Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - sladi

Mulla on tuolla navetan takana 2,5m melkein ajamaton fma 80-luvulta, ollut ulkona vasta kolme vuotta. Ja useammat pienempikiekkoiset tuolla riihen nurkalla, eivät kyllä ole hinnan kiroissa.

Laitoin YV:tä tästä tulikohan perille
Siinä Ilmarin S:n kirjassa luomun koneet ja laitteet on esitelty erään viljelijän PTU
jota on viritelty nimenomaan aumausvaunuksi, olikohan niin että ylemmältä kelalta oli
poistettu voimansiirto ja se pyöri vapaasti, ei ole nyt kirjaa hollilla niin en pysty tarkistamaan.
Pari vuotta ajossa ollut TR-250 ja ihan OK peruslinko.
Esko, Alatalkkari ja Tempo olivat mielestäni vähän heppoisemmin tehtyjä ja lisäksi Esko ja Alatalkkari olivat kalliimpia.
Leppä ei kiinnostanu yks torvisuuden takia ja Näpällä oli silloin pitkä toimitusaika.

Jos nyt olisi linkoa ostamassa saattaisi tuo Leppäkin olla ihan Ok vaihtoehto, aika vähän tuota toisenpuolen puhallusta kuitenkin tarvitsee, purkuaukossa vaan reilusti alaa että mahtuu kivet ja kepit pihalle.
Sitten jos enempi ajamista ehdottomasti joku alennusvaihteellinen malli.
Eli tuon JMK-40 vesitilavuus 40 m3, keruussa saako sitten 35 m3 max jolloin kärryn paino 6000 kg + 35 x 400 kg/m3 (ja tuo 400 kg/m3 on jo painavaa = 20 000 kg. Mistä joku osuus koukulle. Totta on että vanteet on tiukoilla. Vielä tiukemmalla ne tosin on ojakiekon kanssa jolloin pyöritään ojien päällä kolmetrenkaat rinnakkain. Vääntöä mukavasti.

Hollanti ja Valtra ajovoiman takia yleisiä suokoneita. Molemmilla varmasti pärjää- Ehkäpä NH paloherkempi. Joku aikaisemmin kommentoi että äänenvaimennin pois Valtrasta. Mielestäni kuitenkin CNH:ssä tämä änkkärin poisto tärkeämpää etenkin mallit m/ tm / mxm.
Sivuja: [1]