Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kannattaako Deutz Fahrin osto?  (Luettu 58486 kertaa)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Kannattaako Deutz Fahrin osto?
mutta jos ei osaa enklantia ja muutenkin vajaa, niin mistä täällä voi tilata hyviä suodattimia halvemmalla kuin orikinelli?    itellä esim. nyyssä on donaltsonin suodatin hydepuolella ja on sama mutta eriväri kuin orikinelli varaosa.                 vonumero sama.

Mä haen ihan paikallisesta tarvikeliikkeestä, ellei oo hyllyssä, tilaavat. Jos löytyy tuo numerosarja ja valmistaja, hyvinkin helppoa, ei tarvi edes suodattimien valmistajien sopivuus taulukkoja tutkia. Kaikkiin koneisiin tulee ostettua moottorin suodattimet, eli öljy, polttoaine ja ilma. On pikkasen eri hinnoissa esim. ilmansuodatin kuin marmoritiskillä, ja samat suodattimet useimmin.

Hydrauliikan suodattimet monesti hankalampi homma kun löytyy useita vaihtoehtoja saman mallin alle, ne parempi hakea marmoritiskiltä, niin saa vielä vaihdettuakin jos sattuu olemaan väärät versiot.
Näittenkin kanssa saa olla tarkkana eikä luottaa siihen että tarvike on aina halvempi.
Meinaan jontikkaankin löytyy moottoriöljylle liki 20 euron hintaista tarvikesuodatinta kun marmoritiskiltä niitä saa tuohon rahaan kaksi ja vielä jää kahvirahat.

Viimeksi muokattu: 07.04.15 - klo:08:55 kirjoittanut bouli

ana111

  • Vieras
Vs: Kannattaako Deutz Fahrin osto?
Aina kun puhutaan suodattimien hinnoista puhutaan alkuperäisistä eikä tarvike suodattimista koska niitä ei voi laadullisesti verrata onhan se tutkittu juttu että orginaali on aina parempi.Enemmän suodatuspintaa,laadukkaammat suodatinpaperit ja vahvempi rakenne joka kestää kylmä käynnistyksiä ja muita painepiikkejä.Joka toista väittää puhuu potaskaa.
Jättäkää tuo skitsoilu eri nimimerkkien sekoittamisessa pois.

Mitäs se SASha aka 42 taas jauhaa paskaa? Kuka täälä skitsoilee ja vielä useamman nimimerkin voimin?  Roomanliitot ja tuhot toistaa itseään sun jutuissa.   Mee nyt ylitäyttö sasha mussuttamaan vaikka pashaa!  ;D ;D ;D

Ei oo ihme jos kone savuttaa ja syö öljyä jos sinne öljynvaihdossa laittaa 8 litraa ylimääräistä. 8)

Mitäpä jos se "tarvike" suodatin onkin täysin sama tuote, mutta hinnaltaan vain 1/3 osa "alkuperäisestä"?
Sasha kuvittelee, että esim. Valtralla joku linjasto valmistaa Valtran alkuperäisiä suodattimia. Not! todellisuudessa se on joku esim. tehofilter tai vastaava mistä nyt halvimmalla sopiva suodatin saadaan.
Olen tehnyt itse tutkimuksia eli  tarvikesuodattimen ja orginaalin ero on todella suuri ,paperia on vähemmän sen laatu on haperoa,painejousi on heiveröisempi,kuoret oli ohuemmat ,tiiviste kovaa koppuraa ja kapeampi jne.Tämän testin voi jokainen itse tehdä sahaamalla rautasahalla suodattimen auki näin tein ja sen jälkeen en ole tarvikesuodattimia ostanut enkä kehota niitä käyttämään,koska hinnan erokin on täysin merkityksetön.Hytin suodattimet on puolta vähemmän suodatin paperia sisältävät ja useimmista puuttuu homesuoja.
Ilmansuodattimet sama juttu vähemmän paperia laatu mitä lie.
Mää vaan ei tiedä kun ei ole näitä juttuja tutkinut,turpaansa vaan aukoo
kuin teini,pysytään aisassa eikä mennä aina henkilökohtaisuuksiin. ;)
sää voit tehdä niit testejäs,mut ei niil oo mitään tekemist todellisuuden kans.teet ittestäs vaan vieläkin pölhömmän,jos mahdollist.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7093
Vs: Kannattaako Deutz Fahrin osto?
mutta jos ei osaa enklantia ja muutenkin vajaa, niin mistä täällä voi tilata hyviä suodattimia halvemmalla kuin orikinelli?    itellä esim. nyyssä on donaltsonin suodatin hydepuolella ja on sama mutta eriväri kuin orikinelli varaosa.                 vonumero sama.

Mä haen ihan paikallisesta tarvikeliikkeestä, ellei oo hyllyssä, tilaavat. Jos löytyy tuo numerosarja ja valmistaja, hyvinkin helppoa, ei tarvi edes suodattimien valmistajien sopivuus taulukkoja tutkia. Kaikkiin koneisiin tulee ostettua moottorin suodattimet, eli öljy, polttoaine ja ilma. On pikkasen eri hinnoissa esim. ilmansuodatin kuin marmoritiskillä, ja samat suodattimet useimmin.

Hydrauliikan suodattimet monesti hankalampi homma kun löytyy useita vaihtoehtoja saman mallin alle, ne parempi hakea marmoritiskiltä, niin saa vielä vaihdettuakin jos sattuu olemaan väärät versiot.
Näittenkin kanssa saa olla tarkkana eikä luottaa siihen että tarvike on aina halvempi.
Meinaan jontikkaankin löytyy moottoriöljylle liki 20 euron hintaista tarvikesuodatinta kun marmoritiskiltä niitä saa tuohon rahaan kaksi ja vielä jää kahvirahat.

Jontikan moottorisuodatin on mukava poikkeus, taitaa olla ainoa jossa poikkeuksetta alkuperäinen käytössä. Löytyykin paikallisesta hyllystä, eikä ole ruuhkaa kaupassa ;D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

talkkari

  • Vieras
Vs: Kannattaako Deutz Fahrin osto?
Tässä on sitä kevyempää sarjaa mutta ZF 7200 askilla.

http://www.valtra.fi/vaihtokoneet/traktorit/kohde/deutz-fahr/120/662-hay

Ainostaan hinta, joka on kalliimpi kuin uutena, on este kaupanteolle.
Ostaisin heti jos hinta ois järjellinen eli n. 35000.
Eiks valtran vaihtokonekauppa perustukin siihen, että koneet on törkeän ylihintaisia. Tällöin asiakkaalle jää hyvä fiilis, kun annetaan suuri "alennus".  ::)

Kuinka niin?

http://www.valtra.fi/vaihtokoneet/traktorit/kohde/david-brown/990/783-eag   8)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannattaako Deutz Fahrin osto?
Aina kun puhutaan suodattimien hinnoista puhutaan alkuperäisistä eikä tarvike suodattimista koska niitä ei voi laadullisesti verrata onhan se tutkittu juttu että orginaali on aina parempi.Enemmän suodatuspintaa,laadukkaammat suodatinpaperit ja vahvempi rakenne joka kestää kylmä käynnistyksiä ja muita painepiikkejä.Joka toista väittää puhuu potaskaa.
Jättäkää tuo skitsoilu eri nimimerkkien sekoittamisessa pois.

Mitäs se SASha aka 42 taas jauhaa paskaa? Kuka täälä skitsoilee ja vielä useamman nimimerkin voimin?  Roomanliitot ja tuhot toistaa itseään sun jutuissa.   Mee nyt ylitäyttö sasha mussuttamaan vaikka pashaa!  ;D ;D ;D

Ei oo ihme jos kone savuttaa ja syö öljyä jos sinne öljynvaihdossa laittaa 8 litraa ylimääräistä. 8)

Mitäpä jos se "tarvike" suodatin onkin täysin sama tuote, mutta hinnaltaan vain 1/3 osa "alkuperäisestä"?
Sasha kuvittelee, että esim. Valtralla joku linjasto valmistaa Valtran alkuperäisiä suodattimia. Not! todellisuudessa se on joku esim. tehofilter tai vastaava mistä nyt halvimmalla sopiva suodatin saadaan.
Olen tehnyt itse tutkimuksia eli  tarvikesuodattimen ja orginaalin ero on todella suuri ,paperia on vähemmän sen laatu on haperoa,painejousi on heiveröisempi,kuoret oli ohuemmat ,tiiviste kovaa koppuraa ja kapeampi jne.Tämän testin voi jokainen itse tehdä sahaamalla rautasahalla suodattimen auki näin tein ja sen jälkeen en ole tarvikesuodattimia ostanut enkä kehota niitä käyttämään,koska hinnan erokin on täysin merkityksetön.Hytin suodattimet on puolta vähemmän suodatin paperia sisältävät ja useimmista puuttuu homesuoja.
Ilmansuodattimet sama juttu vähemmän paperia laatu mitä lie.
Mää vaan ei tiedä kun ei ole näitä juttuja tutkinut,turpaansa vaan aukoo
kuin teini,pysytään aisassa eikä mennä aina henkilökohtaisuuksiin. ;)
sää voit tehdä niit testejäs,mut ei niil oo mitään tekemist todellisuuden kans.teet ittestäs vaan vieläkin pölhömmän,jos mahdollist.
Mikä tuota ana111  riipii kun jokaiseen ketjuun ei ole muuta heittää kuin turvan kiskontaa ihme jätkä on ?
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

ana111

  • Vieras
Vs: Kannattaako Deutz Fahrin osto?
Aina kun puhutaan suodattimien hinnoista puhutaan alkuperäisistä eikä tarvike suodattimista koska niitä ei voi laadullisesti verrata onhan se tutkittu juttu että orginaali on aina parempi.Enemmän suodatuspintaa,laadukkaammat suodatinpaperit ja vahvempi rakenne joka kestää kylmä käynnistyksiä ja muita painepiikkejä.Joka toista väittää puhuu potaskaa.
Jättäkää tuo skitsoilu eri nimimerkkien sekoittamisessa pois.

Mitäs se SASha aka 42 taas jauhaa paskaa? Kuka täälä skitsoilee ja vielä useamman nimimerkin voimin?  Roomanliitot ja tuhot toistaa itseään sun jutuissa.   Mee nyt ylitäyttö sasha mussuttamaan vaikka pashaa!  ;D ;D ;D

Ei oo ihme jos kone savuttaa ja syö öljyä jos sinne öljynvaihdossa laittaa 8 litraa ylimääräistä. 8)

Mitäpä jos se "tarvike" suodatin onkin täysin sama tuote, mutta hinnaltaan vain 1/3 osa "alkuperäisestä"?
Sasha kuvittelee, että esim. Valtralla joku linjasto valmistaa Valtran alkuperäisiä suodattimia. Not! todellisuudessa se on joku esim. tehofilter tai vastaava mistä nyt halvimmalla sopiva suodatin saadaan.
Olen tehnyt itse tutkimuksia eli  tarvikesuodattimen ja orginaalin ero on todella suuri ,paperia on vähemmän sen laatu on haperoa,painejousi on heiveröisempi,kuoret oli ohuemmat ,tiiviste kovaa koppuraa ja kapeampi jne.Tämän testin voi jokainen itse tehdä sahaamalla rautasahalla suodattimen auki näin tein ja sen jälkeen en ole tarvikesuodattimia ostanut enkä kehota niitä käyttämään,koska hinnan erokin on täysin merkityksetön.Hytin suodattimet on puolta vähemmän suodatin paperia sisältävät ja useimmista puuttuu homesuoja.
Ilmansuodattimet sama juttu vähemmän paperia laatu mitä lie.
Mää vaan ei tiedä kun ei ole näitä juttuja tutkinut,turpaansa vaan aukoo
kuin teini,pysytään aisassa eikä mennä aina henkilökohtaisuuksiin. ;)
sää voit tehdä niit testejäs,mut ei niil oo mitään tekemist todellisuuden kans.teet ittestäs vaan vieläkin pölhömmän,jos mahdollist.
Mikä tuota ana111  riipii kun jokaiseen ketjuun ei ole muuta heittää kuin turvan kiskontaa ihme jätkä on ?
ei mul oo mitään päänaukomist, mutta sul on aina ihmeen ylimielinen kommentti joka asiaan.ei millään pahal  :-\

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannattaako Deutz Fahrin osto?
Onko se ylimielisyytä jos on toista mieltä kuin muut ei mielestäni.
Todella olen noita suodattimia aukonut ja TM lehtikin on niitä testejä tehny ja samaan lopputulokseen ovat tulleet alkuperäiset on laadukkaampia.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Kannattaako Deutz Fahrin osto?
Onko se ylimielisyytä jos on toista mieltä kuin muut ei mielestäni.
Todella olen noita suodattimia aukonut ja TM lehtikin on niitä testejä tehny ja samaan lopputulokseen ovat tulleet alkuperäiset on laadukkaampia.
Muistaakos herra K.A.A* joskus vuosia sitten, Toyotan alkuperäinen suodatin tais olla testin huonoin?


* Kaikkien alojen asiantuntia
pessimisti ei pety!

cowboy_

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 165
Vs: Kannattaako Deutz Fahrin osto?
Onko se ylimielisyytä jos on toista mieltä kuin muut ei mielestäni.
Todella olen noita suodattimia aukonut ja TM lehtikin on niitä testejä tehny ja samaan lopputulokseen ovat tulleet alkuperäiset on laadukkaampia.

Juu mutta eikös joku just kirjoittanut että olisi itse tehnyt jotain "testejä" rautasahalla?

Jaaa...aaa täytyypä huomenna sahata läjä suodattimia palasiks, löytyy Donaldsonia, Tehofiltteria, Agco, Case, Mann, M-filter, SDF, John Deere, Perkins, Hitachi, Volvo, VW, Audi näin aluksi, ehkä joku vanha Fordin suodatin löytyis jostain?

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannattaako Deutz Fahrin osto?
Onko se ylimielisyytä jos on toista mieltä kuin muut ei mielestäni.
Todella olen noita suodattimia aukonut ja TM lehtikin on niitä testejä tehny ja samaan lopputulokseen ovat tulleet alkuperäiset on laadukkaampia.
Muistaakos herra K.A.A* joskus vuosia sitten, Toyotan alkuperäinen suodatin tais olla testin huonoin?


* Kaikkien alojen asiantuntia
hei haloo "Toyotan laatu" kaikkihan sen tietää. ;D ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Kannattaako Deutz Fahrin osto?
Onko se ylimielisyytä jos on toista mieltä kuin muut ei mielestäni.
Todella olen noita suodattimia aukonut ja TM lehtikin on niitä testejä tehny ja samaan lopputulokseen ovat tulleet alkuperäiset on laadukkaampia.
Muistaakos herra K.A.A* joskus vuosia sitten, Toyotan alkuperäinen suodatin tais olla testin huonoin?


* Kaikkien alojen asiantuntia
hei haloo "Toyotan laatu" kaikkihan sen tietää. ;D ;D
Niin kyllä talbot tai A-mersu pitäis olla..

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4397
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Kannattaako Deutz Fahrin osto?
Puolisen miljoonaa kilsaa toy-autoilla tahkonneena joutuu kyllä toteamaan että minkä ajo-ominaisuuksissa häviää niin sen vikojen puutteessa voittaa.

Tämä on tietysti vain mun otantani (eikä uusimmista malleista). Käyttökin on ollut asiallista eikä amis-luokkaa...

3 viimeisen Tojon suhteen varsinaista remonttia ei ole tehty oikeastaan yhtään. 200 tonnia ajettuun Anjovikseen laitettiin takaiskarit ja etulevyt. Ja johonkin meni 1 raidetangonpää. Nuo ovat viihtyneet meillä sinne 200 -300 tonnin välille.
Kaverilla oli Camry ja siinä ei myöskään ollut ikinä mitään vaikka ajoa oli paljon. Todella huolettomia kilometrejä - eikä se ollut hassumpi ajaakaan. Jälkikäteen harmitti että se olisi oikeastaan pitänyt ostaa pois kuljeksimasta...

Hirvittää oikein kun lukee näistä sataan tonniin lauenneista laatikoista ja moottoreista, loppumattomista sähköongelmista ym. Tai vehkeistä joissa jotkut etupään (apurungon) puslat ja palikat saa vaihtaa oikeastaan jokaiseen katsastukseen.  Tuntee että todella vähällä olen päässyt :-)

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Kannattaako Deutz Fahrin osto?
Onko se ylimielisyytä jos on toista mieltä kuin muut ei mielestäni.
Todella olen noita suodattimia aukonut ja TM lehtikin on niitä testejä tehny ja samaan lopputulokseen ovat tulleet alkuperäiset on laadukkaampia.

Juu mutta eikös joku just kirjoittanut että olisi itse tehnyt jotain "testejä" rautasahalla?

Jaaa...aaa täytyypä huomenna sahata läjä suodattimia palasiks, löytyy Donaldsonia, Tehofiltteria, Agco, Case, Mann, M-filter, SDF, John Deere, Perkins, Hitachi, Volvo, VW, Audi näin aluksi, ehkä joku vanha Fordin suodatin löytyis jostain?
Kyllä minäkin aion tuon sahaustestin suorittaa sen verran RASVAINEN asia on,kuitenkin se oleellinen asia kait on se millaista se öljy on suodatuksen jälkeen ja kuin usei se vaihdetaan,sekä suodin
No jaa en taida viitsiä noita putsareita alkaa tutkimaan koska herra SAS on testit jo tehnyt ja hyväksi havainnut................
siis mikä valmistajan suodatin on paras,koska suotimen kyljessä on mikä hyvänsä logo ja valmistaja saattaa olla sama useammallekin merkille............

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Vs: Kannattaako Deutz Fahrin osto?
Luin tuossa äsken tuulilas lehteä,jossa oli toyota auris 30000km testissä,ainut vika oli hanskalokeron lukko menny rikki kun toimittaja oli laittanut liian paljon tavaraa ja väkipakolla yrittänyt panna kiinni.On se vaan ylivoimasta laatua tojotassa

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Kannattaako Deutz Fahrin osto?
eli varmaan sitten ylipitkä pullo väärinpäin............
SAS lienee osaa kyseisen ongelman ratkaista