Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6

Viestit - Hasse

Tarkoitat varmaan turkkilaista valmistusta,A-mallin valmistus on turkissa.
Säfferiä ajetaan takapenkistä :)
Ois halvempi kun avantti,mutta tosihommissa kaatuu herkästi ja on muutenkin klopo ainakin meidän käytös(purkutöissä)
Avantin työnjälki nykyään hyvä ja muutenkin laadukas,sekä erittäin hyvä ja asiallinen jälkimarkkinointi tehtaalla.Meillä linkkukoneista 10v kokemusta,ja käyttä rankinta mahdollista.
Hitsaa siihen tangon alle laattaraudasta tuki,jo alkaa kestää,uudemmissa vika poistettu.
Dodgessa se vaihdeaski on heikkokohta,vissiin ei pitelemätöntä löydy,minunkin tutun 03-mallisessa rupes vaihtaa huonosti,piti kiristää momenttiavaimella jotain.Kait tossa duramaxissa jotain heikkoa on,en ole vaan vielä kuullut negatiivista palautetta.Kulutus on 12-18litraa,maantiellä jopa alle,mutta kaupungissa on janoinen.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Hiace
: 03.11.09 - klo:18:55
Ei ole välttämättä vika sun hibasessa.Voi olla se testeri paskanen,on sattunu mulle,meni mun pikkaripösö hylkyyn.Mun edellä oli uudenkarhea 70 volvo se läpäsi rimaa hipoen.Mä sitten dieseliäijälle korjaamaan ,ei vikaa ja niiden teseri näytti ok.Sitten vaan menin toiseen katsastusasemalle ja tekemättä autolle mitään putos arvo 7 siihen yhteen missä se ennenkin on ollut.Aikaa tästä kylläkin yli 10v.
On kokemusta pian 10v,96 mallinen silverado 6,5 l turboton,ostin sen 00.Se oli ajettu pikkasen yli 400t km kun vaihdoin tammikuussa.Ei pahaa sanottavaa,kestävä on,eikä ruostu,ei palloniveleitten vaihtoa,laatikko ei muuttunut mun aikana (50t välin öljyvaihto).Pumpun ohjausyksikkö vaihdoin uuteen paikkaan,ja tein sille jäähdytyksen,ei sen jälkeen vaivannut.
Vaihdoin tämän 07-malliseen Duramax crewcab pikkariin.Tässä on 365hevosta ja 6 pykäläinen Allison laatikko.Vaikka teho on yli kaksikertainen ja paino melkein tonni enemmän niin kuluttaa vähemmän kun edellinen(normaalia maantieajoa).Mä olen ajannut tällä 20t km,ja kokonaiskm. on 70t.Tähänmenessä ei mitään rapoitoitavaa vioista.
kyllä mä sanon että sisu poweri on paljon löyhempi moottori ku deutz!!! sakemannit on jo tehnyt vuosikymmeniä moottoreita esim. deutz man mercedes bmw :D ku suomalaiset ei oo viä ymmärtänyt ku eläin mallisella hevosella tehä töitä... ni kertoohan sen taloudellisuus ja kestävyys seikatkin että valmetin moottorilla ei tee mitään ja se menee kyllä käsi kädessä et halvalla ei saa hyvää :D ja suomalainen insinööri taito niin voi voi ei hyvältä näytä :/ Ja onneksi tuossa fendtin uudessa 800 mallisarjassa joka on tulossa 190-280hv ni pysyi deutzin moottorit :D
Glopalisaatio on tehnyt sen että Deutzin moottoritehtaan omistaa italialaiset.Vähemmistöosakkaana on Volvo,joka käyttää Deutziä maansiirtokoneisaan nykyään.Että se saksalaisuudesta :)
Mulla on ollut muutaman vuoden Bigab 10-14 kärry.Siinä NK-yhtymän maalava hydr takalaidalla.
Olen tyytyväinen.Suuri plussa siitä että ei jää kiinni vaikka pehmeällä uppoisikin,nyppää vaan perälaudan hydr,letkut irti ja sitten työntää ittensä kuiville,ei tartte edes traktorissa vaihdetta päällä.
Kestää yllättävän paljon sivukallistusta kipattaessa,kun pistää telilukon päälle.Jarrut kaikissa pyörissä ja ei pompi kovassakaan vauhdissa.Totta että tosi käytössä vartavasten tehty kärry kestävämpi,mutta paljon on rytkytetty tälläkin ilman minkäänlaista murhetta.Kuormaa ollut maaainesta mitä mahtuu,sepeliä noin 15tonnin paikkeilla että ei ihan terveisiäkään ajeltu.Ainoa moite on pikkasen pieni max.kippauskulma,ei tosin kovinkaan häirinnyt tähän asti.
Sellainen joka viitsii vähänkin perehtyä kyseiseen äkeseen,saa kyllä tasaista jälkeä.Sillä pitää ajaa samalla tyylillä kun kyntöauralla,suoraan ja vauhti sovitettava olosuhteisiin.Lautasten kestävyys on hyvä.Niitä voi myös terottaa(en ole tarvinnut).Mulla on myös lautasmuokkain ja kulttivaattori,niistä valitsen sopivan vaihtoehdon.Mun mielestä saa ajaa neljä kertaa lautasäkeellä ja vielä on nopeampi kun kyntää (ainakin samalla teholla).Käytännössä tarkoittaa 3 siipistä paluuauraa,mihin voi verrata.
Ollut c 702 viime kesästä asti.Mulle annettiin kuukauden käytön jälkeen uus,puhelin sammui ja sitten ittekseen taas löi virrat päälle.Tämä toinen sitten toiminut moitteettomasti.Tykkään,pelaa bluethootti peltorin kanssa hyvin.


Mä ostin tollasen kuivuri/hallin valuihin,valettiin kuivurinpohjan 30M3,ja hyvin pelitti.Nivelakseli oli mulla ensteks liian hepponen,hajosi.Greeneltä äkkiän uus ja ei sitten muuta ongelmaa.Tossa on kulttivaattorista piikkiistä tehty sekoutuslapa,sekoittaa nopeasti ja tasaisesti.
Onkohan tämä jonkun kyläsepän tekemä,tunnistaako joku?
Pönttö on 1M3 mutta betonia voi sekoittaa kerralla 0.8M3,ettei heitä yli.
Kulmavaihde on joku ka-perä.
Mitäs käyttöä olette etunostolaitteelle keksiny? Itsellä nivelaura, avoharja, puskulevy, ja sisu-kuormaaja.

Mulla on Amozonen 15M hydraulinen ruiskupuomi,Areksan lautasmuokkain,Potilan kulttivaattori,Eka-peto takakuormain,tavallinen kipattava taka-kauha.
Se fentin nostolaite on Zuidbergin valmistama,on hyvä laite ilman Fentin merkkiäkin.
Mun hollanterista on just tuo summeri vaijennut,miten sais sen taas toimimaan?
Mulla on Nesteen D-asema lähellä ranchia.

Siis omistat D-aseman. Käytiin viime kesänä kemiönsaaren ainoalla (liha?) karjatilalla eikä sen lähellä mitään asemia ollut.

He he en nyt sentään.Nesteen väreissä oleva huoltoasema missä D-asema löytyy Kemiön ja Taalintehtaan väliltä. Ja mun ranchilla ei ole elukoita.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6