Oletan ettei ole oma kone tai vasta hankittu? Jos näin niin oireet tuskin liittyvät toisiinsa.
Meinaan tuo nelivedon kytkeytyminenhän on ominaisuus, ei vika. Tosin pitää kytkeytyä pois kun ollut n.4 sekunttia liikkeellä. En ota kantaa onko se hyvä ominaisuus mutta insiinööri on ajatellut sen talvikäyttöön helpottamaan liikkeellelähtöä.
Lukkojen osalta varmaan ensin sulakkeet ja sitten katkaisijaa tutkailemaan, voivat vanhemmuuttaan temppuilla. Uusi katkaisin ei konkurssiin johda, hinta alle 20€.
Nopeusanturitkin joissain valtroissa kulutustavaraa, joten liittimien tarkastuksen jälkeen anturi vaihtoon. Nopeustiedon puuttumisessa on muuten sekin huono puoli että heilahduksen vaimennus ei muistaakseni toimi ilman nopeustietoa.
Siis kytkee nelivedon päälle vaikka 50kmh vauhdissa kytkintä käyttäessä mitä ei ole ennen tehnyt ja kone ollut meillä jo 8 vuotta
Noniin, tuo selvensi vähän tilannetta jos tosiaan kaikki mainitut viat tulivat samaan aikaan? Jotenkin tuon nopeuden kanssa tässä on ongelmaa. Normaalisti alemmissa nopeuksissahan toimii aina noin eli neliveto käy päällä. Mutta jos tietokone ei saa tietoa nopeudesta, voi olla että nelivetoa käytetään aina päällä?
Lukon kanssa kyseessä voinee olla jokin turvaominaisuus että ei anna kytkeä lukkoa nopeustiedon puuttuessa, ei ole tullut kokeiltua meneekö lukko päälle 50kmh vauhdissa
Tai sitten ei liity näihin muihin ongelmiin mitenkään.
Lähtisin kyllä ensimmäisenä kokeilemaan tuota edellä mainittua anturia.