Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Käyttökokemuksia  (Luettu 82763 kertaa)

tomisaar

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: Käyttökokemuksia
Kyl portaattomaan ek käyttöön fendt ja deutzi on parhaat. Massikoissa on jostain syystää aivan kauheen isot konepellit, eli huono näkyvyys kuormaajalle.
Eipä osaa muut kun fendt tehdä täysin portaattoman askin jota myös massikka käyttää. Muut portaattomat ovat verrattavissa massikan dyna 6 vaihteistoihin automaatti ajoasetuksin ajettaessa.

realisti

  • Vieras
Vs: Käyttökokemuksia
6630 premium on oikein kiva kampe, itse vain moitin hiukan isoruokaiseksi.

AgerSilva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 799
Vs: Käyttökokemuksia
6630 premium on oikein kiva kampe, itse vain moitin hiukan isoruokaiseksi.

Uudelleenohjelmointi auttaa siihenkin. Vajaassa vuodessa hankki ohjelmoinnin hinnan takaisin säästyneessä polttoaineessa.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Käyttökokemuksia
Merkit on nyt käytännössä valittu: MF, JD ja Fendt. TTV jäänee huoltoasioiden puolesta pois laskuista, vaikka hinta-laatusuhde varmaan noille pärjääkin hyvin.

Sitten keksimään perusteita.. vaihtoehtona olevat koneet ovat hyvin erilaisia, hankintahinnan ero näyttelee loppupeleissä aika pientä osaa jos kuluja ennustaa 5 vuoden ja 7 tuhannen tunnin aikajaksolle.  ???
Onko huollot liian kaukana vai??  Taitaa tuonne lähimpään huoltoon täältäkin olla matkaa +50km mutta niin harvoin tarttee käydä  ;)     

Onko setorin huoltoa enää missään?
Somerolla on semmonen mistä saa mitä vaan osia 8)   Mutta onhan noita muitakin... 

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Käyttökokemuksia
Kyl portaattomaan ek käyttöön fendt ja deutzi on parhaat. Massikoissa on jostain syystää aivan kauheen isot konepellit, eli huono näkyvyys kuormaajalle.
Eipä osaa muut kun fendt tehdä täysin portaattoman askin jota myös massikka käyttää. Muut portaattomat ovat verrattavissa massikan dyna 6 vaihteistoihin automaatti ajoasetuksin ajettaessa.
Tarttis oikeen tuota dyna-6 käydä koittamassa jos toimii yhtä nätisti kuin eccomit tai S-maticit...  Miksi siis ostaa edes VT jos dyna-6 toimii yhtä hyvin??    Vai onko se dyna-6 kuitenkin vaan kuin Versu... 

tomisaar

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: Käyttökokemuksia
Kyl portaattomaan ek käyttöön fendt ja deutzi on parhaat. Massikoissa on jostain syystää aivan kauheen isot konepellit, eli huono näkyvyys kuormaajalle.
Eipä osaa muut kun fendt tehdä täysin portaattoman askin jota myös massikka käyttää. Muut portaattomat ovat verrattavissa massikan dyna 6 vaihteistoihin automaatti ajoasetuksin ajettaessa.
Tarttis oikeen tuota dyna-6 käydä koittamassa jos toimii yhtä nätisti kuin eccomit tai S-maticit...  Miksi siis ostaa edes VT jos dyna-6 toimii yhtä hyvin??    Vai onko se dyna-6 kuitenkin vaan kuin Versu...
Versulla en ole ajanut mutta t202 directillä kyllä eikä voi kehua portaattomaksi ja jopa valtran myyjä myöntää sen että susi ainakin toistaiseksi. Vt on täysin eri kuin dyna 6  vaihteisto Vt veto koko nopeusalueella täysin tasaista joten säilyy aina maksimaalinen rengas pito, jonka ansiosta hyvä etenemä liukkaallakin alustalla.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Käyttökokemuksia
Kyl portaattomaan ek käyttöön fendt ja deutzi on parhaat. Massikoissa on jostain syystää aivan kauheen isot konepellit, eli huono näkyvyys kuormaajalle.
Eipä osaa muut kun fendt tehdä täysin portaattoman askin jota myös massikka käyttää. Muut portaattomat ovat verrattavissa massikan dyna 6 vaihteistoihin automaatti ajoasetuksin ajettaessa.
Tarttis oikeen tuota dyna-6 käydä koittamassa jos toimii yhtä nätisti kuin eccomit tai S-maticit...  Miksi siis ostaa edes VT jos dyna-6 toimii yhtä hyvin??    Vai onko se dyna-6 kuitenkin vaan kuin Versu...
Versulla en ole ajanut mutta t202 directillä kyllä eikä voi kehua portaattomaksi ja jopa valtran myyjä myöntää sen että susi ainakin toistaiseksi. Vt on täysin eri kuin dyna 6  vaihteisto Vt veto koko nopeusalueella täysin tasaista joten säilyy aina maksimaalinen rengas pito, jonka ansiosta hyvä etenemä liukkaallakin alustalla.
Mutta justiinhan sanoit että vertaat Dyna-6 eccomeihin ja s-maticeihin ja mitä noita automaatti "portaattomia" on...  Kun on jonnikan porttaattomalla ja fendtillä ajettua niin en jonnikassakaan huomannut alueiden vaihtoa ja samalla tavalla kiihtyivät... Fendtissä ja VT:ssä kyllä kun jouduin itse painamaan nappulaa... Joten jos dyna-6 toimii yhtä hyvin kuin jonnikan portaaton niin se toimii lähes yhtä hyvin kuin vario jota hyvin suuresti epäilen??   Case puma CVX:ssä huomasi kyllä alueiden vaihtumisen paukkumisena ja koneen kummallisina tuumaustaukoina aina välillä vaikka suurimman osan aikaa toimis kuin niinkuin kuuluukin...

tomisaar

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: Käyttökokemuksia
Kyl portaattomaan ek käyttöön fendt ja deutzi on parhaat. Massikoissa on jostain syystää aivan kauheen isot konepellit, eli huono näkyvyys kuormaajalle.
Eipä osaa muut kun fendt tehdä täysin portaattoman askin jota myös massikka käyttää. Muut portaattomat ovat verrattavissa massikan dyna 6 vaihteistoihin automaatti ajoasetuksin ajettaessa.
Tarttis oikeen tuota dyna-6 käydä koittamassa jos toimii yhtä nätisti kuin eccomit tai S-maticit...  Miksi siis ostaa edes VT jos dyna-6 toimii yhtä hyvin??    Vai onko se dyna-6 kuitenkin vaan kuin Versu...
Versulla en ole ajanut mutta t202 directillä kyllä eikä voi kehua portaattomaksi ja jopa valtran myyjä myöntää sen että susi ainakin toistaiseksi. Vt on täysin eri kuin dyna 6  vaihteisto Vt veto koko nopeusalueella täysin tasaista joten säilyy aina maksimaalinen rengas pito, jonka ansiosta hyvä etenemä liukkaallakin alustalla.
Mutta justiinhan sanoit että vertaat Dyna-6 eccomeihin ja s-maticeihin ja mitä noita automaatti "portaattomia" on...  Kun on jonnikan porttaattomalla ja fendtillä ajettua niin en jonnikassakaan huomannut alueiden vaihtoa ja samalla tavalla kiihtyivät... Fendtissä ja VT:ssä kyllä kun jouduin itse painamaan nappulaa... Joten jos dyna-6 toimii yhtä hyvin kuin jonnikan portaaton niin se toimii lähes yhtä hyvin kuin vario jota hyvin suuresti epäilen??   Case puma CVX:ssä huomasi kyllä alueiden vaihtumisen paukkumisena ja koneen kummallisina tuumaustaukoina aina välillä vaikka suurimman osan aikaa toimis kuin niinkuin kuuluukin...
Enpä ole suuremmin ajanut jontikalla muuta kun joskus koeajoin 6920 suunanvaihto oli liian terävä ja muutenkin kovat ajo ominaisuudet. Aluevaihteita vaihtaessa dyna 6 miettii ja silloin veto katkeaa ei niinkään pikavaihteissa. Mitä nappulaa olet Vt joutunu painelee kun ei ainakaan mun tarvii käyttää lumi ja kuormaus töissä muuta kun ajopoljinta suunnanvaihtoa ja ruoria ruuvata. Vt vetokatkeaa samantien kun nostaa jalan polkimelta toisin kuin esim valtralla suunnanvaihto on jo taakseppäin kun pyörä vetää ihan täysiä eteenpäin.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Käyttökokemuksia
 Mitä olen Dyna-6:lla ajanut, en tosin muuta kuin kaupan pihassa ja tiellä kokeajoa, niin siinä voi verrata itseään tosiaan tikkaan. Sen verran vaihteiden nykäykset nytkäyttävät ja turha verrata mitään powershift-konetta "portaattomiin." Niin on sentään eroa kuin yöllä ja päivällä. Varmaan ihan ok kampe, mutta ei kannata sitten portaatonta edes kokeilla, ettei rupea Dyna-6:lla ajaminen vituttamaan.  ;D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Käyttökokemuksia
Kyl portaattomaan ek käyttöön fendt ja deutzi on parhaat. Massikoissa on jostain syystää aivan kauheen isot konepellit, eli huono näkyvyys kuormaajalle.
Eipä osaa muut kun fendt tehdä täysin portaattoman askin jota myös massikka käyttää. Muut portaattomat ovat verrattavissa massikan dyna 6 vaihteistoihin automaatti ajoasetuksin ajettaessa.
Tarttis oikeen tuota dyna-6 käydä koittamassa jos toimii yhtä nätisti kuin eccomit tai S-maticit...  Miksi siis ostaa edes VT jos dyna-6 toimii yhtä hyvin??    Vai onko se dyna-6 kuitenkin vaan kuin Versu...
Versulla en ole ajanut mutta t202 directillä kyllä eikä voi kehua portaattomaksi ja jopa valtran myyjä myöntää sen että susi ainakin toistaiseksi. Vt on täysin eri kuin dyna 6  vaihteisto Vt veto koko nopeusalueella täysin tasaista joten säilyy aina maksimaalinen rengas pito, jonka ansiosta hyvä etenemä liukkaallakin alustalla.
Mutta justiinhan sanoit että vertaat Dyna-6 eccomeihin ja s-maticeihin ja mitä noita automaatti "portaattomia" on...  Kun on jonnikan porttaattomalla ja fendtillä ajettua niin en jonnikassakaan huomannut alueiden vaihtoa ja samalla tavalla kiihtyivät... Fendtissä ja VT:ssä kyllä kun jouduin itse painamaan nappulaa... Joten jos dyna-6 toimii yhtä hyvin kuin jonnikan portaaton niin se toimii lähes yhtä hyvin kuin vario jota hyvin suuresti epäilen??   Case puma CVX:ssä huomasi kyllä alueiden vaihtumisen paukkumisena ja koneen kummallisina tuumaustaukoina aina välillä vaikka suurimman osan aikaa toimis kuin niinkuin kuuluukin...
Enpä ole suuremmin ajanut jontikalla muuta kun joskus koeajoin 6920 suunanvaihto oli liian terävä ja muutenkin kovat ajo ominaisuudet. Aluevaihteita vaihtaessa dyna 6 miettii ja silloin veto katkeaa ei niinkään pikavaihteissa. Mitä nappulaa olet Vt joutunu painelee kun ei ainakaan mun tarvii käyttää lumi ja kuormaus töissä muuta kun ajopoljinta suunnanvaihtoa ja ruoria ruuvata. Vt vetokatkeaa samantien kun nostaa jalan polkimelta toisin kuin esim valtralla suunnanvaihto on jo taakseppäin kun pyörä vetää ihan täysiä eteenpäin.
Aluetta joutus vario loodan lietevaunun kanssa vaihtamaan ei sen hurjempaa...    Mitään kumilankaa kukaan viitti ajellakkaan ja se massikassa ja fendtissä ero olikin  ;D  Fendt lähti heti lietevaunun kanssa liikkeelle mutta massikka tuumis ja koitti nostella kierroksia ja sääteli nopeutta niin että souti ja huopas pehmeimmillä sensseillä...  Tosin massikka nyt oli jo aikas vanha ja DTM vissiin tuollaiset asiat korjannut pois...

tomisaar

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: Käyttökokemuksia
Kyl portaattomaan ek käyttöön fendt ja deutzi on parhaat. Massikoissa on jostain syystää aivan kauheen isot konepellit, eli huono näkyvyys kuormaajalle.
Eipä osaa muut kun fendt tehdä täysin portaattoman askin jota myös massikka käyttää. Muut portaattomat ovat verrattavissa massikan dyna 6 vaihteistoihin automaatti ajoasetuksin ajettaessa.
Tarttis oikeen tuota dyna-6 käydä koittamassa jos toimii yhtä nätisti kuin eccomit tai S-maticit...  Miksi siis ostaa edes VT jos dyna-6 toimii yhtä hyvin??    Vai onko se dyna-6 kuitenkin vaan kuin Versu...
Versulla en ole ajanut mutta t202 directillä kyllä eikä voi kehua portaattomaksi ja jopa valtran myyjä myöntää sen että susi ainakin toistaiseksi. Vt on täysin eri kuin dyna 6  vaihteisto Vt veto koko nopeusalueella täysin tasaista joten säilyy aina maksimaalinen rengas pito, jonka ansiosta hyvä etenemä liukkaallakin alustalla.
Mutta justiinhan sanoit että vertaat Dyna-6 eccomeihin ja s-maticeihin ja mitä noita automaatti "portaattomia" on...  Kun on jonnikan porttaattomalla ja fendtillä ajettua niin en jonnikassakaan huomannut alueiden vaihtoa ja samalla tavalla kiihtyivät... Fendtissä ja VT:ssä kyllä kun jouduin itse painamaan nappulaa... Joten jos dyna-6 toimii yhtä hyvin kuin jonnikan portaaton niin se toimii lähes yhtä hyvin kuin vario jota hyvin suuresti epäilen??   Case puma CVX:ssä huomasi kyllä alueiden vaihtumisen paukkumisena ja koneen kummallisina tuumaustaukoina aina välillä vaikka suurimman osan aikaa toimis kuin niinkuin kuuluukin...
Enpä ole suuremmin ajanut jontikalla muuta kun joskus koeajoin 6920 suunanvaihto oli liian terävä ja muutenkin kovat ajo ominaisuudet. Aluevaihteita vaihtaessa dyna 6 miettii ja silloin veto katkeaa ei niinkään pikavaihteissa. Mitä nappulaa olet Vt joutunu painelee kun ei ainakaan mun tarvii käyttää lumi ja kuormaus töissä muuta kun ajopoljinta suunnanvaihtoa ja ruoria ruuvata. Vt vetokatkeaa samantien kun nostaa jalan polkimelta toisin kuin esim valtralla suunnanvaihto on jo taakseppäin kun pyörä vetää ihan täysiä eteenpäin.
Aluetta joutus vario loodan lietevaunun kanssa vaihtamaan ei sen hurjempaa...    Mitään kumilankaa kukaan viitti ajellakkaan ja se massikassa ja fendtissä ero olikin  ;D  Fendt lähti heti lietevaunun kanssa liikkeelle mutta massikka tuumis ja koitti nostella kierroksia ja sääteli nopeutta niin että souti ja huopas pehmeimmillä sensseillä...  Tosin massikka nyt oli jo aikas vanha ja DTM vissiin tuollaiset asiat korjannut pois...
Mulla on tuo DTM malli ja vetää kyllä hienosti ainakin tuon 27t perävaunun perässään ja saavuttaa tiellä jopa sen 60 km nopeuden 8)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52008
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Käyttökokemuksia
Kyl portaattomaan ek käyttöön fendt ja deutzi on parhaat. Massikoissa on jostain syystää aivan kauheen isot konepellit, eli huono näkyvyys kuormaajalle.
Eipä osaa muut kun fendt tehdä täysin portaattoman askin jota myös massikka käyttää. Muut portaattomat ovat verrattavissa massikan dyna 6 vaihteistoihin automaatti ajoasetuksin ajettaessa.
Tarttis oikeen tuota dyna-6 käydä koittamassa jos toimii yhtä nätisti kuin eccomit tai S-maticit...  Miksi siis ostaa edes VT jos dyna-6 toimii yhtä hyvin??    Vai onko se dyna-6 kuitenkin vaan kuin Versu...
Versulla en ole ajanut mutta t202 directillä kyllä eikä voi kehua portaattomaksi ja jopa valtran myyjä myöntää sen että susi ainakin toistaiseksi. Vt on täysin eri kuin dyna 6  vaihteisto Vt veto koko nopeusalueella täysin tasaista joten säilyy aina maksimaalinen rengas pito, jonka ansiosta hyvä etenemä liukkaallakin alustalla.
Mutta justiinhan sanoit että vertaat Dyna-6 eccomeihin ja s-maticeihin ja mitä noita automaatti "portaattomia" on...  Kun on jonnikan porttaattomalla ja fendtillä ajettua niin en jonnikassakaan huomannut alueiden vaihtoa ja samalla tavalla kiihtyivät... Fendtissä ja VT:ssä kyllä kun jouduin itse painamaan nappulaa... Joten jos dyna-6 toimii yhtä hyvin kuin jonnikan portaaton niin se toimii lähes yhtä hyvin kuin vario jota hyvin suuresti epäilen??   Case puma CVX:ssä huomasi kyllä alueiden vaihtumisen paukkumisena ja koneen kummallisina tuumaustaukoina aina välillä vaikka suurimman osan aikaa toimis kuin niinkuin kuuluukin...
Enpä ole suuremmin ajanut jontikalla muuta kun joskus koeajoin 6920 suunanvaihto oli liian terävä ja muutenkin kovat ajo ominaisuudet. Aluevaihteita vaihtaessa dyna 6 miettii ja silloin veto katkeaa ei niinkään pikavaihteissa. Mitä nappulaa olet Vt joutunu painelee kun ei ainakaan mun tarvii käyttää lumi ja kuormaus töissä muuta kun ajopoljinta suunnanvaihtoa ja ruoria ruuvata. Vt vetokatkeaa samantien kun nostaa jalan polkimelta toisin kuin esim valtralla suunnanvaihto on jo taakseppäin kun pyörä vetää ihan täysiä eteenpäin.
Aluetta joutus vario loodan lietevaunun kanssa vaihtamaan ei sen hurjempaa...    Mitään kumilankaa kukaan viitti ajellakkaan ja se massikassa ja fendtissä ero olikin  ;D  Fendt lähti heti lietevaunun kanssa liikkeelle mutta massikka tuumis ja koitti nostella kierroksia ja sääteli nopeutta niin että souti ja huopas pehmeimmillä sensseillä...  Tosin massikka nyt oli jo aikas vanha ja DTM vissiin tuollaiset asiat korjannut pois...
Mulla on tuo DTM malli ja vetää kyllä hienosti ainakin tuon 27t perävaunun perässään ja saavuttaa tiellä jopa sen 60 km nopeuden 8)

Jaaha, vai niin???? :o :o :o

http://www.dtm.fi/
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Käyttökokemuksia
Kyl portaattomaan ek käyttöön fendt ja deutzi on parhaat. Massikoissa on jostain syystää aivan kauheen isot konepellit, eli huono näkyvyys kuormaajalle.
Eipä osaa muut kun fendt tehdä täysin portaattoman askin jota myös massikka käyttää. Muut portaattomat ovat verrattavissa massikan dyna 6 vaihteistoihin automaatti ajoasetuksin ajettaessa.
Tarttis oikeen tuota dyna-6 käydä koittamassa jos toimii yhtä nätisti kuin eccomit tai S-maticit...  Miksi siis ostaa edes VT jos dyna-6 toimii yhtä hyvin??    Vai onko se dyna-6 kuitenkin vaan kuin Versu...
Versulla en ole ajanut mutta t202 directillä kyllä eikä voi kehua portaattomaksi ja jopa valtran myyjä myöntää sen että susi ainakin toistaiseksi. Vt on täysin eri kuin dyna 6  vaihteisto Vt veto koko nopeusalueella täysin tasaista joten säilyy aina maksimaalinen rengas pito, jonka ansiosta hyvä etenemä liukkaallakin alustalla.
Mutta justiinhan sanoit että vertaat Dyna-6 eccomeihin ja s-maticeihin ja mitä noita automaatti "portaattomia" on...  Kun on jonnikan porttaattomalla ja fendtillä ajettua niin en jonnikassakaan huomannut alueiden vaihtoa ja samalla tavalla kiihtyivät... Fendtissä ja VT:ssä kyllä kun jouduin itse painamaan nappulaa... Joten jos dyna-6 toimii yhtä hyvin kuin jonnikan portaaton niin se toimii lähes yhtä hyvin kuin vario jota hyvin suuresti epäilen??   Case puma CVX:ssä huomasi kyllä alueiden vaihtumisen paukkumisena ja koneen kummallisina tuumaustaukoina aina välillä vaikka suurimman osan aikaa toimis kuin niinkuin kuuluukin...
Enpä ole suuremmin ajanut jontikalla muuta kun joskus koeajoin 6920 suunanvaihto oli liian terävä ja muutenkin kovat ajo ominaisuudet. Aluevaihteita vaihtaessa dyna 6 miettii ja silloin veto katkeaa ei niinkään pikavaihteissa. Mitä nappulaa olet Vt joutunu painelee kun ei ainakaan mun tarvii käyttää lumi ja kuormaus töissä muuta kun ajopoljinta suunnanvaihtoa ja ruoria ruuvata. Vt vetokatkeaa samantien kun nostaa jalan polkimelta toisin kuin esim valtralla suunnanvaihto on jo taakseppäin kun pyörä vetää ihan täysiä eteenpäin.
Aluetta joutus vario loodan lietevaunun kanssa vaihtamaan ei sen hurjempaa...    Mitään kumilankaa kukaan viitti ajellakkaan ja se massikassa ja fendtissä ero olikin  ;D  Fendt lähti heti lietevaunun kanssa liikkeelle mutta massikka tuumis ja koitti nostella kierroksia ja sääteli nopeutta niin että souti ja huopas pehmeimmillä sensseillä...  Tosin massikka nyt oli jo aikas vanha ja DTM vissiin tuollaiset asiat korjannut pois...
Mulla on tuo DTM malli ja vetää kyllä hienosti ainakin tuon 27t perävaunun perässään ja saavuttaa tiellä jopa sen 60 km nopeuden 8)
Joo no tuossa fendtissä ei ollut perässä kuin 18kuution samsoni 8m multaimella... Eikä kulje kuin 55km/h   :P    Vissiin piristystä kuitenkin massikkaan haettu muuten voi olla isommissa mäissä aikamoinen ***** ottassa tai sitten suussa kun kuitenkin on toi DTM... Ai perkule SKN ehti ensin...

tomisaar

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: Käyttökokemuksia
Kyl portaattomaan ek käyttöön fendt ja deutzi on parhaat. Massikoissa on jostain syystää aivan kauheen isot konepellit, eli huono näkyvyys kuormaajalle.
Eipä osaa muut kun fendt tehdä täysin portaattoman askin jota myös massikka käyttää. Muut portaattomat ovat verrattavissa massikan dyna 6 vaihteistoihin automaatti ajoasetuksin ajettaessa.
Tarttis oikeen tuota dyna-6 käydä koittamassa jos toimii yhtä nätisti kuin eccomit tai S-maticit...  Miksi siis ostaa edes VT jos dyna-6 toimii yhtä hyvin??    Vai onko se dyna-6 kuitenkin vaan kuin Versu...
Versulla en ole ajanut mutta t202 directillä kyllä eikä voi kehua portaattomaksi ja jopa valtran myyjä myöntää sen että susi ainakin toistaiseksi. Vt on täysin eri kuin dyna 6  vaihteisto Vt veto koko nopeusalueella täysin tasaista joten säilyy aina maksimaalinen rengas pito, jonka ansiosta hyvä etenemä liukkaallakin alustalla.
Mutta justiinhan sanoit että vertaat Dyna-6 eccomeihin ja s-maticeihin ja mitä noita automaatti "portaattomia" on...  Kun on jonnikan porttaattomalla ja fendtillä ajettua niin en jonnikassakaan huomannut alueiden vaihtoa ja samalla tavalla kiihtyivät... Fendtissä ja VT:ssä kyllä kun jouduin itse painamaan nappulaa... Joten jos dyna-6 toimii yhtä hyvin kuin jonnikan portaaton niin se toimii lähes yhtä hyvin kuin vario jota hyvin suuresti epäilen??   Case puma CVX:ssä huomasi kyllä alueiden vaihtumisen paukkumisena ja koneen kummallisina tuumaustaukoina aina välillä vaikka suurimman osan aikaa toimis kuin niinkuin kuuluukin...
Enpä ole suuremmin ajanut jontikalla muuta kun joskus koeajoin 6920 suunanvaihto oli liian terävä ja muutenkin kovat ajo ominaisuudet. Aluevaihteita vaihtaessa dyna 6 miettii ja silloin veto katkeaa ei niinkään pikavaihteissa. Mitä nappulaa olet Vt joutunu painelee kun ei ainakaan mun tarvii käyttää lumi ja kuormaus töissä muuta kun ajopoljinta suunnanvaihtoa ja ruoria ruuvata. Vt vetokatkeaa samantien kun nostaa jalan polkimelta toisin kuin esim valtralla suunnanvaihto on jo taakseppäin kun pyörä vetää ihan täysiä eteenpäin.
Aluetta joutus vario loodan lietevaunun kanssa vaihtamaan ei sen hurjempaa...    Mitään kumilankaa kukaan viitti ajellakkaan ja se massikassa ja fendtissä ero olikin  ;D  Fendt lähti heti lietevaunun kanssa liikkeelle mutta massikka tuumis ja koitti nostella kierroksia ja sääteli nopeutta niin että souti ja huopas pehmeimmillä sensseillä...  Tosin massikka nyt oli jo aikas vanha ja DTM vissiin tuollaiset asiat korjannut pois...
Mulla on tuo DTM malli ja vetää kyllä hienosti ainakin tuon 27t perävaunun perässään ja saavuttaa tiellä jopa sen 60 km nopeuden 8)
Joo no tuossa fendtissä ei ollut perässä kuin 18kuution samsoni 8m multaimella... Eikä kulje kuin 55km/h   :P    Vissiin piristystä kuitenkin massikkaan haettu muuten voi olla isommissa mäissä aikamoinen ***** ottassa tai sitten suussa kun kuitenkin on toi DTM... Ai perkule SKN ehti ensin...
Mulle aivan sama kenen suussa se sun molos on kunhat et tule tänne sen kanssa heilumaan..

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52008
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Käyttökokemuksia
Kyl portaattomaan ek käyttöön fendt ja deutzi on parhaat. Massikoissa on jostain syystää aivan kauheen isot konepellit, eli huono näkyvyys kuormaajalle.
Eipä osaa muut kun fendt tehdä täysin portaattoman askin jota myös massikka käyttää. Muut portaattomat ovat verrattavissa massikan dyna 6 vaihteistoihin automaatti ajoasetuksin ajettaessa.
Tarttis oikeen tuota dyna-6 käydä koittamassa jos toimii yhtä nätisti kuin eccomit tai S-maticit...  Miksi siis ostaa edes VT jos dyna-6 toimii yhtä hyvin??    Vai onko se dyna-6 kuitenkin vaan kuin Versu...
Versulla en ole ajanut mutta t202 directillä kyllä eikä voi kehua portaattomaksi ja jopa valtran myyjä myöntää sen että susi ainakin toistaiseksi. Vt on täysin eri kuin dyna 6  vaihteisto Vt veto koko nopeusalueella täysin tasaista joten säilyy aina maksimaalinen rengas pito, jonka ansiosta hyvä etenemä liukkaallakin alustalla.
Mutta justiinhan sanoit että vertaat Dyna-6 eccomeihin ja s-maticeihin ja mitä noita automaatti "portaattomia" on...  Kun on jonnikan porttaattomalla ja fendtillä ajettua niin en jonnikassakaan huomannut alueiden vaihtoa ja samalla tavalla kiihtyivät... Fendtissä ja VT:ssä kyllä kun jouduin itse painamaan nappulaa... Joten jos dyna-6 toimii yhtä hyvin kuin jonnikan portaaton niin se toimii lähes yhtä hyvin kuin vario jota hyvin suuresti epäilen??   Case puma CVX:ssä huomasi kyllä alueiden vaihtumisen paukkumisena ja koneen kummallisina tuumaustaukoina aina välillä vaikka suurimman osan aikaa toimis kuin niinkuin kuuluukin...
Enpä ole suuremmin ajanut jontikalla muuta kun joskus koeajoin 6920 suunanvaihto oli liian terävä ja muutenkin kovat ajo ominaisuudet. Aluevaihteita vaihtaessa dyna 6 miettii ja silloin veto katkeaa ei niinkään pikavaihteissa. Mitä nappulaa olet Vt joutunu painelee kun ei ainakaan mun tarvii käyttää lumi ja kuormaus töissä muuta kun ajopoljinta suunnanvaihtoa ja ruoria ruuvata. Vt vetokatkeaa samantien kun nostaa jalan polkimelta toisin kuin esim valtralla suunnanvaihto on jo taakseppäin kun pyörä vetää ihan täysiä eteenpäin.
Aluetta joutus vario loodan lietevaunun kanssa vaihtamaan ei sen hurjempaa...    Mitään kumilankaa kukaan viitti ajellakkaan ja se massikassa ja fendtissä ero olikin  ;D  Fendt lähti heti lietevaunun kanssa liikkeelle mutta massikka tuumis ja koitti nostella kierroksia ja sääteli nopeutta niin että souti ja huopas pehmeimmillä sensseillä...  Tosin massikka nyt oli jo aikas vanha ja DTM vissiin tuollaiset asiat korjannut pois...
Mulla on tuo DTM malli ja vetää kyllä hienosti ainakin tuon 27t perävaunun perässään ja saavuttaa tiellä jopa sen 60 km nopeuden 8)
Joo no tuossa fendtissä ei ollut perässä kuin 18kuution samsoni 8m multaimella... Eikä kulje kuin 55km/h   :P    Vissiin piristystä kuitenkin massikkaan haettu muuten voi olla isommissa mäissä aikamoinen ***** ottassa tai sitten suussa kun kuitenkin on toi DTM... Ai perkule SKN ehti ensin...
Mulle aivan sama kenen suussa se sun molos on kunhat et tule tänne sen kanssa heilumaan..
Mikäs helvetin Mikki-Hiiri se täällä huutelee? Poikiako se DTM.ssä suutelee ja heteropöytiin nahkahousuistaan flirttailee???? :o
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159