Lainaus käyttäjältä: Toivo Tonta - 11.12.21 - klo:19:34Lainaus käyttäjältä: bouli - 11.12.21 - klo:09:25Lainaus käyttäjältä: sorkkis - 11.12.21 - klo:08:31Lainaus käyttäjältä: klapikasa - 10.12.21 - klo:15:40Countyjä ollut suvussa monta, ihan mjuripohjaisesta alkaen, , se eniten ajettu, super four, siinä nokkapumppu ja sakarakytkin ja oiko vasemalla moottorin kylkeä pitkin mutkarauta jäähdytine kohdalle josta sai sen hytistä päle pois. Irti sen sai moottoria sammuttamatta, sen muistan. Tän nyt mun 754, on joku kylseppäviritelmä joka mun aikan ei vaan ole irroitanut, ja se vie siirtoajossa tautisesti voimaa, varsinkin kierrosilla. Kylmäkäynnistykset, jopa ehkä kantojenylitykset kärry täynnä saatta viedä sen mukavin väännön, eli irti on oikea ratkaisu, mun mielestä. Vapaakierto, mutta kun kesällä ajelee? Kuumenee vain turhaan. Jos nyt tää borelli 30300 ei nyt rutisematta irti-kytkee, niin edulistahan olis, miks ei, helpotusta mettässä ajoo sada vapaakierolle kolmitiehanlla?San nyt hintaa ales ottamalla se toisesta paikasta, sovitelevyä joutuu teettä, ei sekään nyt muuta kun foordin se mikä etukehto missä reikää ja nejä reikää ja se irroitaja pultattua siihenTuli sitten tekstiä et se kytkin saattais olla hyvä . Valmet 565 sai ainakin öljypumpun pois päältä halutessaan , tosin paljon pienempi pumppu kuin Contyssasi .Minkäköhänlainen kytkin siellä Valmetissa on? Armeijassa ajoin 500:lla ja muistan kyllä pakkasella käynnistäessä siitä vivusta vääntäneeni pumpun kytkimen auki.700-1100 Valmnet missä on se susipaska Cesnan pumppu, on pitkä akseli ja ihan boorit mistä akseli työnnetään pois. Yksinkertainen, mutta vaikea rakennella koneeseen jälkikäteen.Kaksoispumppu missä tuli voimaa ohjaukselle ja nostolaitteisiin . En kyllä muista et Valmet 700 olis saanut pois kytkettyä hydraulipumpun .
Lainaus käyttäjältä: bouli - 11.12.21 - klo:09:25Lainaus käyttäjältä: sorkkis - 11.12.21 - klo:08:31Lainaus käyttäjältä: klapikasa - 10.12.21 - klo:15:40Countyjä ollut suvussa monta, ihan mjuripohjaisesta alkaen, , se eniten ajettu, super four, siinä nokkapumppu ja sakarakytkin ja oiko vasemalla moottorin kylkeä pitkin mutkarauta jäähdytine kohdalle josta sai sen hytistä päle pois. Irti sen sai moottoria sammuttamatta, sen muistan. Tän nyt mun 754, on joku kylseppäviritelmä joka mun aikan ei vaan ole irroitanut, ja se vie siirtoajossa tautisesti voimaa, varsinkin kierrosilla. Kylmäkäynnistykset, jopa ehkä kantojenylitykset kärry täynnä saatta viedä sen mukavin väännön, eli irti on oikea ratkaisu, mun mielestä. Vapaakierto, mutta kun kesällä ajelee? Kuumenee vain turhaan. Jos nyt tää borelli 30300 ei nyt rutisematta irti-kytkee, niin edulistahan olis, miks ei, helpotusta mettässä ajoo sada vapaakierolle kolmitiehanlla?San nyt hintaa ales ottamalla se toisesta paikasta, sovitelevyä joutuu teettä, ei sekään nyt muuta kun foordin se mikä etukehto missä reikää ja nejä reikää ja se irroitaja pultattua siihenTuli sitten tekstiä et se kytkin saattais olla hyvä . Valmet 565 sai ainakin öljypumpun pois päältä halutessaan , tosin paljon pienempi pumppu kuin Contyssasi .Minkäköhänlainen kytkin siellä Valmetissa on? Armeijassa ajoin 500:lla ja muistan kyllä pakkasella käynnistäessä siitä vivusta vääntäneeni pumpun kytkimen auki.700-1100 Valmnet missä on se susipaska Cesnan pumppu, on pitkä akseli ja ihan boorit mistä akseli työnnetään pois. Yksinkertainen, mutta vaikea rakennella koneeseen jälkikäteen.
Lainaus käyttäjältä: sorkkis - 11.12.21 - klo:08:31Lainaus käyttäjältä: klapikasa - 10.12.21 - klo:15:40Countyjä ollut suvussa monta, ihan mjuripohjaisesta alkaen, , se eniten ajettu, super four, siinä nokkapumppu ja sakarakytkin ja oiko vasemalla moottorin kylkeä pitkin mutkarauta jäähdytine kohdalle josta sai sen hytistä päle pois. Irti sen sai moottoria sammuttamatta, sen muistan. Tän nyt mun 754, on joku kylseppäviritelmä joka mun aikan ei vaan ole irroitanut, ja se vie siirtoajossa tautisesti voimaa, varsinkin kierrosilla. Kylmäkäynnistykset, jopa ehkä kantojenylitykset kärry täynnä saatta viedä sen mukavin väännön, eli irti on oikea ratkaisu, mun mielestä. Vapaakierto, mutta kun kesällä ajelee? Kuumenee vain turhaan. Jos nyt tää borelli 30300 ei nyt rutisematta irti-kytkee, niin edulistahan olis, miks ei, helpotusta mettässä ajoo sada vapaakierolle kolmitiehanlla?San nyt hintaa ales ottamalla se toisesta paikasta, sovitelevyä joutuu teettä, ei sekään nyt muuta kun foordin se mikä etukehto missä reikää ja nejä reikää ja se irroitaja pultattua siihenTuli sitten tekstiä et se kytkin saattais olla hyvä . Valmet 565 sai ainakin öljypumpun pois päältä halutessaan , tosin paljon pienempi pumppu kuin Contyssasi .Minkäköhänlainen kytkin siellä Valmetissa on? Armeijassa ajoin 500:lla ja muistan kyllä pakkasella käynnistäessä siitä vivusta vääntäneeni pumpun kytkimen auki.
Lainaus käyttäjältä: klapikasa - 10.12.21 - klo:15:40Countyjä ollut suvussa monta, ihan mjuripohjaisesta alkaen, , se eniten ajettu, super four, siinä nokkapumppu ja sakarakytkin ja oiko vasemalla moottorin kylkeä pitkin mutkarauta jäähdytine kohdalle josta sai sen hytistä päle pois. Irti sen sai moottoria sammuttamatta, sen muistan. Tän nyt mun 754, on joku kylseppäviritelmä joka mun aikan ei vaan ole irroitanut, ja se vie siirtoajossa tautisesti voimaa, varsinkin kierrosilla. Kylmäkäynnistykset, jopa ehkä kantojenylitykset kärry täynnä saatta viedä sen mukavin väännön, eli irti on oikea ratkaisu, mun mielestä. Vapaakierto, mutta kun kesällä ajelee? Kuumenee vain turhaan. Jos nyt tää borelli 30300 ei nyt rutisematta irti-kytkee, niin edulistahan olis, miks ei, helpotusta mettässä ajoo sada vapaakierolle kolmitiehanlla?San nyt hintaa ales ottamalla se toisesta paikasta, sovitelevyä joutuu teettä, ei sekään nyt muuta kun foordin se mikä etukehto missä reikää ja nejä reikää ja se irroitaja pultattua siihenTuli sitten tekstiä et se kytkin saattais olla hyvä . Valmet 565 sai ainakin öljypumpun pois päältä halutessaan , tosin paljon pienempi pumppu kuin Contyssasi .
Countyjä ollut suvussa monta, ihan mjuripohjaisesta alkaen, , se eniten ajettu, super four, siinä nokkapumppu ja sakarakytkin ja oiko vasemalla moottorin kylkeä pitkin mutkarauta jäähdytine kohdalle josta sai sen hytistä päle pois. Irti sen sai moottoria sammuttamatta, sen muistan. Tän nyt mun 754, on joku kylseppäviritelmä joka mun aikan ei vaan ole irroitanut, ja se vie siirtoajossa tautisesti voimaa, varsinkin kierrosilla. Kylmäkäynnistykset, jopa ehkä kantojenylitykset kärry täynnä saatta viedä sen mukavin väännön, eli irti on oikea ratkaisu, mun mielestä. Vapaakierto, mutta kun kesällä ajelee? Kuumenee vain turhaan. Jos nyt tää borelli 30300 ei nyt rutisematta irti-kytkee, niin edulistahan olis, miks ei, helpotusta mettässä ajoo sada vapaakierolle kolmitiehanlla?San nyt hintaa ales ottamalla se toisesta paikasta, sovitelevyä joutuu teettä, ei sekään nyt muuta kun foordin se mikä etukehto missä reikää ja nejä reikää ja se irroitaja pultattua siihen
Nämä olivat ajankohtaisia asioita noin 30-40v sitten, eiköhän ole jo kaikki muutettu
Kun ei tuomosia valmettejä tääläpäin vaan ole ollut, niin en tiedä tommosia, Mutta siinähän on siirtoholkki ja se blogspotti vuotava valmet kuvissa oi itse pumppu moottorin hytinpuolella. Oiko vielä hihna pyöritteinen. Mitta eikö ton vaetin kytkin idea ollut siirtoajot ja tosipakkas startit, kone lähti käyntiin, lämpenee, akku latautuu, voi jo sammutta ja kytkee pumpun, lähtee nyt lämpimällä moottorilla vaikka hydrauliikka jarruttaa
Valmet 700 on ollut varustettu hydraulipumpun käyttövivulla . Ensimmäiset ainakin . Myönnetään , olin väärässä .
Lainaus käyttäjältä: sorkkis - 12.12.21 - klo:11:31Valmet 700 on ollut varustettu hydraulipumpun käyttövivulla . Ensimmäiset ainakin . Myönnetään , olin väärässä . 700,900 ja 1100 kaikki ja taisi olla ekoissa -02 sarjalaisissakin Cesnan pumppua, ei toki irroitettavaa.