Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Urakointiuutisissa vakava asiavirhe  (Luettu 66566 kertaa)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Tuo 'minun merkki on paras' on kyllä typerintä mitä on.

Mitä tekoa jollain jenkkivehkeillä on kotimaisen maatalouden kanssa ? Bitch please !
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26150
  • vastustan
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Kuka keskustelee ittensä kanssa uudella nimmarilla? Kysymys oli esitetty SS: lle. Olen uusi täällä enkä osaa täällä käyttäytyä. Ja Valmet nyt ainakaan kehityksen suuntaa ole näyttänyt missään vaiheessa.  Planeetta alennus tuli valmetin taka-akseliin vasta 05 sarjaan. Jenkki natikassa oli kuormantunteva hydrauliikka jo 70 luvulla. Valtraan se tuli heti kohta sen jälkeen olisko ollu v.2010.
joku täällä kerran ylisti massey fergusonin erinomaisuutta kehityksen suhteen, ei tykänny kun joku sille kuittas että sillon kun valmetissa oli lämmin tasanen  lattia niin massikassa ei ollu lattiaa laisinkaan, oli vaan reikälevystä tehdyt astinlaudat , miten ol intikan ja foortin laita :) ;) :D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Niitti

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 146
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Mitä tekoa jollain jenkkivehkeillä on kotimaisen maatalouden kanssa ? Bitch please !
Enemmän kuin moni uskookaan.
Yleinen harhakäsitys on, että Ford olisi englantilainen traktori. Suomeen tuodut Fordit toki tehtiin Basildonissa, mutta traktorit ovat yhtä englantilaisia, kuin Uudenkaupungin Mersut ovat suomalaisia. Totuushan on se, että Fordin suunnittelu tapahtui hyvin pitkälle Yhdysvalloissa. Tämä käy ilmi Stuart Gibbardin Ford Tractor Storysta. Kun tonnisarjaa 60-luvun alussa suunniteltiin, niin kaikki tapahtui Amerikassa. Englannista oli kyllä muutama insinööri mukana, mutta amerikkalaiset insinöörit olivat enimmäkseen vastuussa suunnittelusta.

Basildonissakin oli suunnittelupuoli, mutta se kehitti lähinnä Euroopassa vaadittavia erikoisuuksia, kuten ohjaamot. Basildonissa kehiteltiin vaativampia projekteja, kuten Powerstar-moottorit, vasta 80-luvun lopulla, kun Fordin organisaatiota yhdistettiin New Hollandin kanssa ja suunnittelua siirettiin Pennsylvanian New Hollandiin.

Mitä taas Fordin tekniikan ajanmukaisuuteen tulee, niin Fordit ovat olleet hyvin tekniikan kehityksessä mukana, Suomen kaltaisiin kehitysmaihin vain satuttiin tuomaan karvalakkimalleja. Isoissa 6-sylinterisissä Fordeissa oli hydrostaattiset ohjaukset, nestejarrut ja vetovarsitunnustelut jo 60-luvulla. Pienemmissäkin malleissa oli paremmin varusteltu 700-sarja, joka hautautui Suomessa 600-sarjan suosion alle. Ohjaamotkin olivat Fordissa traktorimaailman huippua 70-luvun puolivälistä alkaen.
Sinun menestyksesi on erikoisamme

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19986
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Mää ajoin foortilla tänääkin. On nii piristävää se. Huomenaamulla kyntämään. Muut on kyntäneet jo paljon tuntuu et jää kaikessa nykyään jälkeen. No on mulla syötyä syysrapsia sentään hiukan.

-SS-

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12230
  • Virolaista kiitos!
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Mää ajoin foortilla tänääkin. On nii piristävää se. Huomenaamulla kyntämään. Muut on kyntäneet jo paljon tuntuu et jää kaikessa nykyään jälkeen. No on mulla syötyä syysrapsia sentään hiukan.

-SS-
Olisiko muilla kalusto isompaa ja enemmän renkejä hommissa?

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Engelsmannit kehitti ensimmäisen toimivan suihkumoottorin jonka neukut kopioi 1:1 ja istutti mig-15 hävittäjään. taisi olla mallia RR.
Engelsmannit kehitti mm. ensimäisen korkeapaineisen siirrettävän diesel ruuvikompressorin; HolmanCompair/RR(Rolls Royce).
Kaikilla menestyvillä F1 talleilla on kehitysyksiköt ja tehtaat englannissa, myös mersulla (alkujaan Mugen). Tätä listaa voisi kaiketi jatkaa loputtomiin mutta Toivottomalla Topilla ja SAS:lla tulisi varmaan itku tavatessa pitkää selvitystä.

Yhdessä asiassa engelsmannit on toivottoman vanhanaikaisia niillä ei ole vieläkään lavuaareissa yksiotehanoja.

Mutta sanokaapas Valmet fanit Toivoton Topi ja SAS, mitä helkkaria Valmetin 4-vedot tekee Countyn tehtaalla???!!!;

https://www.youtube.com/watch?v=4swbGTGDdP0

Siis Countyllako se kehumanne Valmetin hieno ja notkea tekniikka onkin valmistettu??


Olisko Enkelsmannit muka keksineet jotain uutta ja ottaneet vielä ensimmäisenä käyttöön, tuskin. Englanti, maa joka on tunnettu vanhanaikaisesta tekniikastaan. Valmet noihin aikoihin laittoi jo hydrostaattisen ohjauksen, ollen ilmeisesti danfossin ensimmäinen asiakas. (siinäkin EX-FERMERILLE selvittämistä). Oli neste välitteiset jarrut, synkronoituja vaihteita, turvaohjaamo yms. Pieni valmistaja oli varmaan käänteissään notkeampi, kuin isommat.

Viimeksi muokattu: 28.08.16 - klo:09:02 kirjoittanut EX-FERMERI

Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Engelsmannit kehitti ensimmäisen toimivan suihkumoottorin jonka neukut kopioi 1:1 ja istutti mig-15 hävittäjään. taisi olla mallia RR.
Engelsmannit kehitti mm. ensimäisen korkeapaineisen siirrettävän diesel ruuvikompressorin; HolmanCompair/RR(Rolls Royce).
Kaikilla menestyvillä F1 talleilla on kehitysyksiköt ja tehtaat englannissa, myös mersulla (alkujaan Mugen). Tätä listaa voisi kaiketi jatkaa loputtomiin mutta Toivottomalla Topilla ja SAS:lla tulisi varmaan itku tavatessa pitkää selvitystä.

Yhdessä asiassa engelsmannit on toivottoman vanhanaikaisia niillä ei ole vieläkään lavuaareissa yksiotehanoja.

Mutta sanokaapas Valmet fanit Toivoton Topi ja SAS, mitä helkkaria Valmetin 4-vedot tekee Countyn tehtaalla???!!!;

https://www.youtube.com/watch?v=4swbGTGDdP0

Siis Countyllako se kehumanne Valmetin hieno ja notkea tekniikka onkin valmistettu??


Olisko Enkelsmannit muka keksineet jotain uutta ja ottaneet vielä ensimmäisenä käyttöön, tuskin. Englanti, maa joka on tunnettu vanhanaikaisesta tekniikastaan. Valmet noihin aikoihin laittoi jo hydrostaattisen ohjauksen, ollen ilmeisesti danfossin ensimmäinen asiakas. (siinäkin EX-FERMERILLE selvittämistä). Oli neste välitteiset jarrut, synkronoituja vaihteita, turvaohjaamo yms. Pieni valmistaja oli varmaan käänteissään notkeampi, kuin isommat.
Oli muuten natsit mitkä ekat suihkumoottorit teki ja rakettimoottorit
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Countyllä on varmaan yrittäneet matkia valmetin tekniikkaa, mut pieleen meni. Niin on cuntyn paja vain sanoja historian lehdillä kuten ford merkkiset traktoritkin.

Mikähän siinä on että massikan nimi on kelvannut historian alkuhämäristä tähän päivään, mutta ford ja fiat ei ? Eikai emoyhtiö häpeä historiansa agraarikonekautta ?

Tuosta historiasta vielä, eikös se ford saanut kelvollisen nostolaitteen pienempiin koneisiin vasta massikka yhteistyön myötä ?
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Niitti

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 146
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Mikähän siinä on että massikan nimi on kelvannut historian alkuhämäristä tähän päivään, mutta ford ja fiat ei ? Eikai emoyhtiö häpeä historiansa agraarikonekautta ?
Tokihan Ford-merkkiset traktorit kelpaisivat, mutta New Hollandilla oli lupa käyttää Fordin nimeä 2000-luvun alkuun saakka. Fiatit taas kelpasivat lähinnä Etelä-Euroopassa, joten New Holland oli luonteva valinta uudeksi merkiksi.
Sinun menestyksesi on erikoisamme

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Typerä nimi vaan tuo new holland. Siinähän vesilahden ukkokin saa äkkiä sen käsityksen että koneet tehdään hollannissa, ja kuten volvon pikkuautoista on opittu, niin se ei ole ollenkaan hyvä assie imagomielessä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Engelsmannit kehitti ensimmäisen toimivan suihkumoottorin jonka neukut kopioi 1:1 ja istutti mig-15 hävittäjään. taisi olla mallia RR.
Engelsmannit kehitti mm. ensimäisen korkeapaineisen siirrettävän diesel ruuvikompressorin; HolmanCompair/RR(Rolls Royce).
Kaikilla menestyvillä F1 talleilla on kehitysyksiköt ja tehtaat englannissa, myös mersulla (alkujaan Mugen). Tätä listaa voisi kaiketi jatkaa loputtomiin mutta Toivottomalla Topilla ja SAS:lla tulisi varmaan itku tavatessa pitkää selvitystä.

Yhdessä asiassa engelsmannit on toivottoman vanhanaikaisia niillä ei ole vieläkään lavuaareissa yksiotehanoja.

Mutta sanokaapas Valmet fanit Toivoton Topi ja SAS, mitä helkkaria Valmetin 4-vedot tekee Countyn tehtaalla???!!!;

https://www.youtube.com/watch?v=4swbGTGDdP0

Siis Countyllako se kehumanne Valmetin hieno ja notkea tekniikka onkin valmistettu??


Olisko Enkelsmannit muka keksineet jotain uutta ja ottaneet vielä ensimmäisenä käyttöön, tuskin. Englanti, maa joka on tunnettu vanhanaikaisesta tekniikastaan. Valmet noihin aikoihin laittoi jo hydrostaattisen ohjauksen, ollen ilmeisesti danfossin ensimmäinen asiakas. (siinäkin EX-FERMERILLE selvittämistä). Oli neste välitteiset jarrut, synkronoituja vaihteita, turvaohjaamo yms. Pieni valmistaja oli varmaan käänteissään notkeampi, kuin isommat.
Oli muuten natsit mitkä ekat suihkumoottorit teki ja rakettimoottorit

Mistä tiedät, että ne kaikki insinöörit olivat natseja?

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26150
  • vastustan
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Engelsmannit kehitti ensimmäisen toimivan suihkumoottorin jonka neukut kopioi 1:1 ja istutti mig-15 hävittäjään. taisi olla mallia RR.
Engelsmannit kehitti mm. ensimäisen korkeapaineisen siirrettävän diesel ruuvikompressorin; HolmanCompair/RR(Rolls Royce).
Kaikilla menestyvillä F1 talleilla on kehitysyksiköt ja tehtaat englannissa, myös mersulla (alkujaan Mugen). Tätä listaa voisi kaiketi jatkaa loputtomiin mutta Toivottomalla Topilla ja SAS:lla tulisi varmaan itku tavatessa pitkää selvitystä.

Yhdessä asiassa engelsmannit on toivottoman vanhanaikaisia niillä ei ole vieläkään lavuaareissa yksiotehanoja.

Mutta sanokaapas Valmet fanit Toivoton Topi ja SAS, mitä helkkaria Valmetin 4-vedot tekee Countyn tehtaalla???!!!;

https://www.youtube.com/watch?v=4swbGTGDdP0

Siis Countyllako se kehumanne Valmetin hieno ja notkea tekniikka onkin valmistettu??


Olisko Enkelsmannit muka keksineet jotain uutta ja ottaneet vielä ensimmäisenä käyttöön, tuskin. Englanti, maa joka on tunnettu vanhanaikaisesta tekniikastaan. Valmet noihin aikoihin laittoi jo hydrostaattisen ohjauksen, ollen ilmeisesti danfossin ensimmäinen asiakas. (siinäkin EX-FERMERILLE selvittämistä). Oli neste välitteiset jarrut, synkronoituja vaihteita, turvaohjaamo yms. Pieni valmistaja oli varmaan käänteissään notkeampi, kuin isommat.
oisko niihin kiinteämmän puoleisesti asennettu jotain hiiappia ja mehtävarustusta tai jyrsintä, eihän voortista ois semmoseen kun hytti olimikä oli  :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
oisko niihin kiinteämmän puoleisesti asennettu jotain hiiappia ja mehtävarustusta tai jyrsintä, eihän voortista ois semmoseen kun hytti olimikä oli  :-\ :-\ :-\ :-\

Kuvitelmat ja todellisuus?

http://www.vanhatkoneet.fi/1428/ford-county-774-savottakontu

"Cranabin 6,8-metrinen nosturi on kiinitetty suoraan hytin kattoon. Mitään erillisiä tukikehikoita ei siis ole valmistettu, vaan ratkaisussa luotetaan ohjaamon rakenteiden kestävyyteen. Ja hyvin ne ovat vuosien varrella kestäneetkin."

eli nosturi on suoraan kiinni alkuperäisessä Countyn hytissä...


http://www.edu.lao.fi/metsakonenetti/FordCounty.htm

"”Kuutos kontu” tunnetaan ensimmäisenä metsätraktorina, joka liikkui lumessa hyvin.Ford County voitti kirkkaasti muut tuon ajan metsätraktorit talvitesteissä ylipitkien telojensa avulla. "

Viimeksi muokattu: 28.08.16 - klo:10:21 kirjoittanut Muujussi

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Mää ajoin foortilla tänääkin. On nii piristävää se. Huomenaamulla kyntämään. Muut on kyntäneet jo paljon tuntuu et jää kaikessa nykyään jälkeen. No on mulla syötyä syysrapsia sentään hiukan.

Määkin ajoin eilen viljakärryn edessä olleen 6600:sen pihaan kahville mennessäni. Hyvä traktori se on, mutta ohjaamo hallintalaitteineen on kyllä aika ankea tällaiselle Valmetin ergonomiaan tottuneelle ;- )

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26150
  • vastustan
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
oisko niihin kiinteämmän puoleisesti asennettu jotain hiiappia ja mehtävarustusta tai jyrsintä, eihän voortista ois semmoseen kun hytti olimikä oli  :-\ :-\ :-\ :-\

Kuvitelmat ja todellisuus?

http://www.vanhatkoneet.fi/1428/ford-county-774-savottakontu

"Cranabin 6,8-metrinen nosturi on kiinitetty suoraan hytin kattoon. Mitään erillisiä tukikehikoita ei siis ole valmistettu, vaan ratkaisussa luotetaan ohjaamon rakenteiden kestävyyteen. Ja hyvin ne ovat vuosien varrella kestäneetkin."

eli nosturi on suoraan kiinni alkuperäisessä Countyn hytissä...


http://www.edu.lao.fi/metsakonenetti/FordCounty.htm

"”Kuutos kontu” tunnetaan ensimmäisenä metsätraktorina, joka liikkui lumessa hyvin.Ford County voitti kirkkaasti muut tuon ajan metsätraktorit talvitesteissä ylipitkien telojensa avulla. "
eikös nuo olleet jo ihan -05 sarjan valmetteja, kuvittelisin jotta hytti soveltuvampi kuin  -610  sarjan ohjaamo ilman mitään massiivisia muutostöitä, muutenki maavaraa, sileä pohja ja ei mittee kovin herkkää alimpana :-\ :-\ :-\ :-\

mites se oli tuo kontun ohjaamo, oliko se sarjatuotantohytti, vai oliko kyseessä vartavasten tehty ohjaamo joka oli sunniteltu vähän niinku puskutraktori, kaivos, maansiirtokäyttöön jo alunperin :-\ :-\ :-\ :-\

entäpä ne telat, ettei vaan suomalaista virittelyä :-\ :-\ :-\ :-\

Viimeksi muokattu: 28.08.16 - klo:10:45 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...