Ei taida olla meikäläisestä tuonkaan pelin pelaajaksi,
kun olen seurannut keskusteluja ja joidenkin kollegojen
raportteja asiasta.
Peliä ei nähtävästi voi pelata ajankulukseen, kuin Angry
Birdiä tms. , vaan edellyttää sekä väsymätöntä investoimista
puolustukseen ja omien resurssien heittämistä hyökkäyksiin
siinä toivossa, että omat resurssit kuluvat vähemmän kuin
ryöstämällä saa ?
Nollasummapeliä, johon sitten saa liikettä vain vinguttamalla visaa.
Kyseisissä pelissä on kai jo käytetty botteja ja täppäys-
automaatteja, jotka jauhavat aloittelevat pelaajat ja klaanit
heti muusiksi, ja voittoja voi olla miljoona vastaan 0. Nyt
sitten on kaiketi botteja vastaan jokin pakkotauko välillä,
ja passiivisten linnoitusten pitäjiä rankaistaan muuten vaan.
On muistettava , että addiktoituminen ja turhautuminen tulevat käsi kädessä,
turhautuneet poistuvat ja pysyvät poissa, uudet pelaajat eivät enää liity,
kun aloitus on liian riskialtista, kallista, työlästä tai muuten
vaan monimutkaista.
Tämä aiheuttaa sääntöjenmuuton tarpeen Supercellissä, ja kohta
sääntöjä muutetaan johonkin suuntaan, mutta vaikea yhtälö, se on,
jos meinataan pitää yhtaikaa 2 vuotta pelanneet addiktit ja uutta
peliä kokeilemaan tulevat saman peli-idean piirissä.
-SS-