Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Aiheet - lappalainen

kävipä tuossa keenanin myyjä esitteleen vaunua ja kertoi mielenkiintoisen jutun niitten pohjoismaitten päällikön navetasta ruotsissa ,70 lehmää 4rivinen navetta halli ja patti kyljessä missä vain 17metriä pitkä ruokintapöytä. sinne vapaa pääsy paluunestoportilla ,pois tulo älyportin kautta mistä ohjaus takasi makuosastoon tai robolle.robotista poistettu uutena väkirehu kaukalo ja tilalle laitettu vesikuppi ,appeen jako 2 kertaa päivässä ja keskimaito lehmillä 36litraa päivässä,mutta ei se vaunun merkki kuitenkaan taija tehä tuota tulosta
Maidontuotanto ja lihanaudat / robotti
: 13.12.09 - klo:21:40
onko porukka päässy tutustuun de lavalin herd navigator systeemiin miltä vaikuttaa? ja minkalainen on next mallin lelyyn saatava rasva valkuais laskuri?
kumpi ilmastointi systeemi ois parempi porukan mielestä jos otetaan talvi ja kesä huomioon . avautuva harja ja avautuva 60cm korkea seinä luukku rakennuksen mittainen rästään alla tai vaihtoehtoisesti hormit katossa ja verhot seinilla . hinta ero ei valtava verhoseinän eduksi jos seinien alaosat kuitenki betonista.
täälä kun aina tosi konemiehet moittii vario laatikon huonoa hyötysuhetta ja sisun moottoria juopoksi ,lukekaa uusin ruotsinkielinen tractor power .
kummanhan takia 820 jäi 7495 kulutuksessa elektroniikan vai huonomman moottorin takia. oispa ollut mielenkiintoinen testi ku ois verrattu kaikki muutki ominaisuudet.
jos tuntuu jalkaasussa, että on liika iso pelivara niin kalibroi pienemmäksi.

 ensin käyntiin normaalisti sitteen jalkaasu sellaiseen asentoon mistä haluaa kierrosten lähtevän nousuun 5sekuntia voimanotonkatkaisijaa pitää pohjassa kuuluu piippaus sen jälkeen kaasupoljin siihen asentoon missä haluaa et kierrokset täysillä ,uudestaan 5sek voa katkaisijaa ja se on siinä .voi tehä vaikka on off kaasun . tää onnistuu muissaki merkeissä lyhentämällä tai jatkamalla kaasupolkimen vartta aina tilanteen mukaan pajalla.
Koneet, laitteet ja tekniikka / gold
: 17.11.08 - klo:22:49
mitä täälä lukee ku aikanaan tuli nukuttua englannin tunnilla http://www.cattlenetwork.com/Grain_Content.asp?ContentID=268644
Koneet, laitteet ja tekniikka / 70000m3
: 04.10.08 - klo:18:41
koneviestissä näytti olevan juttu urakoitsijasta joka oli ajanu 70000m3 lietettä tänä kesänä. kova saavutus jos tuolla yhdellä kärryllä, vaikka onki dynä vt ja samson ;) .
alakas olla konehallin teko siinä vaiheessa (monta päivää jo tehtyki) pitäs miettiä mikä lattiaksi betoni (kallein),asfaltti tai riittäskö sora ei tarvis siivota kovin usein. entäs onko kellään kokemusta kivituhkasta?
   Massey Ferguson 7485 Dyna-VT   Fendt 818 Vario TMS
Traktorin merkki   Massey Ferguson   Fendt
Valmistusmaa   F   DE
Ovh vakiovarustein euroa
2/2008, sis alv. 22%   103500   149900
Hinta nimellistehon kilowattia kohden
€/kW   855   1094
Sylinteriluku kpl/iskutilavuus, cm³
T = turbo
I = välijäähdytys
4V = neliventtiilikansi   6/6600TI 4V   6/6057TI 4V
Polttoaineen ruiskutus
M = mekaaninen
E = elektroninen
CR = yhteispaineruiskutus   CR   CR
Moottorin nimellisteho ilman lisäteho-ominaisuutta
kW/nimelliskierrosluku r/min   121/2200   137/2100
Suurin teho ilman lisäteho-ominaisuutta kW   132   141
Teho nimelliskierroksilla lisäteho kytkettynä kW   -   -
Tehonormi   ISO 14396   EU 97/68
    Massey Ferguson 7485 Dyna-VT   Fendt 818 Vario TMS
Voimanottoakseliteho nimelliskierrosluvulla, ilman lisäteho-ominaisuutta, kW   118   -
Suurin vääntömomentti perusteholla
(lisäteholla) /Nm/r/min   836/1400   804/1450
Vääntömomentin mittausnormi   ISO 14396   -
Taulukkoarvoista laskettu vääntömomentinnousu nimellisteholta %
   59   29
Jäähdytystuuletin
M = mekaaninen
V = visko
Var = variaattori   V   V
Paino nimellistehon kilowattia kohden kg/kW   59   52
Nopeusalue moottorin nimellisnopeudella km/h
( ) = lisävarusteena   0,03...40(50)   0,02...40(50)
40 km/h alle nimelliskierrosten. Vastaava kierrosluku ilman kuormaa r/min
( ) = lisävaruste   1650   (50 km/h @ 1800)
Välityksiä eteen/taakse kaikkiaan kpl
( ) = lisävaruste   Portaaton   Portaaton
Powershift välityksiä
kpl/nopeuden lisäys %
( ) = lisävaruste   Portaaton   Portaaton
S = suunnanvaihdin
HS = hydraulinen sv
( ) = lisävaruste   Portaaton   Portaaton
Aluevaihde synkronoitu
(ei koske ryömintäaluetta)   -   -
    Massey Ferguson 7485 Dyna-VT   Fendt 818 Vario TMS
Voimanoton nopeudet
A = 540
E = 540E
B = 1000
Be = 1000E
Av = ajovoimanotto
( ) = lisä- tai valinnaisvaruste   A,B,E   A,B,E
Moottorin pyörimisnopeus voa-nopeuksilla 540/1000   2000/2000   1930
Hydrauliikan suurin tuotto ulkopuolisiin laitteisiin l/min
( ) = lisävarusteena   110(150)    ;)110
Suurin öljymäärä ulkopuolisiin laitteisiin ilman ylitäytöstä I
E = erillinen hydr.öljy
( ) = lisävarusteena   80E   45E
Venttiililohkoja kpl
( ) = lisävarust. enintään
S = virtauksen säätö
E = sähkölohkojen lukumäärä   3(5)S(E)   4SE
Nostolaitteen nostovoima kN
( ) = lisävarusteena   93   90.8
Nostolaitteen hallinta
E = sähköinen
M = mekaaninen
( ) = lisävaruste   E   E
Takarenkaat   20.8R42   650/65R42
Eturenkaat   16.9R30   540/65R30
Polttoainesäiliön tilavuus l
( ) = lisävarusteena   380   340
Suurin korkeus vakiorenkain cm   310   303
    Massey Ferguson 7485 Dyna-VT   Fendt 818 Vario TMS
Akseliväli cm   300   272
Kääntöympyrän halkaisija cm
( ) = lisävarusteena   1030   1120
Paino ajokunnossa, säiliöt täynnä, vakiovarustein kg
(ilman irrotettavia lisäpainoja)   7140   7185
Taka-akselipaino kg   4355   -
Etuakselipaino kg   2785   -
Vakiovarustuksena irrotettavia lisäpainoja kg   -   -
Suurin melutaso dB(A)   68   72
Ilmastointilaite
A = automaattinen
( ) = lisävaruste   on (A)   on
Ilmajousitettu istuin
A = aktiivijousitus
( ) = lisävaruste   on   on
Ohjaamojousitus
M = mekaaninen
H = hydraulinen
P = pneumaattinen
S = säädettävä
( ) = lisävaruste   (P)   M (P)
Etujousitus
H = hydraulinen
P = pneumaattinen
S = säädettävä
( ) = lisävaruste   (H)   H
Lisätiedot   -   -
    Massey Ferguson 7485 Dyna-VT   Fendt 818 Vario TM


lisäksi ne mf,n sähköt aika paljo pitemmällä  ;D et kyllä se fentistä parannettu versio on
kävi välipäivinä naapurikunnasta vario mies testään dynä vt,tä kovasti ihmeteltiin kovia alavääntöjä sisusta , monipuolisiavoimansiirron säätöjä  , järeää etuakselia ja muutenki järeästi rakennettua keulapäätä  ;)   
Sivuja: [1]