Mitä kaikkea peruskunnostus käsittää, muuta kuin laakerit, pakkojen levytkin meni vaihtoon vaikka hyvät olikin??
Oliko millaisia oireita
Perän osalta tm165 mahtaa kestää paljon paremmin kuin pienemmät.
Alunperin vein koneen huoltoon sen takia, ettei pakkoja saanut kalibroitua. Silloin paljastui, että 1-6 vaihteiden F-pakka luisti. Itse en huomannut sitä, koska ei ollut kynnössä tarvista noin pienille vaihteille. Syy luistolle oli kulunut akselitiiviste, jolloin pakan paine ei ollut riittävä. Nuo kaikki 15 tiivistettä vaihdettiin rempan yhteydessä, samoin tuohon luistaneeseen pakkaan (ei tosin olleet kuluneet alkuperäisetkään) tuli uudet, hiukan erilaiset levyt, jolloin niitä on yksi enemmän.
A ja B -pakkaan tuli uudet kitkalevyt (huoltomies halusi varalta laittaa), muihin laitettiin vanhat takaisin. B-pakan runko jouduttiin vaihtaamaan, siinä oli ollut jonkinlainen päittäissiirtymä. Vetolevy, erilaisia tiivisteitä ja o-renkaita runsaasti, 9 laakeria, joitakin stefoja ym. pikku sälää. Remppa maksoi verollisena hiukan päälle 11 k€ eli vajaa 0,75 €/ajotunti. En tiedä onko paljon vai vähän, mutta kertasuorituksena tietysti tuntuu. Meinaan tosin ajaa koneella seuraavankin 15 000h ja vähän vielä kolmattakin, ennen kuin pääsen eläkkeelle.
Nämä osat tarkistin laskusta, koska en itse ollut paikalla remonttia tekemässä. Osissa säästyi joku tonni, kun suurin osa tuli Saksasta.
Perän kestävyydestä en tiedä muuta kuin, ettei ole vielä tarvinnut rempata muilta osin kuin voimanoton jarru. 165:ssa on 180-90:n perä ja pienemmissä eri mallin winnereiden periä. Sen vuoksi 165:ssa ei ole ajovoimanottoa.