Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pellonraivaus pohjoisilla tukialueilla  (Luettu 26689 kertaa)

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Pellonraivaus pohjoisilla tukialueilla
    Suomessa on peltoa liikaa.  Mä en ilkeis ees itteäni kuvauttaa raivion reunalla, ei hemmetti miten tyhjää työtä. Seuraavan sukupolven työt kun tuolla alueella on ihan hakusessa.  En tosiaankaan myös ymmärrä ruikutusta tuettomuudesta kun tukioikeudet jaettiin kun mentiin EU:n.  Uusille navetoille ei pitäisi antaa rakennuslupia jos tilalla ei ole riittävää määrää tuettua peltoa hallinnassa ja sillä siisti.
FIXIT

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Pellonraivaus pohjoisilla tukialueilla
    Suomessa on peltoa liikaa.  Mä en ilkeis ees itteäni kuvauttaa raivion reunalla, ei hemmetti miten tyhjää työtä. Seuraavan sukupolven työt kun tuolla alueella on ihan hakusessa.  En tosiaankaan myös ymmärrä ruikutusta tuettomuudesta kun tukioikeudet jaettiin kun mentiin EU:n.  Uusille navetoille ei pitäisi antaa rakennuslupia jos tilalla ei ole riittävää määrää tuettua peltoa hallinnassa ja sillä siisti.

Jos peltoa on liikaa, nin sen arvon pitäisi laskea, mikäli ei laske, niin sitä ei ole liikaa  8)
Ruikutusta voi tietenkin olla monenlaista, mutta kyllä maanomistajalla pitäisi olla oikeus itse päättää, missä ja miten maitaan viljelee  :o
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Pellonraivaus pohjoisilla tukialueilla
  Saahan sitä viljellä.  Se on vaan valitettavasti silleen että nää raivaajat syö pöydässämme, joten hyvähän se on raivata kun ruoka on valmiina.  ;D
FIXIT

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Pellonraivaus pohjoisilla tukialueilla
Kyse on oikeastaan siitä, että tilakokoa on pakko hiljalleen kasvattaa, tämä kasvu on osa markkinatalousjärjestelmää, yritys kasvaa tai kuihtuu pois  :(

Kun sitten maataloudessa kaikki kulminoituu pellon määrään, niin siellä missä raivaamatonta maata on, mutta ei peltoa paikkakunnalla ostettavissa, niin ainoa tapa saada sitä peltoa lisää, on raivata sitä lisää  :o

Voitaishan tää tietenkin ajatella niinkinpäin, että kielletään pellonraivaus alueilla, joissa peltoa on jokapuolella ja sitä on myös myynnissä ja sallitaan raivaus vain sellaisilla alueilla, joissa ei peltoa ole kohtuumatkan säteellä  8)

Tuollainen kielto on aika helppo toteuttaa ja valvoa, koska kaikki on raivattu jo 100 vuotta sitten  ;D

Niin ja kenenkään pelloille ei käy niin, että arvo ehkä mahdollisesti hetkeksi laskisi ylitarjonnan vuoksi  8)
Ei kun tarkoitin, että kaikki muu paitsi joet ja pikitiet ovat jo viljelyksessä, joten vaikea raivata  :o
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Pellonraivaus pohjoisilla tukialueilla
kiva kattella kun kantua nousee läjähän näin helemikuuski, pääsee sitte aijoos alakuhun keväällä 8)
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65510
Vs: Pellonraivaus pohjoisilla tukialueilla
mutta onko se että peltoa on todella riittävästi se asia joka on kyseessä?          miksi vuosikymmeniä on etelässäkin ollut peltoja joita ei todella viljellä vaan ollaan ns. viljelevinään.   panoksia ei käytetä vaan otetaan mitä sattuu tulemaan ja sitten valitetaan kun ei muka kannata.                            toisaalta vois kysyä mitä tuollakin jutun alueella ihmisten, varsinkin nuorten pitäisi mielestänne tehdä?       vetää leukakiikkuun kun ei halua lähteä notkumaan assan nurkille.                                   mitä olen kuullut joiltain niin yrittäminen etelässä ei ole sen helpompaa kuin.... ja kaikki ei halua vain suhareiksi joillekin kuspäille!

+250

  • Vieras
Vs: Pellonraivaus pohjoisilla tukialueilla
Realisointitarve kannattaa pitää mielessä kun alkaa niitä käkriäismäntyjä rahkanevalta kaatelemaan huskyllä. Joutuu ostamaan kaivurin, lanan ja vaikka mitä, esmeks isokummisen jörniksen ja sihen kantojyrsimen.

Maksaa sitten muuten aivan saatanasti, ei riitä tulorahoitus. :P
Ookko muuten ihan varma,ettei riitä ;D

Muutaman vuoden yhteenvedolla ja saitin entisiä ja nykysiä raivurinimimerkkejä
seuranneena aiheuttaa jonkinasteista kassavajetta.
Jännä homma.Mulla vain kassa paranee mitä enempi on raivattu 8)
Alkaa taas pellonraivaus tilillä oleen uuden raivion verran ;D

Sää ootki nus25, ikuinen voittaja. Kiitä akkaas et loi sulle pesämunan. ;D
"Pesämuna" taitaa olla kuitenki mulla ;D

Vekkuli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 394
Vs: Pellonraivaus pohjoisilla tukialueilla
    Suomessa on peltoa liikaa.  Mä en ilkeis ees itteäni kuvauttaa raivion reunalla, ei hemmetti miten tyhjää työtä. Seuraavan sukupolven työt kun tuolla alueella on ihan hakusessa.  En tosiaankaan myös ymmärrä ruikutusta tuettomuudesta kun tukioikeudet jaettiin kun mentiin EU:n.  Uusille navetoille ei pitäisi antaa rakennuslupia jos tilalla ei ole riittävää määrää tuettua peltoa hallinnassa ja sillä siisti.
Tämä rakennuslupa,ymplupa ja elyn avustus onkin jännä juttu. Pykätään uutta ropo navettaa ja jotkut laajentaa.Peltoa ei ole kuiteskaan omaa kuin 20ha.Rahoitus ja ymppiluvan takia  on haalittu niin sanottuja (sopimus peltoja)lannan levitykseen ym.Sitten joku vuokraakin maansa ja jäät nuoleen näppejäsi oman nuukuutesi takia.Pakkohan se siinnä on sitten raivata lisää.Mutta kyllähän suohon lietettä uppoo toisin kun savikkoon.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52013
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Pellonraivaus pohjoisilla tukialueilla
Realisointitarve kannattaa pitää mielessä kun alkaa niitä käkriäismäntyjä rahkanevalta kaatelemaan huskyllä. Joutuu ostamaan kaivurin, lanan ja vaikka mitä, esmeks isokummisen jörniksen ja sihen kantojyrsimen.

Maksaa sitten muuten aivan saatanasti, ei riitä tulorahoitus. :P
Ookko muuten ihan varma,ettei riitä ;D

Muutaman vuoden yhteenvedolla ja saitin entisiä ja nykysiä raivurinimimerkkejä
seuranneena aiheuttaa jonkinasteista kassavajetta.
Jännä homma.Mulla vain kassa paranee mitä enempi on raivattu 8)
Alkaa taas pellonraivaus tilillä oleen uuden raivion verran ;D

Sää ootki nus25, ikuinen voittaja. Kiitä akkaas et loi sulle pesämunan. ;D
"Pesämuna" taitaa olla kuitenki mulla ;D

Juu, sillä munalla sää kiipesit valmiiseen pöytään. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

+250

  • Vieras
Vs: Pellonraivaus pohjoisilla tukialueilla
Realisointitarve kannattaa pitää mielessä kun alkaa niitä käkriäismäntyjä rahkanevalta kaatelemaan huskyllä. Joutuu ostamaan kaivurin, lanan ja vaikka mitä, esmeks isokummisen jörniksen ja sihen kantojyrsimen.

Maksaa sitten muuten aivan saatanasti, ei riitä tulorahoitus. :P
Ookko muuten ihan varma,ettei riitä ;D

Muutaman vuoden yhteenvedolla ja saitin entisiä ja nykysiä raivurinimimerkkejä
seuranneena aiheuttaa jonkinasteista kassavajetta.
Jännä homma.Mulla vain kassa paranee mitä enempi on raivattu 8)
Alkaa taas pellonraivaus tilillä oleen uuden raivion verran ;D

Sää ootki nus25, ikuinen voittaja. Kiitä akkaas et loi sulle pesämunan. ;D
"Pesämuna" taitaa olla kuitenki mulla ;D

Juu, sillä munalla sää kiipesit valmiiseen pöytään. ;D
Siä pöydäs oli hyvät eväät ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52013
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Pellonraivaus pohjoisilla tukialueilla
Realisointitarve kannattaa pitää mielessä kun alkaa niitä käkriäismäntyjä rahkanevalta kaatelemaan huskyllä. Joutuu ostamaan kaivurin, lanan ja vaikka mitä, esmeks isokummisen jörniksen ja sihen kantojyrsimen.

Maksaa sitten muuten aivan saatanasti, ei riitä tulorahoitus. :P
Ookko muuten ihan varma,ettei riitä ;D

Muutaman vuoden yhteenvedolla ja saitin entisiä ja nykysiä raivurinimimerkkejä
seuranneena aiheuttaa jonkinasteista kassavajetta.
Jännä homma.Mulla vain kassa paranee mitä enempi on raivattu 8)
Alkaa taas pellonraivaus tilillä oleen uuden raivion verran ;D

Sää ootki nus25, ikuinen voittaja. Kiitä akkaas et loi sulle pesämunan. ;D
"Pesämuna" taitaa olla kuitenki mulla ;D

Juu, sillä munalla sää kiipesit valmiiseen pöytään. ;D
Siä pöydäs oli hyvät eväät ;D

No voi fittu, sun kelpaa. Akka tekee hyvää ruokaa ja sillä on vielä kukkarossa rahaa kun rosvopäälliköllä.

Kyl se on niin et sääliä saa pyytämättäkin ja se kateus, se todellakin on ansaittava, ja nyt sää oot sen saanu. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5275
Vs: Pellonraivaus pohjoisilla tukialueilla
    > tukioikeudet jaettiin kun mentiin EU:n. 
Maailma oli valmis 1995, kaikki sen jälkeen aloitettu on turhaa - tai vähintäänkin luomiskertomuksen pilkkaa...

Petri
tilatunnus vuodesta 2004 alkaen

pitkäsetori

  • Vieras
Vs: Pellonraivaus pohjoisilla tukialueilla
Mites me 80-luvulla raivanneet, ja sitten tulikin hommalle toppi siinävaiheessa kun puskukoneet ja dumpperit oli saatu siitä kivikosta poies.. Tyyliin 4ha. Komeaa pajukon kasvupohojaa. Ja peltoa ei saanut ostaa, lopettavat pisti isojakin aukeita metsälle..  Ja puhutaan reilusti jyväskylää alemmista korkeusasteista..

Nykyään sitten raivataan lisää. taas. pää jää vetävän käteen..

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Pellonraivaus pohjoisilla tukialueilla
Raiviota pukkaa... Ensi kesälle taas uusi 10ha pläntti isosta raivosta kylvössä, lisää taas 15-vuodelle olis tarkoitus saada saman verran. Toi 10ha/v on sellanen että sen hoitelee sieltä kassasta.

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Pellonraivaus pohjoisilla tukialueilla
Raiviota pukkaa... Ensi kesälle taas uusi 10ha pläntti isosta raivosta kylvössä, lisää taas 15-vuodelle olis tarkoitus saada saman verran. Toi 10ha/v on sellanen että sen hoitelee sieltä kassasta.
   Siis vuodelle -15 tarkoittanet...... ;D    nää raivaajien tunteet käy niin kuumana että menee 15-vuotissuunnitelmatkin sekaisin.    ;D
FIXIT