Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe case 5140 pro  (Luettu 20789 kertaa)

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: case 5140 pro
Onko etu renkaat miten kuluneet takasiin nähden? Ilmeisesti on sopivalla vetosuhteella etu ja taka renkaat?
Tästä vetosuhteesta kyllä keskusteltiin korjaamon kanssa. Mutta tuo suhde siinä on ollut sen viis vuotta, minkä tuo laite on meillä ollut. On siinä ny 65-renkaat, mut molemmilla akseleilla on edellisiä vastaavat koot. Eturenkaat tuli uutena, takana käytetyt. Tietysti onhan ne voineet olla väärin jo edellisilllä omistajilla. Asiafoorumilla oli vähän vanhemman casen rengaskoosta erittäin hedelmällinen viestiketju, mutta ei tullut talvella sen mukaan vetosuhdetta selvitettyä.

Mää oon luullu, et se vetosuhde vaikuttaa vain nelivedolla?
No tuota mullaki kuuluu tuommonen jymähdys neliveto päällä toisinaan, varsinki peruutettaessa. Mutta mulla ainaki ääni paikallistuu ihan siihen että takapyörä lyö tyhjää. Mulla on talven ollu 14.9-24 edessä kun takana on 18.4-38. Eli suomeksi vetosuhteet noilla perseellään. Kun hienosti pärjänny ilman nelivetoa ei oo tullu vielä noita isompia vaihdettua. Ennen peltohommia pitää vielä vaihtaa. Kato ny ne vetosuhteet kohalleen, ihan varmasti jotain särkyy jos sun kone samalla tavalla kanittaa ku tuo mun.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: case 5140 pro
Edessä lienee 440/65-28 ja takana 600/65-38. Viis vuotta sitten etuset tuli uudet ja takaset oli "vähän käytetyt" kun ne silloin ostin. Continental on merkki.

Edelliset oli 380/70-28 ja 520/70-38

Samat työt tehty nää viis vuotta, nyt vasta tuli ongelmia. Aikaisemmin ei mitään.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Jyvänmonistaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 57
  • Länsi-Siperian tähkän viruttajat
Vs: case 5140 pro
Pannaanpa lusikka vaihteeks taas uimaan. Meillä rupes alku talvesta 5150 pro paukuttamaan toisen puolen eturengasta ihan rotevilla jysäyksillä. No, soitto huoltomiehelle ja samoin tein pelit seis kävi käsky. Ite kopasin nostaa keulan ilmaan ja testailin käsin akseleiden pyörintää ja kappas, toisen puolen rengas kävikin hakaamaan tietyssä kohdassa. Toisen puolen rengasta sai pyörittää täysin normaalista. Eikun kone lavetille ja ammattilaiset asialle. Hetken aikaa sitä vesselit sitten perkas korjaamolla, keulan puolelta purkivat akselin lähes atomeiks ja löytyhän sieltä vika. Tasauspyörästömurikan päädyssä on tukilaakeri joka oli halunnut repeytyä erilleen muusta murikasta. Sen tasauspyörästön vaihdolla hävis sitten tämä vaiva. Samalla viskoivat kaikki laakerit ja kuluvat osat uusiks vaihteiston päästä lukien, ettei nyt ihan heti tarviis olla sitä sitten uudelleen auki repeloimassa.

Et ainaki suosittelen, että ajon lopetat kokonaan ja varmistat, että ottiko ne tosiaan sen tasurin esiin sieltä akselista. Tuostaki piti vetoakselit ottaa irti, että vika löyty. Oli kuitenki sen verran tiiviisti murtumakohta ollu paikallaan. Kitkarasitus sai sitten sen paukahtamaan. Tuohon löyty älyissään oleva tasuri muutamalla satasella purkaamolta. Koko remppa kaikkine töineen ol jotai 4500€.   

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: case 5140 pro
Korjaamopäällikkö kävi kotona toteamassa tilanteen ja sanoi, että täytyyhän se avata ja katsoa. Viikolla jokupäivä tulee raktori tilalle, kunhan keksivät eurosovitteisen lisähydrauliikkaisen ek-koneen jostain. Ja samalla vie tuon mennessään pajalle.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: case 5140 pro
Korjaamopäällikkö kävi kotona toteamassa tilanteen ja sanoi, että täytyyhän se avata ja katsoa. Viikolla jokupäivä tulee raktori tilalle, kunhan keksivät eurosovitteisen lisähydrauliikkaisen ek-koneen jostain. Ja samalla vie tuon mennessään pajalle.
Tänään vaihtui Farmalli taas Maxxumiin. Oireet olivat reissulla kadonneet, joten sikäli onnistunu juttu. En oo ollu korjaamopäällikön kanssa jutuissa et mikä siellä sitten oli pielessä ollu.

Se minkä heti huomasin rehua nyt Maxxumilla hakiessani, että eipä taidakaan satunnainen kyynärpääni oireilu johtua paskankolaamisesta. Eikä tietsikkahiiren käytöstä sillä sitä käytän eri kädellä. Vaan tuon ekn kaapeliohjaimen kanssa tulee semmoista liikettä, että siitä saattaa tulla ärtymys, jos sitä paljon käyttää. Laina-Farmallissa oli peukalotatti, siinä rasitus on toisenlainen. ErgoStickiä venttiileineen oon suunnitellu tilalle, mut toisaalta toi kaapelikäyttöinen toimii erittäin hyvin.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...