Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Näinkö kasvatetaan..  (Luettu 18187 kertaa)

mx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 488
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Saa se s-kauppa jotain hyvääkin aikaan...

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 428
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Asiassa pitäisi myös ottaa huomioon - liikenneturvallisuuden lisäksi - miltä se näyttää ulkopuolisten silmin. Veronmaksaja näkee asian herkästi siten, että hänen maksamillaan koneilla ajetaan p*llurallia yleisillä paikoilla. Nykyisessä taloudellisessa tilanteessa on mielestäni täysin ajattelematonta antaa mukuloiden hölmöillä työkoneilla kylillä, varsinkin kun tiedetään kansanmiesten ja -naisten nuiva suhtautuminen maatalouden tukemiseen.

Mä olen varmaan huumorintajuton tosikko, mutta tässä torpassa ei muksut kyllä muutaman vuoden päästä ajo-oikeuden saatuaan ajele traktoreilla viihdeajoa kylillä. Tilan töihin kyllä saa ja välillä pitääkin osallistua, mutta se saa luvan riittää ajoharjoitteluksi.

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Kyllähän se välimatkat, talvi , omat työt ja murkkuikänen kersa liikennetraktorilla pärräs kylillä mut meillä ei oo tommosia pihoja. Pienillä kolhuilla selvis niistäkin yks auton peräkontti piti korvata kun peruutti auton päälle parkkipaikalla ja kaupan tiiliseinää vähän töni et yks hylly kaatu sisältä. Kaikesta huolimatta yksiäkään sakkoja ei oo saanut noista huolimatta vaikka poliisit pysäyttäny useempia kertoja, eivätkä oo edes kyselleet kuorma-autokorttiakaan vaikka liikennetraktori onkin ollut. Täälläpäin ei niin iso ongelma ole tuo rällääminen, Itse opastin vesseliä aikanaan et kylälle ja kavereille saa mennä mutta jos kuulen tai näen rälläämistä niin ajot loppuu siihen.

Kaikille se ei vaan mene perille sen huomaa niin autoilijoista kuin kelkkailijoistakin aina mahtuu huligaaneja joukkoon.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5905
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Asiassa pitäisi myös ottaa huomioon - liikenneturvallisuuden lisäksi - miltä se näyttää ulkopuolisten silmin. Veronmaksaja näkee asian herkästi siten, että hänen maksamillaan koneilla ajetaan p*llurallia yleisillä paikoilla. Nykyisessä taloudellisessa tilanteessa on mielestäni täysin ajattelematonta antaa mukuloiden hölmöillä työkoneilla kylillä, varsinkin kun tiedetään kansanmiesten ja -naisten nuiva suhtautuminen maatalouden tukemiseen.

Mä olen varmaan huumorintajuton tosikko, mutta tässä torpassa ei muksut kyllä muutaman vuoden päästä ajo-oikeuden saatuaan ajele traktoreilla viihdeajoa kylillä. Tilan töihin kyllä saa ja välillä pitääkin osallistua, mutta se saa luvan riittää ajoharjoitteluksi.

Mä olen aika pitkälti samaa mieltä.

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Näinkö kasvatetaan..
'Tyhjäntoimittaja' on haukkumasana, josta hyvällä syyllä tyhjäntoimittajiksi kutsututkin *****untuvat aika herkästi. Tämä on nyt priima esimerkki tasan pelkästään siitä.

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: Näinkö kasvatetaan..
pitäis siis sallia rattorilla siirtyminen *****n luokse mutta nuo oheistyhmyydet pitäis karsia pois,eikös niin?

täällä ihmisten ilmoilla piisas teininä pyörä, ei oo ikkään tarvinu mopoa/rattoria siirtymisiin, pitänee toteuttaa samaa oman jälkikasvun kohalla.. ;D ;D
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Asiassa pitäisi myös ottaa huomioon - liikenneturvallisuuden lisäksi - miltä se näyttää ulkopuolisten silmin. Veronmaksaja näkee asian herkästi siten, että hänen maksamillaan koneilla ajetaan p*llurallia yleisillä paikoilla. Nykyisessä taloudellisessa tilanteessa on mielestäni täysin ajattelematonta antaa mukuloiden hölmöillä työkoneilla kylillä, varsinkin kun tiedetään kansanmiesten ja -naisten nuiva suhtautuminen maatalouden tukemiseen.

Mä olen varmaan huumorintajuton tosikko, mutta tässä torpassa ei muksut kyllä muutaman vuoden päästä ajo-oikeuden saatuaan ajele traktoreilla viihdeajoa kylillä. Tilan töihin kyllä saa ja välillä pitääkin osallistua, mutta se saa luvan riittää ajoharjoitteluksi.


Tuleeko tuolla asenteella sitten niistä muksuista koskaan tilan jatkajia jos traktorilla ajo ja ehkä moni muukin asia kielletään? Saako heistä apua maataloustöihinkään? Muistaa omaa lapsuutta ja nuoruutta, kavereitani joilla kaikkiilla suunnilleen oli tila kotona.. Ne on nykyään maanviljelijöitä jotka sai hyvin pitkälle tehdä mitä haluaa, ajella peltoautoilla kulkea traktoreilla kavereille ja kylille.. Vähän viritellä mopoja tehdä kaikenlaista. Taas niistä yksikään ei ole viljelijä joilta kaikki kiellettiin, isä ja äiti oli kokoajan vahtimassa että tuloo vahinko tuloo vahinko.. Pakotettiin lukemaan kun muut virittelivät mopoja ja hitsailivat peltoautojaan. Ovat lähteneet jo aikaa pois täältä muihin hommiin...

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Asiassa pitäisi myös ottaa huomioon - liikenneturvallisuuden lisäksi - miltä se näyttää ulkopuolisten silmin. Veronmaksaja näkee asian herkästi siten, että hänen maksamillaan koneilla ajetaan p*llurallia yleisillä paikoilla. Nykyisessä taloudellisessa tilanteessa on mielestäni täysin ajattelematonta antaa mukuloiden hölmöillä työkoneilla kylillä, varsinkin kun tiedetään kansanmiesten ja -naisten nuiva suhtautuminen maatalouden tukemiseen.

Mä olen varmaan huumorintajuton tosikko, mutta tässä torpassa ei muksut kyllä muutaman vuoden päästä ajo-oikeuden saatuaan ajele traktoreilla viihdeajoa kylillä. Tilan töihin kyllä saa ja välillä pitääkin osallistua, mutta se saa luvan riittää ajoharjoitteluksi.


Tuleeko tuolla asenteella sitten niistä muksuista koskaan tilan jatkajia jos traktorilla ajo ja ehkä moni muukin asia kielletään? Saako heistä apua maataloustöihinkään? Muistaa omaa lapsuutta ja nuoruutta, kavereitani joilla kaikkiilla suunnilleen oli tila kotona.. Ne on nykyään maanviljelijöitä jotka sai hyvin pitkälle tehdä mitä haluaa, ajella peltoautoilla kulkea traktoreilla kavereille ja kylille.. Vähän viritellä mopoja tehdä kaikenlaista. Taas niistä yksikään ei ole viljelijä joilta kaikki kiellettiin, isä ja äiti oli kokoajan vahtimassa että tuloo vahinko tuloo vahinko.. Pakotettiin lukemaan kun muut virittelivät mopoja ja hitsailivat peltoautojaan. Ovat lähteneet jo aikaa pois täältä muihin hommiin...

 Jos kerran on noin niin traktorirälläys olis kiellettävä heti, ainakin jos UCD sais päättää.  ;D
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

lancelot

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
Vs: Näinkö kasvatetaan..
En halua puollustella kyseistä toimintaa, ja se pitäisi lopettaa ennenkun kosahtaa. Mutta kautta maailmanhistorian nuoret ovat koetelleet rajoja ja tehneet tyhmyyksiä aina niillä välineillä jota on ollut käytettävissä. Siis miksei sitä tapahtuisi nykyäänkin. Kun ikää tulee, niin tulee kiellettyä omilta lapsiltakin aika paljon asioita, jota itse on tehnyt nuorena eikä ole tuntunut missään.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Asiahan ratkeais sillä että tilattais tullin virkamies paikalle. Jos ei ole dieseliä tankissä, niin saattais papan lompakkoon käydä senverta että homma järkeistyisi.

Löpöllähän ei tuommosia ajoja saa ajella ja dieselillä tulee senverran hintoihinsa ettei kovin monen teinin talous kestä ostaa dieseliä.

En ihan allekirjoita tuota Dynashiftin mielipidettä, aika monelta jyväjemmarilta on tyhjänpäiväinen rälläys kielletty nuorena ja tuskin tuosta aikuisena suuria patoutumia lie jäänyt. Mopon pitäis välttää kulkuvälineeksi ennen ajokortin saantia. Hyvä noille teineille jotain rajoja on pistää, aikuisena kiittävät sitten kuitenkin.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Asiahan ratkeais sillä että tilattais tullin virkamies paikalle. Jos ei ole dieseliä tankissä, niin saattais papan lompakkoon käydä senverta että homma järkeistyisi.

Löpöllähän ei tuommosia ajoja saa ajella ja dieselillä tulee senverran hintoihinsa ettei kovin monen teinin talous kestä ostaa dieseliä.

En ihan allekirjoita tuota Dynashiftin mielipidettä, aika monelta jyväjemmarilta on tyhjänpäiväinen rälläys kielletty nuorena ja tuskin tuosta aikuisena suuria patoutumia lie jäänyt. Mopon pitäis välttää kulkuvälineeksi ennen ajokortin saantia. Hyvä noille teineille jotain rajoja on pistää, aikuisena kiittävät sitten kuitenkin.

*tykkää*
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

krest yanin

  • Vieras
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Asiahan ratkeais sillä että tilattais tullin virkamies paikalle. Jos ei ole dieseliä tankissä, niin saattais papan lompakkoon käydä senverta että homma järkeistyisi.

Löpöllähän ei tuommosia ajoja saa ajella ja dieselillä tulee senverran hintoihinsa ettei kovin monen teinin talous kestä ostaa dieseliä.
Saattais verottajan kysely traktorin huvikäytöstä aiheuttaa jotain toimenpiteitä...  ;D

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Kyllähän tuo *****rallin ajo traktorilla on yhtä saatanan pelleilyä mikä pitäis kieltää kokonaan.
Yhden käden sormilla on laskettavissa ne kerrat kun olen traktorilla koulussa käynyt ja nekin on tullut siksi käytyä kun on pitänyt jotain isompaa tuoda tullessa.
En kehtaisi edes kylillä ajella traktorilla, täälläpäin siinä ei ole mitää hienoa eikä kukaan muukaan niillä huvikseen aja. Tosin ei ollakkaan missään moommalan ytimessä jossa on hienoa kehua kavereille kuinka isi osti uuden ja entistäkin isomman valtran.

Kai olen onnekas kun olen kuitenkin isältä parhaat kevarit ja mopot saanut mitä rahalla kaupasta saa, ei ole tarvinnut traktorilla huvikseen ajella.

Viimeksi muokattu: 23.01.13 - klo:14:53 kirjoittanut JD6630

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: Näinkö kasvatetaan..
Vaikea sanoa mikä on oikein. Itse en saanut rällätä traktorilla hupiajoa, mutta hupia varten vanhempien piti ostaa mopo ja moottorikelkka. Sanoisin että molemmilla sattui onnettomuuksia enemmän kuin traktorilla ikinä. Traktorin nopeus pysyy kuitenkin aisoissa, mutta kelkka huitas 150 km/h missä pätkällä vaan. Omalle lapselle ennen antaisin sen vanhan massikan ajoon kuin kelkan. Kun paleli liikaa,haettiin tallista vanha mummon kauppa kassi ja ajeltiin sillä kylällä vanhempien tietämättä ilman korttia. Maalla kun ei ole joukkoliikennettä pitää soveltaa.

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Näinkö kasvatetaan..
*****rallillako kelvollisia kuskeja? Ja hippijaijee, paskat. Täällä meilläpäin on samaa ongelmaa kuin varmaan muuallakin - ei tahdo löytyä hommiin kuskeja (kohtuu)rahallakaan. On kyllä kylät vilisten täynnä erinäistä ikänsä rälläillyttä moottori-ipanaa, mutta niitä ei voi laskea esim. ruiskutushommiin, auramaan kaduille, tms. oikeisiin vastuullisiin töihin. Kuka tahansa saamaton paska osaa painaa kaasua ja kääntää rattia - niillä 'taidoilla' ei vielä vaikutusta tehdä, vaikka ehkä joissakin piireissä luullaan tekevänsä.