukauppiaat antoivat käsipäivää ja samalla ojensivat Boschin startteja vaihdettavaksi alkuperäisten Iskran tekeleiden tilalle.
Olihan se v.ttumaista, kun kone sai olla vuorokauden roikassa, mutta ei vaan jaksanut startata. >:( >:( >:(
Mutta kun vaihdettiin roopertin veivi sen alkuperäisen tilalle, niin jopa käynnistyi. ;D



ja mie ku arvelin että vituiksmään kun varaosista kävin valtuun tartin joka oli iskra, mutta sehän keleen paska pyörittää niin perkeleesti että ei se sisu mahda muuta kuin lähtee käyntiin. Mitä se viime talvena piti täällä -30 jotain semmoista.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: KJL - 21.11.10 - klo:20:59
Kiitokset vielä Ropsonille, KJL:lle ja Matti Karekselle mielenkiinnosta, taidan kokeilla omilla koneilla vielä pitkän/lyhyen kaapelin lämmitystehoja.
En ole osannut epäillä että lohkolämmitin ottaisi itseensä, teho on kuitenkin vain satoja watteja.
Mitähän parin kilowatin rälläkkä tykkäisi etätöistä pitkän narun päässä?

Se työpaikan traktori lämpiää, mutta vastus on kai jotenkin vesitilassa niin, että lämpöä johtuu niukalti elementin kantaan ja äkkinäinen :-[ luulee että koko vehje on pimeänä.

Itsellä talon Woimakone natusteli calixeja repullisen ja lopulta istutin siihen defan, saa nähdä miten käy.

Mites muuten, vieläkö M. Kares vaikuttaa keskuudessamme?
Mulla ei oo varmaa tietoa, mutta muistelisin kuulleeni taannoin, ettei enää vaikuttaisi... voin olla väärässäkin, mutten ihmettelisi, jos olen oikeassa.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: icefarmer - 21.11.10 - klo:22:21
Niinkuin Ice tuolla jo kysyikin "voltteja on, mutta onko virtaa".
Siellä piuhassa voi olla voltteja, siis jännitettä, mutta onko siellä myös amppeereja, elikkäs niiden kerrannaisena tehoa. (Huono liitos sähköissä)

Onko lämppärin sijoituspaikka oikea. Jos vastuskierukka pääsee vastaamaan lohkoon vesitilassa, se ei kestä. Samoin jos ympäröivä nestetila on liian pieni, ts. neste kiehuu vastuksen ympärillä, niis taas se kyrvähtää.
Tai sitten se koko valmistus-sarja on sökömerkkinen.

Vielä niistä Sisun starteista.
Ei kai se enää ole salaisuus, rikos lienee jo vanhentunut, mutta monijaita vuosia sitten valtukauppiaat antoivat käsipäivää ja samalla ojensivat Boschin startteja vaihdettavaksi alkuperäisten Iskran tekeleiden tilalle.
Olihan se v.ttumaista, kun kone sai olla vuorokauden roikassa, mutta ei vaan jaksanut startata. >:( >:( >:(
Mutta kun vaihdettiin roopertin veivi sen alkuperäisen tilalle, niin jopa käynnistyi. ;D



ja mie ku arvelin että vituiksmään kun varaosista kävin valtuun tartin joka oli iskra, mutta sehän keleen paska pyörittää niin perkeleesti että ei se sisu mahda muuta kuin lähtee käyntiin. Mitä se viime talvena piti täällä -30 jotain semmoista.
ennen hyvään aikaan moottorit lähti heti käyntiin mutta nykyisin monet vaatii jopa kierroksen pyörimisen jotta ohjainyksikkö saa tiedon moottorin asennosta, sitten vielä nämä polttoainevehkeiden painevaatimukset kysyykin akulta ja startilta huomattavasti enemmän kuin se 80 luvun tekniikka
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Rehuukko - 22.11.10 - klo:09:39
Eikös lohkolämppärin kanssa ole jatkojohdon käyttö kielletty?

Enpä ole tiennyt  ;D Tuommosia metrin pätkiä, niin aika hyvin saa kyllä olla pistokkeita.
Kyllä se on käytäntö että jatkojohto on  käytössä lämmittimissä.Mutta se pitää olla riittävän paksua ja maadoitettua.1,5mm2 johto saattaa olla 1000watin vastukselle liian ohut.Itsellä käytössä ollut 2,5 mm2 kaapeli ja pituutta vissiin 20 metriä.Ja kyllä aina kuutoskonekin on lämminnyt.Ja vastus kestänyt ainakin tähän asti.Nytkin alkoi kihisemään kun laitoin johdon päähän.Ja yleensä käytän kellokytkintä ja siihen sopivat ajastukset 3-4 tuntia enne starttia.Säästää sähköä,eikä kone suotta kuumia liikaa.Tosin tuskin traktorin moottoria liian kuumaksi noilla lohkolämmittimillä saa pakkaskeleillä,haihtuu sitä lämpöä poiskin kaiken aikaa.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: icefarmer - 22.11.10 - klo:10:37
Eikös lohkolämppärin kanssa ole jatkojohdon käyttö kielletty?

Enpä ole tiennyt  ;D Tuommosia metrin pätkiä, niin aika hyvin saa kyllä olla pistokkeita.
Kyllä se on käytäntö että jatkojohto on  käytössä lämmittimissä.Mutta se pitää olla riittävän paksua ja maadoitettua.1,5mm2 johto saattaa olla 1000watin vastukselle liian ohut.Itsellä käytössä ollut 2,5 mm2 kaapeli ja pituutta vissiin 20 metriä.Ja kyllä aina kuutoskonekin on lämminnyt.Ja vastus kestänyt ainakin tähän asti.Nytkin alkoi kihisemään kun laitoin johdon päähän.Ja yleensä käytän kellokytkintä ja siihen sopivat ajastukset 3-4 tuntia enne starttia.Säästää sähköä,eikä kone suotta kuumia liikaa.Tosin tuskin traktorin moottoria liian kuumaksi noilla lohkolämmittimillä saa pakkaskeleillä,haihtuu sitä lämpöä poiskin kaiken aikaa.
järettömissä hinnoissa on sähköjohto, noitahan lohkolämmittimen johtoja saa muistaakseni myös 5 metrisinä. toinen mikä ottaa kupoliin on nuo sähkötyökoneiden johot, aina pitää raahata sitä jatkojohdon mollukkaa mukana esimerkiksi rälläkässä >:(
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: sirkussonni - 22.11.10 - klo:13:38
järettömissä hinnoissa on sähköjohto, noitahan lohkolämmittimen johtoja saa muistaakseni myös 5 metrisinä. toinen mikä ottaa kupoliin on nuo sähkötyökoneiden johot, aina pitää raahata sitä jatkojohdon mollukkaa mukana esimerkiksi rälläkässä >:(


Niimpä, mulla on verstaalla kaksi rälläkkää, toiseen on vaihdettu 10 metrin piuha, ei heti tartte ottaa jatkojohtoo kun pöydältä rälläkän kaappaa pikaremppaan....

Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: JoHaRa - 22.11.10 - klo:13:44
järettömissä hinnoissa on sähköjohto, noitahan lohkolämmittimen johtoja saa muistaakseni myös 5 metrisinä. toinen mikä ottaa kupoliin on nuo sähkötyökoneiden johot, aina pitää raahata sitä jatkojohdon mollukkaa mukana esimerkiksi rälläkässä >:(


Niimpä, mulla on verstaalla kaksi rälläkkää, toiseen on vaihdettu 10 metrin piuha, ei heti tartte ottaa jatkojohtoo kun pöydältä rälläkän kaappaa pikaremppaan....



No onko toisessa sitten sellainen 20 senttinen piuha jos täytyy rälläköidä jotain ihan lähellä pistorasiaa  ;D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: sirkussonni - 22.11.10 - klo:17:23
järettömissä hinnoissa on sähköjohto, noitahan lohkolämmittimen johtoja saa muistaakseni myös 5 metrisinä. toinen mikä ottaa kupoliin on nuo sähkötyökoneiden johot, aina pitää raahata sitä jatkojohdon mollukkaa mukana esimerkiksi rälläkässä >:(


Niimpä, mulla on verstaalla kaksi rälläkkää, toiseen on vaihdettu 10 metrin piuha, ei heti tartte ottaa jatkojohtoo kun pöydältä rälläkän kaappaa pikaremppaan....



No onko toisessa sitten sellainen 20 senttinen piuha jos täytyy rälläköidä jotain ihan lähellä pistorasiaa  ;D


 :D  En ole viitsinyt vaivautua vaihtamaan, eikä vielä ole jäänyt mihinkään terävän kulman taaksekaan....
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Rehuukko - 23.11.10 - klo:10:27
järettömissä hinnoissa on sähköjohto, noitahan lohkolämmittimen johtoja saa muistaakseni myös 5 metrisinä. toinen mikä ottaa kupoliin on nuo sähkötyökoneiden johot, aina pitää raahata sitä jatkojohdon mollukkaa mukana esimerkiksi rälläkässä >:(


Niimpä, mulla on verstaalla kaksi rälläkkää, toiseen on vaihdettu 10 metrin piuha, ei heti tartte ottaa jatkojohtoo kun pöydältä rälläkän kaappaa pikaremppaan....



No onko toisessa sitten sellainen 20 senttinen piuha jos täytyy rälläköidä jotain ihan lähellä pistorasiaa  ;D
Ot kyllä melkoinen *****lija.Tuokin kommentti osoittaa kyllä mikä ot miehiäsi.
Tai liekö ot mies ollenkaan :P
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Verku - 23.11.10 - klo:14:26
järettömissä hinnoissa on sähköjohto, noitahan lohkolämmittimen johtoja saa muistaakseni myös 5 metrisinä. toinen mikä ottaa kupoliin on nuo sähkötyökoneiden johot, aina pitää raahata sitä jatkojohdon mollukkaa mukana esimerkiksi rälläkässä >:(


Niimpä, mulla on verstaalla kaksi rälläkkää, toiseen on vaihdettu 10 metrin piuha, ei heti tartte ottaa jatkojohtoo kun pöydältä rälläkän kaappaa pikaremppaan....



No onko toisessa sitten sellainen 20 senttinen piuha jos täytyy rälläköidä jotain ihan lähellä pistorasiaa  ;D
Ot kyllä melkoinen *****lija.Tuokin kommentti osoittaa kyllä mikä ot miehiäsi.
Tai liekö ot mies ollenkaan :P

Parhaassa tapauksessa taisi kaveri kestää alle 30 viestiä ennenkuin kirjoitti viimeisen itkuviestin ja otti hatkat agrosta. ;D

Kyllä pientä *****ilua pitää kestää, vai mitä johorohaara. :D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: sirkussonni - 23.11.10 - klo:20:22
No toki pitää jokin seula olla, keitä tälle saitille päästetään. Eikun heti kättelyssä katsotaan ketkä on potentiaalisia agronettailijoita.... 8)

Mutta yksi ei kyllästy, muut kyllä kyllästyy siihen, ja lopulta aina weppimestarikin!
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Verku - 23.11.10 - klo:20:36
No toki pitää jokin seula olla, keitä tälle saitille päästetään. Eikun heti kättelyssä katsotaan ketkä on potentiaalisia agronettailijoita.... 8)

Mutta yksi ei kyllästy, muut kyllä kyllästyy siihen, ja lopulta aina weppimestarikin!

 :D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Rehuukko - 23.11.10 - klo:20:39
Sitä vaan että tää HAJURAKO tai no mikä hänen nimimerkkinsä nyt onkaan tekee  joka asiasta ja asiallisestakin jutusta tuollasen 20 cm pätkän tyyppisen höpötyksen,osoittaa kyllä että ajatukset ei ole karvalakin alla kummoiset jos niitä lienee ollenkaan.
Noo tyhjä tynnyri kolisee näemmä aina vain enemmän.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Verku - 23.11.10 - klo:20:48
Näin se on ollut viimeset viis vuotta mitä oon agrossa roikkunut. ;D

Vanhassa agrossa oli vaan kauhean vaikeaa tää "rakentava keskustelu" kun viestit pomppi miten sattui. ;)
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Courtney1 - 24.11.10 - klo:09:32
Sitä vaan että tää HAJURAKO tai no mikä hänen nimimerkkinsä nyt onkaan tekee  joka asiasta ja asiallisestakin jutusta tuollasen 20 cm pätkän tyyppisen höpötyksen,osoittaa kyllä että ajatukset ei ole karvalakin alla kummoiset jos niitä lienee ollenkaan.
Noo tyhjä tynnyri kolisee näemmä aina vain enemmän.
Onhan se nyt parempi, että ei ajatuksia karvalakin alla, kun että omistaa sen pari numeroo liian kireän pipon...ja sitten vielä köyttää sen ketjuilla päähän  ;D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: JoHaRa - 24.11.10 - klo:09:52
Sitä vaan että tää HAJURAKO tai no mikä hänen nimimerkkinsä nyt onkaan tekee  joka asiasta ja asiallisestakin jutusta tuollasen 20 cm pätkän tyyppisen höpötyksen,osoittaa kyllä että ajatukset ei ole karvalakin alla kummoiset jos niitä lienee ollenkaan.
Noo tyhjä tynnyri kolisee näemmä aina vain enemmän.

Voin minä tietysti ruveta haukkumaankin joka asiaa jos se on parempi tapa käsitellä asioita  :D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Courtney1 - 24.11.10 - klo:09:54
Sitä vaan että tää HAJURAKO tai no mikä hänen nimimerkkinsä nyt onkaan tekee  joka asiasta ja asiallisestakin jutusta tuollasen 20 cm pätkän tyyppisen höpötyksen,osoittaa kyllä että ajatukset ei ole karvalakin alla kummoiset jos niitä lienee ollenkaan.
Noo tyhjä tynnyri kolisee näemmä aina vain enemmän.

Voin minä tietysti ruveta haukkumaankin joka asiaa jos se on parempi tapa käsitellä asioita  :D
Jäpittäminen ja herneen vetäminen sieraimistoon kaikista jutuista, on kanssa hirveen hyvä tapa suhtautua  :D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: JoHaRa - 24.11.10 - klo:10:26
Sitä vaan että tää HAJURAKO tai no mikä hänen nimimerkkinsä nyt onkaan tekee  joka asiasta ja asiallisestakin jutusta tuollasen 20 cm pätkän tyyppisen höpötyksen,osoittaa kyllä että ajatukset ei ole karvalakin alla kummoiset jos niitä lienee ollenkaan.
Noo tyhjä tynnyri kolisee näemmä aina vain enemmän.

Voin minä tietysti ruveta haukkumaankin joka asiaa jos se on parempi tapa käsitellä asioita  :D
Jäpittäminen ja herneen vetäminen sieraimistoon kaikista jutuista, on kanssa hirveen hyvä tapa suhtautua  :D

Hyvä idea  :o Täytyykin pitää sellainen angsti-viikko. Voisi olla virkistävää ajatella välillä kaikki asiat jotenkin pessimistisesti. Tuurilla sais stressihormoonitason ja verenpaineen nousemaan uuteen ennätykseen. Sitten voisi saada saikkua ja ehtisi pelaamaan Day of Defeattia enemmän kuin nyt  ??? Hyvä idea tosiaan
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Rehuukko - 24.11.10 - klo:16:58
Ja mitä tuo viimeine kommenttisi liittyy lohkolämmittimeen. ???
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: hvinnamo - 24.11.10 - klo:17:07
Sitä vaan että tää HAJURAKO tai no mikä hänen nimimerkkinsä nyt onkaan tekee  joka asiasta ja asiallisestakin jutusta tuollasen 20 cm pätkän tyyppisen höpötyksen,osoittaa kyllä että ajatukset ei ole karvalakin alla kummoiset jos niitä lienee ollenkaan.
Noo tyhjä tynnyri kolisee näemmä aina vain enemmän.
Ja mitä tuo viimeine kommenttisi liittyy lohkolämmittimeen. ???

 Tai miten toi liittyy lohkolämmittimeen?  ;)
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 24.11.10 - klo:17:22
Hyvä idea  :o Täytyykin pitää sellainen angsti-viikko. Voisi olla virkistävää ajatella välillä kaikki asiat jotenkin pessimistisesti. Tuurilla sais stressihormoonitason ja verenpaineen nousemaan uuteen ennätykseen. Sitten voisi saada saikkua ja ehtisi pelaamaan Day of Defeattia enemmän kuin nyt  ??? Hyvä idea tosiaan

Kunnon otsalohkolämmitin talvipakkasille.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: JoHaRa - 24.11.10 - klo:17:31
Ja mitä tuo viimeine kommenttisi liittyy lohkolämmittimeen. ???

Ei mitenkään  >:( Harmittaa koko ketju ja se että lohkolämmittimiä on edes olemassa  >:(
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Rehuukko - 24.11.10 - klo:20:33
Ei minua harmita lohkolämmittimet yhtään,ihan kiva saada kone käyntiin 25 asteen pakkasesta kun se on ollut lämmityksessä.
hOrAjA ilmeisesti käyttää kuumia hiiliä tai nuotiota koneen lämmitykseen,onhan se paljon mielenkiintoisempaa kuin sähkön käyttö,ja ekologista myös. ;D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: JoHaRa - 24.11.10 - klo:20:40
Ei minua harmita lohkolämmittimet yhtään,ihan kiva saada kone käyntiin 25 asteen pakkasesta kun se on ollut lämmityksessä.
hOrAjA ilmeisesti käyttää kuumia hiiliä tai nuotiota koneen lämmitykseen,onhan se paljon mielenkiintoisempaa kuin sähkön käyttö,ja ekologista myös. ;D

Pistää vihaksi väite että jollain hiilillä leikkisin  >:( Kyllä nyt sieppaa vahvasti  >:(
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: pötsjölööm - 24.11.10 - klo:20:55
Ei minua harmita lohkolämmittimet yhtään,ihan kiva saada kone käyntiin 25 asteen pakkasesta kun se on ollut lämmityksessä.
hOrAjA ilmeisesti käyttää kuumia hiiliä tai nuotiota koneen lämmitykseen,onhan se paljon mielenkiintoisempaa kuin sähkön käyttö,ja ekologista myös. ;D

Tuolla nuotio systeemillä voi tulla vähän liikaa lämpöä nykysillä muovivehkeillä. Moottoriöljyt kannattaa esilämmittää padassa keittämällä, ja perään loraus petroolia notkistuttamaan  ;D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: hvinnamo - 25.11.10 - klo:03:05
Ei minua harmita lohkolämmittimet yhtään,ihan kiva saada kone käyntiin 25 asteen pakkasesta kun se on ollut lämmityksessä.
hOrAjA ilmeisesti käyttää kuumia hiiliä tai nuotiota koneen lämmitykseen,onhan se paljon mielenkiintoisempaa kuin sähkön käyttö,ja ekologista myös. ;D

Pistää vihaksi väite että jollain hiilillä leikkisin  >:( Kyllä nyt sieppaa vahvasti  >:(
Muistathan ketjut heittää pyörien päälle, jos maantielle lähet ajelemaan!  ;)
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: JoHaRa - 25.11.10 - klo:07:45
Ei minua harmita lohkolämmittimet yhtään,ihan kiva saada kone käyntiin 25 asteen pakkasesta kun se on ollut lämmityksessä.
hOrAjA ilmeisesti käyttää kuumia hiiliä tai nuotiota koneen lämmitykseen,onhan se paljon mielenkiintoisempaa kuin sähkön käyttö,ja ekologista myös. ;D

Pistää vihaksi väite että jollain hiilillä leikkisin  >:( Kyllä nyt sieppaa vahvasti  >:(
Muistathan ketjut heittää pyörien päälle, jos maantielle lähet ajelemaan!  ;)

Otan ketjut selkääni ja lähden pilkille  >:( Taatusti joku on sulattanut railon tuohon järvenselälle ja nauraa kotonaan kun näkee minun uppoavan  >:(
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Oksa - 25.11.10 - klo:07:55
eikös joku sanonu ratiossa että nauru on parasta lääkettä verenpaineeseen, jo kolmen minuutin kunnon nauru riittää pariks tunniks!      joten lääkinnällinen teho on taattu!     eiku jäille!  parantaan! ;D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Courtney1 - 25.11.10 - klo:08:32
Ei minua harmita lohkolämmittimet yhtään,ihan kiva saada kone käyntiin 25 asteen pakkasesta kun se on ollut lämmityksessä.
hOrAjA ilmeisesti käyttää kuumia hiiliä tai nuotiota koneen lämmitykseen,onhan se paljon mielenkiintoisempaa kuin sähkön käyttö,ja ekologista myös. ;D

Pistää vihaksi väite että jollain hiilillä leikkisin  >:( Kyllä nyt sieppaa vahvasti  >:(
Muistathan ketjut heittää pyörien päälle, jos maantielle lähet ajelemaan!  ;)

Otan ketjut selkääni ja lähden pilkille  >:( Taatusti joku on sulattanut railon tuohon järvenselälle ja nauraa kotonaan kun näkee minun uppoavan  >:(
Oot tainnu itse sulattaa railon hiilillä  :D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: pötsjölööm - 25.11.10 - klo:11:17
Ei minua harmita lohkolämmittimet yhtään,ihan kiva saada kone käyntiin 25 asteen pakkasesta kun se on ollut lämmityksessä.
hOrAjA ilmeisesti käyttää kuumia hiiliä tai nuotiota koneen lämmitykseen,onhan se paljon mielenkiintoisempaa kuin sähkön käyttö,ja ekologista myös. ;D

Pistää vihaksi väite että jollain hiilillä leikkisin  >:( Kyllä nyt sieppaa vahvasti  >:(
Muistathan ketjut heittää pyörien päälle, jos maantielle lähet ajelemaan!  ;)

Otan ketjut selkääni ja lähden pilkille  >:( Taatusti joku on sulattanut railon tuohon järvenselälle ja nauraa kotonaan kun näkee minun uppoavan  >:(

Ei tuossa ole mitään tyyliä. Ensin pitää hypätä perse edellä tuuraan, ja siitä takaperin voltilla avantoon  :D Riittää pelastussukeltajilla ihmettelemistä.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: JoHaRa - 25.11.10 - klo:12:00
Ei minua harmita lohkolämmittimet yhtään,ihan kiva saada kone käyntiin 25 asteen pakkasesta kun se on ollut lämmityksessä.
hOrAjA ilmeisesti käyttää kuumia hiiliä tai nuotiota koneen lämmitykseen,onhan se paljon mielenkiintoisempaa kuin sähkön käyttö,ja ekologista myös. ;D

Pistää vihaksi väite että jollain hiilillä leikkisin  >:( Kyllä nyt sieppaa vahvasti  >:(
Muistathan ketjut heittää pyörien päälle, jos maantielle lähet ajelemaan!  ;)

Otan ketjut selkääni ja lähden pilkille  >:( Taatusti joku on sulattanut railon tuohon järvenselälle ja nauraa kotonaan kun näkee minun uppoavan  >:(

Ei tuossa ole mitään tyyliä. Ensin pitää hypätä perse edellä tuuraan, ja siitä takaperin voltilla avantoon  :D Riittää pelastussukeltajilla ihmettelemistä.

Miten tuo Uunon appiukko Tuura nyt tähän liittyy mitenkään. Pistää vihaksi  >:( Kylä nyt kiukuttaa ihan laajemman kautta. Tuli leiskuu silmistä kun oikein päässä kiukku kiehuu  >:(
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: hvinnamo - 25.11.10 - klo:14:15
"Jatkuva kiukkuisuus odotusaikana?
Olen todella onnellinen odotuksesta, mutta jatkuvasti olen vain kiukkuinen ja äkänen ja haluan olla vain omissa oloissani. Onko muilla ollut tällästä?? Hermo menee itselläkin, kun kumminkin odotan vauvaa ihan mahdottoman paljon syntyväksi pitkän yrityksen jälkeen. Harmittaa ihan itseäkin.."  Sä taidat Johara olla raskaana.. ;D
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Palmu - 09.01.12 - klo:22:13
Juolahtipas mieleen että tämä lämmitysongelmakin ratkesi laittamalla 1100w vastus eri reikään. Vanha palanut vastus jäi tulpaksi. Laitoin sitte vielä calixin akkulaturin että aina ku tökkää töpselin seinään niin latailee samalla akkuja........toistaiseksi on lähtenyt käymään. Ei oo kyllä vielä kunnon pakkasia edes ollu......tänä aamuna melkein kakskymmentä mutta ei onneksi tarvinu starttailla.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Oksa - 10.01.12 - klo:08:25
hukkaan meni hyvät viritykset!       noooo, sit joskus tulevaisuudessa kun uusi pienjääkausi iskee niin onpi valmiina!                 tai jos lähtis alaskaan auraan lunta!    vain 7 metriä satanna!
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: MF365135 - 11.01.12 - klo:12:39
Tainnut tuossa lämmitin vastus kiinni moottorilohkoon sisäpuolella, palaa aika pian jos niin käy.

135:een hankin uuden vastuksen, nimenomaan piti olla sopiva malli mutta kahteen suuntaan sai taivutella ennenkuin asettui kunnolla paikalleen ja säilyi ehjänäkin, pari vuotta mennyt nyt ongelmitta.. :)
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Palmu - 12.01.12 - klo:19:24
Ei millään yltäny vastaamaan lohkoon, kierukat tuli ehkä sentin kupista ulos ja lohkon kylkeen melkeen 10 senttiä. En tiedä että mikä siinä mätti mutta kolme niitä palo ennenko ittelä palo hermot. Tänään -14 pakkasta, tunti roikkaa niin ilosesti lähti.
Otsikko: Vs: MF 6485 lohkolämmitin.
Kirjoitti: Reiskako - 13.01.12 - klo:20:25
Ei millään yltäny vastaamaan lohkoon, kierukat tuli ehkä sentin kupista ulos ja lohkon kylkeen melkeen 10 senttiä. En tiedä että mikä siinä mätti mutta kolme niitä palo ennenko ittelä palo hermot. Tänään -14 pakkasta, tunti roikkaa niin ilosesti lähti.

Nykyään laitetaan pienitehoisia lammittimiä joilla ei iso moottori kertakaikkiaan lämpene. Laitoin itse webaston kun ei koneen moottori lämminnyt vaikka oli tosiaan kolmekin tuntia roikanpäässä. Huoltopaikalla sanoivat jotta pitää laittaa nykyään heti roikanpäähän kun ajosta tulee? Webastolla 20min ja saa lähteä ja hyttikin lämmin samalla.