Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Direktin suunnittelijoilla pallo hu...  (Luettu 13025 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26196
  • vastustan
Vs: Direktin suunnittelijoilla pallo hu...
paljo enempi on ajettu essolla ja agrimarketissa ku pellolla... ::) ::) ::) ::) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Direktin suunnittelijoilla pallo hu...
Mikseihän ne suosiolla tuo Fendttinä portaatonta ja laittais vain Valtun pellit ( muovit ) Siihen

Ja nimeäisi sitä vaikka Valtran S-sarjaksi?

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26196
  • vastustan
Vs: Direktin suunnittelijoilla pallo hu...
menis valtralta maine :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Direktin suunnittelijoilla pallo hu...
Mikseihän ne suosiolla tuo Fendttinä portaatonta ja laittais vain Valtun pellit ( muovit ) Siihen

Ja nimeäisi sitä vaikka Valtran S-sarjaksi?



No näinhän tehdään, ranskassa, massey feerguutsoonin tehtailla beauvaisissa, S-sarjaa..... ;D ;D
Oli se esittelijä siellä suolahdessa melko vaitonainen tästä S-sarjasta.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Direktin suunnittelijoilla pallo hu...
Mikseihän ne suosiolla tuo Fendttinä portaatonta ja laittais vain Valtun pellit ( muovit ) Siihen

Ja nimeäisi sitä vaikka Valtran S-sarjaksi?



No näinhän tehdään, ranskassa, massey feerguutsoonin tehtailla beauvaisissa, S-sarjaa..... ;D ;D
Oli se esittelijä siellä suolahdessa melko vaitonainen tästä S-sarjasta.

 ;D Vaitonainen on paree olla kun ei paljoo tuotteesta ummarra  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Managementtiä tarvitaan !


Lisäoppia kannattaa opiskella vaikka Fendt Vario esitteestä
kohdasta TMS Tractor Management System  ;D


Pistäpä Ojala vaikka referaattia tuosta tai omin sanoin ne oikeat tavoitteet, jahka seuraava olis mullakin portaaton. Eli mihin sopii ja mihin ei(onko tämmöstä vaihtoehtoo?)

Samoten selkein ero, miksei direktillä pääse samoihin tavoitteisiin ko Fendtillä. Tämä koska, en osaa kieliä, enkä tajua tekniikasta mitään.  :o

http://www.fendt.com/int/700-vario-transmission.asp
Nappaa TMS niin tulee oikee sivu  8)

Siis lehtijutusa väitti ettei portaaton vakionopeudella tehtävään
muokkaukseen esim sovi  :P
Hei HALOO !  Kattos kun TMS säännöstelee moottoria tehontarpeen
mukaan eli siinähän justa tarvitaan portaatonta ja ennenkaikkea
VOIMANSIIRRON JA MOOTTORI JOHTAMISTA eli MANAGEMENTTIÄ  ;D
Niinku esittees havaannollisesti näytetähän moottorin kierrosluvun
muutokset kuormituksen muuttuessa, polttoaineen kulutus käppyrä
tavallaan kuvaa tehon jota on käytetty  ::)

Fendt Vario TMS ylivoimaa
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: No vähä kehutaan ...
Tota töpinöintijuttua tullu tarkkaan luettua,mutta....sen verran kuin Vallun tehtaalla tässä asiaa esiteltiin,niin minusta sekä Direct että Versu vaikuttivat kovinkin hyviltä.Itse olen kaivannut Vallun vaihteistoon laajempaa pikavaihdealuetta,puhumattakaan nyt portaattomasta.
Erityisesti miellytti se,että samalla valmistuslinjalla voi tehdä eri vaihteistomalleja jotka sisältävät paljon samoja osia.Tämän asian höyty tullee sitten hinnassa ja laadussa käyttäjän hyödyksi.

Tää valmistusteknologia on kyllä hieno juttu ja palikkaa vaihtamalla
eri lootaksi mut, mut se MANAGEMENTTI pits siihen ostaa muilta  ::)

Ja vielä siinä jutus väitettiin et monella Valtun suunnittelijalla on
kotona "TRAKTORI"  :P  Ehei, Valtu sielä taitaa olla  ;D

Jos sielä kotona olis oikea "TRAKTORI olis
kavereiden tuotekehitys ihan eri maailmasta  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: No vähä kehutaan ...
Tota töpinöintijuttua tullu tarkkaan luettua,mutta....sen verran kuin Vallun tehtaalla tässä asiaa esiteltiin,niin minusta sekä Direct että Versu vaikuttivat kovinkin hyviltä.Itse olen kaivannut Vallun vaihteistoon laajempaa pikavaihdealuetta,puhumattakaan nyt portaattomasta.
Erityisesti miellytti se,että samalla valmistuslinjalla voi tehdä eri vaihteistomalleja jotka sisältävät paljon samoja osia.Tämän asian höyty tullee sitten hinnassa ja laadussa käyttäjän hyödyksi.

Tää valmistusteknologia on kyllä hieno juttu ja palikkaa vaihtamalla
eri lootaksi mut, mut se MANAGEMENTTI pits siihen ostaa muilta  ::)

Ja vielä siinä jutus väitettiin et monella Valtun suunnittelijalla on
kotona "TRAKTORI"  :P  Ehei, Valtu sielä taitaa olla  ;D

Jos sielä kotona olis oikea "TRAKTORI olis
kavereiden tuotekehitys ihan eri maailmasta  ::)

ojalalla on luetun ummarrus taas luullun ymmärrystä.
Tms on siihen valtralla ihan ominpäin suunniteltu.
allekirjoittanut

PigBoss

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 168
  • Aina on oksan ottajia, kun on kuusen kaatajia
Vs: Managementtiä tarvitaan !
"Siis lehtijutusa väitti ettei portaaton vakionopeudella tehtävään
muokkaukseen esim sovi  :P "

Tästähän tuli mulle opin päivä. Katoin tota Fendtin käppyrää. Eli Fendtillä "management centre" aistii moottorin lisäks voimansiirtoa.

Mitenkähän direktillä vastaava käppyrä menee. Luulin et pelkällä moottorin ohjauksella oli saanu nopeuden pysyyn vakiona.  ::)

Mukaan tulee tietysti taloudellisuusseikka, kun välitystä loodas veivataan samalla. Tätäkö ne ei ollu suolahdes hoksannu vaikka suomalaiset muuten on pirun viisaita niinko tääki saitti antaa ymmärtää...

Viimeksi muokattu: 29.01.09 - klo:21:30 kirjoittanut PigBoss

Aika menee arvellessa, päivät päätä käännellessä.

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: Direktin suunnittelijoilla pallo hu...
ja pohjoiset päälle..

Jalamari

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25
Vs: Direktin suunnittelijoilla pallo hu...
KOskahan ne muuten saa siihen venttiin sellaasen vetokoukun että saa kärryt perään. Nykyään kun laittavat sinne pullotunkan joukkoon:-) 8)
Kyllä vaatimatoon saa olla muttei nöyrä

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: No vähä kehutaan ...
Tota töpinöintijuttua tullu tarkkaan luettua,mutta....sen verran kuin Vallun tehtaalla tässä asiaa esiteltiin,niin minusta sekä Direct että Versu vaikuttivat kovinkin hyviltä.Itse olen kaivannut Vallun vaihteistoon laajempaa pikavaihdealuetta,puhumattakaan nyt portaattomasta.
Erityisesti miellytti se,että samalla valmistuslinjalla voi tehdä eri vaihteistomalleja jotka sisältävät paljon samoja osia.Tämän asian höyty tullee sitten hinnassa ja laadussa käyttäjän hyödyksi.

Tää valmistusteknologia on kyllä hieno juttu ja palikkaa vaihtamalla
eri lootaksi mut, mut se MANAGEMENTTI pits siihen ostaa muilta  ::)

Ja vielä siinä jutus väitettiin et monella Valtun suunnittelijalla on
kotona "TRAKTORI"  :P  Ehei, Valtu sielä taitaa olla  ;D

Jos sielä kotona olis oikea "TRAKTORI olis
kavereiden tuotekehitys ihan eri maailmasta  ::)

  :o  Et taida edes tietää, mitä management tarkoittaa, saatikka leadership.

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: Managementtiä tarvitaan !


Lisäoppia kannattaa opiskella vaikka Fendt Vario esitteestä
kohdasta TMS Tractor Management System  ;D


Pistäpä Ojala vaikka referaattia tuosta tai omin sanoin ne oikeat tavoitteet, jahka seuraava olis mullakin portaaton. Eli mihin sopii ja mihin ei(onko tämmöstä vaihtoehtoo?)

Samoten selkein ero, miksei direktillä pääse samoihin tavoitteisiin ko Fendtillä. Tämä koska, en osaa kieliä, enkä tajua tekniikasta mitään.  :o

http://www.fendt.com/int/700-vario-transmission.asp
Nappaa TMS niin tulee oikee sivu  8)

Siis lehtijutusa väitti ettei portaaton vakionopeudella tehtävään
muokkaukseen esim sovi  :P
Hei HALOO !  Kattos kun TMS säännöstelee moottoria tehontarpeen
mukaan eli siinähän justa tarvitaan portaatonta ja ennenkaikkea
VOIMANSIIRRON JA MOOTTORI JOHTAMISTA eli MANAGEMENTTIÄ  ;D
Niinku esittees havaannollisesti näytetähän moottorin kierrosluvun
muutokset kuormituksen muuttuessa, polttoaineen kulutus käppyrä
tavallaan kuvaa tehon jota on käytetty  ::)

Fendt Vario TMS ylivoimaa
niinpä niin.. olenpa nähnyt mahtavan wenttin, 926 tms vario.
alle tuhanteen tuntiin kone paskaksi ja aski kans  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
ja pohjoiset päälle..

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Managementtiä tarvitaan !


Lisäoppia kannattaa opiskella vaikka Fendt Vario esitteestä
kohdasta TMS Tractor Management System  ;D


Pistäpä Ojala vaikka referaattia tuosta tai omin sanoin ne oikeat tavoitteet, jahka seuraava olis mullakin portaaton. Eli mihin sopii ja mihin ei(onko tämmöstä vaihtoehtoo?)

Samoten selkein ero, miksei direktillä pääse samoihin tavoitteisiin ko Fendtillä. Tämä koska, en osaa kieliä, enkä tajua tekniikasta mitään.  :o

http://www.fendt.com/int/700-vario-transmission.asp
Nappaa TMS niin tulee oikee sivu  8)

Siis lehtijutusa väitti ettei portaaton vakionopeudella tehtävään
muokkaukseen esim sovi  :P
Hei HALOO !  Kattos kun TMS säännöstelee moottoria tehontarpeen
mukaan eli siinähän justa tarvitaan portaatonta ja ennenkaikkea
VOIMANSIIRRON JA MOOTTORI JOHTAMISTA eli MANAGEMENTTIÄ  ;D
Niinku esittees havaannollisesti näytetähän moottorin kierrosluvun
muutokset kuormituksen muuttuessa, polttoaineen kulutus käppyrä
tavallaan kuvaa tehon jota on käytetty  ::)

Fendt Vario TMS ylivoimaa
niinpä niin.. olenpa nähnyt mahtavan wenttin, 926 tms vario.
alle tuhanteen tuntiin kone paskaksi ja aski kans  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

joo fenttikin on vain kone, mutta jos vielä saisi tietää miten asia on hoidettu myyjän ja huollon toimesta? Kuinka kauan kesti koneen kuntoon laittaminen?, mitä maksaa?, saiko tuhoutumisen syytä tietää?, tuliko omistajalle kustannuksia esim. lainakoneesta ja paljonko?, menikö takuuseen?
Tuo olisi sitä hyödyllisintä tietoa.
allekirjoittanut

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: Managementtiä tarvitaan !


Lisäoppia kannattaa opiskella vaikka Fendt Vario esitteestä
kohdasta TMS Tractor Management System  ;D


Pistäpä Ojala vaikka referaattia tuosta tai omin sanoin ne oikeat tavoitteet, jahka seuraava olis mullakin portaaton. Eli mihin sopii ja mihin ei(onko tämmöstä vaihtoehtoo?)

Samoten selkein ero, miksei direktillä pääse samoihin tavoitteisiin ko Fendtillä. Tämä koska, en osaa kieliä, enkä tajua tekniikasta mitään.  :o

http://www.fendt.com/int/700-vario-transmission.asp
Nappaa TMS niin tulee oikee sivu  8)

Siis lehtijutusa väitti ettei portaaton vakionopeudella tehtävään
muokkaukseen esim sovi  :P
Hei HALOO !  Kattos kun TMS säännöstelee moottoria tehontarpeen
mukaan eli siinähän justa tarvitaan portaatonta ja ennenkaikkea
VOIMANSIIRRON JA MOOTTORI JOHTAMISTA eli MANAGEMENTTIÄ  ;D
Niinku esittees havaannollisesti näytetähän moottorin kierrosluvun
muutokset kuormituksen muuttuessa, polttoaineen kulutus käppyrä
tavallaan kuvaa tehon jota on käytetty  ::)

Fendt Vario TMS ylivoimaa
niinpä niin.. olenpa nähnyt mahtavan wenttin, 926 tms vario.
alle tuhanteen tuntiin kone paskaksi ja aski kans  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

joo fenttikin on vain kone, mutta jos vielä saisi tietää miten asia on hoidettu myyjän ja huollon toimesta? Kuinka kauan kesti koneen kuntoon laittaminen?, mitä maksaa?, saiko tuhoutumisen syytä tietää?, tuliko omistajalle kustannuksia esim. lainakoneesta ja paljonko?, menikö takuuseen?
Tuo olisi sitä hyödyllisintä tietoa.
kuulemma kaikki kulut takuuseen ja liikkeen piikkiin, hyvä niin.
jokaisella merkillä on omat vahvuudet ja heikoudet, turha niistä alkaa jeesustelemaan sen enempää. ;)
ja pohjoiset päälle..