eiköhän aika paljon ajella pelkällä hulluntuurilla tuolla liikenteessä muutenkin... ja sitten kun kosahtaa niin aina sen joku maksaa kuiteskii... mahku osua omalle kohalle niiiin pieni..
Jaa pieni - mä olen ollut syytön kahdesti. Abs:tä sen verran, että kun pitäisi tehdä äkkipysähdys, absi sanoo vain ratratrat ja matka jatkuu poks! Niin ettei se ihan pyhä keksintö ole.
sulla on tiesti mersu?
siis abs.sät on autossa sen takia että ohjattavuus säilyy, ei pysätymisen takia.
en sitten tiedä jos otetaan näitä uudempia autoja niin pystyykö edes taitavin kuljettaja enää parempaan kuin abs vaikka puhutaan vain jarrutusmatkasta
Riippunee edelleen olosuhteista.
Ei riipu, Suomessa jos ollaan niin tie on aina niin huonossa kunnossa että yhdellä jarrupolkimella ei vaan saa jarrutettua niin tehokkaasti, kuin tuo auton suorassa pitävä järjestelmä. Asia erikseen jos saat formulatyyliin lukittua tiettyjä pyöriä..
Sohjossa ja irtosoralla lukittuva pyörä tekee eteensä vallin, joka tehostaa pysähtymistä, kaikissa muissa olosuhteissa ABS on etevämpi ja tehokas jarrutus kaarteessa vaatii lastuaivoa avuksi.
ei sillä vallilla varmaan niin merkitystä mutta nasta tai ruusu pääsee sinne pitävämpään kiinteään aineeseen, seuraahan siitä tuo vallikin.
skännäkin luottaa liikaa mersuunsa, kyllä sitä taitaa joutua sompaamaan kieli keskellä suuta ihan suorallakkin jos sattuu alusterän uraa ja sivutuulta matkalle
Oletko ajanut muitakin autoja kun corollaa? Avensista, keskiluokan kommunistin kulkuvälinettä? Varmaan se Avensis, yölisät kohtuu hyviä??
datsunilla ajamma teboilin kanta-asiakaskortti taskussa, me komukat....eihän sitä mersun valoilla osus enää rivitalon liittymään... yövuoron jälkeen
mutta tunnekko sinä jotain porvarillisia mielleyhtymiä parkeeratessasi eemelimersun viimesen päälle varustelun uuden avensiksen tai matzan viereen, toyota ja mersumiehet kun pakkaa olemaan ne automaailman arabit joilla on vain se yksi suuri jumala
15-20 vuotta sitten icefarmerit ajo ladalla. Nyt niillä on tojo.
Kaikki merkit käy paitsi tojo, se vaan nyt on nolo automerkki. Vaikka vanha varre tai mosse, mut ei ikinä tojoo.
Eikä tossa muutaman tonnin ruostepaavossa ole muuta ideaa kun se että sinne mahtuu kolme mukulaa jakkaroineen ja kaks aikusta kaikkine kasseineen ja pusseineen. Ja tärkein asia on se että se on hiljanen, turvallinen ja toimii, ajaa vaan ja tankkaa riisseliä.
Muut merkit ei ollu vaihtoehtona, mitään saatanan lestiakvaariota en huoli, siis tila-autoa.