Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nAGGI-nYLYGGI - 21.07.12 - klo:15:07

Otsikko: VOi perkele!
Kirjoitti: nAGGI-nYLYGGI - 21.07.12 - klo:15:07
Nyykkäri *****ilee taas...pitäskö ottaa ja ajjaa se suohautaan vai vieläkö tuota pitäs porsia kasaan? -_- Ihan alkaa jo vituttamaan koko merkki.
Otsikko: Vs: VOi perkele!
Kirjoitti: piki1 - 21.07.12 - klo:15:09
Nyykkäri *****ilee taas...pitäskö ottaa ja ajjaa se suohautaan vai vieläkö tuota pitäs porsia kasaan? -_- Ihan alkaa jo vituttamaan koko merkki.
kaua sää oot sitä viittiny kahtuakki,mää en olis kyllä viittiny.
Otsikko: Vs: VOi perkele!
Kirjoitti: zetor8045 - 21.07.12 - klo:15:34
No mikäs nyt on  :o 
Otsikko: Vs: VOi perkele!
Kirjoitti: Tm - 21.07.12 - klo:15:57
Nyykkäri *****ilee taas...pitäskö ottaa ja ajjaa se suohautaan vai vieläkö tuota pitäs porsia kasaan? -_- Ihan alkaa jo vituttamaan koko merkki.
mikä nyt on kipiänä?
Otsikko: Vs: VOi perkele!
Kirjoitti: nAGGI-nYLYGGI - 21.07.12 - klo:16:28
T7030 alko "nostamaan lämpöjä" mittariston mukaan ja heittää samalla moottoria ohjatessaan lisätehot pois ja alkaa hyytämään muutenkii. Vaihettiin jo termarin kyljestä anturi, vaan ei muuttunu mihinkään. Toistatuhatta tuntia sitten ajettiin viriohjelmat ja ne pyyhkiyty pois kun ajettiin päivitys siihen, ettei öljynpaineen vikavalot palas koko aikaa näytössä. Kuulemma ennenkii ollu seiskatonnisten riesana tuo öljynpaineen mukamas "äkillinen laskeminen", joka johtuu kuulemma vaan ja ainastaan siitä, että täysiltä kierroksilta kun höllätään yht'äkkiä kaasua esim. äkillisen kuopan sattuessa kohdalle, niin tietsikka luulee että paineet katoaa koneesta.

Huoltomies arveli, että jouvvutaan vaihtamaan mittaristokii parhaassa tapauksessa, jos ei muu auta. Ihan uskomatonta paskaa väittäsin. Tai sitten tässä käy taas niin, että joku n. biljoonasta sähköjohdosta kopin alla on rikki, eikä sitä löydä ennen kun polttaa koko paskan, joten...tämä tällä kertaa. Eipä sillä paskojahan nämä kaikki merkit on tai no...liian vikaherkkiä, sanottakoot.
Otsikko: Vs: VOi perkele!
Kirjoitti: Adam Smith - 21.07.12 - klo:16:32
T7030 alko "nostamaan lämpöjä" mittariston mukaan ja heittää samalla moottoria ohjatessaan lisätehot pois ja alkaa hyytämään muutenkii. Vaihettiin jo termarin kyljestä anturi, vaan ei muuttunu mihinkään. Toistatuhatta tuntia sitten ajettiin  viriohjelmat ja ne pyyhkiyty pois kun ajettiin päivitys siihen, ettei öljynpaineen vikavalot palas koko aikaa näytössä. Kuulemma ennenkii ollu seiskatonnisten riesana tuo öljynpaineen mukamas "äkillinen laskeminen", joka johtuu kuulemma vaan ja ainastaan siitä, että täysiltä kierroksilta kun höllätään yht'äkkiä kaasua esim. äkillisen kuopan sattuessa kohdalle, niin tietsikka luulee että paineet katoaa koneesta.

Huoltomies arveli, että jouvvutaan vaihtamaan mittaristokii parhaassa tapauksessa, jos ei muu auta. Ihan uskomatonta paskaa väittäsin. Tai sitten tässä käy taas niin, että joku n. biljoonasta sähköjohdosta kopin alla on rikki, eikä sitä löydä ennen kun polttaa koko paskan, joten...tämä tällä kertaa. Eipä sillä paskojahan nämä kaikki merkit on tai no...liian vikaherkkiä, sanottakoot.
Jaa viritystä. Ihmekkään kun porsii :D
Otsikko: Vs: VOi perkele!
Kirjoitti: nAGGI-nYLYGGI - 21.07.12 - klo:16:34
T7030 alko "nostamaan lämpöjä" mittariston mukaan ja heittää samalla moottoria ohjatessaan lisätehot pois ja alkaa hyytämään muutenkii. Vaihettiin jo termarin kyljestä anturi, vaan ei muuttunu mihinkään. Toistatuhatta tuntia sitten ajettiin  viriohjelmat ja ne pyyhkiyty pois kun ajettiin päivitys siihen, ettei öljynpaineen vikavalot palas koko aikaa näytössä. Kuulemma ennenkii ollu seiskatonnisten riesana tuo öljynpaineen mukamas "äkillinen laskeminen", joka johtuu kuulemma vaan ja ainastaan siitä, että täysiltä kierroksilta kun höllätään yht'äkkiä kaasua esim. äkillisen kuopan sattuessa kohdalle, niin tietsikka luulee että paineet katoaa koneesta.

Huoltomies arveli, että jouvvutaan vaihtamaan mittaristokii parhaassa tapauksessa, jos ei muu auta. Ihan uskomatonta paskaa väittäsin. Tai sitten tässä käy taas niin, että joku n. biljoonasta sähköjohdosta kopin alla on rikki, eikä sitä löydä ennen kun polttaa koko paskan, joten...tämä tällä kertaa. Eipä sillä paskojahan nämä kaikki merkit on tai no...liian vikaherkkiä, sanottakoot.
Jaa viritystä. Ihmekkään kun porsii :D

Ei oo tuon takia viottunu, vaikka sekin kävi kyllä mielessä. Tämäkii siis huoltomiehen arvio, ei itse kyseessä olevan täpinöitsijän.
Otsikko: Vs: VOi perkele!
Kirjoitti: nänninnyplääjä - 21.07.12 - klo:16:39
T7030 alko "nostamaan lämpöjä" mittariston mukaan ja heittää samalla moottoria ohjatessaan lisätehot pois ja alkaa hyytämään muutenkii. Vaihettiin jo termarin kyljestä anturi, vaan ei muuttunu mihinkään. Toistatuhatta tuntia sitten ajettiin  viriohjelmat ja ne pyyhkiyty pois kun ajettiin päivitys siihen, ettei öljynpaineen vikavalot palas koko aikaa näytössä. Kuulemma ennenkii ollu seiskatonnisten riesana tuo öljynpaineen mukamas "äkillinen laskeminen", joka johtuu kuulemma vaan ja ainastaan siitä, että täysiltä kierroksilta kun höllätään yht'äkkiä kaasua esim. äkillisen kuopan sattuessa kohdalle, niin tietsikka luulee että paineet katoaa koneesta.

Huoltomies arveli, että jouvvutaan vaihtamaan mittaristokii parhaassa tapauksessa, jos ei muu auta. Ihan uskomatonta paskaa väittäsin. Tai sitten tässä käy taas niin, että joku n. biljoonasta sähköjohdosta kopin alla on rikki, eikä sitä löydä ennen kun polttaa koko paskan, joten...tämä tällä kertaa. Eipä sillä paskojahan nämä kaikki merkit on tai no...liian vikaherkkiä, sanottakoot.
Jaa viritystä. Ihmekkään kun porsii :D

Ei oo tuon takia viottunu, vaikka sekin kävi kyllä mielessä. Tämäkii siis huoltomiehen arvio, ei itse kyseessä olevan täpinöitsijän.
lauhduttimethan kaikki tietysti puhistettu..? teeämmässä poltteli sitä öljynpainevaloa kun oli perämurikan alta öljyputki visahtanu ruttuun ku kannikossa kolluutettu. eipä oo oikomisen jälkeen valitellu..
Otsikko: Vs: VOi perkele!
Kirjoitti: körömölli - 21.07.12 - klo:17:05
vaihda termostaatti,ellei ole vaihdettu..
Ei aukea kokonaan ja lämmöt nousee siitä syystä
Otsikko: Vs: VOi perkele!
Kirjoitti: nAGGI-nYLYGGI - 21.07.12 - klo:17:31
vaihda termostaatti,ellei ole vaihdettu..
Ei aukea kokonaan ja lämmöt nousee siitä syystä


Ei ole vaihdettu, mutta kun se lämpö palautuu ihan yhtä nopeasti alas siihen normaaliin, kun vähän kaasua höllää, joten ei ole oikeasti lämmöt tapissaan. Tietsikan kun löi koneeseen kiinni, niin sen kautta katottunu näytti ainakii pysyvän lämmöt kurissa, mutta mittaristo väitti muuta, eikä kone oikeasti keitä.

T7030 alko "nostamaan lämpöjä" mittariston mukaan ja heittää samalla moottoria ohjatessaan lisätehot pois ja alkaa hyytämään muutenkii. Vaihettiin jo termarin kyljestä anturi, vaan ei muuttunu mihinkään. Toistatuhatta tuntia sitten ajettiin  viriohjelmat ja ne pyyhkiyty pois kun ajettiin päivitys siihen, ettei öljynpaineen vikavalot palas koko aikaa näytössä. Kuulemma ennenkii ollu seiskatonnisten riesana tuo öljynpaineen mukamas "äkillinen laskeminen", joka johtuu kuulemma vaan ja ainastaan siitä, että täysiltä kierroksilta kun höllätään yht'äkkiä kaasua esim. äkillisen kuopan sattuessa kohdalle, niin tietsikka luulee että paineet katoaa koneesta.

Huoltomies arveli, että jouvvutaan vaihtamaan mittaristokii parhaassa tapauksessa, jos ei muu auta. Ihan uskomatonta paskaa väittäsin. Tai sitten tässä käy taas niin, että joku n. biljoonasta sähköjohdosta kopin alla on rikki, eikä sitä löydä ennen kun polttaa koko paskan, joten...tämä tällä kertaa. Eipä sillä paskojahan nämä kaikki merkit on tai no...liian vikaherkkiä, sanottakoot.
Jaa viritystä. Ihmekkään kun porsii :D

Ei oo tuon takia viottunu, vaikka sekin kävi kyllä mielessä. Tämäkii siis huoltomiehen arvio, ei itse kyseessä olevan täpinöitsijän.
lauhduttimethan kaikki tietysti puhistettu..? teeämmässä poltteli sitä öljynpainevaloa kun oli perämurikan alta öljyputki visahtanu ruttuun ku kannikossa kolluutettu. eipä oo oikomisen jälkeen valitellu..

Itellä oli tuo "tehdasasetuksena" 6640:ssä. Siis tuo vika, paitsi että peräöljyille tarkoitettu putki oli väänneety jo asentaessa liian piukseaan kulmaan (yli90 astetta) ja tämän takia ei öljy kiertänyt...pumpppu meni takuuseen sillon vuonna ja nakki, ennen kun vika löyty. Lauhduttimissa ei ollut roskan roskaa, kaikki kennot kuitenkin kävin vielä läpi, eikä vikaa löytynyt, nesteet kiertää samoin niitä on riittävästi.

Nämä viat on just sen sorttisia, että heikkohermosta alkaa kyrsimään, kun ei ns. "selvää vikaa" löydy, vaan etsitään ja tutkitaan ja etsitään sitten uudestaan..
Otsikko: Vs: VOi perkele!
Kirjoitti: körömölli - 21.07.12 - klo:19:41
Temppuileeko mittari heti kylmästä lähtien vai vasta talla pohjassa ajettaessa?
Kun lämmöt punaisella niin kokeile tuleeko kopin lämppäristä "tulisen" kuumaa?
Koneessa can väyläinen järjestelmä eli tieto ei kulje ihan majuri tyyliin..
Otsikko: Vs: VOi perkele!
Kirjoitti: nilihaara - 21.07.12 - klo:20:21
  Ettei vaan salama ois iskeny lähelle ja sekoittanut noita herkkiä osia. Joku vuosi sitten salaman iskun jölkeen alkoi kaverin koneessa mysteerit joita ei osannu kukaan selvittää, paranee vain vaihtamalla uudempaan.
Otsikko: Vs: VOi perkele!
Kirjoitti: nAGGI-nYLYGGI - 22.07.12 - klo:11:33
Temppuileeko mittari heti kylmästä lähtien vai vasta talla pohjassa ajettaessa?
Kun lämmöt punaisella niin kokeile tuleeko kopin lämppäristä "tulisen" kuumaa?
Koneessa can väyläinen järjestelmä eli tieto ei kulje ihan majuri tyyliin..


Ei temppuile heti kylmästä lähtien. Pitääkokoeilla tuo lämppärin puhalluskin, kunhan pahimmasta rapulasta selviää..
Otsikko: Vs: VOi perkele!
Kirjoitti: körömölli - 22.07.12 - klo:16:46
Jos koppiin tulee kuumaa,niin kokeile jäähdyttimen yläosasta et kiertääkö neste sieltä.
Termostaatissa vapaavirtausventtiili,eli neste kiertää kannesta takas lohkoon kun termostaatti on kiinni .
Otsikko: Vs: VOi perkele!
Kirjoitti: zetor8045 - 22.07.12 - klo:17:10
Oman seatin mittari tekee kans sitä että saattaa näyttää 90 astetta ja sitten pikkuhiljaa tippua ja taas nousta... Mutta läppärillä kun kattoo niin lämmöt pysyy samassa  ;D  Aika ihmeellistä jos reilun sadan tonnin traktorissa tietokone lukee analogisesta mittarista lämpöjä eikä sieltä termostaatilta suoraan... Eli olisko eri anturien takana tai jotain... Joku anturi siellä huijaa että voisko se yhdistää huonosti (johto rikki tai liitin löysällä) ja antaa väärää signaalia ja taas sitten tietokoneen näyttämä lämpö luetaan muualta  :o
Otsikko: Vs: VOi perkele!
Kirjoitti: nAGGI-nYLYGGI - 05.08.12 - klo:16:21
No juu, kiitokset kaikille viestiketjuun vastanneille ja vikaa yhdessä pohtineille, mutta vika löytyi moottorinohjaustietsikalta lähtevästä johtonipusta ja hintaa ei olisi uudella kun 1400-4100€, joten vähällähän tästä päästiin...
Otsikko: Vs: VOi perkele!
Kirjoitti: CARINA2 - 06.08.12 - klo:23:44
Nämä on niitä henkimaaliman asioita, jotka pannee vakavasti miettimään, että kannattaako koskaan ostaa modernia rattoria..
Ihan mukavan ja käyttökeleposen rattorin vois rakentaa iliman ainuttakkaa piirikorttia.
Otsikko: Vs: VOi perkele!
Kirjoitti: koivumaki - 07.08.12 - klo:13:46
Nää vikahommat on joskus ihmejuttuja.
Kun aikoinaan ostin NHn,Tsan mulle sanottiin siinä tulevan olemaan kauheesti sähkövikoja.Siinä yksilössä niitä ei kertakaikkiaan ollut ollenkaan.Eikä paljoa muutakaan vikaa.
Justaankin eilen juttelin erään Vallun,Versu omistajan kanssa joka oli laitteeseen muutaman ohjelmointiharjoituksen jälkeen ihan tyytyväinen.Pari muuta Versun omistajaa eivät taas olekaan kovin tyytyväisiä...