No niin, tehty ja näin se kävi:
Otin kaikki alapään tarkistusluukut irti. Irrotin 5 kuppia hihnasta ja kiersin tämän kohdan elevaattorin alapäähän. Pohjakaaren kiinnitysruuvit kyljistä auki. Kaarta pois vedettäessä se katkesi keskeltä alimmasta kuluneesta/syöpyneestä kohtaa. Sitten olikin tulla tenkkapoo, kun kaatokuilun puoli on päin valua ja kaaren kuilun puoli juttuneena paikallensa eikä vedettyä saanut sopivaan suuntaan. Kevensin alakotelolle tulevaan painoa nostamalla elevaattorin yläpäätä hieman katosta 2 ton räikkäliinalla. Sitten hakkasin kaaren etuosaa sorkkaraudan suoremmalla päällä sivuluukusta apinan raivolla, ja lopulta se irtosi. Lopuksi uusi kaari ja muut osat paikoilleen käänteisessä järjestyksessä. Kaaren pultit ovat kenkkuja saada kohdalleen, syytä yrittää saada kuilunpuoleiset ruuvit ensin paikalleen.
Varmaankin astetta helpompi homma silloin, jos etupää ei ole valua vasten, jolloin pystyy levyn etupään helpommin irrottamaan. Kuppien irrotus oli kyllä tässä työtavassa välttämätön. Superväljässä asennuksessa ehkä teoriassa mahdollista ilmankin.
Viimeksi muokattu: 14.07.17 - klo:16:01 kirjoittanut andypoge