ISBN numero kiitos.
Kuva tähän kiitos.
Eli onko todellista dokumenttia sanojen sijaan??
County kirjassa stuart gibbart. Siinä on 845t sekä takavetoisena että countynä.selvästi lukee että se on county. Counyt myös möi turbo paketin f5000seen. Fomoco ei hyväksynyt sitä. Kuva 155. Lukee myös että county teki takavetoisia vientimarkinoille ja niistä vähäsen tietoa.
Meillä on sulle meidän tieto, nyt sulla on puheenvuoro.
County teki muitakin muunnoksia kuin pelkkiä
isopyöräisiä nelivetoja. Se teki myös pienemmillä etupyörillä
varustettuja tavanomaisemman näköisiä Foorti-Countyja.
Roadless teki myös nykymuodin mukaisia malleja.
Ja muirhill teki erikoisia myös.
Ei ole mikään ihmeellinen asia, että koko County olisi
takavetoisena eksynyt markkinoille. Tokkopa olisi
ollut mahdotonta niiden semmoisena myydä.
Sitten juurikin se County-turbosarja 60-luvun puolivälistä alkaen
oli niin suosittu 5000 ostajien kskuudessa, että se aktivoi
Ford suunitteluosastoa miettimään Ford 7000:n kehityksen
nopeuttamista. Fordin omat takuuthan niilä turbosarjoilla raukesivat.
Fordilla yrittivät työntää sitä SoS Ford 6000 mallia kuin
käärmettä pyssyyn.
Kuusisylinterisiä muunnoksia tekivät monessa maassa,
jopa kymmenen erilaista pajaa, myös Suomessa ja Ruotsissa.
6-sylinterisessä konversioissa useimmiten oli kyse
teollisuusmoottorista, esim Ford 5095 -> Ford 2704E
County 1125 ->Ford 2714E
Tiettävästi käyttivät testeissä myös 6.6 litran Ford 8000
traktorinmoottoria.
-SS-