Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minkä traktorin ostaisit alle 20 000e hintaluokassa?  (Luettu 32888 kertaa)

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 428
Traktoreista pitää vielä sanoa sen verran, että mun käteen tarttuu tuolta hallista useimmiten tuo mainostamani 3050. Se vaan tuntuu soppelilta peliltä moneen hommaan. Johtuuko sitten siitä, että olen sillä opetellut ajamaan pikkupoikana vai siitä, että tuossa uudemmassa 6410:ssä on vähän väliä jotain pientä häikkää. Ei mitään suurta, mutta esim. talven käynnistykset on sillä paljon hankalampia, vaikka molemmat johdon päässä ovatkin.

Tämä ei siis ollut puheenvuoro pelkästään JD:n puolesta vaan ihan yleisesti tunnustaudun merkkiin katsomatta näiden vähän vanhempien traktorien kannattajaksi.

+250

  • Vieras
Traktoreista pitää vielä sanoa sen verran, että mun käteen tarttuu tuolta hallista useimmiten tuo mainostamani 3050. Se vaan tuntuu soppelilta peliltä moneen hommaan. Johtuuko sitten siitä, että olen sillä opetellut ajamaan pikkupoikana vai siitä, että tuossa uudemmassa 6410:ssä on vähän väliä jotain pientä häikkää. Ei mitään suurta, mutta esim. talven käynnistykset on sillä paljon hankalampia, vaikka molemmat johdon päässä ovatkin.

Tämä ei siis ollut puheenvuoro pelkästään JD:n puolesta vaan ihan yleisesti tunnustaudun merkkiin katsomatta näiden vähän vanhempien traktorien kannattajaksi.
Mäkin tykkään ajaa eniten meidän vanhuksella.Toki se on 07 vuosimallin autopoweri ::)

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
3120/3125 Dynahsitti Massikka. Tai vaikkapa 18/6 399.

  :o

Ettekö te opi mitään täällä??
Eihän tuota MF 399 traktoria parempaa ole tehty vielä tänäkään päivänä. Madot ei kuole alla kun ei paina mitään ja tehoa turbon kanssa äärettömästi.

Olen ajanu kahdella tollasella josta toisen omistin itsekin. Täytyy myöntää että on kyllä parempiakin raktoreita keksitty. Tossa suurin ongelma on kytkin jonka korjaus kuului huoltoväliin noin vuoden välein. Työläs oli laittaa kun vaati katkasun ja ek:n pois purun.

Paskempaa traktoria ei löydy kuin 300 sarjan maasika. Se ******* joka keksi vähän pimpata 165:sta pitäis vieläkin hirttää munista . Yksi kyseinen raato ollu meilläkin joskus 90 luvun alkupuolella.  Uutena ostettiin. 100h ajettu pamahti nelivedon akseli laatikosta.  Tais olla sillä  remontti reissulla noin 7kk. Ei siinä .. agri antoi toisen koneen tilalle. Laina kone ihme kumma kesti koko sen ajan kun oli ajossa. Kunnes oma traktori palautui takaisin kotia alkoi alkoi taas huolto ukko vierailla tosi ahkerasti. 4 ttä lauhutinta vaihtaessa huoltoukko tuskastuneena totesi " olisitte perkele ostaneet ihan sama minkä muun merkisen koneen, mutta ei 300 sarjan maasikaa, näihin ei pitäis kenenkään sekaantua."   Koppi, vaihteisto,  hydrauliikka ja moottori perseestä.  Vaihtui 65 sarjan valmettiin. Samat ergonomia vaivat oli 865:ssakin. Mutta se kuiteskin toimi ja moottori kokoiseen mukavan vääntävä. 4000h tuntia ajettiin ilman minkäänlaisia murheita.
vielä viisi

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4699
  • Savo savolaisille!
3120/3125 Dynahsitti Massikka. Tai vaikkapa 18/6 399.

  :o

Ettekö te opi mitään täällä??
Eihän tuota MF 399 traktoria parempaa ole tehty vielä tänäkään päivänä. Madot ei kuole alla kun ei paina mitään ja tehoa turbon kanssa äärettömästi.

Olen ajanu kahdella tollasella josta toisen omistin itsekin. Täytyy myöntää että on kyllä parempiakin raktoreita keksitty. Tossa suurin ongelma on kytkin jonka korjaus kuului huoltoväliin noin vuoden välein. Työläs oli laittaa kun vaati katkasun ja ek:n pois purun.

Paskempaa traktoria ei löydy kuin 300 sarjan maasika. Se ******* joka keksi vähän pimpata 165:sta pitäis vieläkin hirttää munista . Yksi kyseinen raato ollu meilläkin joskus 90 luvun alkupuolella.  Uutena ostettiin. 100h ajettu pamahti nelivedon akseli laatikosta.  Tais olla sillä  remontti reissulla noin 7kk. Ei siinä .. agri antoi toisen koneen tilalle. Laina kone ihme kumma kesti koko sen ajan kun oli ajossa. Kunnes oma traktori palautui takaisin kotia alkoi alkoi taas huolto ukko vierailla tosi ahkerasti. 4 ttä lauhutinta vaihtaessa huoltoukko tuskastuneena totesi " olisitte perkele ostaneet ihan sama minkä muun merkisen koneen, mutta ei 300 sarjan maasikaa, näihin ei pitäis kenenkään sekaantua."   Koppi, vaihteisto,  hydrauliikka ja moottori perseestä.  Vaihtui 65 sarjan valmettiin. Samat ergonomia vaivat oli 865:ssakin. Mutta se kuiteskin toimi ja moottori kokoiseen mukavan vääntävä. 4000h tuntia ajettiin ilman minkäänlaisia murheita.

No höh! Meillä nurkkakoneena 390, ja varsinkin vanhaisäntä tykkää kuin hullu puurosta. Pysyy varmaan muonavahvuudessa yhtä kauan kuin kuskinsakin. ;D
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
3120/3125 Dynahsitti Massikka. Tai vaikkapa 18/6 399.

  :o

Ettekö te opi mitään täällä??
Eihän tuota MF 399 traktoria parempaa ole tehty vielä tänäkään päivänä. Madot ei kuole alla kun ei paina mitään ja tehoa turbon kanssa äärettömästi.

Olen ajanu kahdella tollasella josta toisen omistin itsekin. Täytyy myöntää että on kyllä parempiakin raktoreita keksitty. Tossa suurin ongelma on kytkin jonka korjaus kuului huoltoväliin noin vuoden välein. Työläs oli laittaa kun vaati katkasun ja ek:n pois purun.

Paskempaa traktoria ei löydy kuin 300 sarjan maasika. Se ******* joka keksi vähän pimpata 165:sta pitäis vieläkin hirttää munista . Yksi kyseinen raato ollu meilläkin joskus 90 luvun alkupuolella.  Uutena ostettiin. 100h ajettu pamahti nelivedon akseli laatikosta.  Tais olla sillä  remontti reissulla noin 7kk. Ei siinä .. agri antoi toisen koneen tilalle. Laina kone ihme kumma kesti koko sen ajan kun oli ajossa. Kunnes oma traktori palautui takaisin kotia alkoi alkoi taas huolto ukko vierailla tosi ahkerasti. 4 ttä lauhutinta vaihtaessa huoltoukko tuskastuneena totesi " olisitte perkele ostaneet ihan sama minkä muun merkisen koneen, mutta ei 300 sarjan maasikaa, näihin ei pitäis kenenkään sekaantua."   Koppi, vaihteisto,  hydrauliikka ja moottori perseestä.  Vaihtui 65 sarjan valmettiin. Samat ergonomia vaivat oli 865:ssakin. Mutta se kuiteskin toimi ja moottori kokoiseen mukavan vääntävä. 4000h tuntia ajettiin ilman minkäänlaisia murheita.

No höh! Meillä nurkkakoneena 390, ja varsinkin vanhaisäntä tykkää kuin hullu puurosta. Pysyy varmaan muonavahvuudessa yhtä kauan kuin kuskinsakin. ;D

Viime kesänä piti alkaa ruiskutteleen rypsejä. Omassa peltokoneessa oli paripyörät paikallaan, koska se on kesät nevalla myös enkä viittinny alkaan ottamaan levikkeitä pois kysäisin kaverilta olisko hänen 390 joutannu olla pruutan edessä. " johan ny toki" . Ajattelin että nyt 25 ha seisoo vaikka käsillään fergun kopissa. Oli kaunis  perjantai ilta. Täytin pikku reppuhardin ja lähdin päästelemään kauinmaiselle peltolohkolle. Pellolle päästyäni tajusin ettei traktorissa ole alimmaista takalasia. No ei kai siinä. Hardissa siivet auki ja menoks. Vasen ovi jäi jostain kumman syystä auki kun pikkasen peruutin , oven pmppu puuttui kokonaan ja ovi otti takarenkaaseen kiinni . Nousi saranoiltaan ja lasi pillanpäreiksi.  Pruutallisen sain ajettua ja kun seuraavaa piti lähteä suhuttamaan meni jalkakaasun vaijeri poikki. No loppujen lopuksi sain ruiskuteltua. Onnex oli punasta mallua pari askia mukana. Seuraavana päivänä vein 390 takaisin kaverille ja selitin miten oli käynny. Tuumas vain että hänellä on kyseisen ovenlasi itellä varastossa ja se kaasuvaijeri. Vaihdoimme lasin ja vaijerin . Tuvassa kahvilla tuli puheeksi 390 . Kaveri kehui että oli saannut ostaa sen halvalla suoraan tilalta. Toholammilta.  Uteliaisuuttani kysyin mitä edellin omistaja oli laittannu tilalle . Kaveri alkoi pullapala suussa kertoon " EI se äijä mitäään enään laita. Perikunnalta hän sen osti. Tilan isäntä oli  päättänny vetää itsensä karjaladon takstooliin jojoon"  En kyllä yhtään ihmettele. ..
vielä viisi

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4699
  • Savo savolaisille!
3120/3125 Dynahsitti Massikka. Tai vaikkapa 18/6 399.

  :o

Ettekö te opi mitään täällä??
Eihän tuota MF 399 traktoria parempaa ole tehty vielä tänäkään päivänä. Madot ei kuole alla kun ei paina mitään ja tehoa turbon kanssa äärettömästi.

Olen ajanu kahdella tollasella josta toisen omistin itsekin. Täytyy myöntää että on kyllä parempiakin raktoreita keksitty. Tossa suurin ongelma on kytkin jonka korjaus kuului huoltoväliin noin vuoden välein. Työläs oli laittaa kun vaati katkasun ja ek:n pois purun.

Paskempaa traktoria ei löydy kuin 300 sarjan maasika. Se ******* joka keksi vähän pimpata 165:sta pitäis vieläkin hirttää munista . Yksi kyseinen raato ollu meilläkin joskus 90 luvun alkupuolella.  Uutena ostettiin. 100h ajettu pamahti nelivedon akseli laatikosta.  Tais olla sillä  remontti reissulla noin 7kk. Ei siinä .. agri antoi toisen koneen tilalle. Laina kone ihme kumma kesti koko sen ajan kun oli ajossa. Kunnes oma traktori palautui takaisin kotia alkoi alkoi taas huolto ukko vierailla tosi ahkerasti. 4 ttä lauhutinta vaihtaessa huoltoukko tuskastuneena totesi " olisitte perkele ostaneet ihan sama minkä muun merkisen koneen, mutta ei 300 sarjan maasikaa, näihin ei pitäis kenenkään sekaantua."   Koppi, vaihteisto,  hydrauliikka ja moottori perseestä.  Vaihtui 65 sarjan valmettiin. Samat ergonomia vaivat oli 865:ssakin. Mutta se kuiteskin toimi ja moottori kokoiseen mukavan vääntävä. 4000h tuntia ajettiin ilman minkäänlaisia murheita.

No höh! Meillä nurkkakoneena 390, ja varsinkin vanhaisäntä tykkää kuin hullu puurosta. Pysyy varmaan muonavahvuudessa yhtä kauan kuin kuskinsakin. ;D

Viime kesänä piti alkaa ruiskutteleen rypsejä. Omassa peltokoneessa oli paripyörät paikallaan, koska se on kesät nevalla myös enkä viittinny alkaan ottamaan levikkeitä pois kysäisin kaverilta olisko hänen 390 joutannu olla pruutan edessä. " johan ny toki" . Ajattelin että nyt 25 ha seisoo vaikka käsillään fergun kopissa. Oli kaunis  perjantai ilta. Täytin pikku reppuhardin ja lähdin päästelemään kauinmaiselle peltolohkolle. Pellolle päästyäni tajusin ettei traktorissa ole alimmaista takalasia. No ei kai siinä. Hardissa siivet auki ja menoks. Vasen ovi jäi jostain kumman syystä auki kun pikkasen peruutin , oven pmppu puuttui kokonaan ja ovi otti takarenkaaseen kiinni . Nousi saranoiltaan ja lasi pillanpäreiksi.  Pruutallisen sain ajettua ja kun seuraavaa piti lähteä suhuttamaan meni jalkakaasun vaijeri poikki. No loppujen lopuksi sain ruiskuteltua. Onnex oli punasta mallua pari askia mukana. Seuraavana päivänä vein 390 takaisin kaverille ja selitin miten oli käynny. Tuumas vain että hänellä on kyseisen ovenlasi itellä varastossa ja se kaasuvaijeri. Vaihdoimme lasin ja vaijerin . Tuvassa kahvilla tuli puheeksi 390 . Kaveri kehui että oli saannut ostaa sen halvalla suoraan tilalta. Toholammilta.  Uteliaisuuttani kysyin mitä edellin omistaja oli laittannu tilalle . Kaveri alkoi pullapala suussa kertoon " EI se äijä mitäään enään laita. Perikunnalta hän sen osti. Tilan isäntä oli  päättänny vetää itsensä karjaladon takstooliin jojoon"  En kyllä yhtään ihmettele. ..

Nämä on vaan ominaisuuksia, ei vikoja. ;D
Kyllä minäkin tuosta voisin luopua ihan hyvällä omallatunnolla. Mutkun patua ei kannata uuteen koneeseen kouluttaa, ja koneen vaihtoarvo jää kauas käyttöarvosta. Ja vielä kun vuosi sitten tehtiin 3 tonnin koneremppa + kytkin uusiksi, niin olkoon nyt tuolla joukon jatkona.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

3070 E

  • Vieras
3120/3125 Dynahsitti Massikka. Tai vaikkapa 18/6 399.

  :o

Ettekö te opi mitään täällä??

"Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille."

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52017
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Mää en tunne kyseistä 300-sarjaa sen kummemmin mut nyt tarvii sanoa kuten setka1234 konsanaan et kaikkee muuta kun kehua oon kuullu.

Samaa ihanuutta jatkuu 3000-sarjassa, kaikkinen vaihteistoremppoineen ja etuakselin porsimisineen.

Mitään en voi aloittajalle suositella, pistää hyppysellisen seteleitä lisää niin saa jo uuden. Ja uusi on aina uusi.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Olen ajanu kahdella tollasella josta toisen omistin itsekin. Täytyy myöntää että on kyllä parempiakin raktoreita keksitty. Tossa suurin ongelma on kytkin jonka korjaus kuului huoltoväliin noin vuoden välein. Työläs oli laittaa kun vaati katkasun ja ek:n pois purun.
Eikai sitä katkaista tarvi eikä ek:n irroittaminenkaan pakollista ole ::)

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
Mää en tunne kyseistä 300-sarjaa sen kummemmin mut nyt tarvii sanoa kuten setka1234 konsanaan et kaikkee muuta kun kehua oon kuullu.

Samaa ihanuutta jatkuu 3000-sarjassa, kaikkinen vaihteistoremppoineen ja etuakselin porsimisineen.

Mitään en voi aloittajalle suositella, pistää hyppysellisen seteleitä lisää niin saa jo uuden. Ja uusi on aina uusi.

3000 sarjan omistajien hermot täytyy olla asbestia. Nimenomaan vaihteisto, etuakseli ja esim 3060:ssa moottori varsinkin turbotuksen jälkeen. + sähköt  ns tietokoneboxi.  Joka on kuuluma yhden Mf huoltomiehen mukaan aivan turha. Boxin tilalle riitää pari tavallista relettä ja joku iänikuinen volvon valonvaihto rele

Viimeksi muokattu: 11.02.14 - klo:18:15 kirjoittanut miller

vielä viisi

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52017
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Mää en tunne kyseistä 300-sarjaa sen kummemmin mut nyt tarvii sanoa kuten setka1234 konsanaan et kaikkee muuta kun kehua oon kuullu.

Samaa ihanuutta jatkuu 3000-sarjassa, kaikkinen vaihteistoremppoineen ja etuakselin porsimisineen.

Mitään en voi aloittajalle suositella, pistää hyppysellisen seteleitä lisää niin saa jo uuden. Ja uusi on aina uusi.

3000 sarjan omistajien hermot täytyy olla asbestia. Nimenomaan vaihteisto, etuakseli ja esim 3060:ssa moottori varsinkin turbotuksen jälkeen. + sähköt varsinkin ns tietokoneboxi.  Joka on kuuluma yhden Mf huoltomiehen mukaan aivan turha. Boxin tilalle riitää pari tavallista relettä ja joku iänikuinen volvonvalon vaihtorele

Tässä lähistöllä on 3070, mikäliesuperhypersauhusähköcontrol ja 3080. Pienemmästä tuhoutu etuakseli ja se ajotohtori mikäliesauhupoksi. Isommasta menny kaks kertaa vaihteisto ja kerran kytkin.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
3120/3125 Dynahsitti Massikka. Tai vaikkapa 18/6 399.

  :o

Ettekö te opi mitään täällä??
Eihän tuota MF 399 traktoria parempaa ole tehty vielä tänäkään päivänä. Madot ei kuole alla kun ei paina mitään ja tehoa turbon kanssa äärettömästi.

Olen ajanu kahdella tollasella josta toisen omistin itsekin. Täytyy myöntää että on kyllä parempiakin raktoreita keksitty. Tossa suurin ongelma on kytkin jonka korjaus kuului huoltoväliin noin vuoden välein. Työläs oli laittaa kun vaati katkasun ja ek:n pois purun.

Paskempaa traktoria ei löydy kuin 300 sarjan maasika. Se ******* joka keksi vähän pimpata 165:sta pitäis vieläkin hirttää munista . Yksi kyseinen raato ollu meilläkin joskus 90 luvun alkupuolella.  Uutena ostettiin. 100h ajettu pamahti nelivedon akseli laatikosta.  Tais olla sillä  remontti reissulla noin 7kk. Ei siinä .. agri antoi toisen koneen tilalle. Laina kone ihme kumma kesti koko sen ajan kun oli ajossa. Kunnes oma traktori palautui takaisin kotia alkoi alkoi taas huolto ukko vierailla tosi ahkerasti. 4 ttä lauhutinta vaihtaessa huoltoukko tuskastuneena totesi " olisitte perkele ostaneet ihan sama minkä muun merkisen koneen, mutta ei 300 sarjan maasikaa, näihin ei pitäis kenenkään sekaantua."   Koppi, vaihteisto,  hydrauliikka ja moottori perseestä.  Vaihtui 65 sarjan valmettiin. Samat ergonomia vaivat oli 865:ssakin. Mutta se kuiteskin toimi ja moottori kokoiseen mukavan vääntävä. 4000h tuntia ajettiin ilman minkäänlaisia murheita.

No höh! Meillä nurkkakoneena 390, ja varsinkin vanhaisäntä tykkää kuin hullu puurosta. Pysyy varmaan muonavahvuudessa yhtä kauan kuin kuskinsakin. ;D

Viime kesänä piti alkaa ruiskutteleen rypsejä. Omassa peltokoneessa oli paripyörät paikallaan, koska se on kesät nevalla myös enkä viittinny alkaan ottamaan levikkeitä pois kysäisin kaverilta olisko hänen 390 joutannu olla pruutan edessä. " johan ny toki" . Ajattelin että nyt 25 ha seisoo vaikka käsillään fergun kopissa. Oli kaunis  perjantai ilta. Täytin pikku reppuhardin ja lähdin päästelemään kauinmaiselle peltolohkolle. Pellolle päästyäni tajusin ettei traktorissa ole alimmaista takalasia. No ei kai siinä. Hardissa siivet auki ja menoks. Vasen ovi jäi jostain kumman syystä auki kun pikkasen peruutin , oven pmppu puuttui kokonaan ja ovi otti takarenkaaseen kiinni . Nousi saranoiltaan ja lasi pillanpäreiksi.  Pruutallisen sain ajettua ja kun seuraavaa piti lähteä suhuttamaan meni jalkakaasun vaijeri poikki. No loppujen lopuksi sain ruiskuteltua. Onnex oli punasta mallua pari askia mukana. Seuraavana päivänä vein 390 takaisin kaverille ja selitin miten oli käynny. Tuumas vain että hänellä on kyseisen ovenlasi itellä varastossa ja se kaasuvaijeri. Vaihdoimme lasin ja vaijerin . Tuvassa kahvilla tuli puheeksi 390 . Kaveri kehui että oli saannut ostaa sen halvalla suoraan tilalta. Toholammilta.  Uteliaisuuttani kysyin mitä edellin omistaja oli laittannu tilalle . Kaveri alkoi pullapala suussa kertoon " EI se äijä mitäään enään laita. Perikunnalta hän sen osti. Tilan isäntä oli  päättänny vetää itsensä karjaladon takstooliin jojoon"  En kyllä yhtään ihmettele. ..

Nämä on vaan ominaisuuksia, ei vikoja. ;D
Kyllä minäkin tuosta voisin luopua ihan hyvällä omallatunnolla. Mutkun patua ei kannata uuteen koneeseen kouluttaa, ja koneen vaihtoarvo jää kauas käyttöarvosta. Ja vielä kun vuosi sitten tehtiin 3 tonnin koneremppa + kytkin uusiksi, niin olkoon nyt tuolla joukon jatkona.
Kyllä itsekkin tulis 390/399 fergu otettua jos pitäs 20 000€ traktori ottaa mutta kun sellainen jo löytyy niin sitten jotain muuta.. 8) Omassa 390:ssä n. 5000h ja kohtuullisen hyvin on toiminut, kuuluisa aluevaihteen jousi vaihdettiin 3500h paikkeilla ja se kytkinhän ei tunnetusti kestä kuin max 2000h joten sekin on pari kertaa vaihdettu. En mie nyt hirveän suurena ongelmana tuota kytkintä pidä, sen tuollaiseen perus traktoriin vaihtaa kuitenkin aika helposti itsekkin varsinkin kun ei ole etukuormaajaa. Ja ei se niin mahdottoman paljon maksa. Niin ja jostain kumman syystä nostolaite kansi meni nyt syksyllä halki  :o Oli oikeastaan ensimmäinen remontti joka pisti vituttamaan kun tuli niin yllättäen, noita muita ''ominaisuuksia'' kun osasi odottaa.. ;D Ei siinnä onneksi mitään muuta suurempaa remonttia ole ollut, kop kop..

Ja eihän tuon koneen kohdalla nyt paljon voi ''ergonomiasta'' puhua mutta menee aivan täysiä 300h tuntia vuodessa apukoneen virassa. Ja siihen kun on tottunut niin sopii meikäläisen käteen niin pirun hyvin, paljon paremmin kuin vastaava 865 valmetti. Kun eihän sinne valmetin työnnettäville polkimille mahdu edes siro 47 työkenkä toisin kuin verkun riippupolkimille.

Power By Perkins

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
3120/3125 Dynahsitti Massikka. Tai vaikkapa 18/6 399.

  :o

Ettekö te opi mitään täällä??
Eihän tuota MF 399 traktoria parempaa ole tehty vielä tänäkään päivänä. Madot ei kuole alla kun ei paina mitään ja tehoa turbon kanssa äärettömästi.

Olen ajanu kahdella tollasella josta toisen omistin itsekin. Täytyy myöntää että on kyllä parempiakin raktoreita keksitty. Tossa suurin ongelma on kytkin jonka korjaus kuului huoltoväliin noin vuoden välein. Työläs oli laittaa kun vaati katkasun ja ek:n pois purun.

Paskempaa traktoria ei löydy kuin 300 sarjan maasika. Se ******* joka keksi vähän pimpata 165:sta pitäis vieläkin hirttää munista . Yksi kyseinen raato ollu meilläkin joskus 90 luvun alkupuolella.  Uutena ostettiin. 100h ajettu pamahti nelivedon akseli laatikosta.  Tais olla sillä  remontti reissulla noin 7kk. Ei siinä .. agri antoi toisen koneen tilalle. Laina kone ihme kumma kesti koko sen ajan kun oli ajossa. Kunnes oma traktori palautui takaisin kotia alkoi alkoi taas huolto ukko vierailla tosi ahkerasti. 4 ttä lauhutinta vaihtaessa huoltoukko tuskastuneena totesi " olisitte perkele ostaneet ihan sama minkä muun merkisen koneen, mutta ei 300 sarjan maasikaa, näihin ei pitäis kenenkään sekaantua."   Koppi, vaihteisto,  hydrauliikka ja moottori perseestä.  Vaihtui 65 sarjan valmettiin. Samat ergonomia vaivat oli 865:ssakin. Mutta se kuiteskin toimi ja moottori kokoiseen mukavan vääntävä. 4000h tuntia ajettiin ilman minkäänlaisia murheita.

No höh! Meillä nurkkakoneena 390, ja varsinkin vanhaisäntä tykkää kuin hullu puurosta. Pysyy varmaan muonavahvuudessa yhtä kauan kuin kuskinsakin. ;D

Viime kesänä piti alkaa ruiskutteleen rypsejä. Omassa peltokoneessa oli paripyörät paikallaan, koska se on kesät nevalla myös enkä viittinny alkaan ottamaan levikkeitä pois kysäisin kaverilta olisko hänen 390 joutannu olla pruutan edessä. " johan ny toki" . Ajattelin että nyt 25 ha seisoo vaikka käsillään fergun kopissa. Oli kaunis  perjantai ilta. Täytin pikku reppuhardin ja lähdin päästelemään kauinmaiselle peltolohkolle. Pellolle päästyäni tajusin ettei traktorissa ole alimmaista takalasia. No ei kai siinä. Hardissa siivet auki ja menoks. Vasen ovi jäi jostain kumman syystä auki kun pikkasen peruutin , oven pmppu puuttui kokonaan ja ovi otti takarenkaaseen kiinni . Nousi saranoiltaan ja lasi pillanpäreiksi.  Pruutallisen sain ajettua ja kun seuraavaa piti lähteä suhuttamaan meni jalkakaasun vaijeri poikki. No loppujen lopuksi sain ruiskuteltua. Onnex oli punasta mallua pari askia mukana. Seuraavana päivänä vein 390 takaisin kaverille ja selitin miten oli käynny. Tuumas vain että hänellä on kyseisen ovenlasi itellä varastossa ja se kaasuvaijeri. Vaihdoimme lasin ja vaijerin . Tuvassa kahvilla tuli puheeksi 390 . Kaveri kehui että oli saannut ostaa sen halvalla suoraan tilalta. Toholammilta.  Uteliaisuuttani kysyin mitä edellin omistaja oli laittannu tilalle . Kaveri alkoi pullapala suussa kertoon " EI se äijä mitäään enään laita. Perikunnalta hän sen osti. Tilan isäntä oli  päättänny vetää itsensä karjaladon takstooliin jojoon"  En kyllä yhtään ihmettele. ..

Nämä on vaan ominaisuuksia, ei vikoja. ;D
Kyllä minäkin tuosta voisin luopua ihan hyvällä omallatunnolla. Mutkun patua ei kannata uuteen koneeseen kouluttaa, ja koneen vaihtoarvo jää kauas käyttöarvosta. Ja vielä kun vuosi sitten tehtiin 3 tonnin koneremppa + kytkin uusiksi, niin olkoon nyt tuolla joukon jatkona.
Kyllä itsekkin tulis 390/399 fergu otettua jos pitäs 20 000€ traktori ottaa mutta kun sellainen jo löytyy niin sitten jotain muuta.. 8) Omassa 390:ssä n. 5000h ja kohtuullisen hyvin on toiminut, kuuluisa aluevaihteen jousi vaihdettiin 3500h paikkeilla ja se kytkinhän ei tunnetusti kestä kuin max 2000h joten sekin on pari kertaa vaihdettu. En mie nyt hirveän suurena ongelmana tuota kytkintä pidä, sen tuollaiseen perus traktoriin vaihtaa kuitenkin aika helposti itsekkin varsinkin kun ei ole etukuormaajaa. Ja ei se niin mahdottoman paljon maksa. Niin ja jostain kumman syystä nostolaite kansi meni nyt syksyllä halki  :o Oli oikeastaan ensimmäinen remontti joka pisti vituttamaan kun tuli niin yllättäen, noita muita ''ominaisuuksia'' kun osasi odottaa.. ;D Ei siinnä onneksi mitään muuta suurempaa remonttia ole ollut, kop kop..

Ja eihän tuon koneen kohdalla nyt paljon voi ''ergonomiasta'' puhua mutta menee aivan täysiä 300h tuntia vuodessa apukoneen virassa. Ja siihen kun on tottunut niin sopii meikäläisen käteen niin pirun hyvin, paljon paremmin kuin vastaava 865 valmetti. Kun eihän sinne valmetin työnnettäville polkimille mahdu edes siro 47 työkenkä toisin kuin verkun riippupolkimille.

Täytyy puolustella tuota maasikaa, oma on siis takapotku 375. Tuo aluevaihteen jousi meni 2,5th ja samalla laitettiin kytkin, muuten selvinny hyvin pienille remonteilla. Vaikka vanhan ukon mielipiteitä koneiden vaihtoon en yleensä kysele, niin tuota en uskalla laittaa kiertoon. Se nimittäin ajaa sillä hautaan saakka :o

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Massikka vie isännän hautaan, tavalla tai toisella :-\
pessimisti ei pety!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52017
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Massikka vie isännän hautaan, tavalla tai toisella :-\

Tää on mielenkiintosta. Kaikenlaista jousta muuta vaihdellaan ku sukkia. Silti se on vaan niin perkeleen hyvä... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159