Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?  (Luettu 39592 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52014
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Iitelläkään ei aina kaikki tuppaa menemään putkeen, mutta silti mua käy vähän maraani sääliksi. Mies ei ole enää ihan vasta töihin alkanut kloppi, tekee monta työtä eikä silti tunnu olevan rahaa. Mutta tsemppiä maraanille, nostan hattua että jaksaa painaa vastoinkäymisistä huolimatta.
Ei sitä mun mielestä sääliä kannata, paremminki ottaa mallia.
Mies kasvattaa ja elättää lapsikatrasta, jos oikein olen ymmärtäny, joka ei ole edes sen
omia tuotoksia. Tullut taloon isännäksi ns puskista. Kaikki menee perseelleen, raktorit juonii,
paskakoneet temppuilee... Ja jos joku raktori toimiski nii ne emännän kersat on menny sillä
riiusteleen. Tämän kaiken jälkeen mies vaan jaksaa hymyilläja kertoa meille vastoinkäymisistään.

Eiköhän oteta ja kerätä uuen vuojen kunniaksi kolehti ja osteta maraanille jotain ihan uutta.
Ku eikös se sen henkilöautoki menny entiseksi?

Ja mää luulen et maraani on niitä harvoja REHELLISIÄ tarinansa kertojia täällä agrossa. Ei tarvi sepustella liirum laarumia jos ei ole rahaa.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Iitelläkään ei aina kaikki tuppaa menemään putkeen, mutta silti mua käy vähän maraani sääliksi. Mies ei ole enää ihan vasta töihin alkanut kloppi, tekee monta työtä eikä silti tunnu olevan rahaa. Mutta tsemppiä maraanille, nostan hattua että jaksaa painaa vastoinkäymisistä huolimatta.
Ei sitä mun mielestä sääliä kannata, paremminki ottaa mallia.
Mies kasvattaa ja elättää lapsikatrasta, jos oikein olen ymmärtäny, joka ei ole edes sen
omia tuotoksia. Tullut taloon isännäksi ns puskista. Kaikki menee perseelleen, raktorit juonii,
paskakoneet temppuilee... Ja jos joku raktori toimiski nii ne emännän kersat on menny sillä
riiusteleen. Tämän kaiken jälkeen mies vaan jaksaa hymyilläja kertoa meille vastoinkäymisistään.

Eiköhän oteta ja kerätä uuen vuojen kunniaksi kolehti ja osteta maraanille jotain ihan uutta.
Ku eikös se sen henkilöautoki menny entiseksi?
Lakakkaa ny perkele sössöttämästä! En mää säälinkerjuussa näitä kirjoittele vaan tuodakseni tasapainoa tähän "keskusteluun". Oon kyl tietoinen, ettei aina niin mieltä lämmitä mun vinkumiset, mut yritän muistaa kirjoitella myös menestyksistä. Samanlaisia "kohtaloita" on varmaan satoja, mutta ne on luultavasti sen verran fiksuja, että ymmärtää olla kirjoittelematta nettiin!

Kaikki ei mee perseelleen, ainakaan ihan. Niillä mennään mitä on. Joskus oli auto ehjänä, nyt just ei ole. Mut ei oo tarvinnu kävelläkään. Ja jotenkin saan kiksejä siitä, että keksin ratkaisun saadakseni homman kuin homman toimimaan, vaikka kalusto joskus temppuileekin. Horoskoopiltani neitsyenä vaan tietysti harmittaa, että väliaikaisista tuppaa tulla aika pysyviä virityksiä. Ja tämä juttu kokonaisuutena ei ole pelkkä ammatti vaan elämisen muoto sekä vaatii TYÖTÄ!

Mul on "syypää mun hymyyn" :) (jotain viime vuoden suosikkiartistia mukaillen lainatakseni)

Ja kuusi lasta oon siittäny, mut varmoja saanteja on vain viisi, kun yhdellä kertaa tuli kaksoset. Nyt ne osaa jo perseensä itse pyyhkiä, nuorin on vm. 2010. Esikoinen astuu 6.1. Suomen raskaaseen eli aloittaa varusmiespalveluksen. Hylsyjä on ilmassa... :D
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52014
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Iitelläkään ei aina kaikki tuppaa menemään putkeen, mutta silti mua käy vähän maraani sääliksi. Mies ei ole enää ihan vasta töihin alkanut kloppi, tekee monta työtä eikä silti tunnu olevan rahaa. Mutta tsemppiä maraanille, nostan hattua että jaksaa painaa vastoinkäymisistä huolimatta.
Ei sitä mun mielestä sääliä kannata, paremminki ottaa mallia.
Mies kasvattaa ja elättää lapsikatrasta, jos oikein olen ymmärtäny, joka ei ole edes sen
omia tuotoksia. Tullut taloon isännäksi ns puskista. Kaikki menee perseelleen, raktorit juonii,
paskakoneet temppuilee... Ja jos joku raktori toimiski nii ne emännän kersat on menny sillä
riiusteleen. Tämän kaiken jälkeen mies vaan jaksaa hymyilläja kertoa meille vastoinkäymisistään.

Eiköhän oteta ja kerätä uuen vuojen kunniaksi kolehti ja osteta maraanille jotain ihan uutta.
Ku eikös se sen henkilöautoki menny entiseksi?
Lakakkaa ny perkele sössöttämästä! En mää säälinkerjuussa näitä kirjoittele vaan tuodakseni tasapainoa tähän "keskusteluun". Oon kyl tietoinen, ettei aina niin mieltä lämmitä mun vinkumiset, mut yritän muistaa kirjoitella myös menestyksistä. Samanlaisia "kohtaloita" on varmaan satoja, mutta ne on luultavasti sen verran fiksuja, että ymmärtää olla kirjoittelematta nettiin!

Kaikki ei mee perseelleen, ainakaan ihan. Niillä mennään mitä on. Joskus oli auto ehjänä, nyt just ei ole. Mut ei oo tarvinnu kävelläkään. Ja jotenkin saan kiksejä siitä, että keksin ratkaisun saadakseni homman kuin homman toimimaan, vaikka kalusto joskus temppuileekin. Horoskoopiltani neitsyenä vaan tietysti harmittaa, että väliaikaisista tuppaa tulla aika pysyviä virityksiä. Ja tämä juttu kokonaisuutena ei ole pelkkä ammatti vaan elämisen muoto sekä vaatii TYÖTÄ!

Mul on "syypää mun hymyyn" :) (jotain viime vuoden suosikkiartistia mukaillen lainatakseni)

Ja kuusi lasta oon siittäny, mut varmoja saanteja on vain viisi, kun yhdellä kertaa tuli kaksoset. Nyt ne osaa jo perseensä itse pyyhkiä, nuorin on vm. 2010. Esikoinen astuu 6.1. Suomen raskaaseen eli aloittaa varusmiespalveluksen. Hylsyjä on ilmassa... :D

Mää just sanoin, sää oot harvoja rehellisiä täällä.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Elä ny hyvä mies hermostu. Eihän mää *****illakseni tarkottanu.
Ja kirjota ihmeessä jatkossakin, musta ainaki mukava lukea niitä juttuja. Jotenki ku pystyy
samaistumaan sun asemaan. Mullaki ku on tuo maxxumi tuossa ja tilakokoki varmaan liki sama.

Joo ilmeisestu ymmärsin väärin niistä lapsukaisista. Nii enkä ollu huolissani sun *****nsaannista.
Täälläpäin oon vaan pannu merkille että aika karua kohtelua monesti saa uusperheen lapset
siltä isäpuolelta, ja ku sää kumminki nii lämpimään sävyyn niistä tarinoit...

Ja sitäpaitsi isot miehet saa sössöttää jos ne haluaa :)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Ok, sori että provosoiduin. Ja kyllähän se mieltä lämmittää, että jostain on mieleen jääny :)

Käy vaan vissiin luonnon päälle toi keräysten järkkääminen - toinen kerta jo! Ostakaa sen sijaan multa joku toi "pikkuvikainen" LC pois, niin saan ostettua kylvökoneen kevääksi! :)

Se on moni asia paljolti kiinni kunkin yksilön arvoista. Kuvittelen, "isännyys" itsessään ei ole ole minulle itseisarvo, vaan että voisin tätä työtä tehdä palkkatyönäkin samalla omistautumisella, jos tätä nykyistä mahdollisuutta ei olisi. Olenhan yli 25 vuotta ollut palkkatyössä käytännössä samassa työpaikassa. Omien arvojen vastainen toiminta edes rahakorvausta vastaan ei pidemmän päälle onnistu. Emännän kanssa arvot ovat yhtenevät ja siksihän me olemme toisemme kohdanneetkin. Omistusuhteista riippumatta käytännössä yhdessä yritetään ja vaikka taloudellinen liikkumavara on vähäinen, niin kehitytään koko ajan. Emännällä tuli jo 10 vuotta täyteen, minä olen ollut mukana kahdeksan vuotta. Tilanne on tämä nyt, onko se hyvä vai huono? :D

Jaa miks mää tykkään tästä Agronetista? Tää on varmaan eka palsta, johon aikanaan rekisteröidyin. Tykkään osittain sen vuoksi, että täällä on paljon samanikäistä, jo vähän varttuneempaa väkeä. Vai? Ja samankokoisista systeemeistä kuten edellä todettiin. Käytän toki naamakirjaakin, mutta siellä ei aina oikein sytytä lippalakkipäisten traktorikortillisten väittely ledivalojen tai suppareiden tehoista. :D

Seuraan palstaa "näytä edellisen käyntisi jälkeen kirjoitetut viestit" toiminnolla ja johan sitä on jo oppinut jättämään väliin kaiken maailman turhat linkitykset ja poliittiset haistattalut. :)

Itse ehkä avaan keskustelun vain jossain vitutuksessa, muiden asiallisempiin viestiketjuihin tulee sitten vastattuakin tuttuun tyyliin. Mutta kokonaisuuden kannalta se on tärkeää sekin. Ja ilmaisin vastauksessani, että meillä ei traktoria ole onneksi tarvinnut vaihtaa (tilalta on aikanaan yksi traktori lähtenyt vaihdossa vuonna 1963). Vaihdossa meni 25 Zetori ja tilalle tuli 414 InternationalMcCormick. Sen jälkeen on ostettu kaksi uutta traktoria (vuonna 1971 ja 1988) sekä kaksi käytettyä (v. 2007 vm. 1995) ja (v. 2009 vm. 1984). Tuotannossa ovat nuo kaksi viime mainittua ja tunteja niissä yhteensäkin reilusti alle 20000.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Minkälainen LC sulla olis? Katos ku mulla on käytössä hj60, ja oon jo yhen purkanu osiksi. Ne osat vaan alkaa olla käytetty.
Kylvökonekki ois joutilas jos löytäs itelle kevythinattavan jostain....

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Minkälainen LC sulla olis? Katos ku mulla on käytössä hj60, ja oon jo yhen purkanu osiksi. Ne osat vaan alkaa olla käytetty.
Kylvökonekki ois joutilas jos löytäs itelle kevythinattavan jostain....
LC -yleensä varma valinta. Ollaan me sit samiksia  :)

Toi puheena oleva on HJ61 vm. 1987 (lukkoakselit, nelilamppuinen keula, 3h huoltoauto). Ostin keväällä, mut en saanu kesällä leimattua. On sen verran hitsaamista rungossa takana, etten oo ehtiny korjata. Vaikka ei se vaikeeta oliskaan. Oon mää sillä tota kuivurin väliä ajellu, itse uskaltaisin tarrakilvillä siirtää. On siinä ny kaikkee muutakin pientä laitettavaa, mut muuten on äijäpeli.

Sen jälkeen kun hodarista jouduin luopumaan niin tuli jotenkin tarpeeksi kokeiltua noita 500 euron Volvoja ja Ooppeleita, kuten monet muistavat. Mulla on ollu HJ60, HJ61, HDJ80 aikaisemmin, joten tiesin, että LC pitäis olla iskussa vanhempanakin. Vituttaa vaan, kun lopulta sain niinkin paljon aikaiseksi, että etsin auton, hommasin rahoituksen ja hain härvelin Joensuusta (~500 km). Ja sit se oli tommonen. No ei aina voi onnistua. Liian halvalla yritin.  :-[

On mulla sit HJ60 vm. 1983, mut siitä alkaa olla kori aika loppu ja runkokin. Yritin mukuloita sillä innostaa maastoautoiluun, mutta niiden täytyy vaan päästä pellolla kovaa! Eli täysiä. Nyt olivat viimeksi hukanneet siitä avaimetkin sen jälkeen kun ensin luultavasti keitti sen koneen. Niin ei saanu kokeiltua mikä siitä rikki on, hihna ainakin oli pois paikoiltaan. Muuten olis itsestään rullaava.

Mul on 3m raskashinattava Juko ja semmoista samanlaista oon pari kevättä puhunu tilalle. En tiedä onko se vielä saatavilla, mut täytyy tässä kevään mittaan herätellä asiaa.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7095
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?

 Juuri noin,ittellä molempiä vehkeitä niin vanhempaa kun uudempaa mallia,kyllä nää Mannit ovat ääniltäänkin paljon meluisampia ja vähäruokasempia kun tää doitsi,,Sisua en uskaltais ajatellakkaan..
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Maraanille vielä sen verran kanssa että en minäkään *****iluna tai pahalla kirjoitellut, kuten mainitsin että ei täälläkään kaikki mene putkeen varsinkin vaimon 2v. Sairasloma on ollut aika raskasta.
Mutta hattua nostan kun jaksat painaa kaikista vastamäistä huolimatta, etkä edes kuulosta katkeralta mistään. Toivotaan että se aurinko alkaa paistaa sinunkin risukasaan.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Maraanille vielä sen verran kanssa että en minäkään *****iluna tai pahalla kirjoitellut, kuten mainitsin että ei täälläkään kaikki mene putkeen varsinkin vaimon 2v. Sairasloma on ollut aika raskasta.
Mutta hattua nostan kun jaksat painaa kaikista vastamäistä huolimatta, etkä edes kuulosta katkeralta mistään. Toivotaan että se aurinko alkaa paistaa sinunkin risukasaan.
Ok. Oon kyl noteerannu ton teidän sairauslomajutun eikä käy kateeksi.

Emännän kanssa tuossa loimme katsausta päättyneeseen vuoteen ja zoomailtiin myös tulevaa. Keskitytään edelleen olennaiseen eli maidontuotantoon ja pyritään siinä tekemään oikeita ratkaisuja. Yllätyksiltä tuskin voidaan välttyä siinäkään, mutta niihin olemme jo tottuneet. Olen jo päättänyt mahdollisuuksien mukaan vähentää muita töitä, jotta voin keskittyä paremmin tarpeellisiin asioihin oikeaan aikaan. Tai ainakin asettaa asioita tärkeysjärjestykseen.

Toivotan kaikille traktoria vaihtaville menestyksekkäitä konekauppoja v. 2014!
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Keijo von Kullenberg

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 150
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Tullut taloon isännäksi ns puskista. Kaikki menee perseelleen
Maraanille annan kaiken sympatian, kuten SKN mainitsi, rehellinen ja aito.

Tuohon TDK:n yhteen lausahdukseen sen sijaan tahdon puuttua, se kuvaa varsin huonosti nykyaikaa, jos tila on yhteinen, niin kukaan ei silloin tule puskasta. Jos tila on vain toisen, niin miten toinen elää? Tasa-arvo? Oletus, että tila on aina miehen on perseestä.

Maraani tuo tähän vallitsevaan käsitykseen varsin tervetullutta tuulahdusta elämän realiteeteista, kaikille niille peräkammarin jusseille jotka eivät ikinä ole oman tilansa ulkopuolelta joutuneet elämää katsomaan.

Viimeksi muokattu: 01.01.14 - klo:13:00 kirjoittanut Keijo von Kullenberg

Aren't You A Little Short For A Stormtrooper?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12233
  • Virolaista kiitos!
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
2002 tuli Valmetin mukana uusi polkupyörä. Vein sen autotallin perälle ja siellä se on ollut siitä lähtien. Jonkinlaiset pahvit vielä päällä, joten varastointikunnossa on. En ole hetkeen aikaan tarkistellut ilmanpaineita renkaista. Voisi olla hyvä taas kattoo...

Millais kylmiksen paineet? Joko on löytyny joku typy syksyiseltä rankasavotalta marjastuksen merkeissä?
Mää olen aika lailla peruspaineeton. 8) Varaventtiili on suhteellisen höllällä, joten ylimääräisiä ei pahemmin pääse kertymään. Poikamiehen homma on olennainen osa meikäläisen brändiä, ei sitä ruveta muuttamaan ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52014
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
2002 tuli Valmetin mukana uusi polkupyörä. Vein sen autotallin perälle ja siellä se on ollut siitä lähtien. Jonkinlaiset pahvit vielä päällä, joten varastointikunnossa on. En ole hetkeen aikaan tarkistellut ilmanpaineita renkaista. Voisi olla hyvä taas kattoo...

Millais kylmiksen paineet? Joko on löytyny joku typy syksyiseltä rankasavotalta marjastuksen merkeissä?
Mää olen aika lailla peruspaineeton. 8) Varaventtiili on suhteellisen höllällä, joten ylimääräisiä ei pahemmin pääse kertymään. Poikamiehen homma on olennainen osa meikäläisen brändiä, ei sitä ruveta muuttamaan ;D

Varo vaan ettet sahaa käsiäs metsässä, joudut laihduttamaan ja tyytymään autofellaatioon. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12233
  • Virolaista kiitos!
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Kyllä kaikki muu on vaarassa, mutta kädet on yleensä lujasti kahvassa kiinni ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52014
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Traktoria vaiheetan kuin kalsareita?
Kyllä kaikki muu on vaarassa, mutta kädet on yleensä lujasti kahvassa kiinni ;D

Varmasti. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159