Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Timppa - 11.12.10 - klo:19:04
-
DynaVt on kaikin tavoin paras traktori markkinoilla olevista.
Ei voi kuin ihailla onnistunutta valintaa.
-
Eikö löydy mitään moitetta, edes vähäistä?
-
Onnea :D
Tällä kylällä on yksi Dyna V, työnsä tekee.
Ja sitten on tokka Jonnuja 8) Muita ei oikein oo..
-
Paljastan teille salaisuuden: Muillakin merkeillä hommat hoituu, jos ei hoidu, niin vika on ratin ja penkin välissä.
-
Kirovetsillä ainakin hoituu, nm. kokemusta on.
-
John Deere on kaikin tavoin paras traktori markkinoilla olevista.
Ei voi kuin ihailla onnistunutta valintaa.
Uskotaan, uskotaan. :D
-
Onko vT
parei kuin dyna 4
shift jotain mikä se nyt olikaan
:-[
-
DynaVt on Valtran jälkeen kaikin tavoin paras traktori markkinoilla olevista.
Ei voi kuin ihailla onnistunutta valintaa.
Pari sanaa olit unohtanut ensimmäisestä lauseesta... ;)
-
POIJU PAINOKSI
?
???
-
On se vaan hienoa ettei ole tuollaista dyna vt:tä, ei tarvitse täällä itselle ja muille yrittää todistella että hankinta olisi ollut järkevä..
-
DynaVt on kaikin tavoin paras traktori markkinoilla olevista.
Ei voi kuin ihailla onnistunutta valintaa.
Mullaki olis yks vitsi:
Kuinka vaimo devalvoidaan?No vaihdetaan yks kultanen vaimo kahteen rrautaiseen huorraan ;D
-
DynaVt on kaikin tavoin paras traktori markkinoilla olevista.
Ei voi kuin ihailla onnistunutta valintaa.
Hintalaatu suhteeltaan Suomen markkinoiden paras traktori.
-
Onko vT
parei kuin dyna 4
shift jotain mikä se nyt olikaan
:-[
Dyna 4 = hyvä
Dyna 6 = parempi
Dyna VT = paras
Dynasifht = nelosen edeltäjä
-
Onko vT
parei kuin dyna 4
shift jotain mikä se nyt olikaan
:-[
Dyna 4 = hyvä
Dyna 6 = parempi
Dyna VT = paras
Dynasifht = nelosen edeltäjä
Mihinkäs 3000-sarjanE-mallit jäi listasta? :o
-
Tässähän alkaa massikka olla samassa kategoriassa fendtin kanssa.
Ei voi ostaa kun alkaa tuo fergunismi nousta isännissä yhtä pahaksi kuin fendtismi.
-
kyllä timpan älykkyys traktorivalinnassa on ollut todella ihailtavaa, ei olisi paremmin traktoria voinut valita. Kyllähän se itteekin hymyilyttää aina halliin mennessä kun huomaa kiiltävän vt:n ;)
-
Onnea :D
Tällä kylällä on yksi Dyna V, työnsä tekee.
Ja sitten on tokka Jonnuja 8) Muita ei oikein oo..
Se nyt on sanomattakin selvää. Muistan hyvin, kun oli agrin pihalla masseria rivissä, ja nyt näkyy olevan kvernen auroja :D Niistäkin tuli huonoja auroja kerralla, yhdessä yössä.
-
Timppa muistaa vaan kertoo ku masseriin tuloo vika! ni tänne foorumeihin ni me muistetaan haukkuu sun päätöksen alimpaan helvettiin:)
-
Minusta VT Mansikki on Hyvä ostos,,,,,,
Miltei Fendttiilin tasoa
ja hintaa vain murto-osa
:-\
-
Onko vT
parei kuin dyna 4
shift jotain mikä se nyt olikaan
:-[
Dyna 4 = hyvä
Dyna 6 = parempi
Dyna VT = paras
Dynasifht = nelosen edeltäjä
Mihinkäs 3000-sarjanE-mallit jäi listasta? :o
Muinais historiaan, päihittää kuitenkin Valmetit hitechiin asti...
-
Mun Renoo on siis hyvä kun siinä 4 pikavaihdetta,,,,,,
8)
Ja Gima Mansikin perä
-
Onko tää Veetee sellainen, että se on noissa mettähommissakin ylivertaisen hyvä. Ohjaamo, mahan-alusta, polttoainetankki yms. ominaisuudet suorastaan kutsuvat kiipeilemään tuonne risujen ja kantojen päälle, eikö niin.
-
Mettähommiin on omat, metsään sopivat, koneet.
(http://www.sampo-rosenlew.fi/upload/tuotteet/harvesterit/46/46_ajo.jpg)
DynaVt on rahakauran viljelyyn sopiva laite.
:D
-
Tässähän alkaa massikka olla samassa kategoriassa fendtin kanssa.
Ei voi ostaa kun alkaa tuo fergunismi nousta isännissä yhtä pahaksi kuin fendtismi.
Näin.
Jos kotimainen ei jostain kumman syystä kelpaa, valitsee vaatimattomasti laadukkaimman Jd:n ;)
-
DynaVt on kaikin tavoin paras traktori markkinoilla olevista.
Ei voi kuin ihailla onnistunutta valintaa.
Kyllähän sillä rakvaattorilla näytti viljat kauppaan kulkevan, mitä menneellä viikolla ajelit.
Mahtuuko siihen sun kärryyn kymppitonnia?
-
DynaVt on kaikin tavoin paras traktori markkinoilla olevista.
Ei voi kuin ihailla onnistunutta valintaa.
Kyllähän sillä rakvaattorilla näytti viljat kauppaan kulkevan, mitä menneellä viikolla ajelit.
Mahtuuko siihen sun kärryyn kymppitonnia?
;D
-
DynaVt on kaikin tavoin paras traktori markkinoilla olevista.
Ei voi kuin ihailla onnistunutta valintaa.
Kyllähän sillä rakvaattorilla näytti viljat kauppaan kulkevan, mitä menneellä viikolla ajelit.
Mahtuuko siihen sun kärryyn kymppitonnia?
12 tonnia kauraa oli punnituslapuissa. Tasasel kulki n 50 km/h. Muutamaan ylämäkeen puttoo vauhti 25-30 km/:in.
Ajelin mää parina viikkona. 300 kuutiota yhteensä.
-
DynaVt on kaikin tavoin paras traktori markkinoilla olevista.
Ei voi kuin ihailla onnistunutta valintaa.
Kyllähän sillä rakvaattorilla näytti viljat kauppaan kulkevan, mitä menneellä viikolla ajelit.
Mahtuuko siihen sun kärryyn kymppitonnia?
12 tonnia kauraa oli punnituslapuissa. Tasasel kulki n 50 km/h. Muutamaan ylämäkeen puttoo vauhti 25-30 km/:in.
Ajelin mää parina viikkona. 300 kuutiota yhteensä.
12 tonnin kuormilla vauhti putoo noin paljon... Saatanan isoja mäkiä tai sitten toi VeeTi hukkaa vaan ne pollet johonkin öljyn sekaan ::)
-
Sitä voi säätää potikalla millai se kiipee mäet.
Mää ajelen semmosil säädöil että moottori käy taloudellisilla kierroksilla ja välitys putoaa mäessä sopivasti.
-
DynaVt on kaikin tavoin paras traktori markkinoilla olevista.
Ei voi kuin ihailla onnistunutta valintaa.
Kyllähän sillä rakvaattorilla näytti viljat kauppaan kulkevan, mitä menneellä viikolla ajelit.
Mahtuuko siihen sun kärryyn kymppitonnia?
12 tonnia kauraa oli punnituslapuissa. Tasasel kulki n 50 km/h. Muutamaan ylämäkeen puttoo vauhti 25-30 km/:in.
Ajelin mää parina viikkona. 300 kuutiota yhteensä.
Yllättävänkin paljon sitten, kärryn syrjät oli kyl korkeemmat kun traktori. Mä en kyl sillä matkalla semmosia mäkiä ole huomannu, sulla taisi olla tosi economy asetukset päällä.
Ittekin koitin tota viime talvena, kerralla meni 20t risteelle 45 minuuttiin, tuntiansio jäi kyl savotasta kaikkinensa alle 65€, niin nyt ajetaan autolla. Portaattomalla oli kyl tosi lepposa runtata meneen se mäki/ mutkapätkä ;D
-
Iso..hko kärry.
Kolmattasataa hehtoa?
Miten kulkee kukkurakuorma vehnää?
[/quote]
En usko että passaa lastata vehnää täyttä kuormaa. Tyyppikilvessä lukee max 14tn.
-
Ittekin koitin tota viime talvena, kerralla meni 20t risteelle 45 minuuttiin, tuntiansio jäi kyl savotasta kaikkinensa alle 65€, niin nyt ajetaan autolla. Portaattomalla oli kyl tosi lepposa runtata meneen se mäki/ mutkapätkä
***Mul meni joskus 45min henkilöautolla meiltä risteelle suorinta tietä. N 80 km/h. :D
***20tn esim ohraa on n 30 kuutiota(oliko rekan perävaunu?) plus kärryn paino. Luulis vaativan kolmattasataa heppaa että tuollaisen kuorman ajaa 50km/h mäet ja mutkat. Elikkä hiukka eri asioista taas jutellaan.
;D
-
Mites kulutus Per tonnit ?
Ka / Dyna VT
Man koneinen Ka ei paljoa vie,,,,,, Eikä Man Fendt
Sisut syöppöjä kuten Deutz traktorin koneena
?
::)
-
DynaVt on kaikin tavoin paras traktori markkinoilla olevista.
Ei voi kuin ihailla onnistunutta valintaa.
Hintalaatu suhteeltaan Suomen markkinoiden paras traktori.
Osuit suoneen,justiinsa näin se on ;D ;D
-
Ittekin koitin tota viime talvena, kerralla meni 20t risteelle 45 minuuttiin, tuntiansio jäi kyl savotasta kaikkinensa alle 65€, niin nyt ajetaan autolla. Portaattomalla oli kyl tosi lepposa runtata meneen se mäki/ mutkapätkä
***Mul meni joskus 45min henkilöautolla meiltä risteelle suorinta tietä. N 80 km/h. :D
***20tn esim ohraa on n 30 kuutiota(oliko rekan perävaunu?) plus kärryn paino. Luulis vaativan kolmattasataa heppaa että tuollaisen kuorman ajaa 50km/h mäet ja mutkat. Elikkä hiukka eri asioista taas jutellaan.
;D
Sullahan on sinne huomattavasti pitempi matkakin.
Vertailtiin ajoaikaa perävaunulliseen kuorma-autoon, autolla 40 - 45 ja traktorilla meni 45 - 52 minuutttia, riippuen mistä otti kuorman.
Kärrynä oli se mun vanha volvo F12, ei ehkä kaikkein kevein vetää, mutta muissa ei ole paineilmajarruja ja ne on kyllä liukkaalla välttämättömät. Mä en kyl yrittänytkään tehdä mitään taloudellisuusajon ennätystä ;D
-
Sullahan on sinne huomattavasti pitempi matkakin.
Vertailtiin ajoaikaa perävaunulliseen kuorma-autoon, autolla 40 - 45 ja traktorilla meni 45 - 52 minuutttia, riippuen mistä otti kuorman.
Kärrynä oli se mun vanha volvo F12, ei ehkä kaikkein kevein vetää, mutta muissa ei ole paineilmajarruja ja ne on kyllä liukkaalla välttämättömät. Mä en kyl yrittänytkään tehdä mitään taloudellisuusajon ennätystä ;D
[/quote]
"autolla 40 - 45 ja traktorilla meni 45 - 52 minuutttia" Tuo on kyllä uskomattoman pieni aikaero sillä matkalla.
Paljonko oli heppoja vetokoneessa?
Kyllä mää mietin että olikko se sää siinä hallinplassityömaalla mutta en viittiny pysähtyä.
Maansiirtoporukoilta ei kokemukseni mukaan mennä mitään turhia kyselemään...
"Jos on kysyttävää niin mene lääkäriin kyselemään!" On tyypillinen vastaus. ;D
Mun kärryn jarrut toimii kyl yllättävän hyvin yhteen traktorin jarrujen kans vaikka hydrauliset onkin.
-
Seurasitko kulutusta ?
:'(
-
Sullahan on sinne huomattavasti pitempi matkakin.
Vertailtiin ajoaikaa perävaunulliseen kuorma-autoon, autolla 40 - 45 ja traktorilla meni 45 - 52 minuutttia, riippuen mistä otti kuorman.
Kärrynä oli se mun vanha volvo F12, ei ehkä kaikkein kevein vetää, mutta muissa ei ole paineilmajarruja ja ne on kyllä liukkaalla välttämättömät. Mä en kyl yrittänytkään tehdä mitään taloudellisuusajon ennätystä ;D
"autolla 40 - 45 ja traktorilla meni 45 - 52 minuutttia" Tuo on kyllä uskomattoman pieni aikaero sillä matkalla.
Paljonko oli heppoja vetokoneessa?
Kyllä mää mietin että olikko se sää siinä hallinplassityömaalla mutta en viittiny pysähtyä.
Maansiirtoporukoilta ei kokemukseni mukaan mennä mitään turhia kyselemään...
"Jos on kysyttävää niin mene lääkäriin kyselemään!" On tyypillinen vastaus. ;D
Mun kärryn jarrut toimii kyl yllättävän hyvin yhteen traktorin jarrujen kans vaikka hydrauliset onkin.
[/quote]
Se tie on sellanen ettei siellä pysty kuorma- autolla ajaan kuin n. 70km/h, isolla tiellä häviää sitten ajassa enemmän. Traktorissa tehoa vajaa parisataa. ABS olis kyl hyvä olla kärryn jarruissa, eikä mikään hankala edes laittaa toimiin, tarvis vaan laittaa 24v sähkönsyöttö.
Kulutus oli suurin piirtein sama kuin kuorma- auto perävaunulla, litraa per jyvätonni.
Olin joo fiksailemassa siel paikkoja, huomen täytyykin mennä OL3 alueelle kaapeleita kuoppaan, niin saat ajaa jyviä rauhas.
-
Olin joo fiksailemassa siel paikkoja, huomen täytyykin mennä OL3 alueelle kaapeleita kuoppaan, niin saat ajaa jyviä rauhas.
Kaurat on tällä erää ajettu. Sen verran pakkasta, että parempi olis olla käynnistelemättä koneita.
-
Jaksaako vetää 17 motin 8m multurivaunua 7485 verku ja riittäääkö paino? Onko kellään ajussa kyseistä yhdistelmää?
-
Jaksaako vetää 17 motin 8m multurivaunua 7485 verku ja riittäääkö paino? Onko kellään ajussa kyseistä yhdistelmää?
Tilaa LTR paikalle ja sen jaksaa... Paikallisella urakoitsijalla on lastutettu MF 7480 ja viime keväänä tullut Fendt 820 ja fendti jaksaa mennä paremmin ja taloudellisemmin ja pienemmillä kierroksilla ison Samsonin edessä urakoitsijoiden omien juttujensa mukaan ::)
-
Jaksaako vetää 17 motin 8m multurivaunua 7485 verku ja riittäääkö paino? Onko kellään ajussa kyseistä yhdistelmää?
Tilaa LTR paikalle ja sen jaksaa... Paikallisella urakoitsijalla on lastutettu MF 7480 ja viime keväänä tullut Fendt 820 ja fendti jaksaa mennä paremmin ja taloudellisemmin ja pienemmillä kierroksilla ison Samsonin edessä urakoitsijoiden omien juttujensa mukaan ::)
No ehkä sen kuuluukin jaksaa paremmin, eikös 7480 teho ole 155hv vakiona ja n. 170hv lastulla, ainakin oma on. Ja tuo 820 fentti lienee vakiona 200 hummaa, ja tunnettuahan myös on, että niissä on aina vähintään mitä ilmoitettu on?
-
Jaksaako vetää 17 motin 8m multurivaunua 7485 verku ja riittäääkö paino? Onko kellään ajussa kyseistä yhdistelmää?
Tilaa LTR paikalle ja sen jaksaa... Paikallisella urakoitsijalla on lastutettu MF 7480 ja viime keväänä tullut Fendt 820 ja fendti jaksaa mennä paremmin ja taloudellisemmin ja pienemmillä kierroksilla ison Samsonin edessä urakoitsijoiden omien juttujensa mukaan ::)
No ehkä sen kuuluukin jaksaa paremmin, eikös 7480 teho ole 155hv vakiona ja n. 170hv lastulla, ainakin oma on. Ja tuo 820 fentti lienee vakiona 200 hummaa, ja tunnettuahan myös on, että niissä on aina vähintään mitä ilmoitettu on?
Kaikissa merkeissä ei aina ole sitä mitä on ilmoitettu. :)
-
Jaksaako vetää 17 motin 8m multurivaunua 7485 verku ja riittäääkö paino? Onko kellään ajussa kyseistä yhdistelmää?
Tilaa LTR paikalle ja sen jaksaa... Paikallisella urakoitsijalla on lastutettu MF 7480 ja viime keväänä tullut Fendt 820 ja fendti jaksaa mennä paremmin ja taloudellisemmin ja pienemmillä kierroksilla ison Samsonin edessä urakoitsijoiden omien juttujensa mukaan ::)
No ehkä sen kuuluukin jaksaa paremmin, eikös 7480 teho ole 155hv vakiona ja n. 170hv lastulla, ainakin oma on. Ja tuo 820 fentti lienee vakiona 200 hummaa, ja tunnettuahan myös on, että niissä on aina vähintään mitä ilmoitettu on?
Kyllähän tuossa massikassa tuo 200hv on mutta laatikko pelaa moottorin kanssa paremmin yhteen...
-
No ehkä sen kuuluukin jaksaa paremmin, eikös 7480 teho ole 155hv vakiona ja n. 170hv lastulla, ainakin oma on. Ja tuo 820 fentti lienee vakiona 200 hummaa, ja tunnettuahan myös on, että niissä on aina vähintään mitä ilmoitettu on?
Kyllähän tuossa massikassa tuo 200hv on mutta laatikko pelaa moottorin kanssa paremmin yhteen...
No vuosimallista riippuenhan tehot muuttuu, mutta tuossa on -07 vm asti speksit:
http://www.konedata.net/Traktorit/MF7465.htm
Ja katsoimpa uudemmista , tehot n. 10 hp kasvaneet... Mikä ero käytännössä on 700 ja 800 srj:n laatikoissa, onko niissä hyötysuhteen osalta eroja? Noissa koneissahan on siinä se ero!?
-
No ehkä sen kuuluukin jaksaa paremmin, eikös 7480 teho ole 155hv vakiona ja n. 170hv lastulla, ainakin oma on. Ja tuo 820 fentti lienee vakiona 200 hummaa, ja tunnettuahan myös on, että niissä on aina vähintään mitä ilmoitettu on?
Kyllähän tuossa massikassa tuo 200hv on mutta laatikko pelaa moottorin kanssa paremmin yhteen...
No vuosimallista riippuenhan tehot muuttuu, mutta tuossa on -07 vm asti speksit:
http://www.konedata.net/Traktorit/MF7465.htm
Ja katsoimpa uudemmista , tehot n. 10 hp kasvaneet... Mikä ero käytännössä on 700 ja 800 srj:n laatikoissa, onko niissä hyötysuhteen osalta eroja? Noissa koneissahan on siinä se ero!?
2005-07 tuo massikka on malliltaan..
-
Timpalle uusi verku
http://www.youtube.com/watch?v=aZ7bAWA4SAs
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?album=search&cat=0&pid=44334#top_display_media
Pakko saada vielä kevään kylvöille...