Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe S260  (Luettu 23366 kertaa)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: S260
Minusta tuo älytön virittely on kloppien hommaa,siis kloppien joilla vain aikuistuminen on pysähtynyt. ???
Alle 50 hv. viritys jotenkin pysyy kuoseissa,mutta jos aletaan kaksinkertaistaan ei homma ole aikamiehen tekosia. 8)
50 hepoa on aika eri 500hv koneessa tai 100 hepan koneessa ;)
pessimisti ei pety!

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: S260
Kasitonnin sarjasta oli puhe ja harvoin niissä 500 hevosta on vakiona ,NYT tarkkuutta toivion toivo kirjoituksiin ! ;D ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: S260
Kasitonnin sarjasta oli puhe ja harvoin niissä 500 hevosta on vakiona ,NYT tarkkuutta toivion toivo kirjoituksiin ! ;D ;D
Voi Anssi Kasitonni sun kanssas :o
pessimisti ei pety!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: S260
Minusta tuo älytön virittely on kloppien hommaa,siis kloppien joilla vain aikuistuminen on pysähtynyt. ???
Alle 50 hv. viritys jotenkin pysyy kuoseissa,mutta jos aletaan kaksinkertaistaan ei homma ole aikamiehen tekosia. 8)
No kaipa se on jokaisen oma asia minkä verran virittelee... Mutta ohjelmoitsijan sanoin katso kukkaroon ennenkuin pyydät hurjia lisätehoja.. 

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: S260
Kannattavinta on lähinnä oikaista ohjelmoinnilla se mitä tehtaalla on laitettu kone epävireeseen.
Toi teekkarikin ohjelmoinnin jälkeen alkoi käydä sillain vapautuneemman tuntuisesti ja vetää paalainta sillain tosi kevyen oloisesti nyt ja kulutus ei ainakaan noussut. Tehonlisäys ei ollu ihan 50 hevosta.

Ajoitukset on vakio-ohjelmissa yleensä ihan pielessä  :(

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: S260
  Pahasti on harkinta pöheikössä, jos satoja hv lisätään.Raskas kaasujalka, tuppaa lisäämään jo vakiokoneissakin korjaamolla käyntejä. Tulee mieleen, että millaista on harkintakyky muissa asioissa?

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: S260
Toisaalta, jos ostaa 50 tonnin kamppeen ja siihen tonnilla ohjelman ja tekee sillä samat työt kuin 200 tonnin kamppeella, niin kyllä se pari pakkaremonttia kärsii  ;D

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: S260
Eikä mene kuin muutama vuosi ja 200k€ koneesta on sulanut yli puolet pois 50k€ koneesta muutama tonni jos sitäkään.

Red Bull

  • Vieras
Vs: S260
http://www.nettikone.com/new-holland/8870/1383187 Onkos kellään tommosista kokemusta? Väri näyttäis ainakin hyvältä..  8)

meidän Isä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 437
Vs: S260
http://www.nettikone.com/new-holland/8870/1383187 Onkos kellään tommosista kokemusta? Väri näyttäis ainakin hyvältä..  8)


Tuolla maailmalla juttelevat, että on sellainen perusvarma rauta. Hytti on aika kamala, mutta ihan käyttökelpoinen toki. Ameriikan poitsut sanoo, että nostolaitteen "puslat" on se huonoin osuus, eli nostolaite suorastaan kuluu, jos sitä käytetään maksimipainoilla.

Tuon kyseisen kyllä jättäisin ostamatta, jos koneteho tosiaan 400 luokkaa. Alkuperäinen ajatus kuitenkin ollut siellä 250 tuntumassa.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: S260
8870 malli 210 hp ja 990 Nm vakiona. Kisasi aikanaan Catin 6.6 litrasen (Challenger) kanssa kovimmasta momentista (kokoluokassaan) ja momentin noususta. Kisa tais päättyä Catin eduksi.

Tutkailin vanhaa profia (02/05) ja sielläkin varoiteltiin tuosta tasausakselin kulumasta nostolaitteen osalta. Ameriikan mallit olivat vielä pienemmällä nostovoimalla kuin Euroopan mallit. Erityisesti kai tämä tasausakseli joutuu koville suurteen kääntöaurojen kanssa, kun aura käännetään. Muistelen, että niitä katkeilikin, ainakin englantilaisilla.

Jarruja pidettiin 70-sarjan yhtenä harvoista heikoista kohdista. Alkupään malleissa ja pienimmässä mallissa erityisesti. Jos kärryn jarrut huonossa hapessa, ei kyseistä traktoria suositeltu raskaaseen kuljetushommaan. No tuon nyt pitäisi sanoa järkikin, ettei mitkään traktorin jarrut kestä, jos kärryn jarrut ei pelaa, ellei nyt sitten ole kottikärryn kokoluokasta kyse.

Muuten varsin varmaksi, tosin vanhanaikaiseksi mainittiin. Ei olis ollut (silloinkaan vuonna 2005) hinnan kiroissa nuo vehkeet, kun sellaista 22000-29000 £ maksoivat 3000-4000 h ajetut -97-02 vuoden mallit.

Harmi, kun ei ollut silloin (eikä tosin nytkään) rahaa hakea tollaista konetta. Noissa koneissa on sitä jotakin. Vähän niin kuin oli 8700 Fordissa, joka ei tosin enää omalla tontilla vaikuta.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: S260
rovaniemen valtralla ollu tuollanen jo pitkään myynnissä. sitä vähän kyselinkin ja on kyllä tosi halpa. lähtöhinta vain 16900e sis.alv pienempi malli tosin, nostolaite ei toimi koska koko hydraulilohko korvattu jollain ek lohkolla.

2 pienemmässä boschin pienempi a rivipumppu 9.5mm elementillä. näissä kahdessa iso p rivipumppu 12mm elementillä, sama pumppu kuin 8950:ssa valtrassa, siksi noissa on usein 350-400hv.

minua varoitettiin vaihteistosta, on kuulemma todella kallis korjata. on aika varmaa että noin vanhaa pitää joskus korjata myös laatikosta, siksi unohdin kyseisen traktorimallin.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: S260
Samaisen profin jutun mukaan 230£ per pakka (oliskohan yhdeksän pakkaa), vaihteiston irrotus ja takaisinlaitto n. 1500 £. En tiedä paljonko on inflaatio lisänny brittien työkustannusta kymmenessä vuodessa. Toki voihan sieltä hajota/kulua muutakin. Suomessa korjaus tietysti maksaa aika lailla enempi, koska niin vähän näitä on tuotu, että ei ole rutiinia noitten remppoihin ja osat tietty hinnoiteltu korkeiksi.

Ei kyllä ollut paha kilohinta tolla Rovaniemen koneella.

Tuli vielä mieleen, että 8670 mallissa 540/1000 voimanotto, isommissa vain tonni.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: S260
Samaisen profin jutun mukaan 230£ per pakka (oliskohan yhdeksän pakkaa), vaihteiston irrotus ja takaisinlaitto n. 1500 £. En tiedä paljonko on inflaatio lisänny brittien työkustannusta kymmenessä vuodessa. Toki voihan sieltä hajota/kulua muutakin. Suomessa korjaus tietysti maksaa aika lailla enempi, koska niin vähän näitä on tuotu, että ei ole rutiinia noitten remppoihin ja osat tietty hinnoiteltu korkeiksi.

Ei kyllä ollut paha kilohinta tolla Rovaniemen koneella.

Tuli vielä mieleen, että 8670 mallissa 540/1000 voimanotto, isommissa vain tonni.

***mulla on arkistossa se sama profi ja jutun luin silloin kun konetta kyselin, profin käytettyjen jutuista saa usein aika ruusuisen kuvan jutun kohteena olevasta kone mallista. hyviä juttuja silti.

amerikasta ne funkin osat saa halvimmalla, joku suomalainen urakoitsijakin niitä jobbasi. hänellä oli joskus nettikoneessa g190 ja 8970 etukuormaimella varustettuna myynnissä

LihavaPoika

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Vs: S260
rovaniemen valtralla ollu tuollanen jo pitkään myynnissä. sitä vähän kyselinkin ja on kyllä tosi halpa. lähtöhinta vain 16900e sis.alv pienempi malli tosin, nostolaite ei toimi koska koko hydraulilohko korvattu jollain ek lohkolla.

2 pienemmässä boschin pienempi a rivipumppu 9.5mm elementillä. näissä kahdessa iso p rivipumppu 12mm elementillä, sama pumppu kuin 8950:ssa valtrassa, siksi noissa on usein 350-400hv.

minua varoitettiin vaihteistosta, on kuulemma todella kallis korjata. on aika varmaa että noin vanhaa pitää joskus korjata myös laatikosta, siksi unohdin kyseisen traktorimallin.

Pakan kitkapinnat halpoja uusia rattaisiin nähden harvemmin pakan maljoissa ongelmia pakkakoneissa vaikka mikä merkki
Rattaat maksaa aina oli sitten niittokoneen teräpalkki tai minkä koneen vaihteisto tahansa.

Lankomiehen naistensarjan valtraan tehtiin juuri remonttia 2500h mittarissa perus 36+36 keppilaatikko.
Oli valusta jotain irronnut mikä meni rattaidenväliin mikä halkaisi vaihteistonkuoret.
Traktori vietiin pajalle ajamalla öljyvuodonvuoksi mutta olikin vähän muuta kuin putki tai letkurikko.
Kovaa hommaa tuo apevaunun täyttö ja kolmisiipisten paluuaurojen veto. Edeltävästä 6550ht 7000h ja 7000,- euroa vaihteistoon kun nopeusmittari alkoi seilata ja ajamalla meni sekin pajalle. Huollatettu merkkihuollossa kuitenkin säännöllisesti.
Ettei se aina tunteja katso tai laatikko tyyppiä noi remontit.