Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mf 6180?  (Luettu 45452 kertaa)

GeeTee

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
  • Ylivoimaa Endlannista!
Vs: Mf 6180?
On se 6200 loota. Vanha kolmetonnisen pikavaihde siihen jäi.

Mekaaninen suunnanvaihto on varmaan myös?

---

Mistähän kohtaa nuo ovat muuten venyneet, kun esim. 6150 ja 6265 ovat akseliväliltään pidempiä kuin 3070. Itse olen tähän asti kuvitellut että vaihteiston kotelosta...

MULTIPOWR

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67
Vs: Mf 6180?
Joo mekaaninen. AB vaihdekepistä tuli pelkkä suunnanvaihtaja (E-malli).

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Vs: Mf 6180?
Keskon opus kertoo että 6200-sarjaa on ollut mek.suunnanvaihtimella(keppi vasemmalla) ja 16-v. speedshiftinä, myös mek.sv+dynashift, mutta "ei Suomeen tuotavissa malleissa".

Akseliväli riippuu etukehdosta, mm. 6255 std ja hivis on eri akselivälillä.

GeeTee

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
  • Ylivoimaa Endlannista!
Vs: Mf 6180?
Akseliväli riippuu etukehdosta, mm. 6255 std ja hivis on eri akselivälillä.

OK. Mielenkiintoinen tieto, jos takavaunun pultinreiät ovat pysyneet paikoillaan niin meikäläisen 3070:n tuppisovitteita voisi pystyä hyödyntämään joskus vielä uudemmassakin raudassa.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Mf 6180?
On se 6200 loota. Vanha kolmetonnisen pikavaihde siihen jäi.
Dynashift-pakka jätetty pois joten on 6200 laatikko.

No täähän selittää kaiken. Turhaan jätetty dynashifti pois. Kai senkin ois saanu sinne kokasteltua.
tethering holes to their concave windings

ranabbi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Vs: Mf 6180?
Nyhän ne massikka miehet on seonneet tyystin!!! Myöntäävät jotta messiaallisessa fergus on heikkoja malleja. Mää kyselin noin vuos sitten kyseisistä koneista ja silloon kaikki vanno jotta hyviä perus koneita ovat. Ja mää hullu uskoin ja ostin kaks kerta laakista. Nooh eihän nuis mitään isompaa remonttia oo ollu, toiseen on laatikko laitettu kahteenkertaan ja toiseen pistettiin kerralla kuorineen päivineen tehdasuus loota.  Mun kokemus kyseisistä fergutsonneista on että moottori on ihan kohtuullinen joskin vaisu siellä työ kieroksilla, mutta muuta käyttökelpoista en kyllä keksi.
Kytkin, vaihteisto, perä, jarrut, ulosotto ja etuperä ovat ongelmia täynnä. Ja lisäksi vielä nuo sähkölaitteet, en oo missään muussa vehkeessä tavannu noin häiriöistä systeemiä.

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Mf 6180?
Nyhän ne massikka miehet on seonneet tyystin!!! Myöntäävät jotta messiaallisessa fergus on heikkoja malleja. Mää kyselin noin vuos sitten kyseisistä koneista ja silloon kaikki vanno jotta hyviä perus koneita ovat. Ja mää hullu uskoin ja ostin kaks kerta laakista. Nooh eihän nuis mitään isompaa remonttia oo ollu, toiseen on laatikko laitettu kahteenkertaan ja toiseen pistettiin kerralla kuorineen päivineen tehdasuus loota.  Mun kokemus kyseisistä fergutsonneista on että moottori on ihan kohtuullinen joskin vaisu siellä työ kieroksilla, mutta muuta käyttökelpoista en kyllä keksi.
Kytkin, vaihteisto, perä, jarrut, ulosotto ja etuperä ovat ongelmia täynnä. Ja lisäksi vielä nuo sähkölaitteet, en oo missään muussa vehkeessä tavannu noin häiriöistä systeemiä.

onneksi olkoon... täältähän se absoluuttinen totuus löytyy.
Hyvien kokemusten puolesta rohkenet vaihtaa masserit yhteen uuteen, voisi ainakin kuvitella että huolet puolittuu?

oikesti, otan osaa. Sinua on johdettu harhaan pahemman kerran.
allekirjoittanut

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Mf 6180?
Nyhän ne massikka miehet on seonneet tyystin!!! Myöntäävät jotta messiaallisessa fergus on heikkoja malleja. Mää kyselin noin vuos sitten kyseisistä koneista ja silloon kaikki vanno jotta hyviä perus koneita ovat. Ja mää hullu uskoin ja ostin kaks kerta laakista. Nooh eihän nuis mitään isompaa remonttia oo ollu, toiseen on laatikko laitettu kahteenkertaan ja toiseen pistettiin kerralla kuorineen päivineen tehdasuus loota.  Mun kokemus kyseisistä fergutsonneista on että moottori on ihan kohtuullinen joskin vaisu siellä työ kieroksilla, mutta muuta käyttökelpoista en kyllä keksi.
Kytkin, vaihteisto, perä, jarrut, ulosotto ja etuperä ovat ongelmia täynnä. Ja lisäksi vielä nuo sähkölaitteet, en oo missään muussa vehkeessä tavannu noin häiriöistä systeemiä.

Kerro toki lisää,ihan koko tarina.Äläkä sä hande kuule siä.......oossä :-X
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Mf 6180?
Nyhän ne massikka miehet on seonneet tyystin!!! Myöntäävät jotta messiaallisessa fergus on heikkoja malleja. Mää kyselin noin vuos sitten kyseisistä koneista ja silloon kaikki vanno jotta hyviä perus koneita ovat. Ja mää hullu uskoin ja ostin kaks kerta laakista. Nooh eihän nuis mitään isompaa remonttia oo ollu, toiseen on laatikko laitettu kahteenkertaan ja toiseen pistettiin kerralla kuorineen päivineen tehdasuus loota.  Mun kokemus kyseisistä fergutsonneista on että moottori on ihan kohtuullinen joskin vaisu siellä työ kieroksilla, mutta muuta käyttökelpoista en kyllä keksi.
Kytkin, vaihteisto, perä, jarrut, ulosotto ja etuperä ovat ongelmia täynnä. Ja lisäksi vielä nuo sähkölaitteet, en oo missään muussa vehkeessä tavannu noin häiriöistä systeemiä.

Luulis jo oppivan, että uusi tulee halvemmaksi!

Kannattaako korjata vanhat paskat uusilla osilla ja sitten myydä ne eteenpäin?
Kui mää ain olen paras?

ranabbi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Vs: Mf 6180?
Kyllä uus vastaavaa laatua oleva kone olis vielä kalliimpi. Ei mun periaatteilla korjata millään rautalangoilla, niikuin noistakin toista oli jo parsittu. Toiseksi ei noitten osat kalliita kun kehtaa vähän nähdä vaivaa. Noihin räpellyksiin tais mennä n.10k€ osiin, mutta töitä tietysti joutuu tekeen aikapaljon. Vielä tuosta uuteen vertailusta, niin noi makso parina 35k€ ja myydessä kunnossa olevana sain yht. 65k€. Jotta ei se niin kauhian kallista kokeilua ollu, mutta koneitten lujuus ja tekemisen laatu selvisi. Osaan nyt ko. merkistä pitää kynnet erossa.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Mf 6180?
Millainen kone liene kyseessä?millaisia vaivoja näissä on?olis valtralla parikin myynnissä!Ei ole massikoista aikaisempaa kokemusta ollenkaan mut kohtuu hintaisia näyttäisivät olevan.
Joillakin on esivalintainen suunnanvaihto pelannu ihan hyvin ja joillakin ei ollenkaan. Näihin jälkimmäisiin sitte onkin yleensä isännät vaihdattanu mekaanisen suunnanvaihtimen. Hydrauliikan tuotto vähän vajaa, jos nykytraktoreihin vertaa. Dynashift lootana aikalaisiinsa verrattuna ylivoimanen. Kasitonnisiin ei sähköhydraulista suunnanvaihtoa koskaan tullukkaa eikä se oo mua haitannu...


   Voiko tosiaan 6180:aan vaihtaa mekaanisen suunnanvaihtimen???
Mitä mahtaa maksaa?

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Mf 6180?
Millainen kone liene kyseessä?millaisia vaivoja näissä on?olis valtralla parikin myynnissä!Ei ole massikoista aikaisempaa kokemusta ollenkaan mut kohtuu hintaisia näyttäisivät olevan.
Joillakin on esivalintainen suunnanvaihto pelannu ihan hyvin ja joillakin ei ollenkaan. Näihin jälkimmäisiin sitte onkin yleensä isännät vaihdattanu mekaanisen suunnanvaihtimen. Hydrauliikan tuotto vähän vajaa, jos nykytraktoreihin vertaa. Dynashift lootana aikalaisiinsa verrattuna ylivoimanen. Kasitonnisiin ei sähköhydraulista suunnanvaihtoa koskaan tullukkaa eikä se oo mua haitannu...


   Voiko tosiaan 6180:aan vaihtaa mekaanisen suunnanvaihtimen???
Mitä mahtaa maksaa?

Kyllä. Agrimarketista 800 euroa +työt.Kysy Marjakankaalta ensin.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

farmex

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 671
Vs: Mf 6180?
On tuo ranabbi pöyhkeä,tyypillinen pohjalainen.Tosin uskottavuus on samaa luokkaa, kuin vähemmistökansalaisilla. No pitäähän olla myös huumoria.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Mf 6180?
Millainen kone liene kyseessä?millaisia vaivoja näissä on?olis valtralla parikin myynnissä!Ei ole massikoista aikaisempaa kokemusta ollenkaan mut kohtuu hintaisia näyttäisivät olevan.
Joillakin on esivalintainen suunnanvaihto pelannu ihan hyvin ja joillakin ei ollenkaan. Näihin jälkimmäisiin sitte onkin yleensä isännät vaihdattanu mekaanisen suunnanvaihtimen. Hydrauliikan tuotto vähän vajaa, jos nykytraktoreihin vertaa. Dynashift lootana aikalaisiinsa verrattuna ylivoimanen. Kasitonnisiin ei sähköhydraulista suunnanvaihtoa koskaan tullukkaa eikä se oo mua haitannu...


   Voiko tosiaan 6180:aan vaihtaa mekaanisen suunnanvaihtimen???
Mitä mahtaa maksaa?

Kyllä. Agrimarketista 800 euroa +työt.Kysy Marjakankaalta ensin.

         Kiitoksia vastauksesta.  Vielä ei ole ongelmia (1700 h), mutta tuhon hintaan asia ei ole ongelma henkisellä puolella.  Toisaalta mekaanisen kanssa ei tarvitse fundeerata, mutta sähköinen antaa joskus odottaa sekunnin piippaillessaan.
        Onko dynasiftin vaihteistossa ollut ongelmia ja minkälaisia?

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Mf 6180?
Ei ole.Huoltaa pitää,laatikkoon esson torque fluid tai shellin donax ja öljynvaihto niin taajaan kuin kirja kertoo tai max 3vuotta.Huoltamattomuudella on tässä maassa pilattu paljon rautaa mutta pikkuhiljaa aletaan ymmärtämään myös se että vaihteistoonkin,etuakseliin ja napoihin pitää öljyt vaihtaa ja se että ei osteta mitään yleisöljyjä esimerkkinä vaikka shellin harvella,täyttä skeidaa.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"