Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maatalouden perustutkinnon opinnäytetyö - mistä aihe  (Luettu 4985 kertaa)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Perustutkinnon opiskelijan on kuulemma kotona tarkoitus tehdä ns. lopputyö, jonka tulisi sisältää "aika paljon hitsausta", ts., joku metallijuttu sen pitäis kait olla. Mitä tuossa noita löytämiäni tehtyjä töitä selasin, niin aika hinnakkaita projekteja olivat olleet, ainakin osa. Ei ny oikein olis resursseja mitään mittavaa teettää, mutta tuleeko jotain eduliista mieleen, joka vois kelvata opinnäytetyöksi? Mielellään semmoinen, että olis jotain hyötyä teettäjällekin, kun ne tarvikkeet jotain maksaa joka tapauksessa. Ihan kovin paljos en viitsisi asiaan itse sekaantua, enkä ehtisikään.

Jos olis paja ja rahaa, niin jonkun perävaunun teettäisin kuorma-auton peräosastosta.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Kepulaanen

  • Vieras
Perustutkinnon opiskelijan on kuulemma kotona tarkoitus tehdä ns. lopputyö, jonka tulisi sisältää "aika paljon hitsausta", ts., joku metallijuttu sen pitäis kait olla. Mitä tuossa noita löytämiäni tehtyjä töitä selasin, niin aika hinnakkaita projekteja olivat olleet, ainakin osa. Ei ny oikein olis resursseja mitään mittavaa teettää, mutta tuleeko jotain eduliista mieleen, joka vois kelvata opinnäytetyöksi? Mielellään semmoinen, että olis jotain hyötyä teettäjällekin, kun ne tarvikkeet jotain maksaa joka tapauksessa. Ihan kovin paljos en viitsisi asiaan itse sekaantua, enkä ehtisikään.

Jos olis paja ja rahaa, niin jonkun perävaunun teettäisin kuorma-auton peräosastosta.

Peräkauha, klapikoneen rankateline, rehusiilo, syöttöhäkki, tynnyrikärry, kaksipyöräinen kottikärry, aitaportti, tieportti, tiepuomi, venttiilipöytänostin (puutavakuormain tms.), pyöröpaalipiikki, etukuormainadapteri jne.

Forgiven

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1232
Muutaman vanhan (rikkinäisen?) äkeen yhdistäminen joksikin toimivaksi. (Suunnitteilla, tai no, toinen on kyllä yhä ehjä)

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Ruokintakehä elukoille laitumelle?
Entä joku etukuormaajan väline?
Tai sit hommaa jonkun raadon nettikoneesta, kunnostaa ja myy etiäppäi

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Minä olen ihmetellyt tuollaista opinnäytetyötä maatalouspuolella, aivan erikoinen ratkaisu. Metsäkonepuolella se oli kirjallinen, toki tekniikkaan ja työtapoihin liittyvä tutkielma.

Koululla noita väsäsivät, omista raudoista mutta koulun tekniikalla.

Miten olisi perussuursäkkinostin, mutta todella raudanääressä tehtynä lujuuslaskelmin?  Itse toteutushan ei ole mittava, mutta vaatii perehtymistä, että laskee kuormitukset ja keston. Maatiloilla kun aina tarvitaan lujaa suursäkki ja yleisnostokoukkua.

Yksi vähän vaativampi olisi hinauslaite, eli sellainen missä on akselisto, välinivel voa:lle ja kolmipistesovite, saa nostolaiteruiskun tai keskipakolevittimen hinattavaksi. 

Hyvälle kuulalaakeroidulle katkaisuradalle, jossa monipuoliset säädöt pukkeihin on aina käyttöä myös.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
>sisältää "aika paljon hitsausta", ts., joku metallijuttu

Hanki joku mitsunreuhu jostakin.Eiköhän hitsaamista ainaskin piisaa.

Sorkkis voi konsultoida aiheesta

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52009
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Perustutkinnon opiskelijan on kuulemma kotona tarkoitus tehdä ns. lopputyö, jonka tulisi sisältää "aika paljon hitsausta",

 :o :o :o :o

No okei, sori ny........ ;D

Mutta asiaan. Mikä sun mittapuulla on kallis? Meinaan että mitä maksaa vaikka lavan tekeminen?

Eikö niillä ole pajaa koulun puolesta?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Laitappa tekemään rehuauman tasoitinkela! Kuorma-auton perämurikasta lukko kiinni hitsaamalla, saanee oivasti liikkuvat osat, kun vaan vanteeseen hitsaa sopivaa putkea rummuksi. Sitten kun se on valmis, soitat mulle, niin katsotaan hinta!  ;)  Eli siis "tee-se-itse-reck!"

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Minä olen ihmetellyt tuollaista opinnäytetyötä maatalouspuolella, aivan erikoinen ratkaisu. Metsäkonepuolella se oli kirjallinen, toki tekniikkaan ja työtapoihin liittyvä tutkielma.

Kyllä silloin kun itse olen tuollaista maat. perustutkinnon opinnäytetyötä väsännyt kelpasi myös kirjallinen tuotos.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Joo, vääräleuoille kommenttina, et Toyotamaasturin rungon hitsausta ei tässä tarkoitettu - sitä kyllä olis muutamaksi päiväksi... Uudet ammattimiehet hitsaa kato vaan uusia puhtaita rautoja :) Ja SKN, kai sää tiät, et mulle on kaikki kallista...  :-[

Mutta kiitos, erittäin hyviä ehdotuksia. Ja sori meedio, jos toi tommonen tehdään niin 1. versio tarvitaan kyl ite... :D Täytyy katsoa malli jostain...

En vaan suunniteluunkaan ihan hirveästi viittis/pystyis aikaa uhraamaan eikä mun tehtävä ole sitä ohjatakaan. Mielekkäämpää toki oli, jos olis joku tila missä sitä tekis. Monia osia voinee teettää paikkakunnalla (taivutuksia, plasmaleikkauksia ym.). Paja on koululla varmaan, mutta se ei ilmeisesti jostain syystä tule kysymykseen?

Eurosovite nostolaitteeseen oli jossain vaiheessa puheena, sille olis joskus tarvetta. Samoin ruokintahäkki vois olla tarpeellinen, kuten myös ranka/pölli"syöttöpöytä". Katotaan ny mikä kelpaa.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Joo, vääräleuoille kommenttina, et Toyotamaasturin rungon hitsausta ei tässä tarkoitettu - sitä kyllä olis muutamaksi päiväksi... Uudet ammattimiehet hitsaa kato vaan uusia puhtaita rautoja :) Ja SKN, kai sää tiät, et mulle on kaikki kallista...  :-[

Mutta kiitos, erittäin hyviä ehdotuksia. Ja sori meedio, jos toi tommonen tehdään niin 1. versio tarvitaan kyl ite... :D Täytyy katsoa malli jostain...

En vaan suunniteluunkaan ihan hirveästi viittis/pystyis aikaa uhraamaan eikä mun tehtävä ole sitä ohjatakaan. Mielekkäämpää toki oli, jos olis joku tila missä sitä tekis. Monia osia voinee teettää paikkakunnalla (taivutuksia, plasmaleikkauksia ym.). Paja on koululla varmaan, mutta se ei ilmeisesti jostain syystä tule kysymykseen?

Eurosovite nostolaitteeseen oli jossain vaiheessa puheena, sille olis joskus tarvetta. Samoin ruokintahäkki vois olla tarpeellinen, kuten myös ranka/pölli"syöttöpöytä". Katotaan ny mikä kelpaa.
Tai rautaportit eli ajoaidat .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Voisiko hitsata hanskaan, vaikka sorkkiksen pajalla  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Jätkä

  • Vieras
 Hybridivaraaja vaihdettavilla kierukoilla. Kiloja vähän, mutta hitsattavaa riittävästi. Suunnittelua on sitten enemmän jos itse kiertää kierukat ja toimivan tekee.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Pari mettäkonepuolen käynyttä kaveria ovat restauroineet (=maalauskin ja jonkin rikkinäisen osan vaihto riitti) vanhoja traktoreita opinnäytetyönä. Luulis nyt että maatalouspuolella kelpaa sama homma.
Ja eikö sulta löytyny niitä vanhempia koneksia ihan omasta takaa.

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Voisiko hitsata hanskaan, vaikka sorkkiksen pajalla  ;D

Vain jos käyttää talon vehkeitä!
It ain't over till the fat lady sings