Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 37

Viestit - Monttu Simeon

Ite tein pac man avaimen. Ryobi , Stiga ja Homelite puutarhakoneissa on noita säätöruuvia.
Vanhanajan perävaunupistokkeesta saa aihioita, uusien metalliosat on pehmeetä paskaa. Torx t40 pää putken sisällä taltalla lommo ja lommo vahvistetaa kovajuotoksella, tinaus ei kestäisi. Lopuksi sovaus. Seinämä kun voi olla vain 0,5mm paksu
Jostain halpahallista ostettu pussiton pölynimuri. Hirveen kova ääni, putkilinjassa vuotoja ja ei korjaamallakaan löyrynyt imutehoa. Ei jaksa vetää kuivaa hiekkaa traktorin lattialta.

Ensimmäinen tabletti, erehyin joltain kaupustelijalta ostamaan. Ei ollut paikannusta, vaikka erityisesti sitä kehuttiin myyntipuheessa. Otg-ominaisuus ihme kyllä siinä romussa olisi, voi toimia usb-isäntänä. Prosessori onneton, kaikki niiiiiiin hidasta ja akku ihan surkee.
Voisko olla jäätä venttiilin karojen päässä olvissa kupeissa. Siellähän pitäs olla karan palautusjouset ja mahdollinen kellunta-asennon lukituskoneisto.
Vanhassa kuluneessa virtalukossa voi syntyä kytkentä, joka pitää hehkun päällä. Ei käy kone hehku päällä.

Virtalukon kytkentöjen toiminnan tarkastus sitren, kun polttoainepuolen viat on pois suljettu.
Aikoinaan kuikka 1416, tai sinnepäin se numero, asennettiin jälkeenpäin jousto. Paineakut molempiin suuntiin. Ei mitään tarvinnut korjata. Nykyisessä myös jousto jo siististi tehdasasennettuna palkin sisällä. On paineakut molempiin suuntiin.

Meitä on monenlaisia. Minulla jousto on aina päällä molempiin suuntiin. Ja nimenomaan trukkipiikkien kanssa pidän joustoa tärkeänä. Ei ole mulla tasaisia lastaus alueita. Jouston ansiosta en kaada tai säre haarukalla nostettavaa lastia, kun jousto antaa periksi haarukoita alle työntäessä ja pois vetäessä myös. Korkea taakka pysyy paremmin pystyssä jousituksen kanssa.
2 traktoria, keski-ikä 14v. Taitaa kertyä yhteensä päälle 1200 tuntia vuodessa, puolet kesällä, puolet talvella.
Vastsin terveyskyselyyn.
Olin 90-luvulla melan tekemässä pölystä sairastuneiden tutkimuksessa  vertailuaineistona. Tarvittiin joku terve tutkittava. Sillon  kävivät imuroimassa sängyn löytääkseen jotain, talon  ja navetan ilma tutkittiin tarkkaan. Oli lypsylehmiä siihen aikaan.
http://www.faba.fi/fi/moocall
Ei tarvii sitä pokimista kytätä kameran kautta.
1 torvinen Leppä 250 ajalta ennen uusimpia turvamääräyksiä. Koko torvi likkuu ja voipi torvesta karistella sohjoja pois. Lingon nivelakselin remotointi on jäänyt kokonaan pois sen jälkeen, kun leikkasin syöttöruuvin pois plasmalla ja asensin heiluri-syöttölavat. Hankalat lumet menee heilurilavoilla paremmin ja erityisesti tasaisesti. Ruuvi syötti lumet ainoastaan 1 heittosiivelle, voi sitä jytkytystä.

Hankalat lumet ajelen Esko3292. Sais olla nuo mökkien pihat ja pihatiet jäässä, ennenkun Eskolla lähen. 1/2 soirot verkkoterää mahtuu Eskon teriksi. Eipä nuo terät nuoskalunta jarruta. Tärkein ominaisuus on lingon korkeus. Nuoskalumi menee, kun lumi ei ota kiinni "laipioon". Esko on tehty paskaraudasta, entäs sitten, ei ole erityisesti haitannut vuodesta 2006 alkaen.
95( never forget) ostin Rote 285 ja parin talven jälkeen tein pyörät siihen. Ne on jotkut umpikumiset ja yhä toimii. Piti rasvanipat lisätä pyöriin, kun niissä ei alunperin ollut.  Roten mukana tulleet tassut on vielä jonkin hallin nurkassa.
Tällä viikolla taitaa ensimmäisen kerran tarvita auraa.
Liekinvalvojan silmän olet kait jo puhdistanut ja tutkinut ettei silmän edessä ole esteitä.
Liekkivahdin testaus, toimiiko samalla tavalla pimennettynä, lampulla valaistuna ja lopuksi liekkivahti ohjausboksista kokonaan irrotettuna. Liekkivahtia saa putkiliikkeistä esmes Myller Joensuussa.
Omassa polttoöljylämmittimessä (Master) tilanne ei lauennut vielä liekkivahdin ja sytyttstulpan vaihdolla. Vanhan sähkömiehen opastuksella avattiin lämmityksen Danfoss ohjausboksi meisselillä kampeamalla. Se oli sisältä täysin mekaaninen. Sielläpä oli mekaanisesti toimivien kontaktien kärkiä ihan noen peitossa. Contact cleneria, pienellä meisselillä hiukan hinkkausta ja lopuksi paineilmaa. A'vot ja toimii taas.
45 astetta tien pintaan nähen kulma, ottava tottakai.
Sorateille värkkäsin lanaan tappiterän. Sorateillä sopii talvella ja kesällä terävät tapit,. Valmiiksi pyöristetyt on asfalttiteille. Valitsin myös leveällä kannalla, joka suojaa runkoa hiukan enemmän.
Arctic Machinelta ostin sillon aikoinaan Sandvikin rungot ja venäläiset tapit. Sillon ei nämä olevinaan rautakaupat tienneet tappiteristä mitään, siis ei ollut heillä myytävänä.
Viljan siirrossa imu-paine lietsolla imuletkun kylkeen neuvotaan laittamaan eristeetön kuparijohto. Johdon päät pitää kunnolla kytkeä päistä metalliosiin.
Voipi imurin spiraali olla kytkemättä minnekkään. Varmempi olis laittaa letkun päälle kuparia. Imuroitaessa pitäs kädellä olla kontaktia metalliseen osaan. Muovista pidellessä ei ole maadotusta. Se kupari pitäs sitten olla kunnolla yhteydessä sähköjen suojamaadotukseen.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 37