Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jamako - 15.05.17 - klo:05:06
-
Vaihtoehtoina: Skoda Superb varusteineen noin 44 k€, Ford Mondeo varusteineen noin 44k€ ja Opel Insignia noin 41 k€.
Kaikilla alk. hinta noin 35000€ (1,5 bensaturbo). Premium autojakin tolla hintaa saisi, mutta varusteineen karkaisivat 60 k€:n (tiukka hintaraja 45k€).
Insignian uusi malli saadaan koeajoon 1,5 viikon kuluttua ja se olisi suosikkini; muut kokeiltu (jos kelvoksi koeajossa osoittautuu).
Koska Insignia uunituore malli, niin odottaisin vuodenvaihteeseen jotta pahimmat lastentaudit saataisiin haltuun ja auto kilpiin tammikuu 2018.
Onko muita ehdotuksia; kunnon takajalkatila ja suht. iso tavaratila vaatimuksena? Ja tulee yli 70-v. ukon ajoon.
-
Tykkääkö vanha lies hiplata uutta tekniikkaa. Käytettävyyden yksinkertaisuus monesti tuon ikäisellä isossa roolissa.
-
Paras hyöty sijoitetulle rahalle olis hankkia saksasta muutaman vuoden ikäinen e-mersu joko riisselinä tai bensana. Naapurikateuden sais kaupanpäälle 😀
Sitä uuden auton hajua kun saa ihan purkissakin ostettua...
-
Käytettyjä Peugeot 508 saa todella halvalla 80 th. ajettu 3 vuotta vanha 16 tonnia.
Todella hyvät kyydit kertoi sen ostanut. On vikatilastojen luotettavampia autoja tällä hetkellä Euroopassa.Tuo oli tiisseli. Noita uusia kun ostaa hinta putoaa vielä jyrkemmin kuin pösössä.
-
Käytettyjä Peugeot 508 saa todella halvalla 80 th. ajettu 3 vuotta vanha 16 tonnia.
Todella hyvät kyydit kertoi sen ostanut. On vikatilastojen luotettavampia autoja tällä hetkellä Euroopassa.Tuo oli tiisseli. Noita uusia kun ostaa hinta putoaa vielä jyrkemmin kuin pösössä.
Kylänmies Mattiko?
-
Käytettyjä Peugeot 508 saa todella halvalla 80 th. ajettu 3 vuotta vanha 16 tonnia.
Todella hyvät kyydit kertoi sen ostanut. On vikatilastojen luotettavampia autoja tällä hetkellä Euroopassa.Tuo oli tiisseli. Noita uusia kun ostaa hinta putoaa vielä jyrkemmin kuin pösössä.
Kylänmies Mattiko?
Sulla ei muuta ole sanottavana tyhjä iso pää vain.
-
Ei sillä isopäällä ole päässä mitään muuta kuin tyhjää :D :D
-
Kia Optima.
-
>Naapurikateuden sais kaupanpäälle
Jos 70 v äijänkuvalla on tarve tehdä naapuri kateelliseksi jollain autorisalla niin kyllä elämät tainnut mennä jollain tapaa hukkaan.
-
2011 kun ostettiin edellinen, niin piti olla viimeinen auto. Ukko haluaa nyt Skodan, koska siihen saa säädettävän alustan. Kia oli kuulemma liian kova alusta.
Passat olisi Skodan kanssa suunnilleen saman hintainen; mutta Laakkoselta ei kuulemma osteta? Syy tuntematon (minulle).
-
Osta sille Opel, koska tosimies ei osta mitään Itä-Euroopasta eikä ainakaan Koreasta/Kinasta.
Opeli on sentään turkkilaisten kasaama ja tehdas on oikealla puolella kylmän sodan piikkilanka-aitaa
-
Käytettyjä Peugeot 508 saa todella halvalla 80 th. ajettu 3 vuotta vanha 16 tonnia.
Todella hyvät kyydit kertoi sen ostanut. On vikatilastojen luotettavampia autoja tällä hetkellä Euroopassa.Tuo oli tiisseli. Noita uusia kun ostaa hinta putoaa vielä jyrkemmin kuin pösössä.
Muuten on tosi hieno peli mutta se Bemarin moottori eli 1.6THP jakopäästään kuulemma melko ongelmallinen sen polkupyöränketjun venymisen osalta. Olen kyllä itse arvellut että tuommoisen THP:n voisi kuitenkin ostaa, saahan sen korjattua melko edukkaasti kun ei liian huonoksi ennen remppaa päästä.
-
Isompiakkuinen sähköbemari i3 (94Ah) kustantaa 41.110,- Pääsee monesta murheesta eikä arvo laske niin jyrkkää alamäkeä kuin polttomoottorisissa. Ukollakin olisi uutta sisältöä elämässään ; ))
-
Osta sille Opel, koska tosimies ei osta mitään Itä-Euroopasta eikä ainakaan Koreasta/Kinasta.
Opeli on sentään turkkilaisten kasaama ja tehdas on oikealla puolella kylmän sodan piikkilanka-aitaa
5-oviset Astrat valmistuu Puolassa ja farmareiden tehdasta Lutonissa (Vauxhall) ollaan ajamassa alas ja nekin siirtyy Puolaan.
Insigniat toki ainakin toistaiseksi Rüsselsheimissa.
-
Mitäköhän nää jutut oikein ovat mitä aina välillä saa lukea.
Jos papparaisella on rahaa ja hän haluaa ostaa auton niin sitten hän ostaa. Jälkipolvelta kuuntelee korkeintaan neuvoja.
Jos taas papparaisella ei ole rahaa niin hänen pitäiai olla todella tyytyväinen jos jälkipolvi hankkii jonkun 10000 kulkupelin mikä siirtää papparaista paikasta toiseen.
Itte en ihan äkkiä ymmärrä sitä että maatila tai lapset ylläpitää myös papparaisen kulkemisia. Toki sukupolvenvaihdoksen yhteydessä pitää pitää huoli että vanha pari selviää loppuelämän mutta sen jälkeen ei kyllä penniäkään liiku tilan rahoja mihinkään.
-
>sukupolvenvaihdoksen yhteydessä pitää pitää huoli että vanha pari selviää loppuelämän mutta sen jälkeen ei kyllä penniäkään liiku tilan rahoja mihinkään.
Väärin päin meni.Vanhan parin pitää jo aiemmin pitää huoli siitä että pärjäävät loppuajan.Maatilojen lahjoittamiset varmaan yleistyvät jatkossa ja sitten toisaalta yhtiöittämisen kautta.
-
Ostaa itse omilla rahoillaan. Kyseli makutuomariksi, jos sattuu kuolemaan ja auto perikunnalle.
Ei ole koskaan viljellyt (siis papparainen) ja omatkin peltoni olen vuokrannut pois. Jos vuokaralaiset tekee konkurssin, niin alan taas maataisteluihin.
-
Onko muita ehdotuksia; kunnon takajalkatila ja suht. iso tavaratila vaatimuksena? Ja tulee yli 70-v. ukon ajoon.
Avensis varmari. Niin ei (ehkä) tartte laukata myötäänsä koriaamola... 8)
-
Käytettyjä Peugeot 508 saa todella halvalla 80 th. ajettu 3 vuotta vanha 16 tonnia.
Todella hyvät kyydit kertoi sen ostanut. On vikatilastojen luotettavampia autoja tällä hetkellä Euroopassa.Tuo oli tiisseli. Noita uusia kun ostaa hinta putoaa vielä jyrkemmin kuin pösössä.
Muuten on tosi hieno peli mutta se Bemarin moottori eli 1.6THP jakopäästään kuulemma melko ongelmallinen sen polkupyöränketjun venymisen osalta. Olen kyllä itse arvellut että tuommoisen THP:n voisi kuitenkin ostaa, saahan sen korjattua melko edukkaasti kun ei liian huonoksi ennen remppaa päästä.
Jakopää on ollut ja on? yksi heikko paikka noissa, noin niinkuin maailmalta kuultua... tosin kuuluu maailmalta vähän muitakin soraääniä moottorin osalta:
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=54605.0
Imusarjaa on ainakin kolmea eri sorttia kun aina vaan kaasuläppä jäätyy tai sitten jäätyy huohotin, niitäkin on yritetty korjata.
Ajoituksen muuttumista kun rattaiden lukitukset ei pidä ja kaiken huippuna THP-koneen karstoittuminen mitä ei ole ratkaistu kunnolla.
Huohotuksen öljyt karstoittaa imusarjan ja venttiilit kun ei suoraruiskutuksessa tule kanavien "huuhtelua" bensalla.
Mekaanisesti joutuu irroittamaan karstat säännöllisesti, alkuaikoina kansi irti mutta nykyisin kait joku soodapuhallus tai vast. paikallaan. En tiedä tarkkalleen kun ei onneksi tuollaista ole...
Aika sottaisen näköiseksi se vetää imusarjan: https://www.etuners.gr/citroen-c5-1-6-thp-cleaning-intake-valves-remap/
-
No eikös diesel ole itsestään selvyys nykyään autoissakin ,jos vähänkin raskaampi näin sano audin
tehtaan johtaja.
-
No eikös diesel ole itsestään selvyys nykyään autoissakin ,jos vähänkin raskaampi näin sano audin
tehtaan johtaja.
Paavi kävi meillä eilen kylässä ja saunassa se sano, että bensamoottori on paljon dieseliä parempi
-
No eikös diesel ole itsestään selvyys nykyään autoissakin ,jos vähänkin raskaampi näin sano audin
tehtaan johtaja.
Paavi kävi meillä eilen kylässä ja saunassa se sano, että bensamoottori on paljon dieseliä parempi
[/quoteKylä tiisseli paree..voi ajaa pööllä.... :)
-
Meilläpäin kiloeuroista puhuminen osoittaa suurta typeryyttä..
-
Näin on meilläpäinkin. Onko yksi kiloeuro sitten millimiljoona?
-
No eikös diesel ole itsestään selvyys nykyään autoissakin ,jos vähänkin raskaampi näin sano audin
tehtaan johtaja.
Paavi kävi meillä eilen kylässä ja saunassa se sano, että bensamoottori on paljon dieseliä parempi
Jörge on kansanmies. 80-luvun rellu 4 kelpaa - viranhoidossa mennään fokuksella.
Pietarin kulkupelissä on aurinkopaneelit, koska pilvien päällä aurinko paistaa 365.
-
>Meilläpäin kiloeuroista puhuminen osoittaa suurta typeryyttä.
Ehkä sitä on muutenkin kasaantunut teille päin
8)
-
Nyt kipin kapin Volvo-ostoksille vielä kun saa diisseli-volvoa...
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/volvo-diesel-autojen-loppu-häämöttää-jo-kolmen-vuoden-päässä-1.181821
Eli Volvo todellakin lopettaa dieselmoottorien kehittämisen, siis siten että tätä "uutta" vielä kehitetään mutta ei suunnitella enää uutta moottorisukupolvea.