Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Konerikkovakuutus  (Luettu 13235 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52013
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Konerikkovakuutus
Käyttääkö urakoitsijat moisia? Korvaaks ne mitään oikeesti?
SKN kannattaa ottaa ford 6600 heti konerikkovakuutus se jos mikään on kannattava sijotus. ;D

Ei oo kyl kyseistä mallia. Olis tosin näppärä peli ja pesis aikalaisensa valmetit mennen tullen. Sininen on voiman väri sano nimimerkki SS. ;D

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Konerikkovakuutus
Mulla_pitäisi olla_ja on myyty ns törmäysvakuutus. Itse hölmöilen ja vakuutuus maksaa. Puimurissa ja yhdessä traktorissa on tollaset ja hinta ei ollut paha. Ei taida kyllä korvata mitään. Täytyy lukea ehdot uudestaan. Vakuutus on entisestä Lähi-Vakuutuksesta.

Varmaan menee niin että itse aiheutetut vahingot korvataan mikäli vika ei ole itse aiheutettu :'(

Farmiake

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Konerikkovakuutus
Ainakaan pohjolan konerikkovakuutusta ei kannata ottaa enää raktoreihin nimittäin ei korvaa enää vaihdelaatikko ja moottoririkkoja.

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Vs: Konerikkovakuutus
Taitaa olla konerikkovakuutus ja kasko nyt vähän sekaisin osalla. Kasko korvaa törmäyksestä yms. aiheutuneet vahingot, yleensä myös työkoneet ja etukuormaajat, mutta konerikkovakuutus korvaa moottorin, vaihteiston yms. Korjatkaa jos olen väärässä.  :)
Asia on justiinsa noin ja alle 8v pitää olla.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7094
Vs: Konerikkovakuutus
Taitaa olla konerikkovakuutus ja kasko nyt vähän sekaisin osalla. Kasko korvaa törmäyksestä yms. aiheutuneet vahingot, yleensä myös työkoneet ja etukuormaajat, mutta konerikkovakuutus korvaa moottorin, vaihteiston yms. Korjatkaa jos olen väärässä.  :)
Asia on justiinsa noin ja alle 8v pitää olla.

Farmiakko yllä korjas oleellisen eli vaihteistovikojen korvaamisen. Kiitos kuuluu... ;)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5174
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Konerikkovakuutus
Eikös näissä konerikkovakuutuksissa käynyt vähän niin, että porukka käytti niitä väärin ja nyt moni yhtiö on tiukentanut ehtoja.  ::)
Mun mielestä koneen selvä vika joka on suunnittelun/ toteutuksen syytä niin korvaus kuuluu kyllä jollekkin muulle kuin vakuutusyhtiöille nimittäin koneen valmistajalle/maahantuojalle.
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Konerikkovakuutus
Eikös näissä konerikkovakuutuksissa käynyt vähän niin, että porukka käytti niitä väärin ja nyt moni yhtiö on tiukentanut ehtoja.  ::)
Mun mielestä koneen selvä vika joka on suunnittelun/ toteutuksen syytä niin korvaus kuuluu kyllä jollekkin muulle kuin vakuutusyhtiöille nimittäin koneen valmistajalle/maahantuojalle.
Kuulemma olis käyny niin täällä etelässä .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Naturalis

  • Vieras
Vs: Konerikkovakuutus
Eikös näissä konerikkovakuutuksissa käynyt vähän niin, että porukka käytti niitä väärin ja nyt moni yhtiö on tiukentanut ehtoja.  ::)
Mun mielestä koneen selvä vika joka on suunnittelun/ toteutuksen syytä niin korvaus kuuluu kyllä jollekkin muulle kuin vakuutusyhtiöille nimittäin koneen valmistajalle/maahantuojalle.
Kuulemma olis käyny niin täällä etelässä .
Tais olla yleisempää tuolla moommalassa missä eivät osaa tekemisistään vastuuta ottaa...  :o

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Konerikkovakuutus
Eikös näissä konerikkovakuutuksissa käynyt vähän niin, että porukka käytti niitä väärin ja nyt moni yhtiö on tiukentanut ehtoja.  ::)
Mun mielestä koneen selvä vika joka on suunnittelun/ toteutuksen syytä niin korvaus kuuluu kyllä jollekkin muulle kuin vakuutusyhtiöille nimittäin koneen valmistajalle/maahantuojalle.
Kuulemma olis käyny niin täällä etelässä .
Tais olla yleisempää tuolla moommalassa missä eivät osaa tekemisistään vastuuta ottaa...  :o
Miten niin .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Konerikkovakuutus
Keväämpänä törmäsin pihatossa aidan kiinnikkeeseen ja takapyörä romuksi. Sittemmin selvis, että nykyään ei enää renkaita korvata kaskovakuutuksesta  :o
Jos ajaa uuden traktorin mettään ja renkaat paskax, niin "omavastuu" onkin useita tonneja  :(

Naturalis

  • Vieras
Vs: Konerikkovakuutus
Jos ajaa uuden traktorin mettään ja renkaat paskax, niin "omavastuu" onkin useita tonneja  :(
Eikös toi ole enemmänkin tyhmyyttä kuin vakuutuksesta korvattava vahinko?  ;D

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Konerikkovakuutus
Jos ajaa uuden traktorin mettään ja renkaat paskax, niin "omavastuu" onkin useita tonneja  :(
Eikös toi ole enemmänkin tyhmyyttä kuin vakuutuksesta korvattava vahinko?  ;D
Onhan se aina, jos ei omaa niin vaikka vastaantulijan, mieluummin mettään kalliilla kuin vaikka vastaan liukuvan koulubussin sisään..

mah

  • Vieras
Vs: Konerikkovakuutus
Jos ajaa uuden traktorin mettään ja renkaat paskax, niin "omavastuu" onkin useita tonneja  :(
Eikös toi ole enemmänkin tyhmyyttä kuin vakuutuksesta korvattava vahinko?  ;D
Hm. Minkä tähden niistä vakuutuksista maksetaan, jos eivät korvaa edes tyhmyydestä aiheutuneita vahinkoja? Mitä järkeä on konerikkovakuutuksessa, jos se ei korvaa moottori-, vaihde- tai rengasvikoja? :-X

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Konerikkovakuutus
Jos ajaa uuden traktorin mettään ja renkaat paskax, niin "omavastuu" onkin useita tonneja  :(
Eikös toi ole enemmänkin tyhmyyttä kuin vakuutuksesta korvattava vahinko?  ;D
Hm. Minkä tähden niistä vakuutuksista maksetaan, jos eivät korvaa edes tyhmyydestä aiheutuneita vahinkoja? Mitä järkeä on konerikkovakuutuksessa, jos se ei korvaa moottori-, vaihde- tai rengasvikoja? :-X

 Edelleenkin luokittelisin rengasvahingot kaskon puolelle...ne kun johtuvat ulkoisesta traumasta.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Naturalis

  • Vieras
Vs: Konerikkovakuutus
Jos ajaa uuden traktorin mettään ja renkaat paskax, niin "omavastuu" onkin useita tonneja  :(
Eikös toi ole enemmänkin tyhmyyttä kuin vakuutuksesta korvattava vahinko?  ;D
Hm. Minkä tähden niistä vakuutuksista maksetaan, jos eivät korvaa edes tyhmyydestä aiheutuneita vahinkoja? Mitä järkeä on konerikkovakuutuksessa, jos se ei korvaa moottori-, vaihde- tai rengasvikoja? :-X
Jos peltorenkailla menee metsään niin se on tyhmyyttä eikä vakuutuksesta korvattavaa...  :o

 Edelleenkin luokittelisin rengasvahingot kaskon puolelle...ne kun johtuvat ulkoisesta traumasta.