Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Urakointiuutisissa vakava asiavirhe  (Luettu 66566 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Palautetaan mieliin surullisen kuuluisat foortin rokkovalusta tehdyt lohkot joita jouduttiin uusimaan Suomessakin satoja.Vakolan testissä ihmeteltiin kun sylinterit oli soikheita.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
ISBN numero kiitos.

Kuva tähän kiitos.

Eli onko todellista dokumenttia sanojen sijaan??



County kirjassa stuart gibbart. Siinä on 845t sekä takavetoisena että countynä.selvästi lukee että se on county. Counyt myös möi turbo paketin f5000seen. Fomoco ei hyväksynyt sitä. Kuva  155. Lukee myös että county teki takavetoisia vientimarkinoille ja niistä vähäsen tietoa.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19986
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
ISBN numero kiitos.

Kuva tähän kiitos.

Eli onko todellista dokumenttia sanojen sijaan??



County kirjassa stuart gibbart. Siinä on 845t sekä takavetoisena että countynä.selvästi lukee että se on county. Counyt myös möi turbo paketin f5000seen. Fomoco ei hyväksynyt sitä. Kuva  155. Lukee myös että county teki takavetoisia vientimarkinoille ja niistä vähäsen tietoa.

Meillä on sulle meidän tieto, nyt sulla on puheenvuoro.
County teki muitakin muunnoksia kuin pelkkiä
isopyöräisiä nelivetoja. Se teki myös pienemmillä etupyörillä
varustettuja tavanomaisemman näköisiä Foorti-Countyja.
Roadless teki myös nykymuodin mukaisia malleja.
Ja muirhill teki erikoisia myös.

Ei ole mikään ihmeellinen asia, että koko County olisi
takavetoisena eksynyt markkinoille. Tokkopa olisi
ollut mahdotonta niiden semmoisena myydä.

Sitten juurikin se County-turbosarja 60-luvun puolivälistä alkaen
oli niin suosittu 5000 ostajien kskuudessa, että se aktivoi
Ford suunitteluosastoa miettimään Ford 7000:n kehityksen
nopeuttamista. Fordin omat takuuthan niilä turbosarjoilla raukesivat.

Fordilla yrittivät työntää sitä SoS Ford 6000 mallia kuin
käärmettä pyssyyn.

Kuusisylinterisiä muunnoksia tekivät monessa maassa,
jopa kymmenen erilaista pajaa, myös Suomessa ja Ruotsissa.

6-sylinterisessä konversioissa useimmiten oli kyse
teollisuusmoottorista, esim Ford 5095 ->    Ford 2704E
County 1125 ->Ford 2714E

Tiettävästi käyttivät testeissä myös 6.6 litran Ford 8000
traktorinmoottoria.

-SS-

Niitti

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 146
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Countyhän teki myös tällaista ihmettä:
Sinun menestyksesi on erikoisamme

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Jollain on maailma kovin valmis, kun kahdella ketjulla pitää tämmöistä jauhaa.
Älä nyt. Hyvät keskustelut piristävät päivää näinä ankeina aikoina. Kinataanhan sitä poliittisesta historiastakin, niin miksei Fordin historiastakin.

Nuo Gibbardin Fordin historia 1 ja 2 ovat Ford-fanien vanha ja uusi testamentti. Enempi tulee itse tuota uutta testamenttia luettua.

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Onnittelut nimim:"Sorkkis". Bongasi Ford County 854T:n Irlannista valmistusvuodella 1966. Asia lienee nyt selvä ainakin siltä osin ettei maailman ensimmäinen sarjavalmisteinen 4-sylinterinen turbo diesel traktori ollut ainakaan Valmet, vai protestoiko joku?

https://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.corporateauctionsolutions.com/details.php%3Fproductid%3D741&prev=search
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

Niitti

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 146
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Onnittelut nimim:"Sorkkis". Bongasi Ford County 854T:n Irlannista valmistusvuodella 1966. Asia lienee nyt selvä ainakin siltä osin ettei maailman ensimmäinen sarjavalmisteinen 4-sylinterinen turbo diesel traktori ollut ainakaan Valmet, vai protestoiko joku?

https://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.corporateauctionsolutions.com/details.php%3Fproductid%3D741&prev=search
Miten määrittelet sarjavalmisteisen? Jos County on muutaman Fordin muuttanut 854T:ksi, niin onko se sarjavalmistusta?
Sinun menestyksesi on erikoisamme

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Sarja on 0-sarjakin silloin kun se myydään loppukäyttäjille vapailla markkinoilla. Huom. kyse ei ole massatuotannosta kuten Ford 7-tonnien kohdalla van nimenomaan sarjasta.
Eikä mikään vieläkään ole todistanut että 854T:n turbotus olisi tapahtunut nimenomaan Countylla tai sen toimesta. Tuosta Sorkkiksenkaan bongaamasta en minä ainakaan nähnyt lukeeko maskissa County vaiko Ford?? Olisi mielenkiintoista tietää?
Toisaalta jos sarja olisi Countyn aloitteesta turbotettu niin se olisi vieläkin mieluisampi harvinaisuus. Täytyy myös muistaa että jos Sorkiksen bongaama on todella vuosimallia 1966 niin listauksen mukaan samaa mallia County valmisti myös 1968. Kuka tietää kuinka monta turbotettua noiden vuosien välillä on valmistettu ja kuinka moneen maahan ottaen huomioon Fordin maailmanlaajuisen jakelun. Uskoisin jakelun olleen laajempi kuin pikkuruisen Valmetin??


Onnittelut nimim:"Sorkkis". Bongasi Ford County 854T:n Irlannista valmistusvuodella 1966. Asia lienee nyt selvä ainakin siltä osin ettei maailman ensimmäinen sarjavalmisteinen 4-sylinterinen turbo diesel traktori ollut ainakaan Valmet, vai protestoiko joku?

https://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.corporateauctionsolutions.com/details.php%3Fproductid%3D741&prev=search
Miten määrittelet sarjavalmisteisen? Jos County on muutaman Fordin muuttanut 854T:ksi, niin onko se sarjavalmistusta?
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Olisko Enkelsmannit muka keksineet jotain uutta ja ottaneet vielä ensimmäisenä käyttöön, tuskin. Englanti, maa joka on tunnettu vanhanaikaisesta tekniikastaan. Valmet noihin aikoihin laittoi jo hydrostaattisen ohjauksen, ollen ilmeisesti danfossin ensimmäinen asiakas. (siinäkin EX-FERMERILLE selvittämistä). Oli neste välitteiset jarrut, synkronoituja vaihteita, turvaohjaamo yms. Pieni valmistaja oli varmaan käänteissään notkeampi, kuin isommat.
pessimisti ei pety!

Intikan mies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
On äijällä tietoa Foordeista. Ei voi kuin ihailla tuota tiedon määrää ja omistautumista. Ford on näyttänyt suuntaa monessa kohtaa traktoreiden kehityksessä. Itelle yksi merkki ylitse muiden. IH:n kehitystä ja historiaa olen yrittänyt selvittää. Valitettavasti IH logolla ja puna valkoisella värillä ei enää traktoreita saa. Mainitsit että Coynty on tehnyt intikasta omia muunnoksiaan. Tiedätkö mistä malleista ja onko tuotu Suomeen?

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Olisko Enkelsmannit muka keksineet jotain uutta ja ottaneet vielä ensimmäisenä käyttöön, tuskin. Englanti, maa joka on tunnettu vanhanaikaisesta tekniikastaan. Valmet noihin aikoihin laittoi jo hydrostaattisen ohjauksen, ollen ilmeisesti danfossin ensimmäinen asiakas. (siinäkin EX-FERMERILLE selvittämistä). Oli neste välitteiset jarrut, synkronoituja vaihteita, turvaohjaamo yms. Pieni valmistaja oli varmaan käänteissään notkeampi, kuin isommat.
Tankki oli rungossa ,vaihdekepit sivussa ei niin kuin foortissa vanhan aikaisesti jalkojen välissä tai vielä huonompi ratin juuressa ne vasta surkeet olikin. Vaihteisto oli maantie ajoon
foortissa kuin kivikaudelta verrattuna esim. 10/60 Tenspeed malliin se oli maateiden ja rahtiajon kunkku.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Hah nyt kusit varpailles. Ameriikassa Fordin Select-O-Matic puoliautomaattivaihteisto oli menestys. Ei täällä kun härmäläiset SAS:it ei osannu käyttää :)))))

Olisko Enkelsmannit muka keksineet jotain uutta ja ottaneet vielä ensimmäisenä käyttöön, tuskin. Englanti, maa joka on tunnettu vanhanaikaisesta tekniikastaan. Valmet noihin aikoihin laittoi jo hydrostaattisen ohjauksen, ollen ilmeisesti danfossin ensimmäinen asiakas. (siinäkin EX-FERMERILLE selvittämistä). Oli neste välitteiset jarrut, synkronoituja vaihteita, turvaohjaamo yms. Pieni valmistaja oli varmaan käänteissään notkeampi, kuin isommat.
Tankki oli rungossa ,vaihdekepit sivussa ei niin kuin foortissa vanhan aikaisesti jalkojen välissä tai vielä huonompi ratin juuressa ne vasta surkeet olikin. Vaihteisto oli maantie ajoon
foortissa kuin kivikaudelta verrattuna esim. 10/60 Tenspeed malliin se oli maateiden ja rahtiajon kunkku.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Hah nyt kusit varpailles. Ameriikassa Fordin Select-O-Matic puoliautomaattivaihteisto oli menestys. Ei täällä kun härmäläiset SAS:it ei osannu käyttää :)))))

Olisko Enkelsmannit muka keksineet jotain uutta ja ottaneet vielä ensimmäisenä käyttöön, tuskin. Englanti, maa joka on tunnettu vanhanaikaisesta tekniikastaan. Valmet noihin aikoihin laittoi jo hydrostaattisen ohjauksen, ollen ilmeisesti danfossin ensimmäinen asiakas. (siinäkin EX-FERMERILLE selvittämistä). Oli neste välitteiset jarrut, synkronoituja vaihteita, turvaohjaamo yms. Pieni valmistaja oli varmaan käänteissään notkeampi, kuin isommat.
Tankki oli rungossa ,vaihdekepit sivussa ei niin kuin foortissa vanhan aikaisesti jalkojen välissä tai vielä huonompi ratin juuressa ne vasta surkeet olikin. Vaihteisto oli maantie ajoon
foortissa kuin kivikaudelta verrattuna esim. 10/60 Tenspeed malliin se oli maateiden ja rahtiajon kunkku.
Ei kai sudempaa vaihteistoa ollut kuin tuo S O
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

patron

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
On äijällä tietoa Foordeista. Ei voi kuin ihailla tuota tiedon määrää ja omistautumista. Ford on näyttänyt suuntaa monessa kohtaa traktoreiden kehityksessä. Itelle yksi merkki ylitse muiden. IH:n kehitystä ja historiaa olen yrittänyt selvittää. Valitettavasti IH logolla ja puna valkoisella värillä ei enää traktoreita saa. Mainitsit että Coynty on tehnyt intikasta omia muunnoksiaan. Tiedätkö mistä malleista ja onko tuotu Suomeen?
nyt se keskustelee jo itsensä kanssa uudella nimmarilla

Intikan mies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Vs: Urakointiuutisissa vakava asiavirhe
Kuka keskustelee ittensä kanssa uudella nimmarilla? Kysymys oli esitetty SS: lle. Olen uusi täällä enkä osaa täällä käyttäytyä. Ja Valmet nyt ainakaan kehityksen suuntaa ole näyttänyt missään vaiheessa.  Planeetta alennus tuli valmetin taka-akseliin vasta 05 sarjaan. Jenkki natikassa oli kuormantunteva hydrauliikka jo 70 luvulla. Valtraan se tuli heti kohta sen jälkeen olisko ollu v.2010.