Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Saha  (Luettu 22255 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9786
Vs: Saha
Syksyllä ostin Stilh 241:n M-tronikilla. Hieman pettynyt olen ... pooaa kiihdyttäessä , lähes aina. pakkasilla kävi liian rikkaalla ja käyntiääni sen mukainen ja jos sen sammutti sai kuivata tulpan. Muuten käteen sopiva ja kevyt saha. Tehoa mulle aivan riittävästi ja normaalisti hyvä lähtemään käyntiin. Mutta tosiaan taidan kyllä valitella takuu huoltoon eikö tuolle pooaamiselle saa mitään.  ???

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1327
Vs: Saha
Syksyllä ostin Stilh 241:n M-tronikilla. Hieman pettynyt olen ... pooaa kiihdyttäessä , lähes aina. pakkasilla kävi liian rikkaalla ja käyntiääni sen mukainen ja jos sen sammutti sai kuivata tulpan. Muuten käteen sopiva ja kevyt saha. Tehoa mulle aivan riittävästi ja normaalisti hyvä lähtemään käyntiin. Mutta tosiaan taidan kyllä valitella takuu huoltoon eikö tuolle pooaamiselle saa mitään.  ???
**** samanen saha mullakin, kait muistit kääntää
Talviasentoon sen levyn kopan alla(liuskan).
Ja  yli 10 C pakkasessa käynnistinkopan talvisuojus,
( käy muuten liian kylmänä) tai jesarilla peittää
Puolet ritilästä. M- tornikin täytyy kalibroida välillä,
Eli anna käydä väh. Minuutin joutokäyntiä, saha
Kalibroi ittensä, mulla kanssa samaa hommaa, muuttu
Ihan ok käytettäväksi ja kierroksia löytyy.
Kaikissa on omat metkunsa ;)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9786
Vs: Saha
**** samanen saha mullakin, kait muistit kääntää
Talviasentoon sen levyn kopan alla(liuskan).
Ja  yli 10 C pakkasessa käynnistinkopan talvisuojus,
( käy muuten liian kylmänä) tai jesarilla peittää
Puolet ritilästä. M- tornikin täytyy kalibroida välillä,
Eli anna käydä väh. Minuutin joutokäyntiä, saha
Kalibroi ittensä, mulla kanssa samaa hommaa, muuttu
Ihan ok käytettäväksi ja kierroksia löytyy.
Kaikissa on omat metkunsa ;)

Talvi lämpötila oli jo osto hetkellä joten se läpyskä käännettiin jo liikkeessä. Tuota talvi suojausta mulla ei oo, enkä peittänyt jesarilla. Mikäs pakko mun on pakkasella mettään mennä. Toki tuo tuli silloin mieleen ;D Tuo pooaus ei välttämättä häiritte mettässä , mutta pätkiessä pystyyn kuivaneita puita polttopuuksi laanilla niii johan jurppii :( Ja kaliproidakkin olen yrittänyt (minuutti käynnistysasennossa ja sammutus) ei vaikutusta pooaukseen :(

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Saha
Mitä on palstoja tullu luettua niin ihan ongelmattomia ei ole nämä elektronisella ohjauksella varustetut sahat. Merkkiin katsomatta. Mieluummin laittaisin vielä normaalilla kaasarilla varustetun sahan kun ne tuntuu toimivan edelleen. Shindaiwa 452s on mullakin ostoslistalla jossain vaiheessa. Malli on ollut jo pitkään markkinoilla ja mitäs sitä hyvää muuttamaan. Tuommoinen keskikokoinen ammattisaha on käypäinen moneen hommaan eikä painoakaan ole liikaa harvennuksille ja polttopuiden tekoon.

Se on kyllä huomioitava että huskia ja stihliä myydään eniten ja niitä huonompia yksilöitä on määrällisesti enemmän maakunnissa joista sitten juttuja kerrotaan.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Saha
Ostin pari vuotta sitten 241 Stihlin.Minusta se on 30v kokemuksella varmakäyntisin saha joka mulla on ollut.
Tätä ennen oli Hussen 242 joka oli kyllä kans aika hyvä.Tota ennen hussen 44 ja Partneria ynnä Stihli...

asf130

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28
Vs: Saha
Lypsyukolle ihan tiedoksi M-Tronicin vaihto on takuunalainen suoritus jos ammitikseen käyttää niin vuosi jos harrastuspohja niin 2 vuotta, ihan tiedoksi kun teen ammatikseni tihlin huollot niin tiedän mistä puhun ;)

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Saha
Jep... Kuluttajasuojalaki vaatii pienkoneille 2v takuun (paitsi kiinalaisille).
Shindaiwan ja echon sahoilla takuu 5 harrastelijoille ja 2v ammattikäytössä. Ostin oman echon käytettynä liikkeestä... Oli tullu papparaiselta ja takuu loppunut. Ei ole ollut moittimista... wes 351 eli makaavasylinterinen pikkusaha luotettavuuden tai ominaisuuksien suhteen.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9786
Vs: Saha
Lypsyukolle ihan tiedoksi M-Tronicin vaihto on takuunalainen suoritus jos ammitikseen käyttää niin vuosi jos harrastuspohja niin 2 vuotta, ihan tiedoksi kun teen ammatikseni tihlin huollot niin tiedän mistä puhun ;)

Aivan tuon tiesin ja todellakaan ei ole kyse ammattimaisesta käytöstä ;D Aluksi jopa luulin , että se kyllä paranee kun käyttää enemmän, mutta ei se miksikään ole muuttunut. Paraneeko se vaihtamalla vai onko se paremminkin ominaisuus kuin vika? Sillä ei tämä todellakaan ole ainut joka tuntuu tällä lailla käyttäytyvän. Yhden tutun saha oli kyllä takuu korjauksessa samasta asiasta, mutta en ole sitten jutellut muuttuiko paremmaksi ... Huskuun se sitä oli jo vaihtamassa  8)

kawatus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58
Vs: Saha
Minä olen kyylä ollut tyytyväinen shindaiwaan.
Muutema vuosi sitten oli sahan osto edessä ja päädyin shindaiwaan koska käytössä oleva saha alkoi lähennellä 30v ikää josta pari ensimmäistä vuotta se oli ihan ammattimetsurin käytössä. Saha toimii edelleen ja siihen ei ole tarvinut tehdä muuta remonttia kuin bensaletku vaihtaa ja tietysti tulpat ja laipat yms.
Ostin shindaiwa 446s sahan ja se on toiminut puolenkymmentä vuotta ilman mitään murheita. Muuteman tankin jälkeen käytin säädättämässä koneen ja sen jälkeen ei ole tehty mitään muuta kuin sahattu. Todella hyvä käynnistyyn ja luottava sana kyllä kuvaa sahaa hyvin. Ainut vika on että se ei ole stihl tai husgvarna ;)

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Saha
pari tuntia harjottelin tossa uudella pilkemaster evo36 jorma uotisen sanoin EI HUONO PISTÄN KAKKOSEEN 40cm puu menen läpi ja ketjukatkasu ihmeen tehokas ja tunkki painaa kaikki läpi et hippulat vinkuu saa nähä kuinka usein si täytyy terotella

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Saha
palataan asiaan noin viiden vuoden kuluttua ja kerro sitten miten toimii.   joku toimii hyvinkin muutaman vuode4n mutta joillain on pikkuharmia ollu jo aika uudesta lähtien.        miten lie toimii sittn normitalvena ja jäisen puun aikaan muutaman kymmenen motin jälkeen...

        nuo huson pensaletkut on kyllä sellanen mysteeri että mistä ketusta sekin on hankittu.  toimiva saha pilataan tollasella paskalla.               dolmarissa on alkuperäinen letku vieläkin ja vuodelta 1997!                 sahaan joka kevät polttopuuta muutamia kymmeniä motteja.  sitten seisoo vaihtelevissa paikoissa muutamia kuita ja taas lähtee ja toimii.

Valtteri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 247
Vs: Saha
Reilu pari vuotta on tullut sahailtua Stihl MS201 sahalla. Toinen aivan käypä peli on Husqvarnan 242 XGP. Kehuivat MS 200 ja tuli hankittua tuo 201. Täytyy sanoa, että siinä on saha. Se on kevyt ja tehokas. Vähän kuin säätöhammasta vielä viilaa, niin voi että. Joskus tuntuu, että miksi 200 ei ole tullut hankittua aikaisemmin. Husku on enää varasaha.

MS 201 kahvaan tärinänvaimenninjousia kannattaa hankkia varastoon. Taisi olla alle vitosen kappale.  :-*

asf130

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28
Vs: Saha
Joo kyllä noita maanantai kappaleita on tullut hiukan liikaa kun sytytysjohdon ja tulpan välissä oleva osuus on sökönä mulla on ollut noita parina viime viikkona melkein joka päivälle vähintään 1 eli en tiedä sitä sitten miksi näin heikoksi annetaan mennä ja Saksaan on valitettu ihan tarpeeksi asiasta ja vastaus kestää kauan :/ onneksi on takuunalainen vaihto muuten olis kyllä kallis remontti sen sanon

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Saha
onkohan se turkkilaisen osuun näkyvissä noissakin.    ite ihmetelly miten hyvin toimii 200 tilhi kun 201:siä on kuulema tuotu monta takuuhuoltoon.   oma 200.nen toimi tasan 5 vuotta ennen kuin tarvihti uuden pensaletkuviritelmän ja nyt taas mennään täysillä.                    jossain lehessä oli juttua metsurista joka ei tykänny tilhistä kun se otti liikaa kierroksia????     miusta taas kiva kun ottaa kieroksia ja leikkaa vauhdilla. 

                mitä ketjuja muuten käytätte sahoissannne?                                   itellä on stilhin ketjut joka sahassa kun ne on hyväteräisiä ja helppohoitoisia, toisin kuin orekaanot!

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Saha
Oon ollut tyytyväinen pari vuotta sitten hankittuun tilhen 261, mutta nyt se on alkanut sammuun satunnaisesti tyhjäkäynnillä. Sammuttuaan ei lähde käyntiin vaikka mitä tekis, tulpan vaihtokaan ei auta. Jonkun aikaa kun antaa olla rauhassa niin käynnistyy ja pelaa moitteetta satunnaisen pitkän ajan. Oiskohan kanssa tulpanjohto vika?