Hyttihän on (käsittääkseni???) härmäläistä tuotantoa. Moottori tulee kiinasta ja laatikko massikasta joten sen alkuperä on ranskassa. Jotain teräsosia, kuten hytin kiinnityksiä ja terästankkeja tehdään suomessa. Kokoonpano sentään tapahtuu vielä suolahdessa.
Tuo kiinassa tehdystä moottorista, niin sehän on ihan virallisestikkin Agcon "medium duty" sarjaa. Eli eivät ole tehtaankaan mukaan yhtä lujia kuin ännäläisessä oleva "heavy duty" motti, eli linnavuorelainen. Aloittajalle kyllä suosittelisin ännäläistä, on kuitenkin vetotöissä paljon kovempi rauta, järeämpi kone ja laatikko kuitenkin huomattavasti järeämpi. Ännäläisen arvokin pysyy varmasti geetä parempana. Vetotöihin joutuu konetta kumminkin painottamaan jos ei kuormaajaa ole joten lsäpainokaan ei minusta haittaa.
Mulla on semmoinen käsitys että Claas Quadrishift , MF Dyna-4, Valtra 4-portaiset pikavaihteet sekä Claas Hexashift, MF Dyna-6, Valtra 6-portaiset pikavaihteet on kaikki saman valmistajan vaihteistoja minkä webbisivua en nyt tähän hätään löytänyt. Joskus tutkiessani muistaakseni tehtaat oli kiinassa.
Voihan ne olla ranskalaisiakin, onhan MF ja Claas (Renault) traktorit siellä ainakin koottu.
Oikeastaan suuri A-sarja vastaisi painoltaan nykyistä vetokonettani johon on kyllä keulapainoja laitettu suurempia nostolaitekuormia käytettäessä, siinåkin kyllä sama moottorikoodi kuin Geessä eli ilmeisesti kiinalainen. G-sarja tuo lisää painoa noin 600kg kun N-sarja toisi lisää noin 2000kg. En ole ihan varma haluanko näille savipelloille tarpeettomasti lisäpainoa vaikka muut kyllä näyttävät selviävän painavemmillakin koneilla. Tosin heillä on usein suurempi työleveyskin niin ei tule niin tiheästi tallontaakaan.
Saattaa olla että vetotyöni sitten ovat kevyitä, raskaimmat kylvölannoitin tyhjäpaino 5,5 tonnia ja perävaunuja 13 tonnin kuormapainon luokassa.