Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 30

Viestit - Moerkoe

Kahen litran dohc turbo, nelosen puhaltimella. Lähetkö viivalle ? 😀

Tasataanko painot siihen neljään tonniin?

Juuei, vahvuutensa kummallakin. Tuo tuli mieleen bäkkärin opel höpinöistä. Aikoinaan tuli pikku lietevaunu trailerilla hyvin sievästi diesel vanin perässä, keskikulutus tuolla n. 2500 kilon vetomassalla tais nousta pari litraa verrattuna normaalikulutukseen.

Ramissa näyttää että kulutus vain laskee mitä enemmän tavaraa mättää kyytiin. Sille 200km lenkille kun lähettiin, niin emäntä meinas tarvita nitroja kun mittari näytti nollaamisen jälkeen 27 litraa satasella. Lenkin lopussa Rupes tuntumaan että kohta mennään höyryllä kun kulutus oli 18,7 litraa.
sitä minä vain ihmettelin että 200 sarjan volvoillakin päästiin lähes samoihin lukemiin :o :o :o :o

Ja Volvoon edes ei saa koko kylän kamoja mukaan ja jää kiinni jos vähän enemmän kuin 5 senttiä sataa lunta.

Joo tuollainen Volvon F7 kuorma-auto tosiaan vie 27litraa satasella ja ei liiku välttämättä ylämäkeen liukkaalla ilman kuormaa, jota siihen tosin voi laittaa 15 tonnia, eikä 0,5 tonnia.
Tuolla Varsinais-Euroopassa hihnoille luvataan sangen paljon pidempiä käyttömääriä kuin täällä pohjan perillä, esim. Oulusa. Tuollainen 200 000 km ei ole poissuljettu ja siellä vehje menee jo siinä vaiheessa paalaukseen.

Meidän perheen yhdessä ranskiksessa on remmi kestänyt 139tkm-285tkm eikä menekään vaihtoon sillä auto jää jo pois vakinaisesta palvelusta. Muutamien siirtoelinten irroituksen jälkeen romumiehelle.

Lyhimmän aikaa autoissani on kestänyt liian kireälle laitettu hihna, hirveän ujelluksen jälkeen 400 km. Uudelleenvaihdettaessa oli leveydestä alle puolet jäljellä, otti kiinni jonnekin suojamuoveihin.

Merkittävämpää kuin hihna vai ketju on käytännössä vaihdon helppous. Se taas tulee ilmi kun kysyy vaihtotyön hintaa, mitä kalliimpaa sitä hankalampaa. Fiiatti näyttäisi olevan halvimmasta päästä. Hihnan voi iloisesti vaihdattaa vaikka kerran vuoteen jos työn ja osien hinta jää sataanviiteenkymppiin.

Taitaa olla 51,3%

Niin muuten taitaa ollakin !
Jostain syystä tuli mieleen nimimerkki -SS-:n esimerkki tilastomatematiikasta:


Eräällä työpaikalla on 20 työntekijää. 19 on sinistä, yksi punainen.
Työpaikalla päätettiin seurata ihmisten alttiutta sairaspoissaoloihin.
Tulokset yhdeltä vuodelta kirjattiin. Sinisiä työntekijöitä sairastui
vuoden aikana kolme. Punainen työntekijä, harmikseen sairastui myös.

Vuoden lopussa johtoryhmä teki kokouksessaan johtopäätöksen:

Siniset työntekijät sairastavat 16% todennäköisyydellä, punaiset 100%
todennäköisyydellä. Siitä voidaan päätellä, että punaiset työntekijät
ovat 6,25 kertaa alttiimpia olemaan poissa töistä sairauden takia
verrattuna sinisiin.

Punaisia työntekijöitä on siis erityisesti pyrittävä välttämään työhönotossa.

-SS-


https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=66766.msg1201735#msg1201735

No johtopäätöshän on oikea. Punaisen työntekijän seuraava sairastuminen pitäisi tilaston mukaan olla n.7 vuoden päästä.

Se on jännää, tilastomatematiikka.  Jos perheessä on kuusi poikaa, mikä on todennäköisyys, että seuraavakin lapsi on poika? Se on 50%.

Esim. Toyotia ei tarvi kun tankata sillointällöin  :)
Niin no, lakisääteinen katsastuskäynti... siis hakea vaan leimaa lisää, ja ilman korjaamokäyntejä.

Kuulostaa kyllä hyvältä. Mistä näitä vikaantumattomia käytettyjä vm. 2000 autoja saa ostaa?

Ranskiksissa on mitä ihmeellisimpiä vikoja koko ajan, älkää sekaantuko galliankukkoihin!!!

Kaikissa moottorikäyttöisissä vehkeissä on mitä omituisimpia vikoja, lähes koko ajan. Kokemukseni mukaan ranskalaisissa niitä ei ole sen enempää kuin muissakaan. Kuoppaisten teiden aiheuttama koeranluiden ylikulumakin on aika halpa homma. Muutama kymppi.

Käynnistyvyys, kestävyys, polttoaineenkulutus ja ajomukavuus ovat keskimääräistä paremmin hoidossa. Kyllä ne siellä Ranskassa autot osaa tehdä - ja viinit ja juustot.
Siis 1998 esitellyssä koneessa ei ole hydraulista venttiilivälyksensäätöä ?

Ei ole DW8 moottorissa, palasäätö.

Uudemmissa DW10 (HDi) motooreissa on hydraulinen ventt.säätö. Kuten jenkkiautoissa jo 50-luvulla.

https://en.wikipedia.org/wiki/PSA_EW/DW_engine#DW10
Oikein kiva peli, menee pienellä (dieselillä, ei kokemusta bensaversioista) ja on mukava ajaa.

Kaikissa autoissa on tyyppivikansa, Partnerissa DW8 moottorissa imuvälykset supistuu ja lakkaa käynnistymästä kylmänä. Jakoremmin vaihtoväli on siis sama kuin venttiilien säätöväli. Palasäätö joka vaatii nokka-akselin irroituksen, jakopään kilkkeet+vesipumppu+kiristimet+remmi+ventt.säätö noin 700e, pikkusen vajaan sadantuhannen välein. Taka-akseli ilman rasvanippoja kestää n. 150 000, korjattu nipoilla paljon kauemmin jos muistaa rasvailla. Korjattu akseli noin 550e. Vaihto aika helppo homma, amatöörikin tekee alle päivässä.

HDi moottoreissa kiilahihna massapyörä menee vaihtoon silloin tällöin. Hyvä puoli on, että etuiskarit kestävät noin 500 000 km, tosin etujouset vain 150000.

Tavaratila on pieni ja kuormankestävyys heikko, 350 kiloa on aika maksimi. Varaosat edullisia, helppo ylläpitää, hauska ajaa - jopa pienimmällä koneella. Vapaastihenkittävä 1,9 dsl kuluttaa 6,2 litraa keskimäärin, läpi vuoden. Lämmin talvellakin.
pystyykö tuon hihnapyörän kemppaamaan jäykäks, niinhän yleensä tehdään muissa merkeissä eikä se tärinöihin vaikuta :-\ :-\ :-\ :-\

Ei ole omakohtaista tietoa mutta täällä:  http://peugeot-foorumi.com/index.php?PHPSESSID=qcpbcrkdi7n08t0hq8shv2l5b6&topic=1616.15           näyttävät väittävän että korjaamoilla on kuulemma 4-sivuinen ohje siitä mitä osia pitää vaihtaa jos joustavan hihnapyörän tilalle halutaan laittaa kiinteä hihnapyörä. Pääsääntönä on että jos vaihdetaan kiinteä hihnapyörä, on vaihdettava samalla joustava moniurahihna ja latausgeneraattori
Kasvintuotanto / Vs: Peltovuokra tilanne
: 01.04.17 - klo:19:33
Mitenkäs se on, saako vuokratusta pellosta myydä multaa? Jos lupaa runssaasti kalkita ja elvytellä  sen jälkeen.

Sehän on niin jos hehtaarilta vie pois 5 cm kerroksen niin se on 500 kuutiota multaa joka täällä maksaa yleensä 20e/kuutio, eli tekee noin 10 000 e/ha tuottoa. Toki kulujakin on - kuormaus ja kuljetus yms.

Ehkä sitten voisi viljellä esim. viiden vuoden sopimuksen loppuun pienemmälläkin hehtaarisadolla ja kunnostaa pelto taas samaan kuntoon kalkiten, höpöheinällä ja kananapaskalla ymv.
Oikein kiva peli, menee pienellä (dieselillä, ei kokemusta bensaversioista) ja on mukava ajaa.

Kaikissa autoissa on tyyppivikansa, Partnerissa DW8 moottorissa imuvälykset supistuu ja lakkaa käynnistymästä kylmänä. Jakoremmin vaihtoväli on siis sama kuin venttiilien säätöväli. Palasäätö joka vaatii nokka-akselin irroituksen, jakopään kilkkeet+vesipumppu+kiristimet+remmi+ventt.säätö noin 700e, pikkusen vajaan sadantuhannen välein. Taka-akseli ilman rasvanippoja kestää n. 150 000, korjattu nipoilla paljon kauemmin jos muistaa rasvailla. Korjattu akseli noin 550e. Vaihto aika helppo homma, amatöörikin tekee alle päivässä.

HDi moottoreissa kiilahihna massapyörä menee vaihtoon silloin tällöin. Hyvä puoli on, että etuiskarit kestävät noin 500 000 km, tosin etujouset vain 150000.

Tavaratila on pieni ja kuormankestävyys heikko, 350 kiloa on aika maksimi. Varaosat edullisia, helppo ylläpitää, hauska ajaa - jopa pienimmällä koneella. Vapaastihenkittävä 1,9 dsl kuluttaa 6,2 litraa keskimäärin, läpi vuoden. Lämmin talvellakin.
Olen mahdollisesti hankkimassa klapien kuljettamiseen 5-7kuution peräkärryä (siis auton kärryä) sähköhydraulisella kipillä. Onko porukalla kokemuksia eri merkeistä? Täällä suunnalla on tarjolla vain noita Sariksen vaunuja. Ihan hyviltä peleiltä kyllä vaikuttaa mutta netissä kun näyttää olevan muitaki merkkejä tarjolla niin olisi kiva kuulla kokemuksia niistä.

Montako kuormaa pitää klapeja viedä, että kärry on tienannut hintansa ja mies saanut palkkansa?
Mielenkiintoista...

Kiinalainen akkutekniikkavalmistaja CATL osti Uudenkaupungin autotehtaasta osan. Seuraavaksi pelitalo Supercellin kiinalainen omistaja Tencent Holdings on ostanut palan sähköautoyhtiö Teslasta. Teslan akkutehdasta himotaan Suomeen. Kiinan presidentti Xi Jinping ja hänen puolisonsa Peng Liyuan saapuvat vierailulle Suomeen 5. huhtikuuta, kera korkean tason valtuuskunnan. Suomesta he jatkavat USAan tapaamaan Trumpia (ja kuka tietää vaikka Muskia?).

Luulenpa, että kyse on jostain muustakin kuin tervehdyskäynnistä. Jäämme odottamaan.

http://yle.fi/uutiset/3-9431105
http://yle.fi/uutiset/3-9535220?origin=rss
http://yle.fi/uutiset/3-9536552?origin=rss
Kai se maailma on sitten mennyt siihen, että traktoreissakin pitää olla renkaanlämmittimet ennenkuin kannattaa lähteä ajoon.

http://www.formula1-dictionary.net/tire_warmers.html

First world problems, itsellä ei juurikaan haittaa edes hirveän iso sisäpaikka, raktori pyrkii muutenkin hyppimään ja kiemurtelemaan niin ettei yli kolmeakymppiä voi kuvitellakaan etenevänsä.

Partnerissa taitaa olla vääntösauvajousitus takana. Jousien pidentäminen ei siis ole vaihtoehto.

Tekee ne niitä nelivetoisenakin:  https://www.youtube.com/watch?v=g_Z0Ip619qM

https://www.nettiauto.com/peugeot/partner/8298838

Tee vaihtokauppa!
Vapaa sana / Vs: 10.6.
: 18.03.17 - klo:20:56
Miksi ollaan niinkuin riitainen perikunta? Eikö tässä olla kaikki kaulaa myöten paskassa? Tapellaan annettavista almuista vertaisia haukkuen ja syyllistäen, eikö olisi aika vaihtaa levyä.

Tätä tahtia kun tukimarkkojen jaosta tapellaan jää nekin kohta kaikki saamatta. Silloin on isommat pojat voittaneet ja vain suurimmat jakavat kaiken. Sitäkö halutaan?

Sivuja: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 30