Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kolakuljetin.  (Luettu 6005 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Kolakuljetin.
http://www.skandia-elevator.se/produkter-en-GB/i-line-en-GB/kedjetransportorer-en-GB/ktibu-en-GB/

Kuivauskaappiin sais paljon lisätilavuutta laajentamalla sitä alaspäin.

Elikkä kartiota alas tukijalkoja lyhentämällä, lisää lämpimiä kennoja/kylmiä kennoja ja tuollainen skandia kolakuljetin viemään viljaa elevaattorille.

Olisko ideaa...

Viduilu alkakoon.

 :D
Kui mää ain olen paras?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kolakuljetin.
Tossa on kola ja se mikä sitä kuljettaa



Mutta itse asiaan... sä olet oikeassa. Jos syöttölaitteen, kolakuljettimen ja elevaattorin saa varmasti synkroniin niin pelaisihan se.. Mutta paljonko pohjakartiota voisi sittenkään madaltaa  ???

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kolakuljetin.
No jos 2*2,5 metrisen kuivauskaapin pohjaa vois laskea vaikka 2 metriä alaspäin.

Niin 10 kuutiotahan siit tulis lisää tilavuutta eikä elevaattoria tarttis korottaa.
Kui mää ain olen paras?

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Kolakuljetin.
Ja ylös myös, niin vois laittaa toisen kaapin vierelle! Elevaattori jos on montussa ei taida olla kovasti hyötyä? Elevaattori ja kuivuri jos seisoo samalla lattiapinnalla varmasti hyötyä, haittana huonompi puhdistettavuus. Kaatosuppiloon samalla systeemillä lisää tilavuutta!
pessimisti ei pety!

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kolakuljetin.
Ja ylös myös, niin vois laittaa toisen kaapin vierelle! Elevaattori jos on montussa ei taida olla kovasti hyötyä? Elevaattori ja kuivuri jos seisoo samalla lattiapinnalla varmasti hyötyä, haittana huonompi puhdistettavuus. Kaatosuppiloon samalla systeemillä lisää tilavuutta!

Juujuu elevaattori ja kuivuri oletuksena samalla lattiapinnalla.

Mut miten tommonen kolakuljetin kestää "jatkuvaa" käyttöä?
Kui mää ain olen paras?

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Kolakuljetin.
painovoima ja kuppielevaattori ovat koeteltua ja toimivaa tekniikkaa edellä mainituin haitoin. Käyttöaikahan eioo tavallisesti kuin alle kuukausi mutta silloin mahd. remontin teko syö miestä ja tulosta.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kolakuljetin.
Antilta oli aikoinaan hihnalla toimiva jalusta .

Onneks niitä ei enää tehrä .  >:(

Kototilalla oli nimittäin oli sellainen ja.... >:(
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Kolakuljetin.
Ite ajattelin, että jos laittaisi tuollaisen kuljettimen uuteen kaatosuppiloon kuivurin etuosan alle, niin vanhan montun päälle saisi toisen kuivauskaapin, ja vanhan elevaattorin viereen toisen elevaattorin, ei tarvitsisi yläkertaankaan muutoksia. Tällä systeemillä ei tarvitsisi kuin poistaa tuoreviljasiilot, niin vanhoihin kuoriin saisi tuplakokoisen kaksoiskuivurin... ??

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Kolakuljetin.
Ite ajattelin, että jos laittaisi tuollaisen kuljettimen uuteen kaatosuppiloon kuivurin etuosan alle, niin vanhan montun päälle saisi toisen kuivauskaapin, ja vanhan elevaattorin viereen toisen elevaattorin, ei tarvitsisi yläkertaankaan muutoksia. Tällä systeemillä ei tarvitsisi kuin poistaa tuoreviljasiilot, niin vanhoihin kuoriin saisi tuplakokoisen kaksoiskuivurin... ??
Tuossa on ideaa. :)
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kolakuljetin.
http://www.skandia-elevator.se/produkter-en-GB/i-line-en-GB/kedjetransportorer-en-GB/ktibu-en-GB/

Kuivauskaappiin sais paljon lisätilavuutta laajentamalla sitä alaspäin.

Elikkä kartiota alas tukijalkoja lyhentämällä, lisää lämpimiä kennoja/kylmiä kennoja ja tuollainen skandia kolakuljetin viemään viljaa elevaattorille.

Olisko ideaa...

Viduilu alkakoon.

 :D
Ei ole minulla uskoa kolakuljettimiin :(   Sellainen kiertävä alapurkain ja sen alla tasokuljetin olisi luotettava ratkaisu.  Vähän osia ja niin rajuja että ei rikki mene :)   Sitten vielä sille purkaimelle ja tasokuljettimelle oikea määrä kierroksia taajuusmuuttajalla ja tasokuljetin pudottamaan jyvää elevaattorin etupuolelle :)
    Ai sitä "viduilua", Timppa konttii lauantai yönä siiloa ympäri ja koittaa saada katkenneiden kolaketjujen ja taittuneiden kolien sekamelskaa oikoiseksi, *****a hokee ja vilu on. Ulkona tuulee ja ja sataa vettä :(   Äh, en minä tätä osaa :-\   

Viimeksi muokattu: 11.11.12 - klo:20:13 kirjoittanut rene

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kolakuljetin.
Mimmonen on kiertävä alapurkain?
Kui mää ain olen paras?

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kolakuljetin.
No se voisi olla jokin ilmatiiviin siilon ketjualapurkaimen tyyppinen :-\

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Kolakuljetin.
http://www.skandia-elevator.se/produkter-en-GB/i-line-en-GB/kedjetransportorer-en-GB/ktibu-en-GB/

Kuivauskaappiin sais paljon lisätilavuutta laajentamalla sitä alaspäin.

Elikkä kartiota alas tukijalkoja lyhentämällä, lisää lämpimiä kennoja/kylmiä kennoja ja tuollainen skandia kolakuljetin viemään viljaa elevaattorille.

Olisko ideaa...

Viduilu alkakoon.

 :D

 ???

Eikös nä kaikki ns. tasamaan kuivurit (ml. vaunukuvurit) toimi tuolla periaatteella? http://arskametalli.kummeli.fi/arch/pdf/Kuivurit/JALAS-KONEISTOMITAT.pdf.

Kyllähän tuolla ratkaisulla olemassaolevasta kuivurirakennuksesta saa puristettua viimeisenkin hyötytilan irti, mutta jos tyytyy siihen, että pohjakartion pohja ja elevaattorin nielu on samalla korkeudella, niin riittää ihan tavan tasokuljetin ilman tuota "ylämäkeä".

tr

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 316
Vs: Kolakuljetin.
Niin minkä takia kolakuljetin? Eikös iso ruuvi ajais saman asian? Vaikka puimuripurkaamolta joku tyhjennysruuvi kun itte toi paletti pitää kuitenkin kasata.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Kolakuljetin.
Mulle sanottiin, että kuilun alle jos jotain laitat, niin ensimmäiseksi unohdat ruuvit..... ??