Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Teettekö kauppaa ja muita tilanpidon päätöksiä kyselemättä puolisolta  (Luettu 8918 kertaa)

navettapiika

  • Vieras
Avioliiton aikana oli pikkuisen pakko, kun yleensä minunkin piti jonnekin nimi raapasta.. Ja siinä ehkä jokunen traktorikauppias oppi tarkastamaan senkin kenen nimissä se vaihdossa tuleva kone on...terveisiä vain Valtralle.. ;)
Nykyään pyöritellään kyllä hankinnat todella tarkkaan, puolin ja toisin.
Mutta aika usein entisessä elämässä näin niitä ylläreitä tupsahtelevan siihen pihalle..joskus minä tiesin konekaupoista ennen emäntää..ja jonkun lehmäkaupan ennen isäntää.. ;D

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9829
Avioliiton aikana oli pikkuisen pakko, kun yleensä minunkin piti jonnekin nimi raapasta.. Ja siinä ehkä jokunen traktorikauppias oppi tarkastamaan senkin kenen nimissä se vaihdossa tuleva kone on...terveisiä vain Valtralle.. ;)
Nykyään pyöritellään kyllä hankinnat todella tarkkaan, puolin ja toisin.
Mutta aika usein entisessä elämässä näin niitä ylläreitä tupsahtelevan siihen pihalle..joskus minä tiesin konekaupoista ennen emäntää..ja jonkun lehmäkaupan ennen isäntää.. ;D

No niin ... miksi tehdä omasta elämästä noin vaikeaa, kun ei ole kerran pakko. Missä sitä emännän nimeä tarvitaan? Eu- papereissa ennen , kun piti hakea nuorenviljelijän tukea sen iällä  ;D Jaa taitaa se vieläkin mukana roikkua, vaikka poistin kyllä joskus jo ruksin omistaja kohdasta, koska pelkällä avio-oikeudella ei tarvinnut olla "omistaja". Yhdessäkään kauppakirjassa olkoot kiinteistöjä tai irtainta ei kyllä vaimon nimeä näy vaikka onkin liiton aikana tehtyjä. Toisaalta ei senkään työpaikalla oven karmissa mun nimeä näy, saati sitten sormusta sormessa  ::)

navettapiika

  • Vieras
Avioliiton aikana oli pikkuisen pakko, kun yleensä minunkin piti jonnekin nimi raapasta.. Ja siinä ehkä jokunen traktorikauppias oppi tarkastamaan senkin kenen nimissä se vaihdossa tuleva kone on...terveisiä vain Valtralle.. ;)
Nykyään pyöritellään kyllä hankinnat todella tarkkaan, puolin ja toisin.
Mutta aika usein entisessä elämässä näin niitä ylläreitä tupsahtelevan siihen pihalle..joskus minä tiesin konekaupoista ennen emäntää..ja jonkun lehmäkaupan ennen isäntää.. ;D

No niin ... miksi tehdä omasta elämästä noin vaikeaa, kun ei ole kerran pakko. Missä sitä emännän nimeä tarvitaan? Eu- papereissa ennen , kun piti hakea nuorenviljelijän tukea sen iällä  ;D Jaa taitaa se vieläkin mukana roikkua, vaikka poistin kyllä joskus jo ruksin omistaja kohdasta, koska pelkällä avio-oikeudella ei tarvinnut olla "omistaja". Yhdessäkään kauppakirjassa olkoot kiinteistöjä tai irtainta ei kyllä vaimon nimeä näy vaikka onkin liiton aikana tehtyjä. Toisaalta ei senkään työpaikalla oven karmissa mun nimeä näy, saati sitten sormusta sormessa  ::)
Nyt vaan taisi olla pakko... ;)

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
 En ole akalta kysynyt mitään, en talon ostossa eikä 10 traktorin enkä muutaman puimurin ostossa. Mahtaako tuota akkaa olla ensinkään.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
En ole akalta kysynyt mitään, en talon ostossa eikä 10 traktorin enkä muutaman puimurin ostossa. Mahtaako tuota akkaa olla ensinkään.
Meillä akka osti traktorinsa ihan itse, kun se ei ole mikään sahajauhoilla täytetty säkki  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
En ole akalta kysynyt mitään, en talon ostossa eikä 10 traktorin enkä muutaman puimurin ostossa. Mahtaako tuota akkaa olla ensinkään.
Meillä akka osti traktorinsa ihan itse, kun se ei ole mikään sahajauhoilla täytetty säkki  8)
ja sää suhasit sitä corsalla pitkin pitäjää?  :P
Nothing is Something Worth Doing

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Meillä mää ostan omat leluni ja vaimo omansa, mutta kyllä me nyt aamukaffeepöydässä vähän jutellaan tekemisistämme, että harvoinpa ne yllärinä toiselle tulee. Parin tonnin äkeen ostin kevääksi ja siitä en muistanut mitään mainita, kyseli kävelyltä tultuaan vain että onko toi ruusujen päälle nostettu laite sun?
Nothing is Something Worth Doing

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096
Autot olen aina vaihtanut omapäisesti, mutta aina auto on polkupyöräkyydin voittanut  ;D

Joo, auton vaihdoin viime kesänä. Ei ollu kuulemma mitään vikaa vanhassakaan, muutakuin oli liian matala. Nyt oon ehotellut jotain katumaasturia, kun tiet on niin saakelin huonossa kunnossa ja hirvittää mitä remonttia milloinkin edessä. Ei kelpaa, nykyisestä ei luovu, liian hyvälle totuttanut :) Niin, mä saan ajaa omalla autolla kyläily tms. reissuilla, hyvin tuntuu kelpaavan:-X Kaks rengas mennyt vuoden aikana, siks katumaasturia tms. :-X
Vanha ML, saisi kalustoonkin tai ainakin voisi ajella maatalouden ajojakin tarpeen vaatiessa. Viidellä tonnilla saisi jo kivan remonttikohteen ;D

Mulla muuten oma tupa, oma lupa... Voin asioista keskustella, mutta ei sillä keskustelulla merkitystä hankintoihin. Hankinnat niin pieniä nykyään, eipä tartte kysellä tehdäänkö remontti vai ei :P Traktoria katellut jo vuosia, ei oo sopivaa sattunut kohdalle oikealla hinnalla. Liekö sellaista olemassakaan, mutta kun löytyy, ei siihen lupia tarvitse :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Tää on sikäli mielenkiintoinen aihe että paljon kuuluu puhetta että tehdään vähän kuin salaa puolisolta. Itse pidän sitä jotenkin aliarviointina toista kohtaan jos ei jutella tekemisistä ja suunnitelmista.

Ei salaa... Saatan mainita jos muistan. Minä en ole kiinnostunut yliopiston töistä eikä rouva tilan töistä. Yhteisiä keskusteluaiheita löytyy riittämiin lasten tiimoilta. Hoitovuorot, kerhot, vävykokelaan vierailu, vuokrien maksu/maksamattomuus...
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Tää on sikäli mielenkiintoinen aihe että paljon kuuluu puhetta että tehdään vähän kuin salaa puolisolta. Itse pidän sitä jotenkin aliarviointina toista kohtaan jos ei jutella tekemisistä ja suunnitelmista.

Ei salaa... Saatan mainita jos muistan. Minä en ole kiinnostunut yliopiston töistä eikä rouva tilan töistä. Yhteisiä keskusteluaiheita löytyy riittämiin lasten tiimoilta. Hoitovuorot, kerhot, vävykokelaan vierailu, vuokrien maksu/maksamattomuus...
Luettelon perusteella joudut tumputtamaan...  ::)
Nothing is Something Worth Doing

Köntys

  • Vieras

Sen enempää kyselemättä käskin akan ostaa mulle juhannuskaljat   :D

navettapiika

  • Vieras

Sen enempää kyselemättä käskin akan ostaa mulle juhannuskaljat   :D
Eihän se noin totuudessa mennyt...hiljaa ääni vavisten pyysit jos nyt mitenkään olisi mahdollista, että rouva Köntys toisi sixbackin, niin kun nyt se pihakin on vielä viimeistelemättä..jos nyt tämän kerran voisi mitenkään näin toimia...ja vielä kerran pyydät kauniisti anteeksi tyhmyyttäsi pihan ulkonäöstä, mitä nyt naapuritkin ajattelee... ;D

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9829

Sen enempää kyselemättä käskin akan ostaa mulle juhannuskaljat   :D

Mun käskettiin tuoda kuohari pullo ja mä nyhtyristi toin - lähes halvimman mitä löysin  ;D

SKM

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2041
  • Sir Loimaa, savinenseudun (r)kunkku
Määhän olin kotivävy, vai miten se meni, eli mulla ei oo sananvaltaa. ;D

Sun täytyy kysyä aina muijaltas, et saatko raahata muiden hukkaamaa romurautaa lisää pihan nurkkiin.

Rahallisestihan ostoksesi eivät aiheuttane tarvetta keskusteluun? 8)
Vuokrapienviljelijän unelma Loimaalla: 70-lukulaiset veljekset Simulta ja Hankmo sekä isovaari Faari vm. 1976

Monen eri nimimerkin sujuva käyttö takaa samanmielisten kokoontumisajon.

Dr.Who

  • Vieras
Meillä on tapa ollut että hankinnoista keskustellaan ja molemmat mielipiteet otetaan huomioon,samoin myynnit.Monesti käydään yhdesä katsomassa uutta konettakin ennen lopullista päätöstä.Jos emännän mielipide on epäilevä laitteen tarpeellisuudesta asia jätetään myöhempään ajan kohtaan ja mietitään vaihtoehtoja.Mielestäni hyvin on asiat sujuneet.Tosin ei minulla akkaa ole ,mutta rakas vaimo kyllä.