Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: ruurikki - 08.12.13 - klo:10:49
-
mistähän kannattaisi ketjut hommata valmettiin renkaat on 420/85 r34?
minkähänlaiset noi maanviljeliän tavaratalon ketjut on? onko kokemuksia?
http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=19266&category_id=720&option=com_virtuemart&Itemid=20&lang=fi (http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=19266&category_id=720&option=com_virtuemart&Itemid=20&lang=fi)
sitten ois noi rimpulat?
http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=14997&category_id=720&option=com_virtuemart&Itemid=20&lang=fi (http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=14997&category_id=720&option=com_virtuemart&Itemid=20&lang=fi)
käyttöö ei ois kun pihamaan auraus ja muutamia kuormiaa puita hakea metästä.
-
Samat trygin fastrackit reippaasti alta 800 € tingittynä suomessa kotipihaan toimitettuna.
SCS ketjuja älä ota, hinnanero niin pieni, että tulee äkkiä takas pidentyneenä kestona.
Nuo pilipaliketjut, jotkut kehuu ostaneensa mutta yhtään kuvaa en ole nähnyt, missä olisi muu kuin tuo grenen mallikuva. Hintalaatu suhde varmasti kulkee käsikädessä.
-
tuommoset vielä löyty 700 euroon, eli samaan kuin maanviljeliäntavaratalosta.
http://www.konepoint.fi/traktorin-ketjut-9mm-alk539e-p-1135.html (http://www.konepoint.fi/traktorin-ketjut-9mm-alk539e-p-1135.html)
-
Ofan Tapio, Loimaalta. Varsinaisesta-Suomesta.
Se on siinä.
-
Ofan Tapio, Loimaalta. Varsinaisesta-Suomesta.
Se on siinä.
Pakko olla hyvät kun naikkonen niitä noin sievästi natikkaan asentelee... ;D
http://www.youtube.com/watch?v=OSpxFOfim_E
-
naikkonen on jo mutta ketjut puuttuu ;)
mistä noita ketjuja löytäisi halvimmillaan?
-
Halvimmillaan varmaan nettikone/tori akselilta... Käytettynä pyörii jonkuverran koneliikkeiden takapihoillakin. Hinnat 200€ ylöspäin.
-
tarkoitus oli uudet ostaa, käytetyistä ei ikinä tiiä. joutuu vielä hitsitäyttämään ja vahvistamaan. 9mm vahvuutena tuli tarjous 650 euroo kotiin tuotuna. rupee varmaan olemaan hinta kohillaan?
-
Ofan Tapio, Loimaalta. Varsinaisesta-Suomesta.
Se on siinä.
Pakko olla hyvät kun naikkonen niitä noin sievästi natikkaan asentelee... ;D
http://www.youtube.com/watch?v=OSpxFOfim_E
Tahtoo jäädä aina pakkasiin ja pyryyn tuo ketjujen laitto, niin pitäsköhän ittekkin alkaa laittaa ketjut juhannuksena päälle kun sitte ei ainakaan palelis sormia ???
-
Ofan Tapio, Loimaalta. Varsinaisesta-Suomesta.
Se on siinä.
TAAS kerran Skänän kanssa samaa mieltä. BTW, 9 mm ketjuissa on rautaa vain 2/3 siitä, mitä on 11 mm ketjuissa. Kun ne kuluu kuitenkin niin en säästäisi ainevahvuudessa.
-
Ofan Tapio, Loimaalta. Varsinaisesta-Suomesta.
Se on siinä.
TAAS kerran Skänän kanssa samaa mieltä. BTW, 9 mm ketjuissa on rautaa vain 2/3 siitä, mitä on 11 mm ketjuissa. Kun ne kuluu kuitenkin niin en säästäisi ainevahvuudessa.
Helpot laittaa päälle vielä kaiken lisäks, ei oo sakkelisulkeisia.
-
Ofan Tapio, Loimaalta. Varsinaisesta-Suomesta.
Se on siinä.
Tielle liian raskaat (siis mulla 13 mm) , mutta metsässä kestävät ja toimivat.
Mielestäni onnistunut kotimainen tuote :-) Ja tämä ei ole maksettu mainos.
-
ei noilla kireyksillä mihkään mennä,saa mutteripäät lokasuojan sisällä kyytiä!tunkilla renkaat maasta irti,vähemmän ilmaa,pue ketjut päälle kiristä ,näin .
-
ei noilla kireyksillä mihkään mennä,saa mutteripäät lokasuojan sisällä kyytiä!tunkilla renkaat maasta irti,vähemmän ilmaa,pue ketjut päälle kiristä ,näin .
Ei tarvitse Tapio mitään tuollaisia kikkailuja! Meinaa kiristyä liikaakin ;D
-
Ofan Tapio, Loimaalta. Varsinaisesta-Suomesta.
Se on siinä.
Eiks Gunnebo olis parempi? Tai vaikka Tellefstal?
-
Ei ainakaan Tellefsdal. Kulutuskestävyys ei vastaa Ovakon tavaraa.
Sitten tuosta päälle laitosta ja kiristämisestä. Kaks äijää laittaa neljä ketjua varttitunnissa päälle. Toinen nostaa ketjusta koukuttoman pään renkaille ja toinen siirtää konetta hiljalleen eteenpäin. Kun ketjun pää tulee renkaan alta näkösälle, laitetaan ensin selkäketjut ja sitten sivuketjut kiinni, sen verran tiukalle kun käsipelillä saa. Ei enempää. Liian tiukka ketju ei puhdistu eikä istu kunnolla renkaille. Näin meillä.
-
Ei ainakaan Tellefsdal. Kulutuskestävyys ei vastaa Ovakon tavaraa.
Tehtäiskö muka eri aineesta?
-
Ei ainakaan Tellefsdal. Kulutuskestävyys ei vastaa Ovakon tavaraa.
Tehtäiskö muka eri aineesta?
Omat kokemukset ainakin on tämmöistä.
-
Ei ainakaan Tellefsdal. Kulutuskestävyys ei vastaa Ovakon tavaraa.
Tehtäiskö muka eri aineesta?
Omat kokemukset ainakin on tämmöistä.
Onko vanhat? 2010 jälkeen tehty Hirvikoskella.
Kaikki Loimaalla valmistetut
ketjut on hiiletyskarkaistu me-
netelmällä, jossa ketjulle ai-
kaansaadaan hyvä kulumiskes-
tävyys korkealla pintakovuu-
della sekä paras mahdollinen
väsymislujuus sitkeällä sisuk-
sella.
-
Juu, viime vuostuhannelta. Tapiot ollut 16 vuotta takana ja reilun 10 vuotta edessä ja menee vielä useamman talven. Norjalaiset hupeni puolessa tuosta ajasta aika valmiiksi.
-
Gunnebo, Tellefstjal ja Ofa tulee nykyisin samalta linjalta. Vain trygg tulee norjasta ja nuo siniset kiinasta, myydään eri merkeillä kuten SCS jne..