Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Politiikka ?  (Luettu 4825 kertaa)

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Politiikka ?



Se on tuo vientituki jännä asia...Ensin viedään ulkomaille, kun tukea saadaan, vaikka ei olisi merkittävää ylituotantoa. Sit itketään, kun joku toinen, vientitukea saava maa tuo oman maansa tuotantoa tilalle... Eikö se omavaraisuus riittäisi  ??? menee jossain mun hilseen yläpuolella  ???  ???
[/quote]

Just,minä olen myös yhtä tyhmä etten ymmärrä tuota eksport/inport pisneksen hyötyä maajussille,joskushan nää firmat maksattivat vielä tuottajillakin näitä vientikustannusmaksuja..

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Politiikka ?



Se on tuo vientituki jännä asia...Ensin viedään ulkomaille, kun tukea saadaan, vaikka ei olisi merkittävää ylituotantoa. Sit itketään, kun joku toinen, vientitukea saava maa tuo oman maansa tuotantoa tilalle... Eikö se omavaraisuus riittäisi  ??? menee jossain mun hilseen yläpuolella  ???  ???

Just,minä olen myös yhtä tyhmä etten ymmärrä tuota eksport/inport pisneksen hyötyä maajussille,joskushan nää firmat maksattivat vielä tuottajillakin näitä vientikustannusmaksuja..
[/quote]


Mä en ees yritä tajuta...ylikuumenee ne viimesetkin aivosolut, jos miettii liikaa näin vaikeita  ;)
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65679
Vs: Politiikka ?
ja on vähän nolon näköistä istua koneen ääressä pää kuin popkorni!

Aulis Anttila

  • Vieras
Vs: Politiikka ?
Sveitsissä on perustettu puolue, joka ajaa eläinten etuja. Eläinpuolue aikoo osallistua parlamenttivaaleihin ensi vuonna, kertoi uutistoimisto ATS sunnuntaina. Puolueen perustajakolmikko perustelee hankettaan sillä, että eläimet tarvitsevat äänenkannattajansa politiikassa ja talouselämässä.
+
Suomessahan sellainen jo on - Kepu  ;D ;D ;D

Ukkovarvas

  • Vieras
Vs: Politiikka ?

+
Suomessahan sellainen jo on - Kepu  ;D ;D ;D

Tst, tsot Aulis! Nyt halveeeraat eläimiä  >:( >:( >:(

Viimeksi muokattu: 26.07.10 - klo:12:30 kirjoittanut Ukkovarvas

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Politiikka ?
Ei mitenkään, eikä vaikka se maatalousyrittäjä olisi itse kommunisti niin muuta asemaa mitenkään ????

Politiikalla ja maataloudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa ...

Poliittinen järjestelmä puolueineen on oikeastaan aika mätä ja paska, mutta se on kumminkin paras niistä järjestelmistä mitä olemme luoneet, kaikki muut järjestelmät on olleet vielä huonompia ????

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Politiikka ?
tosta välähtikin muistiin että miten nykyään menee uudessa seelannissa jossa jo aikoja sitten poistettiin kaikki tuet?    onko kellään tietoa tahi linkkiä mistä voisi tarkistaa miten he ton asian järjesti ja olisiko se todella mahdollista esim. suomessa?

Juuu, juu, Uusi sellanti kyllä poisti kaikki tuet, mutta se myöhemmin palautti maataloustuet kun ei muuten vienti vetänyt, tosin muita tukia sitten jäikin palauttamatta ...

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Politiikka ?
Ei mitenkään, eikä vaikka se maatalousyrittäjä olisi itse kommunisti niin muuta asemaa mitenkään ????

Jos tämä oli vastaus JoHaRan kysymykseen
Kysymys: Miten "kokoomuslainen maatalousyrittäjä" ja "keskustalainen maatalousyrittäjä" eroavat toisistaan?
Täsmennys: Haluan tietää näkyykö puolueaktiivisuus erilaisena toimintatapana tilan kehittämisessä tai tuotannossa?...

niin sehän ei sitten ollut vastaus kysymykseen? Vaan vastaus johonkin ihan muuhun? Siihen että kohteleeko hallinto tasapuolisesti tai ovatko tuet miten tasapuolisia? Ja senhän me kaikki tiedämme miten tasapuolista homma on... Se on sitten eri juttu että onko mahtaa puoluekannan jakaantumisella siinä vaikutusta, etelämässä kun kokoomuksen kannattajien %-osuus maanviljelijöistä lienee suurempi? Noudattaa c-tukialuerajaa?

Mutta tätähän JoHaRa ei kysynyt vaikka emo-heikki siihen vastasikin?

Politiikalla ja maataloudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa ...

Poliittinen järjestelmä puolueineen on oikeastaan aika mätä ja paska, mutta se on kumminkin paras niistä järjestelmistä mitä olemme luoneet, kaikki muut järjestelmät on olleet vielä huonompia ????

Valitettavasti maataloudella ja politiikalla on paljonkin tekemistä keskenään... Jos ei olisi niin ei olisi tukiakaan vaan maatalous olisi kuten mikä tahansa muu yritystoiminta eikä sitä tuettaisi nykyisellä tavalla. Markkinatalous jylläisi.


Mistä päättelit ettei markkinatalous jyllää maataloudessa ????
Mikä siinä on oikeastaan väärin, että se markkinatalous jyllää ????

Itse olen aina kannattanut markkinataloutta kaikessa toiminnassa, se että maataloutta tuetaan ei muuta tätä asetelmaa, Suomen pitää kuten esim. USA tekee, tukea ja puolustaa omia toimintojaan ja yritysmaailmaansa, USA loi maataloustuet kolmekymmentäluvulla kasvattaakseen maataloustuotteiden vientiä omista kansallisista etukysymyksistä johtuen.
Miksi Suomen pitäisi sulkea silmänsä, jos jokin suurvalta omista lähtökohdista johtuen, valtaa maataloustuotteiden markkinoita maailmalta ????


Itse en usko että politiikalla on tässä merkitystä, en usko että asiat muuttuu vaikka kepu siirtyisi oppositioon ja kakosta tulisi seuraava pääministeri.
Suomen maataloustulosta ilman tukia, maito ja nauta muodstaa 75 %:tia, eli se on päätuotantosuunta koko maataloudella, tottakai se vaikuttaa koko järjestelmän luonteeseen, koska muilla tuotantosuunnilla ei ole oikeastaan mitään taloudellista merkitystä ????

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Politiikka ?
tosta välähtikin muistiin että miten nykyään menee uudessa seelannissa jossa jo aikoja sitten poistettiin kaikki tuet?    onko kellään tietoa tahi linkkiä mistä voisi tarkistaa miten he ton asian järjesti ja olisiko se todella mahdollista esim. suomessa?

Tottahan tuo olis mahdollista suomessakin. Laitetaan vaan pystyyn sellainen direktiivi, jossa yksiselitteisesti todetaan että meilläkin on laidunkausi 12 kk, ja tuet pois. Jotka ei selviydy uusilla säännöillä, putoaa pelistä pois!
Sen jälkeen meilläkin on vain markkinaehtoista tuotantoa..
..eli lähinnä poronhoitoa.
Slippin 'n sliding

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Politiikka ?


Kysymys: Miten "kokoomuslainen maatalousyrittäjä" ja "keskustalainen maatalousyrittäjä" eroavat toisistaan?




Sorkkiksella on varmat mielipiteet. Vaan ei puolueettomat.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Politiikka ?
Miten "kokoomuslainen maatalousyrittäjä" ja "keskustalainen maatalousyrittäjä" eroavat toisistaan?

***Se tullaan näkemään. Vrt Timo Kauniston avioero.
Kui mää ain olen paras?