Aika pitkälti kaikissa uusissa koneissa on aivan liikaa turhaa sähkövikaa verrattuna noihin 80-luvun vempeleisiin. Silloin kun Fendtkin oli vielä raktori, eikä mikään akko kokoonpano.
Etuakselit on tosi paljon lujemmat nykyvehkeissä kuin kasari ja ysäri nelivedoissa.Eii tarvi tehdä olkatapin laakerointeja kuten vanhempiin vehkeisiin tehtiin lähes jatkuvassa ek käytössä. Tuntuu ettei tarvi edes paljon varoa kun ennen sai puoliperseellä istua penkillä ja kurkkia etuikkunasta, että joko kohta lasahtaa. Sähköt kestää jopa päivittäisen navetan sisälle ajon talvipakkasilla.
Ja se fentti oli 80 luvulla enemmän kokoonpanotehdas kuin nykyään. Nyt tekevät voimansiirtonsa itse ei portaattoman aikaan sen toimitti ZF.
Ei o tainnu intikkamies ajellut 80- luvun venteillä, oli nyt sitten kokoonpanotehdas tai mikä hyvänsä, silloin, kuten ylempänä mainittiin, kun Fendt oli TRAKTORI, (mitä vikaa ZF:n vermeissä on..)Ei mennyt tehoja minnekään pakkojen hdrauliikkaan , jos ei kuskilla ole voimia vipstaakista vetää ulosottoa tai nelivetoa päälle niin ehkä kannattais harkita alanvaihtoa..
Onhan se herraskaisen oloista napin painalluksella hallita noitakn, mutta muuten se ajaminen, nestekytkimen ja sähköisen nostolaitteen kanssa on homma mun mielestäni riittävän jouheaa..Jos pysytään merkissä, kyllä Deutzin moottori on minusta suuriruokaisempi huomattavasti mitä nää vanhat MWM:mät, sekä käyvät paljon nätimmällä äänellä.
Pahaa pelkään että jenkkien omistuksessa tääkin merkki ratsastaa jonkin aikaa vanhalla maineellaan ja putoaa halpismerkkien joukkoon,, sittenhän on Belkku edullisin vaihtoehto..