Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 469 470 [471] 472 473 474

Viestit - ijasja2

- Toinen erittäin hyödyllinen varuste on puomin jousitus. Ruiskutusnopeuden voi hyvin nostaa 10 km/h ilma-avusteisilla suuttimilla.

Eikai tuohon sentään aisanjousitusta tartte,normaaliin ruiskutusnopeuteen? Etelä-Pohojalaaset tosin tuumas että eikai alle 14km/h ajeta kuin pikkutilkuilla :)

Tässäkin tullaan reippaasti jäljessä muuta maailmaa,kauhistellaan yleisesti esim. yllä olevaa 10km/h ruiskutusnopeutta,muualla ajetaan huomattavasti kovempaa. Ja hommat tulee hoidettua.
Hevaa kokeillut nurmella,ihan v***ks meni hietamultamaalla ts. sellainen möykkelikkö ettei paremmasta väliä. Koko päivän säätämällä ja erilaisia ajonopeuksia ym. käyttämällä oli uskottava ettei onnistu,ei saa kunnollista kyntöalustaa ;D Savikolla ts. kovemmalla hietikolla tuli ihan ok jälki,turppaat pienempiä ja maa jopa mureni,parilla ajolla ihan kohtuullinen. Keveämmällä maalla tullut kuin piiruja,toisella ajolla lähti mukavia lauttoja jotka alkoi hyppyyttämään konetta. PALJON helpommalla pääsee kun joko kyntää,ajaa lapiorullaäkeellä x kertaa tai kylvää suoraan. Tai hommaa erimerkkisen koneen,carrier hiukan parempi muttei tosiaankaan hyvä sekään.

Erikoiskoneita,konekauppiaat tyytyväisiä kun isännät hakee oikeaa konetta palatakseen auroihin tai pysyäkseen suorakylvössä :D
924 vie muuten yhtä paljon löpöä per tuotettu hakemotti kun vertaa valmet 8100 turboon.

sehän nuissa venteissä huolettaa että osaako niitä kukaan korjata.

Tuohon venttiin vaihettu ekan 3000 tunnin aikana yläajovalot kun hakepöly pääsi sisälle sekä ulosottoakselin stefa. Kuskit tykkää enemmän kuin Vallusta ;D

Ventin huolto alueellista,ainakin täällä missä venttejä "paljon",huolto pelaa. Se ei ainkaan syy olla hankkimatta.
Ootellaan ny rauhassa että tulis lunta... Pellolla tänäänkin,huomenna jatkamaan :)

Kelekka ei varmasti lähe käyntiin kevään rukan reissun jäljiltä,kansi ja sytkäpuola irti ;D
"Kesällä kasaan kun on aikaa"... Just joo,kai kohta ois kiire ku heino tuollaisia kyselee :)

Maidontuottaja C-alueella toissa viikkoon saakka,nykyään vilja/metsätilallinen ja sivussa täpinöintiä ;D
Suurin ongelma mistä Suomessa vaietaan puhuttaessa urakoinnin käytöstä on urakoitsijoiden saatavuus.

Totta. Tosin esim. omalla paikkakunnalla niittoon,rehuntekoonkin niin monta urakoitsijaa että joku kyllä ehtii jos toisen kamppeet kränää. Urakat sen mukaan kuin ehtii tehdä,särkymävaraa pitää olla jos aikoo pitää samat asiakkaat.

Toinen puoli on asiakkaat. Mulla meneillään noin sadan tunnin kaivuu-urakka ja pari sen jälkeen tälle syksyä. Eilen tuli isäntä kyselemään milloin ehtis pellolle kaivamaan. Että vois tietysti hiukan aiemminkin sopia,löytys niitä tekijöitäkin ??? Tosiasia että tekevillä tuppaa olemaan töitä kun aika on mutta etukäteen sopimalla löytyy sopiva väli sille omallekin työmaalle.

Työ kuin työ,etukäteen sopimalla homma sujuu.

suunnanvaihtajanpakat pysyy yllättävänkin hyvin mukana 270hv tehoisissa koneissa! riippuu tietenkin käyttäjästä ja työn laadusta.


Sulle ei kaikkea kerrota ;D Yhen käden sormet riittää soppelisti tämän kesän pakka remppoihin tänä kesänä hankituissa koneissa,yhdessä talossa ja monen kuskin voimin ;D
Jos muuten mekaanisesti kestää,mun mielestä melkoinen akilleen kantapää. Pikkujuttujahan siellä täällä kaikissa,niihin puuttumatta ;)
Onko markkinoilla olevissa boxeissa eroja , mikä olisi paras valinta T-190;een? Tavoitteena väh + 50 hv.

Mitä aiot tuolla lisäteholla tehdä?  Jos ulosoton kautta ja EHD-pakka niin kestää kyllä, mutta varo sitten tiellä ottamasta tuota tehoa kärrynvedossa - voimansiirto ei ole mitoitettu noille väännöille, järki pitää olla päässä.


Voimaa.com

Weijo puhuu asiaa,suunnanvaihtajan pakat akilleen kantapää Valluissa.
Ja hintaa tulee katetulle siilolle?  :-\

Saapas näkee sitte...  8)

Totta se katto ja seinät maksaa mutta hyvin on harvassa tilat missä säilörehua kaikki siilot täynnä 12kk vuodessa. Tai jos tällainen tila löytyy,tarttee käyttää laskukonetta ahkerammin ;D

Kuten aiemminkin ollut keskustelua,hyvinkin alueellista tämä avosiilo/katettusiilo. Täälläpäin rakentaminen kesken mikäli siiloissa ei kattoa... Avosiilon rakentaneetkin tehneet jälkeenpäin katon kun huomanneet että hyvää varastotilaa ilman kattoa. Eikä ole ongelmia vedestä eikä lumesta,jälkimmäinen saa aikaan melkoista jumppaa kun aukealla lumipyry joka tukkii halleihinkin. Vajaasta laakasiilosta tulee vuorokaudessa mukavan täys ;D Lumi tosin eristääkin talvella mutta saman tekee katetussa siilossa rehun päällä/painona säilytettävä rehupelletti,ohrarehu,kuivikepaalit,kuivikeheinät tms.
Jos vain mahdollista, tee siilolta tulevat putket niin että saat ohjattua sadevedet ojaan kun puristenesteen erittyminen loppuu. Kaivo on ollu jo monta vuotta eikä oo vielä tarvinu tyhjentää.

Eikös katon ole tarkoitus pitää sadevedet ulkona???
Ainakaan omissa siiloissa ei ole ollut sadeveden kanssa ongelmia,katto pitänyt ainakin toistaiseksi... :)

Katoton siilo on kuin turkiton karhu :)
Vapaa sana / Vs: Matkapuhelinkalluppia
: 18.11.07 - klo:16:12
Nokialaisia ollu kaikki kännykät,nykyinen huonoin kaikista eli 5500. Pitäs olla iskunkestävä ja sietää kosteutta jne. mutta lommoilla on,tökkii toiminnot ja näppäimistö repsottaa. N95 vaikuttas pätevältä mutta kestääkö kosteutta?

Edittiä: Olihan mulla Samsung simpukkapuhelin välillä. Oiskohan ollu kuukauden,sitten riitti sekava hallinta ynnä ulkoinen antenni.
Metsätalous / Vs: Savottaan?
: 18.11.07 - klo:14:08
Heti mettään ku pelloilla työt loppuu,ellei lunta sada enempää niin luultavasti joulukuun alussa kun alkaa pakkaset kiusaamaan. Sittenhän kiva kopistella pieniä kuusia kun lunta riittävästi ???

Viime talvena reilu 300m3 ja hieman enemmän rankaa,saman verran pitäs saada aikaiseksi että sais rästityöt loppuun. Oli metsuri tekemässä osan,sama edessä tänä talvena kun aloitus venyy lumikeleille.
Keväällä raivausta sen verran kuin kelit antaa myöten.
Naapurilla noin -84 vuosimallia oleva 68claas,parituhatta tuntia ajettu ja tänä syksynä tuli remmiremonttia jo koekäytössä. Pääremmi kolmiurainen ja oli mennyt siivuiksi. Muuta remppaa ei vielä noihin tunteihin vaikka ruma päällepäin. 

Yleisesti ottaen jos ensimmäisen tuhannen tunnin aikana tarttee remmejä vaihtaa tai muita kulutusosia kuin terä,käyttäjässä vika claas/nh linjalla :)
Toinen tuhatkin pitäisi mennä aika mukavasti.
Kotiuduttu on viime yönä... Eihän noin valtavassa näyttelyssä ehdi kahdessa päivässä paljoa kiertää mutta tuskin olisi silti innostanut pyöriä alueella kolmatta päivää.


Jep. Onneks oli varikkoja siellä täällä,sai pysähtyä välillä tankille ;D

Onneks sai iltaisin levätä ;D

Kartat huonot,mittakaava puuttui sekä tyhjien hallien numerot, kartassa vain harmaita laatikkoja.

Kuka kävi syömässä 3 ja 4 hallin takana munchner hallissa,oli melkoisen tehokasta toimintaa tuollaisessa pienessä "tuhannen" asiakaspaikan ravintellissa!?
Vapaa sana / Vs: Kulkuneuvokalluppia..
: 17.11.07 - klo:10:41
Talvet ja hiukan kesälläkin mersun 320CDI, vie pikkupyörittelyssä noin 8l/100km,pitkässä matka-ajossa menee kuuden nurkille.

Kesällä BMW Z3,kulutus suunnilleen sama kun koppa kevyt,bensaa tosin syö kuuden sylinterin voimin. Ajotapakin toki rauhallinen kuten avoautolla kuuluukin,naatiskella :)

Vito hörppää mitä tarjotaan,ajot yleensä 1-4km:n pätkää ja kulutus vajaa alle kympin.  Pitkällä,yli 2000km:n pätkällä oli kesäkulutus kuuden ja seitsemän välillä :o
Sivuja: 1 ... 469 470 [471] 472 473 474