Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe APV PS-300 kylvöyksikkö  (Luettu 2885 kertaa)

Jansku74

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
APV PS-300 kylvöyksikkö
Onko kellään kokekumuksia tästä APV PS-300 tai 500 kylvöyksikköstä?? Oon suunnittelemassa kevääksi varten nurmisiemeniä kylväen ja ajattelin laittaa lautasmuokkariin, jolloin voin muokata ja samalla kylvää...

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: APV PS-300 kylvöyksikkö
Onko kellään kokekumuksia tästä APV PS-300 tai 500 kylvöyksikköstä?? Oon suunnittelemassa kevääksi varten nurmisiemeniä kylväen ja ajattelin laittaa lautasmuokkariin, jolloin voin muokata ja samalla kylvää...

Ei varmaan ihan huono tuokaan, mutta tämmöinen on mielestäni paras mitä on tullut vastaan:

http://www.energian.net/lehner/index.html

Siinä pystyy säätämään levitysleveyden lisäksi myös siemenmäärän ohjaamosta, muutenkin laadukkaan oloinen peli.


Mika

Keninto

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: APV PS-300 kylvöyksikkö
Onko kellään kokekumuksia tästä APV PS-300 tai 500 kylvöyksikköstä?? Oon suunnittelemassa kevääksi varten nurmisiemeniä kylväen ja ajattelin laittaa lautasmuokkariin, jolloin voin muokata ja samalla kylvää...

Ei varmaan ihan huono tuokaan, mutta tämmöinen on mielestäni paras mitä on tullut vastaan:

http://www.energian.net/lehner/index.html

Siinä pystyy säätämään levitysleveyden lisäksi myös siemenmäärän ohjaamosta, muutenkin laadukkaan oloinen peli.


Mika

Voi ollakin hyvä, mutta tuulisella säällä kylvöjälki ei varmaan ole ihan halutunlainen  ::)
Pisteet pneumalle!

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: APV PS-300 kylvöyksikkö
Asensin pari vuotta sitten 5m hinattavaan äkeeseen APV 150 pneumaattisen hs-kylvökoneen ja hyvinhän tuo on kylväny. Ohjaamossa on boxi, josta voi säätää kylvömäärää. Koneessa ei ole maapyöräsyöttöä, joten ajonopeus on pidettävä vakiona jos meinaa, että siemenmäärä on vakio. Virta pitää koneelle ottaa paksulla johdolla suoraan akulta, kuten ohjeissa sanotaan, muutoin ei pelaa. Mukana tuli pari erilaista syöttörihlaa eri kokoisille siemenille. Suuttimet asensin viimeisen piikkirivin ja jälkiäkeen väliin. Toimii myös sivurinteessä.